اگر هدف گذاری مالی یکسان ندارید، ازدواج نکنید

هدف گذاری مالی یکسان
  • اگر هدف گذاری مالی یکسان ندارید، ازدواج نکنید

    اگر در زندگی خود هدف‌های مالی متفاوتی دارید و نتوانید به صورت یکسان برای آنها تلاش کنید، بهتر است که برای ازدواج اقدام نکنید. زیرا ازدواج نه تنها یک تعهد عاطفی است، بلکه یک تعهد مالی نیز محسوب می‌شود. همچنین زندگی مشترک با افرادی که هدف‌های مالی متفاوتی دارند، ممکن است به مشکلاتی دچار شود. به طور مثال، شخصی که به دنبال پس‌انداز و سرمایه‌گذاری است ممکن است با شخصی که به دنبال خرید اسباب بازی و لوازم الکترونیکی است، دچار تضاد شود. از همین رو برای ازدواج، بهتر است که با شخصی که هدف‌های مالی یکسانی دارید، ازدواج کنید تا در زمینه مالی بهترین تصمیم‌ها را بگیرید و زندگی مشترک خود را با آرامش و اطمینان آغاز کنید.

    یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای زوج های جوان در ابتدای زندگی پیش میاید، اختلاف بر سر مسائل مالی است. اکثر افراد قبل از پذیرفتن مسئولیت زندگی مشترک، عموماً با مشکلات مالی رو به رو شده اند. اما زمانی که این مشکلات در زندگی مشترک باشد، واکنش های متفاوتی را میتوان از دو طرف دید. چراکه قبل از ازدواج بررسی نکرده اند که آیا هدف گذاری مالی یکسان دارند یا خیر.

    چرا داشتن هدف گذاری مالی یکسان مهم است؟

    برخی افراد شاید پذیرفته باشند که مسائل مالی آنقدرهم مهم نیست. اما بازهم میدانند که به هرحال نمیتوان این مورد را نادیده گرفت. زندگی به پیش میرود و مسائل مالی هم جزو جدانشدنی آن است. آنهایی که ازدواج های جوگیرانه انجام میدهند به کنار. اما آنهایی که میدانند ازدواج موضوع مهمی است و نمیتوان به راحتی از آن گذشت، درمورد برخی مسائل باهم صحبت میکنند.

    درواقع سری مقالات نیمه گمشده هم در همین مورد است. تک تک نشانه هایی که برای نیمه گمشده اشاره شده است، مسائلی هستند که باید قبل از ازدواج آن را مشخص کرد. داشتن هدف گذاری مالی یکسان نیز یکی از این موارد مهم است. زمانی که تمام هزینه های زندگی دو نفر باهم یکی است، امکان ندارد که بدون داشتن هدف گذاری مالی یکسان بتوانند باهم زندگی کنند. مگر میشود یک نفر که اصطلاحاً زندگی لاکچری دوست دارد، با یک نفر فرد قانع و ساده زیست بتواند زندگی کند؟ بنابراین اهمیت این موضوع برای ازدواج بالاست.

    مشکلات نداشتن هدف گذاری مالی یکسان

     

    در صورت نداشتن هدف گذاری مالی یکسان، عملاً زندگی متوقف میشود. در کل دو حالت درآمدی وجود دارد:

    • زوجین هردو شاغل هستند
    • یکی از زوجین شاغل است

    ابتدا گزینه اول را در نظر میگیریم:

    فرض کنید این زوج هدف گذاری مالی یکسان ندارند. در این صورت هرکسی درآمد خود را برمیدارد و به فکر هزینه های خود است. ممکن است گاهی برای خانه هم وسایل لازم را بخرد اما تنها در صورتی که خود مایل باشد. از دسترسی همسر به درآمدش جلوگیری میکند و کنترل درآمدش را خود به دست میگیرد. در نتیجه این دو نمیتوانند هیچگاه به اندازه درآمد هردونفرشان به اهداف برسند. هرکسی مجبور است با درآمد خود اهداف خود را پیش ببرد. ممکن است هردو اینها سرمایه گزاران خوبی باشند اما بخاطر اینکه هدف گذاری مالی یکسان ندارند، به تنهایی اهداف خود را دنبال میکنند.

     

    چنین زندگی شاید تا مدتی دوام بیاورد و ظاهراً مشکلی نباشد. اما مطمئناً بر سر مسائل خاصی مشکلات بزرگ به وجود خواهد آمد. حتی ممکن است در چنین زوج هایی زن نه تنها درآمد خود را به شوهرش ندهد، بلکه مقدار زیادی از شوهر خود نیز به عنوان نفقه پول درخواست کند. شاید بگویید که این کار قانوناً و شرعاً حق زن است. این درست است اما مطئمناً بازهم این زندگی یک ازدواج موفق و عاشقانه نخواهد بود.

    حال گزینه دوم را در نظر بگیرید:

    اگر یکی از زوجین شاغل باشد و این دو هدف گذاری مالی یکسان نداشته باشند، مشکلات چند برابر میشود. در گزینه اول هرکسی با درآمد خود روزگار میگذراند. اما در حالت دوم یکی از اینها از لحاظ مالی وابسته به دیگری است. از طرفی هدف گذاری مالی یکسان هم ندارند. حال میتوان تصور کرد که چه مشکلاتی ممکن است پیش آید.

    منظور از داشتن هدف گذاری مالی یکسان چیست؟

    منظور این نیست که این دو نفر دقیقاً مثل هم فکر کنند و به فکر خرید یک چیز باشند. بلکه منظور این است که اگر قرار است کالا یا خدماتی را خریداری کنند، در راستای هدف مشترک زندگیشان باشد. اینطور نباشد که یکی بخواهد و یکی مخالف باشد. درمورد اهداف مالی بزرگ مانند سرمایه گزاری یا خرید خانه نیز تا حدود زیادی انتخاب یکسانی داشته باشند.

     

    همینطور رابطه به نوعی باشد که اگر قرار است خارج از فضای مشترک خود چیزی خرج کنند، به همدیگر تذکر دهند و همدیگر را به پیش رفتن و اصولی خرج کردن راهنمایی کنند. اینطور نباشد که به صورت پنهانی هرکس به اهداف خود فکر کند.

    فرض کنید زوجی برای خود برنامه دارند که در عوض گرفتن یک عروسی بزرگ، پول خود را سرمایه گذاری کنند. در اینصورت میتوانند خانه ای برای خود بخرند. این تصمیمی است هردو باید راضی به آن باشند. در این حالت اینها هدف گذاری مالی یکسان دارند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا