دخالت خانواده ها در ازدواج چه تأثیری دارد؟

دخالت خانواده ها در ازدواج
  • دخالت خانواده ها در ازدواج چه تأثیری دارد؟

    در بسیاری از جوامع دنیا، خانواده ها دخالت قابل توجهی در ازدواج فرزندان خود دارند و این موضوع یکی از مواردی است که بر تصمیمات زندگی شخصی و حریم خصوصی فرد تأثیر می گذارد.

    از طرفی، خانواده ها معمولاً به عنوان تصمیم گیرنده اصلی در انتخاب شریک زندگی فرزندانشان به شمار می روند. این موضوع ممکن است باعث شود که فرد در انتخاب شریک زندگی خود کوتاهی کند یا به عبارتی دیگر، از تجربه های زندگی خود کمتر بیاید. همچنین، در برخی موارد، خانواده ها ممکن است به دنبال ازدواج با شخصی با ویژگی های خاص باشند که از دید فرد به این ویژگی ها نمی پسندد.

    از طرف دیگر، دخالت خانواده ها در ازدواج می تواند به عنوان یک فرصت برای ارتباط و تعامل بین خانواده ها به شمار رود. این موضوع ممکن است باعث شود که ارتباطات خانوادگی تقویت شود و همچنین به حفظ تعدادی از فرهنگ و تراث بومی جامعه کمک کند.

    در کل، دخالت خانواده ها در ازدواج می تواند به عنوان یک فرصت یا یک تهدید برای فرد در نظر گرفته شود. برای اینکه بتوان بهترین تصمیم را در این زمینه گرفت، بهتر است فرد با دقت و با توجه به نیازهای خود و خانواده خود، در این مورد تصمیم گیری کند.

    در این مقاله میخواهیم مشکلات و فواید این مساله را بررسی کنیم. این هم یکی از اشتباهات عاشقی است که در صورت بی توجهی میتواند خسارت شدید وارد کند.

     

    دلیل دخالت خانواده ها در ازدواج چیست؟

     

    گاهی خانواده های طرفین به بهانه حمایت و اهمیت به فرزندان خود در زندگی شخصی آن ها دخالت می کنند. این امر به وفور در جامعه دیده میشود. این دخالت ها گاهاً باعث ایجاد بن بست های فکری و ذهنی برای زوجین میشوند. در نتیجه مشکلات زندگی آن ها را دوبرابر می کنند.

    دخالت خانواده ها در ازدواج معمولاً به بهانه دوست داشتن، کمک و احساس صمیمیت به فرزندشان انجام میشود. با این دلایل آنها مجوز دخالت به امور خصوصی فرزندان را به خود می دهند و رابطه شخصی آن ها را به دست می گیرند. دلایل زیاد دیگری برای دخالت خانواده ها در ازدواج وجود دارد. برای مثال اینکه فرزندانشان در سنین تقریباً پایین ازدواج کرده باشند. یا اینکه فرزندان خود به خانواده وابسته باشند و در هر موضوعی با آنها مشورت کنند. همچنین معمولاً خانواده ها فکر میکنند که این کاری طبیعی و نوعی کمک است. یعنی احساس میکنند که این وظیفه آنهاست و اصلاً مشکلی ندارد.

    مشکلات دخالت خانواده ها در ازدواج

     

    دخالت خانواده ها در ازدواج نیازمند توجه بسیار است. اگر این موضوع توسط دو طرف مدیریت نشود ممکن است به اتفاقات ناخوشایندی منجر شود. ابتدا طرفین رابطه باید به نشانه های دخالت در شروع رابطه خود اهمیت بدهند. در این صورت حالت پیشگیری اتفاق میفتد و راحت تر میتوان جلوی مشکل را گرفت.

    همانند دیگر اشتباهات عاشقی، دخالت خانواده ها در ازدواج نیز کاملاً میتواند منتهی به جدایی شود. مواردی که خانواده ها اغلب در آنها دخالت میکنند شامل این موارد میشود:

    نحوه رابطه دو فرد با یکدیگر، انتخاب اسم بچه، انتخاب محل زندگی، رفت و آمدها، نوع پوشش زوج، نظر دادن درباره دوستان و آشنایان آنها و بسیاری موارد دیگر.

     

    البته، همانطور که در مقاله انتخاب بر اساس معیار گفتیم، پدر و مادرها همواره تجربه هایی دارند که میتوان در جهت مثبت از آنها استفاده کرد. یعنی اینطور نیست که کاملاً از دخالت خانواده ها در ازدواج جلوگیری کنیم. دخالت مستقیم همواره میتواند نتیجه منفی دهد. اما اگر در موارد سخت برای مشورت کردن نزد خانواده رفت، بسیار هم خوب است.

    اکثر مشکلات باید بین خود طرفین حل شود چراکه میتواند به استحکام بیشتر رابطه کمک کند. همچنین حل مشکلات در داخل میتواند رابطه را عمیق تر نماید.

    اما گاهاً وقتی مشکلات سخت پیش بیایند، مشورت گرفتن کاری معقول است. مخصوصاً که این مشورت از جانب خانواده ها باشد که هم طرفین را میشناسند هم تجربه بیشتری دارند. اما به هر حال خانواده ها باید بدانند که دخالت خانواده ها در ازدواج بطور مستقیم کاملاً نسنجیده است. در واقع باید بتوان از تجربه خانواده ها در مواقع حساس استفاده کرد. نه اینکه افسار زندگی دست پدر و مادرها باشد و بتوانند امر و نهی کنند. چراکه این زندگی دیگر زندگی مستقل است و مسئول تصمیم گیری های آن دو طرف هستند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا