میک لاو چیست و چه تفاوتی با سکس دارد؟

میک لاو چیست
  • میک لاو چیست و چه تفاوتی با سکس دارد؟

     

     

    میک لاو چیست؟ یک واژه انگلیسی به معنای عشق ورزیدن است. تفاوت میک لاو با سکس این است که اولی عملی عاطفی و احساسی، بدون هدفگیری خاص است، در حالیکه سکس بر جنبه‌های فیزیکی روابط اشاره دارد و بر تحریک اشخاص متمرکز است. بسیاری از افراد، صرفنظر از مرد یا زن، تفاوتی بین عشق ورزیدن و رابطۀ جنسی قائل نیستند؛ در حالی که این ها دو مقوله مجزا هستند. از این رو، هدف از این مقاله، ارائۀ درک درستی از Make love (عشق ورزیدن) و سکس (رابطۀ جنسی) و تفاوت آن‌ها، جهت افزایش آگاهی خوانندگان و همچنین کمک برای داشتن زندگی جنسی موفق‌تر و بهبود سلامت جنسی افراد جامعه است.

    میک لاو در مقابل سکس ومتفاوت از آن

    در زندگی روزمره، بسیاری از اصطلاحات به اشتباه، بجای یکدیگر استفاده می‌شود. این استفاده‌های اشتباه آنقدر نادیده گرفته می‌شوند که در جامعه یک امر عادی تلقی می شود و دیگر کسی متوجه تفاوت‌های موجود نمی‌شود. یکی از این اصطلاحات “رابطه جنسی” و “عشق ورزیدن” یا همان ” Make love ” است.

    رابطه جنسی، برای افراد مختلف، معنای مختلف دارد. ممکن است شخص تصمیم بگیرد که برای اهداف خاصی این عمل را انجام دهد. اهدافی مثل، شهوت، تسکین، ابراز عشق، آرامش و غیره. اما بهترین حالت رابطه جنسی، زمانی است که این عمل از روی صمیمیت انجام می شود. زیرا هیچ اقدامی به این اندازه مهم نیست که اجازه دهید شخص دیگری، از قسمتی از بدن شما که جنبه خصوصی دارد، لذت ببرد و شما این لذت بسیار خصوصی را با او به اشتراک بگذارید.

     

     

    تفاوت میک لاو با سکس چیست؟

    میک لاو عملی از روی احساس است. عملی حسی، آهسته و بدون هدف‌گرایی خاص که بخواهد به سکس ختم شود. عملی که فرصتی ایجاد می کند تا بتوانیم وجود متافیزیکی یکدیگر را تجربه کنیم و این، به خودی خود یک هنر محسوب می‌شود.

    سکس یک عمل غریزی و زیست مکانیکی است و همه می‌توانند آن را انجام دهند. اما آنچه که مهمتر است و می‌توان گفت متمایز کنندۀ روابط جنسی انسان از دیگر موجودات است، حس‌های متافیزیکی و عاشقانه واقعی است که همراه با سکس، قبل از آن و بعد از آن بین زن و مرد منتقل می شود. متأسفانه چنین احساساتی در همه زوجین وجود ندارد؛ که اگر اینگونه بود، تا این حد شاهد خیانت و طلاق نبودیم!

    با توجه به مواردی که ارائه شد، زندگی مشترک زوجین باید حاوی هر دو مورد باشد؛ هم Make love و هم سکس سالم و به دور از خشونت. وجود رابطه جنسی بدون نوازش‌های عاشقانه به ویژه برای بانوان، حالت یک تحمیل را خواهد داشت. عشق ورزیدن های بدون سکس نیز در زندگی مشترک، برای مردان سخت تر و غیر قابل تحمل تر است.

     

     

    آسیب پذیری میک لاو و سکس چگونه است؟

    وقتی دو نفر Make love دارند، سطح آسیب‌پذیری شان بالا می‌رود. در حین میک لاو، فرد نزدیکی بی نظیری را با شریک زندگی‌اش تجربه می کند. از این رو، آن ها عواطف و احساسات خود را با هم به اشتراک می گذارند و جملات و کلمات عاشقانه و محبت آمیز رد و بدل می کنند. بالا بودن سطح آسیب‌پذیری را می‌توان ناشی از ضربات روحی دانست که در نبود یکی از طرفین، بر دیگری وارد می‌‎آید.

    از طرف دیگر، زمانی که با شخصی رابطه جنسی برقرار می کنید، باز هم آسیب‌پذیری وجود دارد؛ اما از نوع دیگری است. مثلاً ممکن است فرد به دلیل نارضایتی از رابطه جنسی یا عدم تعامل روانی ترس داشته باشد. همچنین ترس دارد که آیا طرف مقابل، نیازهای جنسی اش را رفع خواهد کرد؟ یا اگر دچار عشق یک طرفه باشد و فقط از روی خواسته طرف مقابل، اقدام به رابطه کرده باشد، نگران است که آیا معشوقه‌اش را راضی کرده است؟

    عشق و درک متقابل، عناصری اصلی و مهم زندگی هستند. این دو فاکتور، به زوجین این امکان را می‌دهند که بدون هیچ گونه فشار یا محدودیتی، خواسته های جنسی و نیازهای عاطفی خو را در کمال آرامش برطرف کنند و به یکدیگر عشق ورزند.

    رابطه جنسی همیشه شامل احساسات و عواطف واقعی نیست. هر فرد بی بند و باری ممکن است به خود اجازه دهد به دیگری تجاوز کند. افراد بسیاری وجود دارند که صرفاً به منظور بر طرف کردن شهوات حیوانی، وارد رابطه جنسی می‌شوند.

     

     

    پایان دادن به ارتباطات عاطفی

    وقتی عشقی در کار نباشد، پایان دادن به روابط، کار چندان سختی نیست! این حالت، در روابط دوستی بین زن و مرد و یا دوستی قبل از ازدواج که صرفاً برای خاموش کردن غریزه جنسی است، به وفور دیده می شود.

    میک لاو بیشتر عواطف و احساسات شما را درگیر می کند. بنابراین، خداحافظی و جدا شدن دو نفر که افکار و احساسات‌شان را با هم و برای هم به اشتراک گذاشته بودند، دشوار و آزار دهنده خواهد شد. تا حدی که روح و روان افراد را خدشه‌دار کرده و آن‌ها را به انزوا می کشاند. به همین دلیل، افرادی که عشق دو طرفه دارند، پایبندی بیشتری نسبت به یکدیگر دارند.

    میک لاو در رابطه چه ویژگی‌هایی دارد؟

    Make love این فرصت را به زوجین می دهد تا از مسائل پنهانی و محدودیت‌های فیزیکی بدن عبور کرده و با هم ارتباط برقرار کنند. در این صورت، تمرکز طرفین صرفاً بر بدن و جسم یکدیگر نیست، بلکه آن ها ذهن، روح و قلب یکدیگر را نیز تسخیر می کنند. از دیگر نشانه های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • روابط ماندگارتر
    • عشق عمیق و پیچیده
    • عشق غیر کلامی (ارتباطات شما تنها به جنبه های جسمی و کلامی ختم نمی شود).
    • به شخص کمک می‌کند تا احساسات و افکار خوب و زیبایی در مورد عزیزش داشته باشد و ابراز کند.
    • میک لاو به جنبه‌هایی فراتر و بیشتر از بدن شما نیاز دارد.

     

     

    بر خلاف Make love، سکس بیشتر بر جنبه‌های زیر تمرکز دارد:

    • بیشتر یک روند فیزیکال است و به جنبه‌های فیزیکی روابط اشاره دارد.
    • بر تحریک افراد متمرکز است. عمق رابطه، تنها بر اساس شدت تحریک است و بر اساس آن سنجیده می‌شود.
    • لذت بدون عشق است.

    جمع بندی نهایی در مورد عشق ورزیدن و سکس

    همانطور که از نکات بالا بر می‌آید، رابطه جنسی و عشق ورزیدن، دو عمل متمایز هستند. مورد اول بیشتر با به دست آوردن یک لذت جسمی با کیفیت از طریق تحریک مناسب مرتبط است؛ در حالی که میک لاو به لذت جنسی همراه با عشق واقعی نیاز دارد.

    فرد می تواند از داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش، لذت ببرد، بدون آنکه لزوماً عاشق طرف مقابل خود باشد و بعد از برقرار رابطه، ممکن است به راحتی از هم جدا شوند. اما چنین حالتی در مورد میک لاو یا عشق ورزیدن صدق نمی‌کند. میک لاو غالباً جنبه‌های ذهنی، روانی، احساسی و عاطفی اشخاص را تحت تأثیر قرار می دهد. در این مورد، نیاز بدنی تنها شرط و تنها احتیاج نیست. بنابراین، یک جنبه‌ای از صمیمت و نزدیکی ایجاد می کند. این صمیمت‌ها و وابستگی‌ها، همزمان با عشق آن‌ها رشد می کند.

    هنگامی که صحبت از رابطه جنسی می‌شود، صمیمیت به ادغام نیازهای جسمی و اعضای بدن شما با شریک زندگی دیگر مربوط می‌شود. در حالی که عشق ورزیدن بیشتر به ارتباط ذهن و روح شما از طریق رابطه جنسی مربوط است.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا