مشکلات جنسی زنان و تأثیر درمانی مشاوره جنسی

مشکلات جنسی زنان و تأثیر درمانی مشاوره جنسی
  • مشکلات جنسی زنان و تأثیر درمانی مشاوره جنسی

    مشکلات جنسی زنان به گونه‌ای است که می‌تواند تأثیراتی مستقیم و غیرمستقیم بر روی زندگی شخصی، اجتماعی و حتی حرفه‌ای آنان بگذارد. این مشکلات می‌تواند شامل بیش از حد احساس درد و عدم شهوت جنسی، بیش از حد یا کم بودن احساسات جنسی، ناراضی بودن از نحوه ارتباط جنسی با شریک و یا اضطراب و نگرانی درباره مسائل جنسی باشد.

    درمانی که برای این مشکلات ارائه می‌شود، می‌تواند باعث کاهش این مشکلات شود و بهبود روابط شخصی و اجتماعی شخص کمک کند. مشاوره جنسی یکی از بهترین روش‌های درمانی است که افراد می‌توانند از آن بهره ببرند. در مشاوره جنسی، فرد با مشاور خود در مورد مسائل جنسی خود صحبت می‌کند و به راه‌حل‌هایی برای حل این مشکلات می‌رسد.

    مشاوره جنسی می‌تواند به افراد کمک کند تا بیشتر درکی از خود و بدن خود داشته باشند و از این طریق بهبود بیشتری در روابط جنسی خود داشته باشند. همچنین، مشاوره جنسی می‌تواند به افراد کمک کند تا مسائلی مانند اضطراب و نگرانی درباره مسائل جنسی را کاهش دهند و خود را برای تجربه رابطه جنسی بهتر آماده کنند.

    در نهایت، مشاوره جنسی می‌تواند به زنان کمک کند تا از زندگی جنسی بهتری لذت ببرند و در نتیجه، بهبود بیشتری در کیفیت زندگی خود داشته باشند. به طور خلاصه، مشاوره جنسی می‌تواند به زنان کمک کند تا به یک زندگی جنسی سالم، خوشبخت و رضایت بخش دست یابند.

    تحقیقات نشان میدهد حدود یک سوم زنان جوان و نیمی از زنان میانسال دچار مشکلات جنسی هستند. مشکلات جنسی از مهم ترین مسائلی است که زندگی زناشویی زوجین را تهدید میکند. با این حال روش های مختلفی برای درمان وجود دارد که مشاوره جنسی از معمول ترین آنهاست.

    مشکلات جنسی زنان

    عمده ترین مشکلات جنسی زنان عبارتند از:

    • فقدان میل جنسی
    • عدم برانگیختگی جنسی
    • مشکلات ارگاسم
    • احساس درد در طول یا بعد از رابطه

     

    فقدان میل جنسی و عدم برانگیختگی

    فقدان میل جنسی در اغلب زنان یک مشکل جدی است که در هر یک از آنها علائم متفاوتی دارد. عدم برانگیختی نیز می تواند ناشی از خشکی واژن، عدم کشش جنسی، یک نوع بیماری و… باشد. فقدان میل جنسی و عدم برانگیختگی اغلب با یکدیگر در ارتباط هستند. به همین دلیل ممکن است درمان یکی موجب بهبود دیگری شود.

    با توجه به شباهت علائم، بهتر است فرد در هنگام مراجعه به مشاوره جنسی یا پزشک، علائم مشکل خود را کاملاً دقیق بیان کند تا مناسب ترین روش درمانی برای او در نظر گرفته شود.

    مشکلات ارگاسم

    مشکلات ارگاسم در زنان معمولاً شامل عدم ارگاسم، ارگاسم دیررس و عدم تحریک پذیری است. البته این مشکل نیز در همه زنان یکسان نیست. یعنی ممکن است برخی از زنان نیازی به ارگاسم برای لذت بردن از رابطه نداشته باشند. اما برای برخی از آنها یک مشکل جدی به شمار آید.

     

     احساس درد در طول یا بعد از رابطه

    تعدادی از زنان ممکن است در طول یا بعد از رابطه جنسی دچار درد شوند. احساس درد میتواند باعث جلوگیری از برقراری رابطه یا عدم لذت زن از آن شود. علت این مشکل را میتوان به مجموعه ای از علل جسمی یا حتی روانی نسبت داد.

    مشاوره جنسی برای درمان مشکلات جنسی زنان

    مشاوره برای مشکلات جنسی نوعی صحبت درمانی است که در آن زوجین مشکلات خود را با یک متخصص در میان میگذارند. البته مشاوره می تواند به صورت فردی نیز انجام شود. در این حالت فرد به تنهایی و در غیاب همسر در جلسه مشاوره شرکت میکند.

    وظیفه یک مشاور جنسی در جلسات مشاوره، بررسی علل ایجاد مشکل به کمک بیمار و طراحی یک روش درمانی برای حل آنها است. بررسی علل مشکلات جنسی تأثیر بسیاری در درمان دارد. زیرا موجب بهبود نگرش فرد نسبت به رابطه جنسی، افزایش صمیمیت در رابطه، افزایش اعتماد به نفس جنسی و بهبود روابط جنسی زوجین میشود.

     

    مشاوره جنسی برای حل مشکلات جنسی زنان معمولاً تمرین هایی را در نظر میگیرد. این تمرین ها موجب تغییر نگرش طرفین نسبت به رابطه و درک انتظاراتشان از آن است. برخی از این تمرین ها به ترتیب زیر هستند:

    – تمریناتی برای رفع استرس و اضطراب بیرونی و ترس از رابطه

    – روش هایی برای بیان تمایلات جنسی و صحبت با همسر در این زمینه

    – آموزش روش های «تمرکز حسی» که می تواند شامل چگونگی درک احساس متقابل در رابطه و لمس غیرجنسی یکدیگر باشد.

    – بهبود میل و برانگیختگی جنسی

    – روش هایی برای کاهش درد در طول یا بعد از رابطه

    در حالت کلی مشکلات جنسی با استفاده از مشاوره جنسی قابل درمان است. اما در صورتی که بیماری وخیم باشد یا مشکلات جسمی موجب بروز مسائل جنسی شده باشند، مشاور، بیمار را به پزشک مربوطه معرفی میکند تا با استفاده از روش های دارویی یا سایر روش ها، مراحل درمانی او طی شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا