جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » زناشویی » مراحل چرخه جنسی

مراحل چرخه جنسی و کژکاری های جنسی مربوط به آنها

۱- میل جنسی :

خصوصیات : این مرحله این است که فقط با ویژگی‌های فیزیولوژیک تظاهر نکرده و بازتاب‌ انگیزه ها، سائق ها و شخصیت فرد است. وجه مشخصه این مرحله خیالپردازی های جنسی و تمایل به رابطه جنسی است.
کژکاری : اختلال کمبود جنسی، اختلال انزجار جنسی، اختلال کمبود میل جنسی ناشی از بیماری طبی _ عمومی مرد و زن؛ کژکاری جنسی ناشی از مصرف مواد به همراه تخریب میل جنسی

 

۲- تحریک

خصوصیات : این مرحله شامل احساس ذهنی لذت جنسی و
تغییرات فیزیولوژیک همراه آن است.
کز کاری : اختلال انگیختگی جنسی زن؛ اختلال نعوظ مرد. اختلال نعوظ مرد ناشی از بیماری طبی _ عمومی مقاربت دردناک ناشی از بیماری طبی _ عمومی کژکری جنسی ناشی از مصرف مواد که همراه اختلال انگیختگی است.

 

۳- ارگاسم

خصوصیات : این مرحله عبارتست از اوج لذت جنسی به همراه تخلیه تنش جنسی و انقباضات موزون عضلات میاندو راه و اندام‌های تناسلی لگنی
کژکاری : اختلال ارگاسم در زن : اختلال ارگاسم در مرد، انزال زودرس؛ و سایر کژکاری های جنسی ناشی از بیماری طبی _ عمومی کژکری جنسی ناشی از مصرف مواد که همراه اختلال ارگاسم است.

 

۴- فرونشینی

خصوصیات : این مرحله شامل احساس آرام سازی کلی، نشاط و تمدید عضلات است، در خلال این مرحله مردان برای مدتی از رسیدن به ارگاسم دیگر دیگری ناتوان هستند که طول این مدت با پیشرفت سن بالا می‌رود در حالی که زنها بدون مرحله بی پاسخی توان متعدد دارند.
کژکاری : ملال پس از مقاربت، سردرد پس از مقاربت

حتما بخوانید
افسردگی جنسی: دلایل پیدایش و درمان افسردگی جنسی
Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “مراحل چرخه جنسی” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا