عوارض استفاده طولانی مدت از کاندوم تاخیری⭐

عوارض استفاده طولانی مدت از کاندوم تاخیری
  • عوارض استفاده طولانی مدت از کاندوم تاخیری

    با استفاده طولانی مدت از کاندوم تاخیری ممکن است برخی عوارض و مشکلاتی برای شخص مورد نظر ایجاد شود که بهتر است با آنها آشنا باشیم. این عوارض می‌توانند شامل عوارض جسمی و عوارض روحی باشند.

    ارتفاع هر ساختار جسمی مانند سینه‌ها، زانوها، پاها و پرده ی محصوره ی مادرزادی بدنمان در طول دوران رشد و پختگی تغییر می‌کند. با در نظر گرفتن این نکته، استفاده طولانی مدت از کاندوم تاخیری ممکن است باعث مشکلات جسمی مانند درد و تورم در زانوها و پاها شود. همچنین، با توجه به اثرات بالقوه بر روی افرادی که در معرض استفاده کاندوم تاخیری قرار می‌گیرند، ممکن است آنها نیز شاهد مشکلات روانی از جمله اضطراب و افسردگی باشند.

    استفاده بیش از حد از کاندوم تاخیری ممکن است در ساختارهای جسمی پخته شده شاکی تغییری ایجاد کند. برای نمونه، ممکن است باعث پوست واجرا شده و التیام دیرینه شود. همچنین، می‌تواند انعطاف پذیری پوست را کاهش داده و به عوارض فراوانی از جمله درد، خارش و تحریک پوستی منجر شود.

    آسیب‌های روحی نیز ممکن است ناشی از استفاده طولانی‌ مدت از کاندوم تاخیری باشند. برای مثال، کدرشدن افکار و خشک شدن روابط جنسی به دلیل تکرار استفاده از یک ابزار مکانیکی می‌تواند به شخص مورد نظر آسیب برساند و منجر به اضطراب و افسردگی شود.

    باید به خاطر داشت که هر فرد از شخصیت سازی بدن خود در تحقق مراحل و خطوات بلوغ شخصی اختصاصی خود پیش می‌رود و برای این‌که عوارض استفاده از کاندوم تاخیری را کاهش دهیم و گزینه درمانی انتخاب کنیم، باید محدود از سلامت جسمانی خود تا حد دانشی هر از چند ماه یا رسوخ و رنگاوری های جسمی خود برای استفاده از آن پرهیز کنیم تا بتوان خود را از خطرهای موجود و عوارض منفی مستند نمود.

    سوالی که ذهن بسیاری از مخاطبین را مشغول کرده، این است که عوارض استفاده طولانی مدت از کاندوم تاخیری چه مواردی هستند و چه باید کرد ؟ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

    چه عواملی می توانند باعث ایجاد مشکل شوند؟

    بیشتر کاندوم هایی که در بازار وجود دارند از جنس لاتکس هستند و در کاندوم های تاخیری به طور معمول از دو ماده لیدوکائین و بنزوکائین با غلظت حدودی ۵ درصد استفاده می شود. پس عوارض استفاده طولانی مدت از کاندوم تاخیری را باید در این دو عامل یافت : ۱- لاتکس ۲- مواد تاخیری استفاده شده

    عوارض استفاده از بنزوکائین و لیدوکائین

    میزان لیدوکائین و بنزوکائین به کار رفته در این کاندوم ها بسیار کمتر از حد مجاز استفاده از آن ها بوده و گزارشی در مورد مضر بودن استفاده دائم از این مواد با این میزان غلظت، منتشر نشده است. البته در مورد اسپری های تاخیری که غلظتی چند برابر این میزان در کاندوم های تاخیری دارند، ۲۰ مرتبه اسپری کردن سقف مجاز استفاده از اسپری عنوان شده است.

    در برخی منابع به تاثیر منفی اسپری بنزوکائین روی کیفیت اسپرم در استفاده های طولانی مدت اشاره شده است که البته این مورد برای کاندوم های تاخیری که میزان بسیار کمی از این مواد را دارا هستند گزارش نشده است. همچنین مواد تاخیری مورد استفاده در کاندوم ها از نظر ایجاد حساسیت روی مصرف کنندگان آقایی که از تنها از کاندوم و نه اسپری یا ژل به صورت مداوم استفاده میکنند گزارش نشده است.

    در صورت حساسیت داشتن به مواد بی حس کننده ای مانند بنزوکائین و لیدوکائین، برای استفاده از کاندوم های تاخیری حتما با پزشک خود مشورت کنید. همچنین اگر به بیماری های زمینه ای مانند بیماری کلیوی، قلبی-عروقی، کبدی یا صرع نیز مبتلا هستید نیز نظر پزشک شما تعیین کننده است.

     

    حساسیت به لاتکس

    در برخی افراد ممکن است حساسیت به لاتکس وجود داشته باشد که هنگام استفاده از کاندوم های تاخیری که عموما از جنس لاتکس هستند، همچنان این مشکل پابرجاست و این افراد بایستی از انواع دیگر کاندوم مانند کاندوم های از جنس پوست و پلی یورتان به همراه اسپری یا ژل تاخیری استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که کاندوم های تهیه شده از پوست حیوانات ریسک ابتلا به بیماری های مقاربتی را کاهش نمیدهد.

    اثرگذاری بر روی کیفیت رابطه جنسی

    لازم به ذکر است که در برخی زوجین به دلیل بی حسی مداوم آلت مرد در رابطه جنسی، تمرکز آقایان روی جنبه لذت بخش رابطه کم می شود و رابطه جنسی (دخول) عملی تکراری و بدون جذابیت برای این افراد تبدیل می شود. با توجه به اینکه مقاومت افراد مختلف به یک میزان از ماده شیمیایی متفاوت است. ممکن است در تعداد محدودی افراد که از کاندوم های تاخیری استفاده میکنند، بدن آن ها به این غلظت های موجود مقاوم شده و نیاز به مصرف دوزهای بیشتری از این مواد بی حسی داشته باشند یا دچار اختلال در نعوذ شوند.

    البته این موارد بسیار محدود بوده و عمدتا هنگام استفاده از کاندوم های تاخیری با برندهای نامعتبر یا تقلبی این اختلالات بوجود آمده است. برای همین پیشنهاد میشود که حتما در انتخاب محل و برند خرید خود دقت لازم را داشته باشید و در این زمینه با افراد متخصص مشورت کنید.

     

    جمع بندی

    در جمع بندی مطالب گفته شده و با توجه به عدم وجود گزارش در مورد ایجاد مشکل عوارض استفاده طولانی مدت از کاندوم تاخیری میتوان نتیجه گرفت که به جز در افرادی که به مواد شیمیایی به کار رفته در این محصولات و خود لاتکس حساسیت دارند، باقی افراد میتوانند بدون نگرانی از این محصولات استفاده کنند. در صورت نیاز به استفاده از اسپری یا ژل های تاخیری در هنگام داشتن رابطه دقت کنید که این محصولات دارای سقف مجاز استفاده هستند و نبایستی بیش از اندازه از آن ها در یک مرتبه برقراری رابطه جنسی و در یک بازه زمانی کوتاه استفاده کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا