سه روش مؤثر رفع خجالت

رفع خجالت
  • سه روش مؤثر رفع خجالت

    شاید برای شما هم بارها پیش آمده باشید که آرزوی اعتماد به نفس بیشتر داشته‌ باشید. با خودتان گفته‌اید “اگر خجالت نمی‌کشیدم….”، اما شما بازهم خجالت کشیدید و شاید برای همین فرصت‌های زیادی را از بین برده‌اید. اگر خجالت، تنها فرصت‌های جدید را از ما می‌گرفت شاید کمی قابل تحمل‌تر بود. اما خجولی شما باعث می‌شود گاهی حق شما نیز پایمال شود.

    در این مطلب به شما ۳ راهکار بسیار بسیار اثربخش برای رفع خجولی و افزایش اعتماد به نفس را خواهم آموخت. این سه روش به قدری ساده‌اند که هرکسی بعد از مطالعه این مطلب قادر خواهد بود بدون دشواری، نیمی از اعتماد به نفس گم‌شده خود را پیدا کند. با من همراه باشید.

     

    از همین الان در ردیف‌های جلو بنشینید

     

    بدون شک در ردیف‌های جلو امکان آنکه در معرض دید باشید کمی بیشتر است و به شما این فرصت را می‌دهد که به ملایم‌ترین حالت ممکن به ترس خود غلبه کنید. به شما توصیه نکردم که بر روی سکوی سخنرانی جلوی ۸۰۰ نفر ظاهر شوید، بلکه باید در ردیف‌های جلو بنشینید. هرکجا که کلاسی شرکت می‌کنید و یا در هر فعالیتی اجتماعی ظاهر می‌شوید.

    حتی اگر در مراسم مذهبی شرکت می‌کنید، در ردیف‌های جلو قرار گیرید و در دوره‌های آموزشی در اولین ردیف‌ها بنشینید. در ردیف جلو نشتن، اعتماد به نفس ایجاد میکند و ناخودآگاهتان آمادگی زیادی برای برخورد و پاسخگویی به رفتار دیگران کسب میکند، و وقتی شما آماده باشید، ترس از بین خواهد رفت.

     

    نگاه‌کردن به چشم دیگران ساده است

     

    معمولاً کسی که نتواند به چشمان دیگران نگاه کند، دو نوع برداشت را القا خواهد کرد. یا می‌گوید ((در مقابل شما احساس ضعف میکنم و یا از شما می‌ترسم)) و یا آنکه با پرهیز از نگاه میگوید ((احساس گناه می‌کنم، کاری کرده‌ام یا به چیزی فکر کرده‌ام که نمی‌خواهم از آن آگاه شوید)).

    وقتی از نگاه کردن به چشمان دیگران فرار می‌کنید، تأثیر خوبی از خود به جا نمی‌گذارید و همین مسأله بر شدت ترس شما می‌افزاید. خودتان را مجبور کنید در چشم دیگران نگاه کنید و با ترس خود روبرو شوید.

    شما با نگاه کردن به چشمان افراد به آنها می‌گوئید: ((انسان صادق و درستی هستم. به آنچه می‌گویم ایمان دارم. نمی‌ترسم و اعتماد به نفس دارم)).

     

    سرعت قدم‌هایتان را فقط بیست درصد بیشتر کنید

     

    این جمله به این معنی است که اگر در هر ۵ ثانیه، ۵ قدم بر‌می‌دارد، حالا در همین زمان ۶ قدم بردارید. فقط یک قدم بیشتر! اما آیا واقعاً این کار اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد؟ قطعاً همینطور است.

    روانشناس‌ها اعتقاد دارند با تغییر سرعت حرکت و حالت خود می‌توانید نگرش خود را نیز عملاً تغییر دهید. آدم‌های معمولی، راه‌رفتن‌شان هم معمولی است. قدم‌هایشان در حد معمولی است و ظاهر آدمی را دارند که آنقدرها برای خودش ارزش قائل نیست.

    اما گروه دیگری وجود دارند که از خود اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای نشان می‌دهند. درست مانند از حالا به بعدِ شما. این‌ها از آدم‌های معمولی تند تر راه می‌روند و از قدم‌هایشان اینطور بر‌می‌آید که انگار به‌ جای مهمی می‌روند، کار مهمی دارند و در کاری که پیش رو دارند موفق خواهند شد.

    حتماً این سه تکنیک را به‌کار بگیرید و از نتیجه شجاعت خود لذت ببرید. این اطمینان را به شما می‌دهم که با تکرار و عادت به این موارد رشدی بزرگ در زمینه موفقیت‌های شخصی و همچنین ثروت‌آفرینی خود خواهید داشت.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا