جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مشاوره کنکور و تحصیلی » تدریس رایگان زیست+ آموزش رایگان زیست+ زیست شناسی کنکور

تدریس رایگان زیست+ آموزش رایگان زیست+ زیست شناسی کنکور

تدریس رایگان زیست|

چگونه صفر تا صد زیست کنکور را یاد بگیریم؟

 

 

داوطلبان کنکور تجربی بعد از پایان امتحانات یازدهم و تقریبا تیرماه تصمیم می گیرند که برای کنکور خود شروع کرده و بطور کنکوری مطالعه کنند؛ البته که برخی خیلی زودتر از این زمان و یا برخی دیرتر آغاز کنند!

دقیقا همین مواقع به این فکر می کنند که کدام درس ها را لازم است که به کلاس کنکوری بروند و کدام دروس نیاز است که یک استاد کنکوری داشته باشند!

در این میان دوست دارم تاکید کنم که درس زیست شناسی دقیقا از آن درس هایی است که داوطلب نیاز به استاد کنکوری دارد. در بسیاری از موارد داوطلب بدلیل سخت و مفهومی بودنش، زیست کنکور را خوب یاد نمی گیرد و در نتیجه نمی تواند تست بزند و نتیجه دلخواهش را نمی گیرد.

دوست عزیز ببین! صراحتا می گویم برای قبولی در رشته تاپ، درس زیست شناسی درس ناگزیر تو است که باید روی آن تمرکز کنی و گرنه به هدفت نمی رسی. ما داوطلبی نداشته ایم که با عملکرد ضعیف در درس زیست توانسته به رشته تاپ مدنظرش برسد.

پس متوجه شدیم که درس زیست شناسی از آن درس هایی است که داوطلب کنکور تجربی باید باید روی آن سرمایه گذاری کند؛ سرمایه گذاری کردن تنها به معنای بعد مالی داستان نیست! شما باید ساعات کافی مطالعه کنید تست بزنید و با تحلیل و استدلال قوی پیش بروید.

دانش آموزی که روی درس زیست کنکور سرمایه گذاری نکند خیلی بد می بازد و بعد از کنکور بسیار پشیمان خواهد شد!

حتما بخوانید
6عامل موفقیت درکنکور (عوامل موفقیت در کنکور چیست؟)

تدریس رایگان زیست یازدهم:

 

 

در راستای تدریس رایگان زیست یازدهم می خواهم به این موضوع اشاره کنم. گاهی دانش آموزان تنبل بازی می کنند و به درس زیست شناسی اهمیت نمی دهند. دوست دارم بگویم که واقعا عشق و علاقه شما به هدف دلخواهتان ارزش ندارد شما تلاش کنید و دروس لازم را مطالعه کنید؟

عشق پزشکی نمی ارزد که سختی های درس زیست شناسی مقابله کنید؟

لازم است بگویم که اصلا اگر شما اصول یپیش بروید و یک استاد کنکوری خوب داشته باشید زیست کنکور دیگر آنقد رهم سخت بنظر نخواهد آمد. سخت و گنگ و مبهم برا‌ی کسی است که نمی خواند و مطالعه نمی کند و یا درست و اصولی مطالعه نمی کند.

رسیدن به رتبه برتر ارزش ندارد که شما کمی بیشتر به درس زیست شناسی توجه کنید؟

می توانم پاسختان را پیش بینی کنم؛ قطعا شما هم می دانید که عشق و علاقه به هدف مورد نظر خیلی بالاتر از این حرف هاست و شما قطعا دل به سخت می دهید و در نهایت از رسیدن به عشق و علاقه خود لذت تمام می برید!

 

زیست الا یازدهم:

 

پیش از آنکه پیرامون زیست الا یازدهم می خواهم یک سوال اساسی بپرسم:

اگر الان به زیست توجه نکنید و روی آن سرمایه گذاری نکنید(بارها تاکید می کنم که سرمایه گذاری صرفا بعد مالی نیست مطالعه دقیق تر و تست بیشتر و با کیفیت تر و تحلیل بیشتر و دقیق تر است.) می توانید خود را ببخشید که چرا در سال کنکور به زیست کنکور بیشتر اهمیت ندادم؟

حتما بخوانید
مشاوره روانشناسی روزهای پایانی کنکور/انگیزشی هفته آخر کنکور/استرس کنکور

بگذارید یک موضوع را با تمام صداقت بگویم:

متاسفانه دانش آموزان زیادی دیده ام که به درس زیست کنکور اهمیت ندادند و اصلاحا ” چوبشو خوردن! ” و بعد کنکور با تمام ناله و پشیمانی گفتند که ای کاش به زیست کنکور بیشتر اهمیت می دادیم و متاسفانه نتیجه دلخواهشان را نگرفتند!

اکنون چند دلیل که دانش آموزان رشته تجربی یا بهتر است بگویم داوطلبان کنکور تجربی به زیست کنکور اهمیت نمی دهند را بررسی می کنم:

 

  • چون درس زیست شناسی سخت است!

انکار نمی کنم که درس زیست سخت نیست! اما هیچ دلیل و بهانه ای وجود ندارد که شما بدلیل سخت بودن زیست آنرا رها کنید؛ اتفاقا باید بیشتر توجه کنید و بیشتر مطالعه کنید تا از عهده مفاهیم و تست های سختر بربیایید؛ با نخواندن و بی خیال شدن که نمی توان انتظار پیش رفت داشت. بهتر بگویم شما اگر اصولی پیش بروید و مفاهیم را خوب یادبگیرید تحلیل کنید و به اندازه کافی تست زده و آنها را نیز بررسی کنید سختی زیست کنکور کم کم می شکند و دیگر خیلی احساس دشوار بودن نسبت به زیست نخواهید داشت!

  • به دروس دیگر توجه می کنند!

با نهایت تاسف من چقدر داوطلب تجربی دیده ام که چون به سایر دروس بیشتر توجه می کنند زیست شناسی را از حلقه توجه خارج کرده اند.

هرگز نمی گویم بی خیال بقیه درس ها! اما هر درس ارزش و اهمیت خود را دارد و در این میان درس زیست شناسی هم از اهمیت خیلی بالایی دارد. به هیچ وجه درس زیست را فدای بقیه دروس نکنید!

حتما بخوانید
بهترین کتاب تست های کنکور ریاضی کدام هستند؟

 

تورق سریع زیست یازدهم:

 

برای آنکه پیرامون تورق سریع زیست یازدهم صحبت کنم لازم می دانم بگویم که در کنکور اگر اصولی پیش بروید و صحبت اصلی ما در اینجا که بر درس زیست شناسی تاکید داریم به درس زیست شناسی اهمیت لازم را قائل شوید پس از کسب نتایج دلخواهتان، به خود افتخار کرد؛ از اینکه توانستید با رعایت اصول و تلاش کافی به هدف و عشق و علاقه خود برسید.

این افتخار احساس فوق العاده ای به شما خواهد داد؛ تصور کنید که اگر تمام این ها را انجام نمی دادید جز پشیمانی بعد کنکور چیزی نصیبتان نمی شد اما این بار چون چون به اندازه کافی مایه گذاشتید توانستید با نتایج عالی به خود افتخار کنید.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “تدریس رایگان زیست+ آموزش رایگان زیست+ زیست شناسی کنکور” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا