جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » اختلالات روانشناسی » تاثیر استرس بر پوست . موهایتان می ریزد و صورتتان جوش می زند؟

تاثیر استرس بر پوست . موهایتان می ریزد و صورتتان جوش می زند؟

استرس یک عارضه بسیار منفی و ناخوشایند در زندگی ماست. اگرچه وجود حد معینی از استرس در زندگی هر فرد طبیعی و حتی گاها سازنده است. اما مقدار زیاد آن آسیب های فراوانی به زندگی فرد می زند. چه به لحاظ جسمانی و چه از نظر روحی استرس آثار منفی بسیاری دارد. ما در سلسله مطالبی پیرامون استرس هر دو این آثار را بررسی نموده ایم. این بار در سایت موفقیت سلف مید به دنبال موشکافی تاثیر استرس بر پوست و مو هستیم.

اهمیت پوست و مو در زیبایی

خداوند زیباست و زیبایی ها را دوست دارد. اگرچه سیرت زیبا بسیار مهم تر از داشتن صورت زیبا است، اما زیبایی ظاهر تاثیر فوق العاده ایی در نگاه دیگران به ما و حتی نحوه ی افکار خودمان دارد. در این میان داشتن پوست شاداب و موهای زیبا بیشترین سهم را در زیبایی چهره فرد دارند. به همین سبب ما بر آن شدیم تا تاثیر استرس بر این دو عنصر مهم زیبایی را برای شما روشن سازیم. به امید آنکه با فراگیری تکنیک های مدیریت ذهن، خودتان را از این عوارض دور نگه دارید.

مکانیزم تاثیر استرس بر پوست و مو

به طور کلی ناراحتی های روحی تاثیر منفی فراوانی بروی پوست انسان دارند. در این میان استرس شاه ناراحتی های روحی است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم منجر به بدترین مشکلات پوستی در فرد می شود.

 

رنگ پوست

انقباض دریچه های عروق باعث بروز مشکلاتی در پوست از جمله رنگ پریدگی آن می شود. بارها دیده ایم فردی که ترسیده است رنگ پریده به نظر می رسد. اگر ترس و اضطراب همیشگی باشد این رنگ پریدگی به مسأله ایی جدی برای فرد تبدیل می شود. در مقابل گاهی بر اثر بالا رفتن فشار خون ناشی از استرس، خون به رگ های سطح پوست هجوم می آورد و فرد دچار قرمزی پوست و التهاب می شود.

حتما بخوانید
فهرست ۶۰ راهکار مقابله با توهمات

جوش های ناشی از استرس

بیشتر اوقات مشاهده می شود که تاثیر استرس روی پوست خودش را به صورت جوش های چرکی و آکنه نشان می دهد. این مسأله علاوه بر اینکه ناشی از تغییرات هورمونی در بدن فرد می باشد، می تواند به دلیل مشکلات گوراشی ناشی از استرس باشد. مشکل جایی بدتر می شود که فرد بر اثر دچار شدن به استرس مدام جوش ها و زخم های به جا مانده از آنها را با ناخن می خراشد.

تاثیر استرش بر پوست دور چشم ها

بیشتر ما شب زنده داری های ناشی از وجود استرس را تجربه کرده ایم. فکر و خیال به شما هجوم می آورد و خواب از چشمانتان می پرد. فردا که از خواب بیدار می شوید، چشم هایتان باد کرده است. این عارضه به مرور باعث کبودی و سیاهی دور چشم می شود. اگرچه در این مورد تاثیر استرس روی پوست غیر مستقیم است اما بسیار مضرر و ناخوشایند است.

خشک و چروک شدن پوست

وقتی فردی دچار استرس مزمن می شود زندگی روزمره اش از روتین خارج می شود. در بیشتر مواقع اشتهایش را از دست می دهد، مواد مغذی کافی به بدنش نمی رسد و به جای نوشیدن آب به نوشیدنی های کافئین دار روی می آورد، احتمالا میوه هم از سبد غذاییش حذف می شود. دوباره تاثیر استرس بر پوست به صورت غیر مستقیم خودش را نشان می دهد و پوست فرد را به پوستی خشک و چروک تبدیل می کند.

عارضه عذاب آور تبخال

تبخال زدن یکی از بدترین عوارض ناشی از حمله های استرس و اضطراب است. برای بسیاری از ما پیش آمده است که با شکه شدن و حمله ناگهانی استرس تب خال زده ایم. این مسأله به تاثیر استرس بر سیستم ایمنی بدن باز می گردد. استرس سیستم ایمنی را ضعیف می کند و در نتیجه سیستم ایمنی در شناسایی ویروس تبخال ضعیف عمل می کند.

حتما بخوانید
سادیسم چیست؟ (از علائم و نشانه ها تا درمان)

 

لب ها و استرس

داشتن لبخندی زیبا، زیبایی هر فردی را دوچندان می کند. در ادامه ی بررسی تاثیر استرس روی پوست لازم است به عارضه ی کندن پوست لب هنگام بروز استرس نیز اشاره شود. استرس نه تنها لب ها را رنگ پریده می کند بلکه وقتی استرس دارید و آنها را مدام گاز می گیرید و پوستشان را با دندان جدا میکنید، خودتان را از داشتن لبخندی زیبا محروم کرده اید.

بدتر آنکه آمدن خون از لب ها هم زیبایی شما را خدشه دارد می کند و هم وجهه شما را به خطر می اندازد.

سفید شدن موها

یکی از علل منفی بودن تاثیر استرس بر پوست مو می تواند ناشی از پایین آمدن ملانین در بدن باشد. استرس ملانین را از بین می برد و این مسأله منجر به سفید یا خاکستری شدن موها می شود.

ریزش زیاد موها

ریزش مو  اگرچه ممکن است دلایل متعددی داشته باشد اما می تواند به دلیل تغییرات هورمونی و نیز تغییر رژیم غذایی ناشی از استرس باشد. به علاوه استرس سیستم گردش خون را نیز دچار مشکل می کند، این به نوبه ی خود می تواند مانع رسیدن خون کافی به پوست سر شده و ریز موها را در پی داشته باشد.

چرخه معیوب استرس و بیماری پوستی

تاثیر استرس بر پوست و مو یک چرخه معیوب است. بدین صورت که استرس باعث بروز مشکلاتی در پوست و موی شما می شود و تا حدودی زیبایی را از شما می گیرد. از طرف دیگر فردی که زیبایی او تحت تاثیر استرس قرار گرفته است ممکن است نتواند به صورت فعال و با اعتماد به نفسی در جمع ها مختلف حضور پیدا کند و حضور او در جمع های مختلف همراه با نوعی استرس و اضطراب ناشی از پایین بودن اعتماد به نفس باشد. این مسأله حتی می تواند به عارضه های روحی شدیدتر مانند افسردگی بینجامد.

حتما بخوانید
انواع اختلالات افسردگی : با ۱۱ نوع مختلف افسردگی آشنا شویم!
Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “تاثیر استرس بر پوست . موهایتان می ریزد و صورتتان جوش می زند؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا