جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » محصل برتر » چگونه اعتیاد به گوشی را در سال کنکور از بین ببریم؟

چگونه اعتیاد به گوشی را در سال کنکور از بین ببریم؟

یکی از دغدغه های بزرگ دانش آموزان در امر مطالعه برای کنکور ، اعتیاد دانش آموزان به گوشی خود هستش. وابستگی به گوشی موبایل میتواند باعث کم شدن میزان کیفیت در مطالعه ی دانش آموزان در سال کنکور شود. وابستگی و اعتیاد به گوشی در سال کنکور میتواند باعث عقب ماندن ما در مطالعه ، نرسیدن به آزمون های آزمایشی ، عدم تمرکز کافی هنگام مطالعه ، و بسیاری از مشکلات دیگر در این مسیر شود. در این مقاله و فایل صوتی ترفند هایی را جهت برطرف کردن و ترک اعتیاد به گوشی را عنوان میکنیم.

 


چند نکته برای ترک اعتیاد به گوشی در سال کنکور

  1. غیر فعال کردن نوتیفیکیشن های تلفن همراه را به هیچ عنوان فراموش نکنید. نوتیفیکیشن ها از عوامل اصلی جهت رفتن شما به سمت گوشی به حساب میان . این صدا ناخود آگاه شما را به سمت گوشی خودتون میکشونه. پیشنهاد ما استفاده از حالت پرواز ، و یا سایلنت کردن تمامی نوتیفیکیشن ها در هنگام مطالعه میباشد.  پس اولین قدم رو انجام بده.
  2. استفاده از اپلیکیشن های متعدد که مانغ استفاده ی تو از گوشی میشه . یکسری از اپلیکیشن ها هستند که میتونند برای شما در ارتباط با کنار گذاشتن وابستگی به گوشی مفید باشند. از جمله ی این اپلیکیشن ها ، forest  هستش که میشه گفت اپلیکیشن قابل قبولی هستش. و استفاده از این نوع اَپ ها میتونه باعث کاهش و یا حتی از بین بردن وابستگی شما به گوشی بشه.
  3. عضو نشدن در کانال های تلگرام بی فایده با توجه به کنکور شما . خیلی از دانش آموزان متأسفانه در سال کنکور در هر نوع کانالی تمایل پیدا میکنند که عضو شوند . از کانال های آشپزی گرفته تا کانال های گیز میز و ایرانیها و از این دست کانال ها که جز اتلاف وقت چیزی برای دانش آموزان در این بازه ی زمانی ندارد. توصیه ی ما مشاوران بر این است که دانش آموزان حتمأ از این کانال های تلگرام که باعث اتلاف وقت دانش آموزان میشود ، خارج شوند و سعی بکنند در کانال های درسی و مرتبط با کنکور عضو شوند . و این کانال های کنکور رو هم ما همشون رو پیشنهاد نمیکنیم و ترجیه ما استفاده از برترین کانال ها میباشد. از این کانال ها دانش آموزان میتوانند در زمان های استراحت و یا در مسیر مدرسه و کلاس کنکور استفاده ی بهینه بکنند و مطالب کانال های خوب را دنبال کنند. ولی دقت داشته باشید که حتی همین موضوع هم برای دانش آموزان باعث ایجاد وسواس نشود که تا پستی درهر کانالی قرار داده شد ، این پست را باز کنند و باعث از بین رفتن تمرکز دانش آموزان هنگام مطالعه شود.
  4. برای استفاده از گوشی خود زمان مشخص تعیین کنید. یکی دیگر از کارها که میتوان برای از بین بردن این اعتیاد و یا وابستگی انجام داد ، در نظر گرفتن زمان های مشخص برای استفاده از گوشی میباشد. مثلأ دانش آموز برای خودش معین کند که یکساعت از صبح و یک ساعت از عصر را به چک کردن تلفن همراه خود اختصاص میدهد و الباقی روز تلفن خود را در کشو قرار داده و یا به اولیای خود تحویل دهد .
حتما بخوانید
مشاوره تحصیلی متوسطه دوم

صحبت های پایانی

دوستان عزیز امسال سال سرنوشت سازی برای تو هستش .. نزار با موضوعات حاشیه ای هدفتو ازت بگیرند. تو قوی باش… جلو شرایط و نفس خودت مقاومت کن . اینکه بخوای گوشی رو کنار بزاری برای یکسال ، این میتونه باعث رسیدن تو به بهترین ها باشه. یادت باشه که تو اشرف مخلوقات هستی و هیچ کاری نیست که نتونی انجامش بدی. اینو فراموش نکن که هر موفقیتی بهایی داره. بهاش رو بپرداز . لازم باشه تمام زندگیتو وقف کارت کن. مطمئن باش در انتهای مسیر پاداشی در انتظارته که یک زمان آرزوشو داشتی. اونوقت هستش که میبینی آرزوت تبدیل میشه به واقعیت…

همه چیز به خودت بستگی داره ، اینکه ادامه ی مسیر رو چطوری میخوای جلو بری. مثل یک فرد مقتدر یا یک فردی که در بند نفس خودش هست. تصمیم با خودته.

تصویر شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “چگونه اعتیاد به گوشی را در سال کنکور از بین ببریم؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا