ارباب و برده چیست و چه مفهومی دارد؟

ارباب و برده
  • ارباب و برده چیست و چه مفهومی دارد؟

    برای پاسخ دادن به سؤال ارباب و برده چیست باید از توضیح عبارت BDSM شروع کنیم. BDSM عبارتی است که برای بیان رنج نسبتاً وسیعی از فعالیت های جنسی استفاده می شود. این عبارت خود از سه بخش مجزا تشکیل شده است:‌  B,Dو S,D و S,M.

    D,B مخفف ضابط و منظبط، S,D مخفف سلطه گر و سلطه پذیر و S,M مخفف سادیسم و مازوخیسم است. گفتنی است که سادیسم به معنای بی رحمی و لذت بردن از آزار دیگران و مازوخیسم به معنای لذت بردن از درد می باشد. برای درک بهتر، در ادامه بیشتر به بررسی BDSM می پردازیم.

     

    BDSM چیست؟

    BDSM یک عبارت بالینی نیست؛ بلکه یک اصطلاح است که برخی افراد از آن برای بیان رفتارهای جنسی خود استفاده می کنند. در واقع BDSM به معنای رابطه ای جنسی است که با رضایت دو طرف شکل می گیرد و از نوع ارباب و برده است. یعنی در این رابطه یک مفعول (مازوخیسم) و یک فاعل (سادیسم) شرکت می کنند که هر دوی آنها کاملاً با رضایت شخصی این رابطه را پذیرفته اند.

    حال برای اینکه بهتر به سؤال ارباب و برده چیست پاسخ دهیم، نمونه ای از این نوع رابطه را شرح می دهیم. رابطه ارباب و برده را می توان به این صورت توضیح داد که مفعول تمام اعمالی که باعث ایجاد درد در او می شوند را می پذیرد. این احساس درد، برای او لذت بخش است و روح او را به آرامش می رساند. اما فاعل در این رابطه با اعمال سادیستی و آزار دادن طرف مقابل، لذت می برد و به آرامش می رسد.

     

    در رابطه ارباب و برده، ارباب برده را مجبور به انجام تمام کارهای خود می کند. از جمله این کارها می توان به انجام امور شخصی، نظافت، خدمتکاری و کارهایی مشابه اشاره کرد. به علاوه از دیدگاه جنسی نیز برده با میل شخصی خود کاملاً از اعمال ارباب اطاعت می کند و برده جنسی او می شود. در این رابطه ارباب طبق توافق قبلی، در طول رابطه جنسی حق اعمال هر گونه رفتار دردناک، تحقرآمیز و شکنجه ها را دارد.

    حد و مرزها در تعریف ارباب و برده چیست

    یک ویژگی اساسی در این نوع رابطه رضایت است. در واقع رابطه ارباب و برده فقط در صورت رضایت هر دو طرف برقرار می شود. این موضوع با تعیین مرزها قبل از رابطه و احترام گذاشتن به آنها محقق می شود. بنابراین قبل از رابطه تمام جزئیات مورد بحث قرار می گیرند و هر دو طرف از اتفاقاتی که قرار است رخ دهد آگاهی دارند و آنها را پذیرفته اند.

    در صورت از کنترل خارج شدن شرایط، متوقف کننده رابطه ارباب و برده چیست و از چه اهرمی برای این کار استفاده می شود؟‌ در این نوع رابطه به صورت قراردادی یک سری کلمات متوقف کننده استفاده می شوند تا زمانی که شرایط غیر قابل تحمل شد،‌ گفتن آن کلمه باعث توقف رابطه بشود. به طور مثال هر موقع مفعول و یا برده عبارت “رحم کنید” را بگوید و یا “یک زنگ را به صدا در آورد”، طبق توافق قبلی رابطه متوقف خواهد شد.

     

    نقش های موجود در  BDSM

    افرادی که گرایش جنسی BDSM دارند، به سه دسته تقسیم می شوند. این سه دسته شامل Tops و یا فاعل، bottoms یا مفعول و switches یا متمایل به هر دو گرایش است. در این دسته بندی فاعل ها نقش سادیستی دارند و از آزار دادن لذت می برند. در مقابل، مفعول ها نقش مازوخیستی دارند و فقط از آزار دیدن لذت می برند. سوئیچ ها نیز علاقه دارند هر دو شرایط را تجربه کنند.

    دیدگاه روانشناختی در رابطه ارباب و برده

    دلایل روانشناختی رابطه ارباب و برده چیست و چه مسائلی می تواند منجر به این رفتارها شود؟‌ برخی از روانشناسان دلیل این نوع گرایش را متحمل شدن آزار و اذیت جنسی در کودکی می دانند. این مسائل باعث ایجاد افسردگی های شدید در کودکی شده و در بزرگسالی نیز معمولاً به شکل چنین رفتارهایی نمایان می شوند. اما طبق تحقیقات هیچ شواهدی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. اغلب افرادی که BDSM و یا رابطه ارباب و برده را به عنوان شیوه زندگی خود در پیش گرفته اند، در کودکی مورد سوءاستفاده و آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا