با اصول عاشقی آشنا شوید

اصول عاشقی
  • با اصول عاشقی آشنا شوید

    با اصول عاشقی آشنا شدن یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند به شما کمک کند تا رابطه‌ی عاشقانه‌ی سالم و موفقی را با شریک خود برقرار کنید. اصول عاشقی شامل تلاش برای درک و بازشناسی نیازها، خواسته‌ها و احساسات شریک عاشق شما، احترام به حریم شخصیت و خودمختاریت شریک، داشتن صداقت و اعتماد به نفس، مدیریت درست احساسات و ارتباطات، به اشتراک گذاشتن و توجه به همدیگر، و بسیاری موارد دیگر است.

    با آشنایی با اصول عاشقی، می‌توانید با بهبود ارتباط با شریک خود به لحظات شاد و موفقی در رابطه‌ی عاشقانه‌تان دست یابید. همچنین، این اصول می‌توانند به شما کمک کنند تا در مواجهه با مشکلات و تنش‌هایی که احتمالاً در رابطه‌ی عاشقانه‌ی شما پیش خواهد آمد، بهتر و موثرتر عمل کنید.

    به طور کلی، آشنایی با اصول عاشقی می‌تواند به شما کمک کند تا به شناخت بهتری از خود و شریک خود دست یابید و با ارتباطات سالم و موثر، رابطه‌ی عاشقانه‌ی خود را به سمت خوشبختی و رضایت بخشی برای هر دو طرف سوق دهید.

    شاید به جرات بتوان گفت که یکی از بیشترین کلماتی که می شنویم، عشق است. در عین حال ما کمترین اطلاعات را از این موضوع داریم. از طرفی کمتر کسی به دنبال یافتن اطلاعات درست در این باره میرود. در نتیجه قصد داریم با انتشار سری مقالات اصول عاشقی اطلاعاتی را در زمینه قواعد و اصول روابط عاشقانه و عاشق شدن ارائه نماییم.

     

    اهمیت رعایت اصول عاشقی چیست؟

    منظور از اصول عاشقی مواردی هستند که در روابط عاشقانه و هنگام عاشق شدن نیاز به رعایت کردن دارند. در واقع این موارد بایدها و نبایدهای روابط عاشقانه هستند. در ادامه خواهید دید که اهمیت این موارد چقدر زیاد است و بدون دانستن اینها، عده زیادی عشق خود را به یک خاطره بد تبدیل میکنند.

    واکنش های افراد به عاشق شدن متفاوت است. برخی خود را به مشکل می اندازند. برخی نمیدانند که واکنش درست اصلاً چیست و چکار باید کرد. به همین خاطر افراد گاهی با انجام رفتارهای غلط فکر میکنند که در حال انجام کار درست هستند. برای مثال، برخی با عاشق شدن رفتارش طوری عوض میشود که از کار و زندگی خود هم میماند. اما برخی دیگر با هوشیاری خود، از شوق عاشقی انگیزه بیشتری برای انجام کارها و رسیدن به اهداف پیدا میکنند.

    معرفی اصول عاشقی 

    اصول عاشقی در مجموع سه مورد هستند که بیشتر مربوط به روابط انسانی هستند:

    • خودشناسی
    • شناخت طرف مقابل
    • احترام به حقوق دو طرف

     

    اصول عاشقی اگر درست رعایت شوند، تماماً در راستای کمال انسان خواهد بود. در واقع عاشق شدن به دو حالت کلی بروز مینماید. حالت اول میتواند به قوی و تازه شدن روحیه انسان کمک کند. نیرو و شور و شوقی که عشق در وجود انسان زنده میکند، به قدری نیرومند و تازه است که میتواند فرد را با سرعت دو برابر به سوی اهدافش هدایت کند. در این حالت فرد آگاهانه یا ناخودآگاه در حال رعایت اصول عاشقی است.

    اما در حالت دوم فرد به جای استفاده درست از این انرژی، غرق در حاشیه های عاشقی میشود. به جایی میرسد که از کار و زندگی خود هم میماند. چنین روابطی پس ازمدتی به اتمام میرسند. چراکه فرد تنها و تنها به حاشیه ها پرداخته و زندگی خود و فرد مقابلش را نیز به حاشیه گذرانده است. در چنین حالتی است که فرد مقابل احساس میکند در این رابطه عمرش تمام شده و وقتش هدر رفته است. به همین خاطر این رابطه ها معمولاً تمام میشوند.

    البته عده ای معتقد هستند که عشق برای آدم های عاقل نیست.برخی هم نظرشان این است که اگر کسی هم عاقل باشد، وقتی عاشق شود دیگر آدم سابق نیست. اینها منظورشان همان حالت دوم است که اصول عاشقی را رعایت نمیکند. عده دیگری هم می گویند عشق یک هیجان گذرا مثل آسمان است که یک روز ابری و یک روز آفتابی است. اما میدانیم که همیشه چنین نبوده و چنان هم نخواهد بود.

    برخی دیگر هم این این مسئله را یک امر کاملاً فیزیولوژیکی می دانند. یعنی می گویند عشق نوعی بازی یا شاید اختلال هورمونی است و زمان خود آن را رفع میکند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا