یک نابغه‌ خوش تیپ باشید

خوش تیپ
  • یک نابغه‌ خوش تیپ باشید

    قبل از شروع بحث اجازه بدید شما را با اثر هاله‌ای آشنا کنم و سپس به بحث شیرین خوش لباسی بپردازیم! اثر هاله‌ای بیانگر این حقیقت است که ظاهر و سرو وضع شما در قضاوت دیگران بر جنبه‌های دیگر شخصیت شما تأثیری بسیار زیاد دارد. اگر چهره‌ای زیبا، لباس و عطری جذاب و خلاصه ظاهری آراسته داشته باشید به دلیل پدیده‌ی روانشناختی Halo effect، ناخودآگاه مورد قضاوت مثبتی از سمت دیگران قرار خواهید گرفت.

    اثر هاله‌ای

    افرادی با چهره‌های دوست‌داشتنی، عموماً به عنوان شخصیت‌هایی صادق‌تر، خوش‌رفتارتر و محبوب‌تر شناخته می‌شوند و سالهاست روانشناسان به حقایقی جالب در مورد اثر هاله‌ای دست پیدا کرده‌اند. حتی بسته‌بندی‌های جذاب‌تر بستنی و غذاهای آماده نیز باعث می‌شوند مشتریان قضاوتی متفاوت نسبت به مزه و طعم آن قبل از خرید داشته باشند. البته بعد از باز کردن بستی، همه‌چیز به مزه‌ی خود بستنی برمیگردد، اما بسته‌بندی زیبا این فرصت را در اختیار تولید کننده قرار می‌دهد تا بتواند محصول خود را به دست مشتریان برساند.

    نه‌تنها تمام تبلیغات، بلکه چهره‌های مشهور و محبوب سیاسی، رسانه‌ای و سینمایی نیز از این پدیده به نفع خود استفاده می‌کنند و حالا نوبت شماست تا در کنار شکوفایی نبوغ و استعدادهای خود، از اثر هاله‌ای بهره ببرید و خودتان را بیش از پیش به چهره‌ای دوست‌داشتنی تبدیل کنید.

    هدف از این مطلب

    هدف از این مطلب این نیست تا به شما یاد بدهیم چگونه دیگران را فریب بدهید. بلکه هدف این است تا بیاموزید هنگامی که به فردی ارزشمند تبدیل شدید، چطور ارزشمندی خود را در ظاهر، لباس و پوشش خود به معرض نمایش بگذارید. پس این مطلب ارزشش را دارد که دقایقی را برای مطالعه‌ی آن بگذرانید و از نتایج مثبت اثر هاله‌ای بهره‌مند شوید. همینطور تمرکز این بحث بر روی آقایان است و به زودی مطالب جدیدی در مورد پوشش و ظاهر خانم‌ها را نیز با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

    می‌خواهید یک نابغه‌ی خوش‌لباس باشید؟

    آیا تیپ بخصوصی برای خودتان دارید؟ منظورم لباس و ظاهری است که همه‌جا و همیشه همان را دنبال می‌کنید. به صورت کلی هیچ تیپ و لباس مشخصی وجود ندارد تا به شما توصیه کنم که فقط و فقط همان را بپوشید و از آن استفاده کنید. اما برای موقعیت های خاص لباس‌ها و تیپ‌های بخصوصی وجود دارد که با دقت و کمی بررسی می‌توانید آنها را شناسایی کنید. در این مطلب به نکاتی کلیدی خواهم پرداخت که همیشه و همه‌جا باید مورد توجه شما واقع شوند.

    مثلاً نکاتی در مورد کت و شلوار و پیراهن وجود دارد. گرچه شاید لازم نباشد همیشه و همه‌جا کت و شلوار به تن داشته باشید، اما اگر قرار است در جلسه‌ای مهم شرکت کنید و حالا به سراغ کت و شلوارتان رفته‌اید، حتماً این نکات را باید مد نظر داشته باشید تا همانطور که اشاره کردم نابغه‌ای خوش‌لباس به‌حساب بیایید. همینطور مواردی هست که اصلاً نباید نزدیکشان شوید و آنها را در ادامه با شما در میان خواهم گذاشت.

    همه چیز از بهداشت شروع می‌شود

    یک سری موارد مثل نظافت شخصی از جمله حمام و مسواک نیاز به گفتن ندارند. اما برایم جالب است که هنوز در بسیاری از جلساتی که حاضر می‌شوم و افراد گوناگونی را ملاقات می‌کنم، برخی را نمیتوان تحمل کرد! یعنی اینها نمی‌دانند دیگران از بوی بد آنها آزرده می‌شوند؟ اگر تا امروز، آنچنان که باید به بهداشت ظاهر خود توجه نمی‌کرده‌اید، همین امروز تصمیمی متفاوت بگیرید. منظورم از بهداشت این نیست که با خودتان میکروب اینطرف و آنطرف نبرید. نه! بلکه باید کاری کنید که وجودتان یادآورد سلامت، بهداشت و زیبایی باشد.

    به دندان‌هایتان رسیدگی کنید

    دور و زمانه فرق کرده. در دنیای امروز با خرج کردن کمی پول می‌توانید دندان‌هایی به‌شدت درخشنده و زیبا داشته باشید. مهم نیست که شما در چه وضعیتی قرار دارید. بلکه مساله‌ این است که بسیاری از افراد، به دلیل وجود همین شرایط مساعد از دندان‌هایی درخشنده و به مراتب زیباتر از شما بهره می‌برند. برای همین ممکن است دندان‌های کمی زرد رنگ شما، بسیار زرد رنگ‌تر از گذشته به نظر برسند!

    از همین حالا تصمیم بگیرید مسواک و نخ دندان را فراموش نکنید. دندان‌های خودتان را با هزینه‌ای نه چندان بالا جرم‌گیری کنید و در صورت توان، یک لایه آنها را سفیدتر کنید. به بهداشت دهانتان به شدت بها بدهید. خصوصاً مواظب بوی بد دهانتان باشید و این را بدانید که در بسیاری مواقع (اکثر اوقات) خودتان بوی بد دهانتان را احساس نخواهید کرد. حتماً مراجعه به دندان‌پزشک را در اولویت‌های خود قرار دهید و مخارج بیهوده و غیر لازمی که احیاناً انجام می‌دهید را برای دندان‌های خود و زیبایی آنها کنار بگذارید.

    هرروز حمام کنید و خوش‌بو باشید

    هیچ‌چیز بدتر از بوی یک عطر خوب بر روی یک بدن بد بو نیست! سعی نکنید خودتان را بو کنید و به هیچ عنوان به قضاوت خود تکیه نکنید. شما در اکثر اوقات بوی بدن خود را احساس نخواهید کرد… فقط روزی یک‌مرتبه حمام کنید! باور کنید اگر ما می‌توانستیم متوجه بوی بد خود شویم اینقدر با انسان‌های بد بو در تاکسی، اتبوس، جلسات کاری و حتی میهمانی‌ها روبرو نمی‌شدیم. روزی یک‌بار حمام به هیچ عنوان زیاد نیست. همینطور حتماً در هربار استحمام خودتان را خوب با صابون و یا شامپوهای خوش‌عطر سر و بدن بشوئید.

    رنگ کت و شلوار یک جنتلمن

    حالا نوبت به این می‌رسد که به رنگ لباس شما به عنوان شخصی خوش‌لباس بپردازیم. چند رنگ مهم وجود دارند که باید اولویت شما در پوشش‌های رسمی قرار گیرند. یادتان باشد لازم نیست همیشه کت و شلوار به تن داشته باشید، اما گاهی لازم است و این نکات درست همان موقع به‌درد شما می‌خورند. سعی کنید به غیر از این رنگ‌ها رنگ دیگری استفاده نکنید، و حتی بین این رنگ‌ها نیز اولویتی را که بیان می‌شود رعایت کنید. یعنی رنگهای آخر را در صورتی که واقعاً مجبور بودید استفاده کنید:

    ۱) سرمه ای    ۲)مشکی     ۳)خاکستری ذغالی     ۴)خاکستری روشن      ۵)قهوه ای تیره

    سعی کنید از رنگ خاکستری روشن فقط در فصول گرم سال استفاده کنید. همینطور رنگ قهوه‌ای اولویت آخرتان باشد.

    موارد مهم دیگر در مورد کت و شلوار یک جنتلمن

    هیچ وقت کت و شلوار گشاد نپوشید. البته گاهی ما فکر می‌کنیم لباس اندازه‌ای پوشیده‌ایم، در صورتی که آن لباس برایمان گشاد است! پس سعی کنید از فروشنده سوال کنید و تاکید کنید که نمی‌خواهید لباستان گشاد باشد. همینور در مورد پیراهن، شلوار، پولیور و سایر لباس‌هایتان نیز چنین دقتی را انجام دهید. لباس با سایز مناسب شما را باهوش‌تر جلوه خواهد داد.

    در مورد آستین پیراهن و کت

    به این نکته دقت کنید که آستین کت ها عموماً کوتاه طراحی می‌شوند و شما نباید آستین کت را ملاک انتخاب سایز قرار دهید. دلیل این مساله این هست که آستین پیراهن شما باید مقداری از آستین کت بیرون زده باشد. پس سعی کنید کت یک سایز کوچکتر را هم تست کنید، شاید سایزتان را درست تشخیص نداده باشید. همینطور سعی در پنهان کردن آستین پیراهن خود در زیر کت نداشته باشید.

    در مورد مارک آستین کت

    این مشکل را خیلی از آقایان دارند. مارک روی آستین کت باید کنده شود و معرف هیچ چیز نیست! کت و شلوار مارک‌دار را از روی جنس و بُرش آن می‌شناسند و نه مارک روی آستین آن و این موضوع تنها می‌تواند آبروی شما را ببرد و انگشت‌نمایتان کند. پس سریع‌تر اقدام به کندن آنها کنید (حتی اگر همین الان وسط جلسه‌ای مهم هستید!)

    پیراهن زیر کت

    سعی کنید حتما از طرح های ساده زیر کت خود استفاده کنید. سفید بهترین رنگ است. پیشنهاد می‌کنم چند پیراهن سفید تهیه کنید و همیشه شسته شده و مرتب در کمد لباستان داشته باشید.‌ پیراهن سفید برای هر رنگ کتی مناسب است و هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود. همینطور هیچ‌چیز بدتر از پیراهن چروک یا راه راه زیر یک کت نمی‌باشد. پس حتماً در انتخاب پیراهن خود دقت کنید.

    کت‌های براق

    کت‌های براق سالیان سال است جلوه‌ی خود را از دست داده‌اند. بگذارید واضح بگویم، براق بودن کت‌های ارزان قیمت به معنای زیبایی آنها نیست. بلکه نشان‌گر جنس پلاستیکی و بی‌کیفیت آن می‌باشد. شاید کت‌های چندین هزار دلاری براق را تن برخی افراد بسیار معروف ببینید. اما تکلیف آنها کت‌ها از کت‌های معمولی جداست. چرا که آنها به احتمال زیاد از جنس ابریشم هستند و طراحان لباس بسیار بزرگی بر روی دوخت و جنس آنها کار کرده‌اند. پس همین حالا کت‌های براق خودتان را کنار بگذارید.

    کت شلوار افراد کوتاه قد

    با این فرمول موثر می‌توانید قدتان را در عرض چند دقیقه بلند کنید! منظورم در نظر مخاطبتان است. اگر قد کوتاهی دارید،از کت شلوارهای راه راه استفاده کنید. خطوط عمودی روی کت شلوار، قد شما را بلندتر نشان خواهند داد و همینطور به اعتماد به‌نفس شما از این بابت کمک خواهند کرد. به هر صورت نگران قدتان نباشید. چرا که موضوعی نیست که مانند بهداشت دندان‌هایتان در دست شما باشند. اما حتماً از شیوه‌ای که گفتم بهره ببرید.

    آیا کراوات بزنیم؟

    واقعاً زدن کراوات در فرهنگ و کشور ما هیچ ضرورتی ندارد. البته واقعاً بسته به شرایط به برخی افراد کراوات می‌آید. اما به هر حال فرهنگ ما با این نوع پوشش به نوعی غریبه است و از نظر طراحان مطرح لباس در کشورمان، نپوشیدن کراوات در کنار یک لباس خوب هیچ‌چیزی از ارزش شما کم نمی‌کند. میل خودتان است، اما هیچ‌وقت با کت و شلوار ارزان قیمت و معمولی کراوات استفاده نکنید. حتی در فرهنگ‌های خارج از کشور نیز کراوات در مواقعی خاص (و نه عموماً زندگی روزمره) استفاده می‌شود و همیشه همراه با کت شلواری گران‌قیمت و ارزشمند پوشیده می‌شود. اگر می‌خواهید از کراوات استفاده کنید، حتماً انواع گره کراوات را یاد بگیرید تا خدای ناکرده وسط میهمانی یا جلسه دسته‌گل آب ندهید!

    گاهی به تصاویر مد روز نگاهی بیاندازید

    اگر بخواهم یک توصیه‌ی همیشگی و عالی به شما بکنم این است: به تصاویر مد روز نگاهی بیاندازید. شاید شما هیچ علاقه ای به وقت گذاشتن برای مد نداشته باشید، اما چه کنیم که مردم ما را بر طبق الگوهای روز قضاوت می‌کنند. لازم نیست زیاد فرصت بگذارید، همین که سالی یکی دوبار مجلات اینچنینی را ورق بزنید و یا در شبکه‌های اجتماعی خود برخی از منابع مد روز را دنبال کنید کافیست تا بفهمید امسال چه‌رنگ و سبکی از لباس برای مردم جذاب‌تر است. این کار به مرور می‌تواند الگویی صحیح در مورد پوشش و بهداشت را در ذهن شما ایجاد کند.

    در مورد موی سر و صورت یک جنتلمن

    امروز همه‌چیز مد است! ریش بلند، ریش کوتاه، ته ریش، صورت بدون ریش و…. مهم نیست از ریش استفاده می‌کنید یا نه. مهم این است همیشه مرتب و اصلاح شده به نظر برسید. موی سرتان نیز به همین میزان مهم است که مرتب و اصلاح شده باشد. سعی کنید هر ۳ هفته به آرایشگاه خود سری بزنید و موهای خودتان را مرتب یا کوتاه کنید. همینطور ریش‌های صورت‌تان را هرروز مرتب و اصلاح کنید.

    رنگ جوراب یک جنتلمن

    در یک کلام، از نظر نگاه عامه مردم، رنگ جواب سفید با لباس مردانه افتضاح است! خیلی درمورد جوراب سفید شنیده‌ایم. من‌نمیدانم اصلاً چرا هنوز این رنگ جوراب مردانه به فروش می‌رسد! همه گفته‌اند من هم به شما می‌گویم، سعی کنید هیچوقت خصوصاً با کفش مشکی جوراب سفید نپوشید. همانطور که گفتم مردم حساسیت زیادی روی این مورد دارند و با جستجو در اینترنت می‌توانید عکس سوژه‌های این مورد را که مردم منتشر کرده‌اند را حتی پیدا کنید! مواظب باشید سوژه‌ی این تصاویر نشوید! الته رنگ جوراب سفید برای لباس‌های غیر رسمی و خصوصاً ورزشی گاهی اصلاً بد نیست.

     

    کمربند بپوشیم؟

    اگر می‌خواهید کمی رسمی‌تر به‌نظر برسید حتماً از کمربند استفاده کنید. کمربند به شما سنگینی بیشتری می‌دهد. اما گاهی، با برخی لباس‌های غیر رسمی که در مجلات مد و لباس نشان داده می‌شوند می‌بینید که بدون کمربند استفاده شده‌اند. سعی کنید همیشه با کت و شلوار خود کمربند پوشیده باشید و در انتخاب رنگ و جنس آن دقت کنید. رنگ کمربند شما باید همرنگ کفش، کیف و بند ساعت شما باشد. البته در مورد ساعت نیز اولویت این است که ساعت بند چرمی دستتان نکنید و بند ساعتتان فلزی باشد. اما باز هم کاملاً بستگی به تیپ و لباسی دارد که برای خودتان انتخاب می‌کنید.

    در مورد چرم کمربند هم مواظب باشید. اگر به قراری مهم و یا ملاقاتی با افراد سرشناس می‌روید، حتماً از کمربند چرم طبیعی استفاده کنید. در هنگام خرید فراموش نکنید فروشندگان اصرار زیادی دارند تا کمربندهای پلاستیکی چینی را بجای چرم به شما بفروشند! خودتان کمربند را بو کنید و اصل بودن چرم آن را تشخیص دهید. در کشورمان نیز هیچ‌وقت حرف فروشنده‌ها را در مورد طبیعی بودن و نبودن چرم ملاک قرار ندهید و فقط از بویایی و قوه‌ی تشخیص خودتان بهره ببرید.

    و اما در مورد کفش یک جنتلمن

    بگذارید نکاتی را در مورد کفش با شما درمیان بگذارم که احتمالاً برایتان جدید هستند. نمی‌خواهم بگویم کفش‌های خود را دور بیاندازید و یا آنها را کنار بگذارید. بلکه می‌خواهم توصیه‌هایی کنم تا از کفش‌های خود بهترین استفاده را به عمل آورید.

    واکس و نه براق کننده

    کاملاً متوجه هستم که واکس‌های فوری به شدت دم دست شما قرار دارند. اما آنها واکس نیستند! بلکه تنها براق کننده کفش هستند. واکسی که کفاش به کفش شما می‌زند، تنها یک روغن نیست، بلکه کفش را جلا می‌دهد، خط و خش‌های آن را گرفته و باعث طولانی‌تر شدن عمر کفش‌هایتان می‌گردد. حتماً ماهانه یکی دوبار هر کفش را به کفاش بسپارید تا آن را برایتان واکس بزند.

    کفش‌های متفاوت و کاربردهای گوناگون

    برخی کفش‌ها را عموماً بدون جوراب به پا می‌کنند (بله، در مورد آقایان صحبت می‌کنم) که اتفاقا بسیار هم شیک هستند. برخی کفش‌ها تنها برای فصول سرد سال هستند و برخی را باید بدون آب تمیز کنید. کفش‌های جیر خود را داخل ماشین لباس‌شویی نیاندازید. کفش‌های چرم‌تان را به کفاش بسپارید. پوتین را تابستان نپوشید و در انتخاب رنگ کفش دقت کنید. هر رنگی را لطفاً با هر رنگی نپوشید. بهترین راه یادگیری رنگ‌های مناسب، نگاه‌کردن به مجلاتی است که چند پاراگراف بالاتر به آنها اشاره کردم.

    در انتها

    خوشحال خواهیم شد شما نیز نظرات ارزشمند خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. در مورد لباس و ظاهر اگر نظر، سوال و یا عقیده‌اید دارید حتماً از طریق کامنت‌های همین مقاله آن را با دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید و آنها را مطرح کنید. همینطور اگر به موردی نپرداخته‌ایم چقدر خوب خواهد بود آن را به ما یادآوری کنید تا در همین قسمت و در ادامه‌ی این مقاله به بحث و گفتگو در مورد این موارد بپردازیم. از شما ممنونیم که با ما همراه هستید.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا