راز موفقیت – درس (دوم) هنر لاک پشت بودن

  • راز موفقیت – درس دوم هنر لاک پشت بودن

     

    راز موفقیت را در بخش اول شروع کردیم. حال به ادامه ماجرا توجه کنید.

    در زبان ایتالیایی ضرب المثلی برای راز موفقیت هست با این مضمون: هرکه آهسته رفت، راه بیشتری را به ‌تندرستی طی می‌کند.

    البته در فرهنگ فارسی هم برای راز موفقیت از زبان سعدی چنین آمده:

    رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود ***  رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود.

    آیا راز موفقیت لاک پشت و رقیبش خرگوش را شنیده اید؟ شما می خواهید خرگوش باشید یا لاک پشت؟ مسلما در نگاه اول همه دوست دارند شبیه خرگوش باشند.

     

    در جهانی که این همه شتاب ستایش می شود، و راز موفقیت در اکثر مشاغل، داشتن سرعت بالا تعریف می شود، لاک پشت ها جایی برای عرض اندام و خود نمایی ندارند! حالا راز موفقیت را جور دیگری هم می توان دید. به نظر شما دست آخر چه کسی خواهد ماند؟ چه کسی برنده است؟ مشکل این است که کسی حوصله ندارد قدم های لاک پشتی و آرام بردارد.

    همه می خواهند زود موفق شوند. ثروت سریع و آرزوی موفقیت خواب از چشم جوان ها ربوده است! نه فقط ثروت، بلکه شهرت سریع، پول باد آورده، اعتبار زیاد، رشد شتابنده و…

     

    اکثر ما انسانها عادت داریم فقط از ویترین موفقیت های دیگران صحبت کنیم. دوست نداریم _یا شاید نمی خواهیم_ از واقعیت راز موفقیت و مسیر طولانی و پر پیچ و خم هایی بگوییم که فرد موفق پیموده و چه خون و دل ها که نخورده تا به این جایگاه رسیده است! قله ای که فقط اراده ی لاک پشت ها را برای فتح آن می طلبد.

    در واقع قدم های لاک پشتی به ما می گوید: هیجانی نشو تو باید با صبر و حوصله، قدم های کوچک و پیوسته ات را برداری، نگران نباش که چقدر خرگوش ها از تو جلوترند. مطمئن باش در طولانی مدت، مسیر موفقیت را طی می کنی، همین!! هیچ راه میان بر و راز موفقیت پیچیده ای برای شما وجود ندارد. راز موفقیت در زندگی، گنجی نیست که باید از اعماق زمین بیرون آوری، درست جلوی چشمانت است، شاید حوصله دقت کردن به آن را نداری.

    فقط کمی بیشتر توجه کن. بالاخره با پشتکار به نقطه ای می رسی که همه را پشت سر می گذاری. همه متحیر می شوند، حتی خرگوش ها!

     

    دارن هاردی رییس مجله موفقیت آمریکا از راز موفقیت خود می گوید: اگر به من وقت کافی دهید، هرکسی را، در هر زمانی و در هر رقابتی شکست می دهم. چرا؟ نه به این خاطر که بهترین یا باهوش ترین یا سریع ترین شخص هستم، بلکه به این خاطر پیروز خواهم شد که عادت های مثبتی را در خودم پرورش داده ام و در به کار بستن آن عادت ها، ثبات و پایداری دارم. در کل جهان کسی نیست که بیشتر از من به ثبات و پایداری اعتقاد داشته باشد.

    من یک دلیل زنده برای اثبات این موضوع هستم که ثبات و پایداری، کلید نهایی راز موفقیت است. در عین حال، شاید همین موضوع، یکی از بزرگترین دام ها برای آدم هایی باشد که برای رسیدن به موفقیت تقلا می کنند.

     

    البته شاید این در ذهن شما بیاید که انسانِ کُند و یواش موفق است که منظور ما کند بودن لاک پشت نیست، بلکه پیوستگی و ثبات و استقامت در راه رسیدن به هدف مد نظر است. نه اینکه در ابتدا همچون خرگوشهای بازیگوش سرشار از انرژی باشی و انگیزه در وجودت فوران کند و پس از اندکی تلاش، بی خیال تمام رویاهایت شوی و شروع کنی به توجیه و فلسفه بافی!!

     

    راز موفقیت پشتکار هدفمند است

    راز موفقیت در زحمت هدفدار زیاد به همراه اشتیاق سوزان است. البته تلاش هدفمند با ذهنی که از قبل آنرا آماده کرده باشید لازم است. بسیاری از فقرا اهل کار و تلاش شبانه روزی هستند، ولی به دلیل نداشتن ذهنی هدفمند و مسیری مشخص، در فلاکت و فقر دست و پا می زنند.

     

    پس این ذهنیت را برای خلق ثروت و رسیدن به موفقیت ایجاد کنید که از امروز باید عادت هایی را در خودتان شکل دهید و تا مدت های طولانی بر سر آن بمانید تا روزنه های امید کم کم ظاهر شود. و این قوانین موفقیت تغییر ناپذیر است. اگر دنبال راز موفقیت هستید و در انواع و اقسام روش های موفقیت از کتاب های موفقیت گرفته تا سمینار و جزوه و سی دی های خاص و… همه و همه در این خلاصه می شود که راز موفقیت از مسیر تلاش جدی و فداکاری ها، شب بیداری ها، زحمت فراوان، تعهد جدی و عزم راسخ خواهد گذشت.

    به کسی که در پر قو می خوابد و خوابهای طلایی می بیند، مدال موفقیت تقدیم نخواهند کرد. شاید لازم باشد تعریف موفقیت را در ذهن خود اندکی تغییر دهید.

     

    نمی شود تا لنگ ظهر بخوابید و شبها در سفره خانه های سنتی دود قلیان حلقه ای بر هوا کنید و روزی دو الی سه ساعت در شبکه های اجتماعی و اینترنت وبگردی کنید، سریالهای سطحی تلویزیون را مو به مو دنبال کنید! آن وقت توقع موفقیت از خودتان داشته باشید. بعد وقتی یک ماشین لوکس گران قیمت از کنار شما عبور می کند با حسرت به او بنگرید و یا به صاحب ظاهراً خوش بخت آن، بد و بیراه بگویید!! دوست عزیز اینها با هم جور در نمی آید.

     

    میوه خوشبختی که الان در دست نداری! محصول باغی بوده که آبادش نکرده ای!! اگر می خواهی در آینده چیزی درو کنی، از همین حالا به فکر کاشتن باش که فصل برداشت نزدیک است!

     خواهشا نگو که من استعداد ندارم، بابای پولدار ندارم، اگر تو خارج بودم کشف می شدم، من شانس ندارم و… دنیا با کسی پدر کشتگی ندارد. تنها چیزی که انسانهای ناموفق ندارند، شجاعت و عُرضه ی تغییر است که فقط با اندکی تفکر و یک تصمیم بوجود خواهد آمد.

    اگر دیگران از تو با استعدادتر هستند تو می توانی با تلاش جبران کنی. هیچ چیز به قدر تلاش قدرت ندارد. اگر در هر کاری ضعیف هستید مثل ریاضی، کامپیوتر، یادگیری زبان، کار با دستگاه خاص و… همه و همه را می توان با تمرین و تلاش یاد گرفت. آن وقت است که استعداد تو در برابر تلاشت سر تعظیم فرود می آورد.

     

    راز موفقیت لاک پشتی

    اگر می خواهی متفاوت باشی، باید رفتار زندگی قبلی ات با امروز فرق داشته باشد تا نتایج متفاوت برداشت کنی. فعالیت ها و تلاش دیروز، امروز تو را ساخته. اگر راضی هستی که خدا را شکر، اگر نه باید یک سری عادت جدید در خودت ایجاد کنی. سبکی از زندگی که قایق تو را به سمت اهدافت هدایت کند.

    اگر می خواهی لاک پشت باشی هنوز دیر نشده. بگذار همه خرگوشها ی اطرافت از نفس بیفتند و تو به راه خودت ادامه بده…

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا