جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مشاوره کنکور و تحصیلی » زیست کنکور| چگونه زیست را صد بزنیم؟

زیست کنکور| چگونه زیست را صد بزنیم؟

زیست کنکور را چگونه صد بزنیم؟

 

 

 

در سال های اخیر شاهد هستیم که حتی میان رتبه های برتر، کمتر به داوطلبی برمی خوریم که درس زیست شناسی را صد زده باشد!

اما واقعا می توان زیست کنکور را صد زد؟

جواب این سوال، بله است. شاید صد زدن زیست کنکور، کار آسانی نباشد اما غیرممکن هم نیست!

در این مقاله قصد داریم روش هایی را خدمت شما بیان کنیم تا اگر که تلاش زیاد بکنید بتوانید زیست کنکور را صد بزنید.

برای این کار سه نکته طلایی وجود دارد تا شما بتوانید به هدفتان، که صد زدن زیست کنکور است برسید:

حفظ نکن. بفهم!

متاسفانه، دانش آموزان زیادی وجود دارند که زیست را تنها حفظ می کنند و آنوقت انتظار دارند در درس زیست شناسی درصد بالا آن هم صد را کسب کنند!

زیست شناسی، درسی است که در کنار حفظ کردن موارد جزئی، شما مفاهیم را باید کامل درک کرده و بفهمید. اگر مطلب را بفهمید هرچقدر هم که سوال را سخت کنند شما قادر خواهید بود که به آن پاسخ دهید اما به یک شرط! با من همراه باشید.

تست زیاد بزن:

تست زدن به اندازه کافی، از ملزومات زیست کنکور است.برای امتحانات کلاسی آسان، شاید بتوانید تنها با مطالعه سطحی درس زیست شناسی نمره خوبی کسب کنید اما برای زیست کنکور، شما باید به اندازه لازم تست زنی کنید.

حتی بهتر است اینگونه بگویم؛ بسیاری از مفاهیم زیست کنکور، در تست ها مخفی است مادامی که شما تست نزنید به آن نکات پی نخواهید برد.

حتما بخوانید
مشاوره روانشناسی روزهای پایانی کنکور/انگیزشی هفته آخر کنکور/استرس کنکور

پس بدانید برای اینکه درس زیست شناسی را در کنکور صد بزنید لازم است به اندازه کافی تست بزنید تا با خط ذهنی طراحان آشنا شوید.

حواستو جمع کن:

متاسفانه دانش آموزان زیادی وجود دارند که با تمام این وجود باز نمی توانند درصد خوبی در زیست کنکور کسب کنند. سر جلسه آزمون، این دانش آموزان حواس خود را جمع نمی کنند و متاسفانه به دام طراحان کنکور می افتند!

اما باید تذکر دهم که با تست زنی زیاد می توانید بر حواس پرتی غلبه کنید. کم کم با انواع دام های تستی آشنا می شوید، آنقدر در تست ها اشتباه مرتکب می شوید که در نهایت یاد می گیرید که این اشتباهات را مجدد مرتکب نشوید!

 

 

چگونه زیست را مفهومی بخوانیم؟

 

 

 

سوال بسیاری از داوطلبان این است که چگونه می توانیم زیست را مفهومی بخوانیم تا عملکرد خوبی از خود نشان دهیم؟

اول از همه چیز باید متذکر شوم که نباید درصدد تنها حفظ کردن و تمام کردن زیست باشید. آنچه مهم می باشد، این است که شما زیست را  بفهمید و خوب متوجه شوید که داستان از چه قرار است وگرنه صرفا روزی سه ساعت مطالعه بی کیفیت، هیچ فایده ای به حال شما نخواهد داشت.

استاد خوب، جزوه خوب و کتاب آموزشی خوب و مناسب سطح تان به شما کمک خواهد کرد تا زیست را مفهومی تر بخوانید. ممکن است تمام دانش آموزان قادر نباشند که خودشان با خواندن تنها متن کتاب درسی به تمام مفاهیم زیست کنکور پی ببرند؛ به همین سبب داشتن یک استاد خوب به شما کمک شایانی خواهد کرد!

حتما بخوانید
بهترین کتاب تست های کنکور ریاضی کدام هستند؟

چرا زیست را نمی فهمم؟

 

 

 

شاید شنیده باشید که بعضی دانش آموزان ( شاید خود شما هم این حرف را زده باشید) می گویند که من هرچقدر مطالعه می کنم زیست را نمی فهمم! اما راه حل چیست؟

شما باید توجه کنید و ببینید که کجای کارتان می لنگد؛ معلم تان خوب تدریس نمی کند! کتاب کمک آموزشی لازم را تهیه نکرده اید! و یا اینکه شما مطالعه درست ندارید!

اگر مشکلتان را بیابید راحتر حل خواهید کرد.

 

 

چگونه زیست را ۷۰ درصد بزنیم؟

 

درصد ۷۰ در زیست کنکور، درصد خیلی خوبی است و می تواند شما را به خیلی از اهدافتان برساند!

برای اینکه بتوانید درصد ۷۰ را در زیست کنکور کسب کنید می توانید بعضی فصول مشکل دار را که یا معمولا تست از آن مطرح نمی شود یا در حد یکی الی دو تست مطرح می شود را حذف کنید اما نباید بیشتر از چند فصلی باشد وگرنه با حذف کردن مثلا ۱۰ فصل نمی تواند توقع ۷۰ درصد زدن در کنکور را داشت. مثل فصل ۱ زیست دوازدهم که معمولی تستی از آن مطرح نمی شود یا فصل ۹ زیست یازدهم که معمولا یک سوال از آن مطرح می شود.

با حذف چند فصل می توانید روی سایر فصول تمرکز کرده و عملکرد بهتری داشته باشید.

همچنین سعی کنید فصول ترکیبی را حذف نکنید مثلا با حذف فصل سه دوازدهم شما با مشکلات جدی در ژنتیک برخورد خواهید کرد. چون این فصل یکی از اساسی ترین فصل های مبحث ژنتیک است و خیلی هم تست خیز است.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “زیست کنکور| چگونه زیست را صد بزنیم؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا