چگونه با شکست عشقی کنار بیاییم؟

چگونه با شکست عشقی کنار بیاییم؟
  • چگونه با شکست عشقی کنار بیاییم؟

    شکست عشقی می‌تواند برای هر کسی سخت و ناگوار باشد. بعضی از ما تجربه‌ی شکست عشقی را چندین بار در طول زندگی خود داشته‌ایم و برخی دیگر هم نمی‌توانند این تجربه را فراموش کنند. اما چگونه می‌توان با شکست عشقی کنار بیاییم؟

    ۱. پذیرش واقعیت
    اولین گام در برابر شکست عشقی، پذیرش واقعیت است. باید به خودتان بگویید که رابطه به پایان رسیده و همین حقیقت را بپذیرید. این مرحله به نوعی شروعی برای شروع فرایند بهبودی و روانشناسی شماست.

    ۲. دوری از شخص دیگر
    باز هم باید بگوییم که دور شدن از شخص دیگر پس از شکست عشقی بسیار مهم است. ممکن است شما بخواهید با او در تماس باشید و با او قرار ملاقات داشته باشید، اما این کار می‌تواند به شما صدمه بزند. به جای این کار، بهتر است که با دوستان خود و سایر افراد در خارج از رابطه بیشتر وقت بگذرانید.

    ۳. پرداختن به احساسات خود
    شکست عشقی می‌تواند باعث شدیداً شکسته شدن شما شود و به همین دلیل لازم است که به احساسات خود پرداخته و با آنها برخورد کنید. ممکن است بخواهید گریه کنید، صحبت کنید و یا حتی به خودتان وقت بدهید تا احساسات خود را در یک روزنامه یا جای دیگری بنویسید.

    ۴. شروع به فعالیت‌های جدید
    یکی از بهترین راه‌ها برای کنار آمدن با شکست عشقی، شروع به فعالیت‌های جدید است. ممکن است بخواهید با دوستان خود برای یک سفر یا تعطیلات بروید یا به یک دوره آموزشی ثبت نام کنید. هر چیزی که شما را از این وضعیت بهتر کند، بهتر است برای شما انجام دهید.

    ۵. پیدا کردن یک روش برای استراحت
    شکست عشقی ممکن است باعث ایجاد استرس و اضطراب شود. لذا لازم است که به دنبال روشی برای استراحت و آرامش باشید. می‌توانید به یک روش تنفس عمیق، مدیتیشن یا یوگا روی بیاورید. به هر حال، مهم است که به دنبال راهی برای آرامش خود باشید.

    ۶. تمرین صبوری
    صبوری یکی از مهمترین مهارت‌هایی است که شما باید در مقابل شکست عشقی داشته باشید. باید به خودتان بگویید که هر چند این شکست بسیار ناگوار است، اما زمانی که می‌گذرد به شما کمک می‌کند بهتر از حالت اولیه خود باشید.

    ۷. تلاش برای نگهداشتن خود را
    شکست عشقی ممکن است باعث شود که احساس کم‌ارزشی و عدم اعتماد به نفس شما افزایش یابد. اما لازم است که تلاش کنید تا خود را نگه دارید. تلاش برای یافتن روشی برای بهتر شدن خودتان و افزایش اعتماد به نفس خود باعث می‌شود که بهتر از این وضعیت بهتر باشید.

    بنابراین، در نهایت مهم است که در مقابل شکست عشقی شما بتوانید به خودتان کمک کنید. با پذیرش واقعیت، دوری از شخص دیگر، پرداختن به احساسات خود، شروع به فعالیت‌های جدید، پیدا کردن یک روش برای استراحت، تمرین صبوری و تلاش برای نگهداشتن خود را، می‌توانید با شکست عشقی کنار بیایید و بهترین خود را نشان دهید.

    وقتی در رابطه‌ای عاطفی که با یک شخص خاصی داریم اختلالی به وجود بیاید مثلاً آن رابطه قطع گردد آنگاه می‌توان گفت دچار شکست عاطفی شده‌ایم که می‌تواند شامل جدایی دو زوج از یکدیگر، جدایی اعضای خانواده به خاطر مسافرت، جدایی از دوستان خوب (نه الزاماً جنس مخالف)، درگذشت نزدیکان و غیره باشد.هرچند شما می توانید برای بازگشت عشق خود تلاش هایی انجام دهید ولی ما دراینجا فرض را بر این می گذاریم که رابطه برای همیشه تمام شده است

    در این مطلب به روش های کنار آمدن با شکست های عاطفی مربوط به زوج ها و یا به عبارتی به باید ها و نباید های پس از شکست عشقی می پردازیم.

    پایان یک رابطه:

    هیچ رابطه‌ای را نمی‌توان یک روزه تمام کرد و هیچ رابطه‌ای که پایان پذیرفته باشد را نمی‌توان یک روزه فراموش کرد و با هیچ نوع دلداری‌ای و هیچ نوع صحبتی هم نمی‌توان درد آن را تسکین داد. اما این که همه‌روزه ماتم بگیرید و باقی عمرتان را در غم و اندوه به سر برید یا این که نه، با همت خودتان سعی کنید شرایط را تغییر دهید و روی به یک زندگی شاد بیاورید، تصمیمش با خود شماست.

    انسان با کنترل ذهن خود می‌تواند از سخت‌ترین شرایط زندگی و سخت‌ترین ناراحتی‌ها سربلند بیرون آید اما باید شما کنترل ذهن را در دست بگیرید و نه او کنترل شما را.

    می‌دانم ممکن است فکر کنید هیچ‌کس در دنیا به اندازه او شما را دوست نخواهد داشت یا دیگر هیچ وقت عاشق کسی نخواهید شد یا دیگر هیچ وقت نخواهید توانست فردی را مانند او پیدا کنید و تصور کنید دنیا برایتان به پایان رسیده اما من از شما خواهش می‌کنم چند ماه صبر کنید بعد متوجه می‌شوید که چقدر به خاطر این افکار در اشتباه بوده‌اید و خودتان را زیادی ناراحت می‌کرده‌اید چرا که شما اکنون در دوران افسردگی پس از جدایی به سر می برید و تمام افکارتان حاکی از ناامیدی است.

    اگر تصمیم به تغییر شرایط یا نیاز به کمک را در خود احساس می‌کنید در ادامه یک سری نکاتی را ذکر خواهم کرد که برای کنار آمدن با شکست عشقی به شما دید منطقی‌تری می‌دهد و کمک خواهد کرد بهتر با این موضوع کنار بیایید:

    زمان:

    شاید این مورد را نپذیرید ولی اطمینان داشته باشید که بزرگ‌ترین راه‌حل شکست عشقی، گذر زمان است. چند مدت بعد وقتی به گذشته فکر می‌کنید با خود خواهید گفت چقدر من ساده بودم که خودم را تا این حد ناراحت کرده بودم.

    شما یک زن قوی و خود ساخته هستید:
    دلیلی ندارد که وابسته دیگران باشید. یک زن با شخصیت قوی هرگز کاری نمی‌کند که وابسته دیگران بشود ولی اگر این وابستگی پیش آمد و اکنون جدایی صورت گرفته باید به همان حالت سابق یعنی یک زن با جذبه و خود ساخته که به هیچ وجه محتاج دیگران نیست بشوید.این جمله را هر روز با خودتان تکرار کنید: من نیازی به دیگران ندارم چرا که خود ساخته و قوی هستم.

    برای ارزش‌های خود احترام قائل شوید:
    شما آن‌قدر باارزش و دارای شخصیت قوی‌ای هستید که ترک کردن یک نفر که شاید روزی دوستش داشته‌اید لطمه‌ای به شخصیت شما نخواهد زد و چیزی از ارزش‌های شما کم نخواهد کرد بلکه او بوده یک گوهر ارزشمند را ازدست‌داده.

    ای‌کاش گفتن و افسوس خوردن را کنار بگذارید و حقیقت را بپذیرید:
    اگر می‌خواهید به خودتان کمک کنید اولین قدم پذیرفتن موضوع است. آری بپذیرید، ناراحت شوید، گریه کنید اما انکارش نکنید، نگویید ای کاش این‌طور نمی‌شد ای کاش فلان رفتار را نکرده بودم ای کاش او این‌چنین نکرده بود.
    در رؤیاهایتان تصور نکنید که هنوز تمام نشده، به خودتان تلقین نکنید که هنوز جدایی صورت نگرفته بلکه برعکس با تمام شجاعت این موضوع را بپذیرید.

    من هم قبول دارم که پذیرفتن تمام شدن یک رابطه خیلی سخت است اما باید تمام تلاش خود را کنید و با واقعیت کنار بیاید و آن را بپذیرید.

    لطفاً سریع وارد رابطه جدید نشوید:
    می‌دانم که باید به خودتان ثابت کنید که مشکلی نداشته‌اید و می‌توانید با هر کس دلتان خواست وارد رابطه شوید اما برای این کار حداقل ۶ ماه صبر کنید تا از رابطه قبلی‌تان بگذرد. دلیلش این است که شما هنوز در حال و هوای رابطه قبلی هستید و ممکن است ایجاد این رابطه جدید از روی علاقه نباشد چرا که ممکن است برای فراموش کردن عشق قبلی به یک شخص جدید روی می‌آورید و مطمئن باشید در آینده به مشکل بر خواهید خورد و یا حداقل یک نفر دیگر را قربانی خواهید کرد.

    فعال‌تر شوید:
    اگر مدت زیادی را در طول روز بیکار هستید باید به نحوی زمان‌های بیکاری‌تان را پر کنید و به کاری مشغول شوید. سعی کنید بیشتر کارهایی که نیاز به فعالیت بدنی و یا حضور در جمع دارند را انتخاب کنید. مثلاً پیاده روی، گردش با دوستان، بازی با کودکان، خرید (حتی اگر چیزی نمی‌خواهید بخرید باز هم وارد فروشگاه‌ها شوید و از قیمت و کیفیت اجناس مطلع شوید)، گل کاری، حضور در کلاس‌های آموزشی مختلف و غیره.

    علاقه‌مندی‌هایتان را دریابید:
    به چه‌کارها یا چیزهایی خیلی علاقه دارید؟ سعی کنید در این اوضاع اکثر وقتتان را صرف کارها یا چیزهایی که علاقه دارید بکنید.

    یادگاری‌ها را پنهان کنید:
    اگر وسایل یا چیزهایی هستند که شما را به یاد او می‌اندازد بهتر است آن‌ها را درجایی که در معرض دیدتان نباشد پنهان کنید.

    نمی‌گویم کاملاً فراموشش کنید:
    چون غیرممکن است کسی که روزی عشقتان بوده است را به‌راحتی فراموش کرد اما این را در نظر بگیرید که ممکن است عشق شما آن‌طور هم که فکر می‌کرده‌اید عشق منطقی‌ای نبوده است.

    نکات منفی و آزار دهنده او:
    یک کاغذ و قلم بردارید و سپس در محیطی ساکت و آرام بنشینید.
    خوب فکر کنید نکات منفی، رفتارهای زشت، بد اخلاقی‌ها، عصبانیت‌ها و رفتارهایی که از او سر زده بود که موجب ناراحتی شما شده بود و همچنین مواقعی که خیلی از دست او ناراحت شده بودید یعنی خاطرات بد را روی کاغذ یاد داشت کنید و گاهی اوقات به آن‌ها نگاه کنید.

    از خانواده غافل نشوید:
    بهترین تسکین و بهترین تکیه‌گاه در چنین شرایطی خانواده است البته دوستان نیز می‌توانند مفید واقع شود. سعی کنید زمان بیشتری را با خانواده و دوستانتان بگذرانید.

    درد دل کنید:
    با یک فرد باتجربه، یک دوست یا یک مشاور درد و دل کنید البته توجه کنید کسی باشد که شما را ملامت نکند بلکه به شما راه‌حل ارائه دهد تا بهتر با موضوع کنار بیاید.

    درد دل کردن بار بسیار سنگینی را از روی دوش شما برمی‌دارد پس‌ازآن غافل نشوید.

    راه‌حل مخصوص به خود را بیابید:
    هرکسی بسته به نوع روحیه خود می‌تواند به روش‌های گوناگون خود را تسکین دهد. بهتر است روش‌های مخصوص به خود و زوایای پنهان روحیه خود را پیدا کنید.

    در انتها یادآور می‌شوم که برای این که در این مسیر پیروز شوید بهتر است کمی هم اعتمادبه‌نفس و قدرت اراده خود را افزایش دهید. برای مطالعه بیشتر می‌توانید مطالب مربوط به این زمینه را در لینک‌های زیر که قبلاً در همین وب‌سایت منتشر کرده‌ام مطالعه کنید:

    امیدوارم که مشکلات مربوط به جدایی هرگز برای شما رخ ندهد.
    شادباشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    یک نظر

    پیمایش به بالا