جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مشاوره کنکور و تحصیلی » چگونه آرامش خود را در کنکور حفظ کنم؟

حفظ آرامش در کنکور

چگونه آرامش خود را در کنکور حفظ کنم؟

 

 

حفظ آرامش در کنکور و اصطلاحا خونسرد بودن در کنکور، فاکتور طلایی جهت کسب موفقیت های بالا است. یعنی اگر شما نتوانید آرامش خود را در کنکور حفظ کنید، ذهنتان به درستی کار نمی کند و نمی توانید با خیال راحت روی تست ها تمرکز کنید و سوال ها را تحلیل کنید تا به پاسخ درست برسید؛ بنابراین حفظ آرامش در کنکور، طلایی ترین فاکتور موفقیت است که اگر نتوانید آنرا بدست آورید، نتیجه خوبی عاید شما نمی شود؛ چه بسا دانش آموزان زیادی بوده اند که بسیار با استعداد و پرتلاش بوده اند اما بدلیل عدم حفظ آرامش در کنکور، و عدم کنترل استرس کنکور، نتایج قابل قبولی بدست نیاورده اند

کاهش استرس کنکور:

تا اینجا متوجه شدیم برای اینکه شما رتبه عالی کسب کنید نقش حفظ آرامش در کنکور بسیار پررنگ است! برای اینکه بتوانید استرس خیلی بالای خود را در کنکور حفظ کنید یک راهکار طوفانی خدمتتان معرفی می کنم:

  • دوستان، شما تا روز کنکور کم یا زیاد، خوب یا بد، با کیفیت یا کم کیفیت تلاش خود را کرده اید؛ استرس گرفتن در روز کنکور تنها نتایج شما را خراب می کند؛ باعث می شود که عملکرد شما افت کند! به همین سبب خود را متقاعد کنید که همین استرس بیهوده زحمت چندساله شما را با زمین یکسان می کند!

از طرف دیگر در روز کنکور بی خیال همه چیز شوید! به هرحال شما تلاش خود را کرده اید؛ نتیجه هرچیزی که می خواهد باشد؛ اگر اینگونه با خود صحبت کنید و آرامش خود را حفظ کنید مطمئن باشید نتیجه خیلی بهتری هم کسب کنید.

آخر می دانید بعضی از داوطلبان در روز کنکور کم می ماند که گریه کنند و می گویند واای اگر قبول نشوم چکار کنم! خوب دوستان در روز کنکور شما تنها باید تمام هوش و ذکاوت و تلاش و ترفندهایی که از قبل یاد گرفته اید را پیاده کنید. پس با استرس بیهوده آینده خود را خراب نکنید. خود را به بی خیالی زدن شما را آرام خواهد کرد؛ اینگونه بهتر می توانید به فاکتور طلایی موفقیت یعنی حفظ آرامش در کنکور برسید!

 

حتما بخوانید
حقایقی از مدارس تیزهوشان که نمی دانید

مدیریت استرس در آزمون:

 

بسیاری از دانش آموزان درباره مدیریت استرس در آزمون سوال می کنند.خوب توجه کنید:

تمام این آزمون ها تحت عنوان، آزمون های آزمایشی است؛ یعنی شما باید آنقدر تمرین کنید و تمرین کنید تا هم بتوانید نحوه آزمون دادن را یاد بگیرید و هم بتوانید استرس خود را مدیریت کنید.جالب است بدانید که خانم سارا همتی رتبه یک کنکور تجربی  در سال ۹۴ از تبریز حرف خوبی می زد:

ایشان می گفت که من در روز کنکور استرس چندانی نداشتم زیرا آن قدر آزمون داده بودم که کنکور هم شبیه یکی از همان آزمون هایی بود که چندین بار داده بودم!

آزمون برای همین است که شما حفظ آرامش در کنکور را یاد بگیرید. کم کم می توانید با محیط و جو آزمون و مراقب و دانش آموزان و همچنین آزمون که شامل سوالات دروس عمومی و اختصاصی است آشنا می شوید

 

 

درس خواندن در شب برای کنکور:

 

در مقاله حفظ آرامش در کنکور، می خواهم به بحث درس خواندن در شب برای کنکور نیز بپردازم؛ سوال خیلی از دانش آموزان پیرامون درس خواندن در شب برای کنکور است و مدام سوال می کنند که آیا می توانیم شب ها درس بخوانیم.در این قسمت به دو تا نکته اشاره می کنم:

باید خود را بسنجید و ببینید که شما در چه ساعت هایی می توانید بهتر درس بخوانید و در چه ساعت هایی چه درس هایی می توانید بهتر بخوانید. شاید برایتان عجیب باشد که برخی از شاگردان شب ها، دروس اختصاصی را بهتر متوجه می شوند!

و بالعکس برخی دیگر دروس اختصاصی را صبح ها بهتر متوجه می شوند.

  • بنابراین خود را بشناسید و طبق آن مطالعه می کنید.
  • اما اگر بخواهم نکته کلی بگویم آخر شب که خسته اید و آخر روزتان است بهتر است درس های سبک تر و حفظیات را مطالعه کنید.
  • اما باز در نهایت می گویم که شما باید خود را بسنجید و بهترین تایم مطالعه خود را برای هرکدام از دروس پیدا کنید.
حتما بخوانید
ثبت نام دانشگاه علوم انتظامی امین -زمان و شرایط ثبت نام
Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “چگونه آرامش خود را در کنکور حفظ کنم؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا