چگونه شاد زندگی کردن را تجربه کنیم؟

شاد زندگی کردن
  • شاد زندگی کردن چگونه شاد زندگی کردن را تجربه کنیم؟

    چکیده مطلب

    همه عاشق آن لحظه ای می‌باشند که میان تنهایی و خلوتشان در حال لبخند زدن هستند. اهمیت این لبخند به این دلیل بالاست که به دروغ برای رضایت شخص دیگری به روی لب ما شکل نگرفته بلکه به گونه ای طبیعی و از درون ما منشاء گرفته است. لحظه ای به خودتان فکر کنید، فقط و فقط خود شما، چرا شاد زندگی نکنید؟

    میخواهم شاد باشم، شاد زندگی کردن را از کجا آغاز کنم؟! به ابتدای مشترک زندگی یکدیگر نگاه کنیم. از خانه قصد بیرون رفتن می کنیم، احساس می کنیم در گذشته همه چیز بهتر بوده و مردم نیز شادتر زندگی می کردند. به فکر فرو می‌رویم که کاش لحظات خوب کودکی برگردند و یا به گذشته برویم و برخی چیز ها را دوباره و از نو حس کنیم. در اینجا زنگ هشداری به صدا در می‌آید. بله! شما نیاز به زندگی سرشار از  شادی و شادکامی و شاد زیستن دارید.

    همه عاشق آن لحظه ای می‌باشند که میان تنهایی و خلوتشان در حال لبخند زدن هستند. اهمیت این لبخند به این دلیل بالاست که به دروغ برای رضایت شخص دیگری به روی لب ما شکل نگرفته بلکه به گونه ای طبیعی و از درون ما منشاء گرفته است.

    لحظه ای به خودتان فکر کنید، فقط و فقط خود شما، چرا شاد زندگی نکنید؟ شما لیاقت آموختن شاد زیستن و صلح یافتن را دارید. ذهنی آزاد برای رویاپردازی و نگرشی که بتواند هر آنچه خوب است را درک کند، این چیزی است که شما را خوشحال نگه می‌دارد. همچنین یادتان نرود، نوع زندگی شما کاملا یک مقوله‌ی انتخابی است و شادی یکی از مسیر هایی است که می‌توانید انتخاب کنید.

    البته نیازی به گفتن این نیست که تمامی لحظات زندگی کاملا بر طبق میل ما پیش نمی‌‌روند و بارها به زانو در می‌آییم ولی افراد خوشحال در همین لحظات نیز سعی بر شاد نگه داشتن خود می‌کنند. در ادامه خواهید آموخت چگونه شاد زندگی کردن را تجربه کنید.

    چگونه شاد زندگی کردن را تجربه کنیم؟

     

    نکاتی که در زیر آمده اند به شما کمک می کنند تا شاد زندگی کردن را تجربه کنید:

    1. شادی خود را به چیز دیگری مرتبط نکن.

    وقتی که شادی خود را به روابط، شغل، ثروت و چیزهای پیش‌بینی شده وابسته می‌کنیم، طبیعی است که به مشکل بخوریم. شادی حسی است که از درون ما منشاء می‌گیرد و باید خودتان در بدست آوردنش تلاش کنید. این را بدانید همه چیز های دیگر ناپایدار هستند.

    1. خودت را جدی نگیر!

    شناخت ذهن شما، شما را در مسیر استرس و اضطراب قرار می‌دهد. نفس ما جهت دفاع و محافظت از خودش از خشم بهره می‌برد و این باعث قطع ارتباط شما با حس شادمانی است.

    1. حس خوب بخشیدن

    هر چیزی که در توانتان هست در هر زمان که می‌توانید ببخشید. به دیگران عشق، محبت، کمک، زمان، توجه، عزت و احترام و هرآنچه که می‌توانید هدیه دهید. این کار حس لذت‌بخشی را در وجودتان شعله‌ور می‌کند و کارما سه برابر آن را به شما برمیگرداند.

    1. عشق را چاشنی کن!

    هر چیزی به شما عشق می‌دهد انجام دهید، بوسیدن فرزنداتان می‌تواند در کمتر از چند ثانیه مخازن شادی را در شما به بالاترین حد ممکن برساند.

     

    1. یک آغوش باز و پذیرا داشته باش

    تعریف دیگران، کمک و هدایا را پذیرا باشید. ارتباط را به آغوش بکشید و آهنربای عشق باشید. پذیرفتن های شما به دیگران این اجازه را می‌دهد که طعم بخشیدن را تجربه کنند.

    1. قدردان باش

    خود را گرفتار خودخوری نکنید به گونه ای که متوجه پرواز پرنده، صدای گنجشک ها، عشق ورزیدن دو فرد مسن، حس خوبی که یک کودک می‌دهد، نشوید. آغوشتان را بروی زیبایی‌های دنیا باز کنید. فراموش نکنید که قدردانی یک از کلید های اصلی شاد زندگی کردن است.


     

    1. سبک‌ سر باش

    خودآگاهی را بر چند لحظه کنار بگذارید و به بازی کردن همانند کودکان بپردازید. به خاطر بیاورید در کودکی چگونگی آزادانه به هر روشی که می‌شد خود را خوشحال نگه می‌داشتید. حتی اگر کودکی در خانه دارید با اون به گونه ای بازی کنید که در کودکی دوست داشتید بزرگتر ها با شما بازی کنند. رها و آزاد باشید حداقل برای چند ساعت!

    ۸.توی حال سیر کن

    در زمان حال ریشه کنید! بیشتر غم و اندوه ما از فکر کردن به گذشته یا نگران آینده بودنمان منشاء می‌گیرد در حالی که آرامش و هرآنچه که واقعا اهمیت دارد در حال اتفاق می‌افتد.

    1. فکرت را از لذت های جسمی پر کن

    به چیزهای لذت بخشی که مربوط به جشم و بدنتان می‌شود، دقت کنید و نهایت لذت و آرامش را از آنها بگیرید. طعم فوق‌العاده غذای موردعلاقه‌تان، حس خوبی که خوابیدن می‌دهد، نرمی تخت خود را حس کنید، پوست صورت معشوقتان که زیباست و حس های مشابه را لمس کنید و لذت ببرید.

     

    1. با خورشید دوست باش

    شاید برای شما کمی عجیب به نظر برسد ولی دقت در این منبع انرژی حیات بخش، نشاط و قدرت را هدیه می‌دهد. فرض اینکه خورشید نباشید حیات هستی را نیز نابود شده می‌توان تصور کرد. هنگامی که نور آن به صورتتان می‌خورد و گرمای آن را حس می‌کنید، اگر با آن ارتباط بگیرید، حس متفاوتی را درونتان احساس خواهید کرد. دوش گرفتن در گرما و نور خورشید نیز پیشنهاد می‌شود.

    1. به نیمه پر لیوان نگاه کن

    تمرین کنید که نسبت به هر اتفاقی دیدگاهی مثبت خود را حفظ کنید و قدردان باشید. سعی کنید چشم‌هایتان خوبی خود، دیگران و دنیای اطراف را ببیند.

    1. به محیط خود رسیدگی کن

    محیط اطراف تاثیر شگرفی بر روحیه شما دارد، زیرا هر روز ممکن است از آن عبور یا در آن زندگی کنید. محیط خود را شاد و راحت برای خود نگه دارید. هرچیزی که باعث می‌شود حس مثبتی در شما شکل بگیرد، در محیط خود آنرا اعمال کنید. در محاصره آنچه که حس خوب را تداعی می‌کند باقی بمانید.

    1. مراقب خودت باش

    خیلی از ما مراقبت از خود را فراموش می‌کنیم. اینگونه فکر کنید که فرزند دوست داشتنی خودتان هستید و خود را دوست دارید، از هرچه می‌شود برای مراقبت از خود مایه بگذارید.

    1. با افراد باحال سر کن

    دور و اطراف خودتان را پر از کسانی کنید که آتش درونی‌تان را شعله‌ور سازند. افرادی که در کنار آن‌ها آنقدر راحتید که انگار تنها هستید، افرادی که آزادانه می‌توانید در کنارشان لبخند بزنید.

     

    1. حد های سالمی را انتخاب کن

    افراط در هرچیزی سرانجام خوبی ندارد بنابراین باید حد و حدودی در همه‌ی زمینه ها مثل کار، زمان، پول و… تعیین شوند. اینگونه بیش از حد متعهد به انجام کاری نیستید و ذهنتان راحت‌تر است.

    1. خود را دوست داشته باشید

    بسیار واجب است که رابطه خوبی با خودتان داشته باشید. شما در ازای بهتر بودن روابطتی که با خود دارید، اعتماد به نفس و عزت نفس، صداقت و تعداد زیادی صفت های خوب هدیه داده‌اید.

    1. با خودت رو راست باش

    مهربان، صادق و از همه مهم‌تر واقعی باشید. آسیب ها را بپذیرید و از طریق نور درونی‌تان راهنمای خود باشید.


     

    1. خودت را ابراز کن

    باید آنچه در درونتان در حال جنب و جوش است را همانند آتشفشان به بیرون رها کنید. هر آنچه که فکر می‌کنید نیاز به گفتنش دارید را از طریق نوشتن، آثار هنری، رقصیدن و هرگونه بیان خلاقی بروز دهید.

    1. از چیز هایی که آزارت می‌دهند تا حد امکان دور باش

    گاهی اوقات یک صدای دلخراش، یا یک مسئله کوچک برای تو اهمیت بسیاری را دارد و نسبت به آن حساسی و در کمترین زمان برایش ناراحت می‌شوی. یا ممکن است از بوی چیزی تنفر داشته باشید، پس در معرض آن نباش.

    1. کم نیار!

    تا هر تقی به توقی خورد سریع از مسیرت منحرف نشو، همین که تا اینجای مقاله اومدی یعنی تصمیمت برای شاد بودن خیلی جدیه، پس با همین قدرتی که امروز قرار است زندگی شادت را بسازی، ادامه راه را نیز دنبال کن.

     

    در آخر باید شاد زندگی کردن را باید دنبال کنید. هر روز اگر بتوانید این حس درونی را احساس کنید و ارتباط با این حس را بیاموزید بقیه راه را به راحتی ادامه خواهید داد. کافیست کمی شادی در زندگیتان جریان پیدا کند، آنگاه است که می‌فهمید چه زمان هایی را به دور از این حس خوب، تلف کرده اید. یادتان نرود در بالا گفتیم که به گذشته فکر نکنید، پس حسرت زمان تلف شده را نخورید و از همین الان حداقل برای یک هفته هم که شده است، درهای قلبتان را برای تجربه شاد زندگی کردن باز کنید. اگر پشیمان شدید، دیگر ادامه ندهید!

    با آرزوی شاد زیستن برای شما عزیزان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا