تنبلی – چرا نمی توانیم به اهدافمان دست پیدا کنیم؟

تنبلی – چرا نمی توانیم به اهدافمان دست پیدا کنیم؟
  • تنبلی – چرا نمی توانیم به اهدافمان دست پیدا کنیم؟

    تنبلی یکی از اصطلاحاتی است که اغلب به معنی عدم توانایی در دست یافتن به اهداف و آرزوهای خود استفاده می‌شود. بیشتر ما در طول زندگی خود با این موضوع مواجه شده‌ایم. اما چرا اینطور می‌شود؟ چرا نمی‌توانیم به اهدافمان دست پیدا کنیم؟

    دلایل زیادی برای تنبلی وجود دارد. ممکن است به دلیل ناامیدی از اهداف خود، عدم وجود تفکر برای تعیین اهداف، فشارهای روانی و اجتماعی، کمبود انگیزه و همچنین عدم توانایی در مدیریت زمان باشد. در اینجا به برخی از این دلایل و چگونگی مقابله با آن‌ها پرداخته می‌شود.

    ناامیدی از اهداف
    اگر شما احساس می‌کنید که به هیچ عنوان نمی‌توانید به اهداف خود دست یابید، ممکن است دلیل آن ناامیدی از آن‌ها باشد. برای مثال، اگر سعی کرده‌اید وزن خود را کاهش دهید اما هر بار نتوانید در این زمینه موفق شوید، ممکن است احساس کنید که هیچ راهی برای دستیابی به این هدف وجود ندارد.

    برای مقابله با این مشکل، شما باید با مقداری تفکر مثبت و باور به خود، به دنبال راهکارهای جدید برای دستیابی به اهداف خود باشید. به جای تمرکز بر شکست‌های گذشته، تمرکز خود را بر روی اینکه چطور می‌توانید برای دستیابی به هدف خود از تجربیات گذشته استفاده کنید، تمرکز کنید.

    عدم وجود تفکر برای تعیین اهداف
    یکی دیگر از دلایل تنبلی می‌تواند عدم وجود تفکری برای تعیین اهداف باشد. اگر شما هیچ ایده‌ای برای اهداف خود ندارید، به تنبلی دچار خواهید شد. برای مقابله با این مشکل، باید زمانی را برای تعیین اهداف خود اختصاص دهید. در این زمان، به دنبال رویه‌ای برای تعیین اهداف خود باشید. برای مثال، ابتدا اهداف کوتاه‌مدت، سپس اهداف میان‌مدت و در نهایت اهداف بلندمدت خود را تعیین کنید.

    فشارهای روانی و اجتماعی
    فشارهای روانی و اجتماعی می‌تواند یکی دیگر از دلایل تنبلی باشد. اگر شما به دلیل فشارهای گروهی، اجتماعی و یا فشارهای شخصی، احساس کنید که نمی‌توانید به اهداف خود دست پیدا کنید، ممکن است به تنبلی دچار شوید.

    برای مقابله با این مشکل، باید به این فشارها برای دستیابی به اهداف خود مقاومت کنید. شما باید خود را به دنبال راهکارهایی برای مقابله با این فشارها و تحقیق در این زمینه ببرید. همچنین، با دوستان و خانواده خود در ارتباط بوده و با آن‌ها درباره اهداف خود صحبت کنید.

    کمبود انگیزه
    کمبود انگیزه یکی دیگر از دلایل تنبلی است. در واقع، اگر شما به دلیل کمبود انگیزه، احساس می‌کنید که هیچ انگیزه‌ای برای دستیابی به اهداف خود ندارید، به تنبلی دچار خواهید شد.

    برای مقابله با این مشکل، باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش انگیزه خود باشید. می‌توانید به دنبال مطالعه کتاب‌های مرتبط با این موضوع، شرکت در دوره‌های آموزشی، یا تحقیق درباره اهداف خود باشید. همچنین، با دوستان و خانواده خود در ارتباط بوده و با آن‌ها درباره اهداف خود صحبت کنید.

    عدم توانایی در مدیریت زمان
    عدم توانایی در مدیریت زمان می‌تواند یکی دیگر از دلایل تنبلی باشد. در واقع، اگر شما نتوانید زمان خود را مدیریت کنید، به تنبلی دچار خواهید شد.

    برای مقابله با این مشکل، باید به دنبال راهکارهایی برای مدیریت زمان خود باشید. می‌توانید به دنبال استفاده از برنامه‌ریزی‌های موثر، تعیین اولویت‌های خود، انجام کارهای اصلی خود در اوقات مناسب و حتی برنامه‌ریزی وقت برای استراحت باشید.

    در نهایت، باید توجه داشت که تنبلی به عنوان یکی از دشوارترین چیزهایی است که ما با آن مواجه می‌شویم. اما با تمرکز بر روی اهداف خود، مدیریت

    تنبلی

    تنبلی ؛ چرا نمی توانیم به اهدافمان دست پیدا کنیم؟

    شاید شما هم از این مسئله خسته شده باشید که هرساله برای خود اهدافی در نظر بگیرید اما نتوانید به آن‌ها دست پیدا کنید.

    یکی از علل اصلی در دست نیافتن به اهداف عدم آشنایی با اصول هدف‌گذاری است که بحثی طولانی بوده و از حوصله این مقاله خارج است .

    اما یکی از علت‌هایی که سبب می‌شود ما به اهدافمان نرسیم تنبلی کردن در انجام کارهاست.تنبلی یا اهمال‌کاریبه این معناست که ما باید کاری را انجام دهیم و به هر دلیلی آن را به تأخیر می‌اندازیم.

    به‌عنوان‌مثال باید الآن به یکی از اقوام زنگ‌زده و از او دل‌جویی کنیم اما این تماس را به یک روز دیگر موکول می‌کنیم. در اینجا ما تنبلی کرده‌ایم.

    تنبلی کردن در بسیاری از افراد جامعه وجود دارد اما میزان آن دارای شدت و ضعف است.

    در اینجا به چند نکته اشاره می‌کنیم که پیاده‌سازی آن‌ها به شما در مقابله با تنبلی کمک می‌کند.

    مقدمات را آماده کنید:

    برای این‌که بتوانید از اهمال کاری در یک کار پیش‌گیری کنید لازم است قبل از انجام آن کار تمام مقدمات آن را فراهم کنید. این کار امکان تنبلی را به حداقل می‌رساند.

    شما می‌خواهید صبح جمعه با دوستانتان به کوه‌نوردی بروید، در اینجا برای جلوگیری از تنبلی کردن باید کوله‌پشتی خود را روز پنج‌شنبه آماده کنید، صبحانه خود را شب قبل فراهم کنید، با دوستانتان هماهنگی‌های لازم را انجام دهید و … .

    فقط شروع کنید:

    شاید جالب باشد که بدانید شروع هر کاری سخت‌ترین قسمت هر کار است(در نوشتن این مقاله هم شروع آن برای من سخت‌ترین قسمت بوده است) و معمولاً به این دلیل است که ما در کارها اهمال کاری می‌کنیم.

    برای مقابله با این نکته لازم است که فقط شروع کنیم و خیلی منتظر فراهم شدن تمامی امکانات لازم برای انجام یک کار نباشیم.

    همین‌که شروع کنیم توانایی ما و انگیزه ما نیز ما را همراهی می‌کند. این جمله را هم به خاطر داشته باشید: شروع که کنی سروکله تواناییت پیدا میشه.

    زمانی را در نظر بگیرید:

    اگر برای کاری زمان در نظر نگیریم معمولاً انجام آن کار طولانی شده و ممکن است در به پایان رساندن آن تنبلی کنیم. برای این منظور لازم است زمان شروع و پایان هر کاری را برای خود مشخص کنیم.

    به‌عنوان‌مثال اگر قرار است کتابی را مطالعه کنیم باید با خودمان قرار بگذاریم که چه ساعتی مطالعه آن را شروع و چه ساعتی می‌خواهیم آن را به پایان برسانیم.

    با این کار ذهن خودمان را در محدودیت قرار داده و آن را مجبور می‌کنیم تا در زمان مشخص‌شده کار را به پایان برساند.

    کمال گرایی را کنار بگذارید:

    کمال گرایی به این معناست که تا تمام مقدمات یک کار فراهم نباشید ما آن کار را شروع نکنیم.

    این‌ یکی از علل اصلی اهمال کاری است؛ زیرا همیشه تمام شرایط برای انجام یک کار فراهم نیست.

    برای مقابله با تنبلی کردن باید یاد بگیریم که منتظر یک فرصت استثنائی نباشیم و باوجود حداقل امکانات انجام یک کار را شروع کنیم.

    در اینجا توجه شمارا به یک جمله معروف جلب می‌کنم:

    برای شروع لازم نیست عالی باشی،

    اما برای عالی شدن لازم است که شروع کنی.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا