چطور از حالت دمق خارج شویم؟

دمق
  •  

    چکیده مطلب

    وقتی حال‌مان خوب نیست یا به اصطلاح دمق هستیم، گویا هیچ راهی برای برون رفت از این وضعیت وجود ندارد. اما شاید روش درمانی غلطی را پیش گرفته‌ایم. در ادامه شما را با نکاتی آشنا خواهم کرد که به بهتر شدن حال‌تان کمک خواهد کرد.

    وقتی دمق هستید به نظر می‌رسد زندگی هیچ معنایی ندارد اما همه در زندگی روزهایی داشته‌ایم که امیدوار، مثبت، پر از اعتماد به نفس و قدرتمند بوده‌ایم. فکر‌مان به خوبی کار می‌کرده، هوش هیجانی ما در اوج خودش قرار داشته و هر چه که بر زبان می‌رانده‌ایم عاقلانه و منطقی بوده است.

    اما زندگی همیشه اینگونه نیست. عواطف و احساسات انسان‌ها بالا و پایین دارد. زمان‌هایی می‌رسد که حس ناامیدی و دلسردی ما را رها نمی‌کند. زمان‌هایی که به نظر می‌رسد آرزوهای ما بر باد رفته است. احساسات ما به مرحله‌ای رسیده که حس نگرانی، تنهایی، خستگی و بدبینی به اوج خود می‌رسد.

     

     چطور می‌توانیم حال خود را بهتر کنیم؟

    برای پاسخ به این سوال باید بدانید خلق و خو و حالات ما از کجا می‌آیند. به نظر می‌رسد منشا آنها رویدادهایی است که رخ می‌دهند یا رفتارهایی است که از سوی بقیه مشاهده می‌کنیم. با اینکه هر دوی اینها سبب تحریک حالت‌های حسی مختلف در ما می‌شود اما منشا اصلی آن نیست.

    اگر شما دمق هستید به خاطر طرز فکر شماست. نحوه پردازش رویدادها و رفتارهای مردم است که خلق و خوی شما را شکل می‌دهد. افکار نگران ‌کننده، احساسات نگران کننده را خلق می‌کنند. همین‌طور افکار امیدوار کننده احساسات مثبت و امیدوار کننده را خلق می‌کنند.

    موضوع بحث فقط نگرش مثبت نیست. شما وقتی گرفتار افکار مخرب هستید نمی‌توانید به راحتی ذهنیت خود را تغییر بدهید. موضوع در مورد نقشی است که افکار در زندگی شما بازی می‌کنند و اینکه ما موجوداتی متفکر هستیم.

    برای شبیه‌سازی این شرایط بهتر است به زمان‌هایی فکر کنید که خسته از سر کار به خانه آمده‌اید و چیزی به جز خستگی و درماندگی را حس نمی‌کنید. در این مواقع در پایین‌ترین قسمت منحنی احساسات خود قرار دارید. بعد به خواب می‌روید و بعد از یک خواب شبانه عالی، روز خوبی را آغاز می‌کنید. حتی برای قدم زدن بیرون می‌روید و به دنیای اطراف‌تان به گونه‌ای دیگر نگاه می‌کنید.

    چه چیزی تغییر کرده است؟

    شرایط که تغییر نکرده است. تنها افکار ما هستند که تغییر می‌کنند.

    در ادامه نکات و روش‌هایی را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید حس و حال خود را تغییر دهید و از دمق بودن دربیایید.مسئله کلیدی برای حل مشکل این است که به هیچ وجه نمی‌توانید در این مواقع به ذهن و فکر خود اعتماد کنید.

    برای اینکه میزان خسارت را در این شرایط پایین بیاورید بهترین کار این است که دست به هیچ عملی نزنید. در این مواقع هیچ تصمیمی نگیرید. بنابراین نیازی به دست کشیدن از رویاهای خود ندارید. وقتی دمق هستید بهتر است از به زبان آوردن افکارتان خودداری کنید.

    چرا وقتی دمق هستیم نباید چیزی بگوییم؟

    آیا تا حالا به دوستان و کسانی که دوست‌شان دارید، حرفی زده‌اید که آرزو می‌کردید که آن را به زبان نمی‌آوردید؟ ایمیل یا پیامی بوده که آرزو می‌کردید کاش امکان بازگشت آن بود؟

    در این مواقع شما حس و حال خوبی ندارید و اگر کمی به درون خود نگاه کنید متوجه وجود این احساسات می‌شوید. بنابراین چطور می‌توان وقتی حال‌مان خوب نیست دوباره به شرایط قبلی خود بازگردیم؟

    از خود بیشتر مراقبت کنید

    رابطه‌ی مستقیمی بین سلامتی فیزیکی و ذهنی ما وجود دارد. زمانی که دمق هستید راحت‌تر سرما می‌خورید چرا که سیستم ایمنی بدن دچار ضعف می‌شود، برعکس این موضوع نیز صادق است.

    خواب در این میان نقش پررنگ‌تری را بازی می‌کند. یک خواب شبانه عالی می‌تواند به بازگرداندن انرژی و روحیه ما منجر شود. این در حالی است که اغلب افراد خواب شبانه خوبی ندارند.


     

    ورزش کردن یک وسیله بسیار کاربردی برای تغییر خلق و خوی ما است. تمرینات قدرتی سبب می‌شود تا از شر افکار مزاحم خلاص شویم و دوباره به بهترین حالت خود بازگردیم. هر روشی مانند: مدیتیشن و تمرینات دوره‌ای تنفس، روی خلق و خوی ما تاثیر می‌گذارد.

    به دنبال پیدا کردن اعمالی باشید که حواس شما را پرت می‌کنند

    از آنجایی که افکار ما، حالات ما را ایجاد می‌کنند بنابراین هر چیزی که ذهن ما را به خود مشغول کند سبب تغییر خلق و خو خواهد شد. به یکی از دوستان مثبت‌ اندیش خود زنگ بزنید، به کسی کمک کنید یا پیاده‌روی کنید. کاری را پیدا کنید که برای شما جواب می‌دهد.

     

    ذهنیت حق‌ شناسی خود را حفظ کنید

    وقتی حال‌مان خوب نیست، چارچوب‌های فکری خود را از دست می‌دهیم. فراموش می‌کنیم تا به خاطر داشته‌های‌مان سپاس‌گزار باشیم. از آنجایی که افکار ما کیفیت تجارب ما را در زندگی تعیین می‌کنند اگر به ذهن خود اجازه بدهیم که روی چیزهایی که نداریم، تمرکز کند، ذهنیت حق‌شناسی خود از دست می‌دهیم.


     

    اگر به داشته‌های‌مان توجه کنیم، به سقفی که بالای سرمان قرار دارد، به سلامتی که داریم، به دوستان و خانواده و فرصت‌هایی که در آینده به دست خواهیم آورد، ذهنیت حق‌شناسی دوباره زنده می‌شود و زندگی بهتر به نظر خواهد آمد.

    بله احساسات ما تغییر می‌کنند اما می‌توانیم برای بهتر شدن‌شان کاری بکنیم. خلق و خوی ما شبیه به آب و هوا است. همه می‌دانیم وقتی باران می‌بارد و هوا ابری است خورشید همچنان در انتظار بیرون آمدن از پشت ابرها است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا