جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مشاوره کنکور و تحصیلی » پزشکی دانشگاه آزاد+شهریه+کارنامه قبولی پزشکی ازاد

پزشکی دانشگاه آزاد+شهریه+کارنامه قبولی پزشکی ازاد

 

مقایسه دانشگاه آزاد با دولتی 

 

دانشگاه آزاد را می توان از جهات مختلف با دانشگاه دولتی مقایسه کرد دانشگاه آزاد هم دارای مزایا و هم معایبی است که در ادامه به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت . اما اگر بخواهیم صرفا دانشگاه آزاد و دولتی را با هم مقایسه کنیم باید بپردازیم به یک نگرش اشتباه کنکوری ها اینکه سطح علمی دانشگاه آزاد پایین تر از دولتی است ! در صورتی که با پایش گروهی از دانشگاه های آزاد به این نتیجه می رسیم که از گروهی ( نه همه ) از دانشگاه های دولتی از نظر علمی بالاتر هستند. دانشگاه آزاد در برخی موارد تحت شرایطی می تواند گزینه بهتری باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

 

مزایای دانشگاه آزاد 

 

به عنوان مزیت برای دانشگاه آزاد می توان موارد زیر را در نظر گرفت :

۱. دانشگاه آزاد می تواند برای داوطلبان کنکوری که آینده شغلی رشته شان خوب است مناسب باشد چراکه پس از فارغ التحصیلی می توانند چند برابر پول شهریه را بدست آورند

 

۲.دانشگاه آزاد برای کسانی که رشته نه چندان مناسب در دانشگاه دولتی غیر شهر خودشان قبول شده اند می تواند گزینه مناسبی باشد چرا که اگر این افراد در شهر خودشان بمانند هم نزدیک به خانواده هستند هم می توانند کار دانشجویی پیدا کنند و کسب درآمد کنند و هم از نظر خرج مخارج خوابگاه و خورد و خوراک و ایاب ذهاب و… صرفه جویی خواهند داشت .

 

۳. دانشگاه آزاد برای پسران کنکوری که محدودیت سنی بابت خدمت سربازی دارند و قصد کنکور دوباره دارند می تواند گزینه خوبی باشد البته دانشگاه پیام نور هم برای این تیپ از کنکوری ها مناسب است .

حتما بخوانید
تک رقمی های کنکور چه شکلی هستند؟ از کی شروع کنیم؟

 

معایب دانشگاه آزاد 

 

دانشگاه آزاد علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز می باشد از جمله :

 

شهریه نسبتا بالای این دانشگاه ( البته دانشگاه های پردیس معمولا شهریه بالاتری نسبت به آزاد دارند غیر از خودگردان آزاد که برابرند) به همین دلیل برای پرداخت شهریه دانشگاه آزاد یا بایستی خانواده ای از نظر مالی سطح متوسط به بالایی داشته باشید و یا اینکه تکنیک ها و مهارت های استخدامی شغلی و کسب و کاری را آموزش ببینید و از همان ترم اول دست به کار شوید و کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید .

پزشکی دانشگاه آزاد 

یکی از رشته های پر طرفدار بین کنکوری های تجربی رشته پزشکی و در دانشگاه آزاد رشته پزشکی مثل دانشگاه های دولتی جز رشته هایی با رقابت بالاست . این رشته به نسبت بازار کاری بهتری دارد اما حتما باید توجه داشته باشید که رشته پزشکی هم دارای مزایا و معایبی است :

مزایای رشته پزشکی دانشگاه آزاد 

 

۱. پس از فارغ التحصیلی (معمولا) مشغول به کار می شوند.

۲.پرستیژ و اصطلاحا کلاس بالایی بین عوام مردم دارد 

 

معایب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 

 

۱. شهریه بالای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه آزاد

۲.طول مدت زمان بالای فارغ التحصیلی که حدود ۷ سال می باشد 

 

 

رشته پرستاری دانشگاه آزاد

رشته پرستاری دانشگاه آزاد جز رشته هایی است که کنکوری ها بیشتر بدلیل بازار کار آن را انتخاب می کنند پرستاری در دانشگاه دولتی بسیار بهتر است به دلیل عدم پرداخت شهریه اما این رشته را حتی اگر در دانشگاه آزاد هم بخوانید و اگر

۱.روحیه بالا و متناسب با شرایط بیمارستان را داشته باشید

حتما بخوانید
رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی تا چه میزان است؟

۲. شخصیتتان متناسب با این رشته باشد

۳. سخت کوش و با آستانه تحمل بالا باشید

 

می تواند بازار کار خوبی برای شما داشته باشد .

 

داشگاه آزاد تهران پزشکی

دانشگاه آزاد تهران یکی از بهترین دانشگاه های آزاد برای رشته پزشکی و زیر گروه رشته های پیراپزشکی است و شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با این دانشگاه وارد وبسایت دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران به آدرس iautmu.ac.ir شوید .

جهت مطالعه جملات پرقدرت انگیزشی کنکور کلیک کنید

 

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران 

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد علوم پزشکی سامانه ای با چندین کاربرد مخصوصا برای دانشجویان جدید الورودی و اساتید و… می باشد که شما می توانید از  آدرس وبسایت که بالاتر گفته شد وارد سامانه شوید

 

حدود رتبه برای پزشکی آزاد 

 

حدود رتبه برای قبولی پزشکی دانشگاه آزاد باتوجه به رقابت به شدت بالا برای قبولی رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی نهایتا تا حدود رتبه ۳۰۰۰ معمولا دانشگاه های دولتی این رشته ها را پذیرش می کنند و الباقی نهایتا تا حدود سه هزار نفر بعد این رتبه معمولا شرایط پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی را در دانشگاه های آزاد دارند البته بماند موارد استثنایی و نادر که همیشه هستند لذا ما فقط مد نظرمان اکثریت است .

 

 

 

کارنامه پزشکی دانشگاه آزاد 

در این بخش نمونه هایی از کارنامه های قبولی پزشکی دانشگاه آزاد را مشاهده میکنید :

 

  • زمین : ۰
  • ریاضی :۷۲
  • زیست : ۶۷
  • فیزیک : ۶۸
  • شیمی  :۴۶
  • تراز : ۹۹۹۸
  • رتبه کشوری : ۴۰۸۰
  • رشته قبولی : پزشکی دانشگاه آزاد تهران

 

  • زمین :۰
  • ریاضی :۴۶
  • زیست :۶۲
  • فیزیک :۴۶
  • شیمی :۳۷
  • تراز :۹۶۴۹
  • رتبه کشوری :۶۰۰۰
  • رشته قبولی : پزشکی دانشگاه آزاد کرمان
حتما بخوانید
7 گام برای جمع بندی زیست شناسی

 

البته توجه داشته باشید این درصد ها برای کنکور های قبل از ۹۹ و ۱۴۰۰ بوده برای اطلاع از درصد های سال های اخیر با واتساپ ۰۹۳۵۷۲۶۹۶۳۹ در ارتباط باشید

 

 

شهریه هزینه پزشکی دانشگاه آزاد 

شهریه و هزینه رشته پزشکی در دانشگاه آزاد هر ساله متغیر است اما به صورت حدودی برای ۱۸ واحد نظری ( چون شهریه واحد عملی با نظری متفاوت است ) حدود ۱۷ تا ۲۲ میلیون تومان برای هر ترم است و هرساله میزان شهریه دانشگاه آزاد حدود ۱۵ درصد افزایش دارد که این درصد هم خود متغیر می باشد و می تواند پایین تر و یا اغلب موارد بالاتر باشد .

 

رشته های مهندسی دانشگاه آزاد

این رشته ها برای داوطلبان رشته ریاضی فیزیکی پیشنهاد می شود که رشته نه چندان خوب در دانشگاه دولتی نه چندان خوب قبول شده اند . پیشنهاد می شود رشته های مهندسی خوب و مورد علاقه خود را در دانشگاه آزاد محل زندگی خود بخوانند و از ترم اول دنبال کسب و کار و رزومه باشند

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 

براساس کارنامه اولیه کنکور که در سایت سنجش دریافت می شود افرادی که در دانشگاه های دولتی مجاز به انتخاب رشته نشده اند می توانند براساس سوابق تحصیلی و اصطلاحا بدون کنکور وارد رشته های مورد علاقه شان در دانشگاه آزاد شوند .

 

 

رشته مهندسی پزشکی

 

رشته مهندسی پزشکی چه در دانشگاه آزاد و چه دولتی جز رشته های نسبتا پرطرفدار است و بعضا در برخی دانشگاه های آزاد بدون کنکور هم می توان تحصیل کرد به نسبت بازار کاری خوبی دارد اما اگر اصول کسب و کار و کارآفرینی را آموزش ببینید و روحیه کارآفرینی داشته باشید می توانید موفق تر هم باشید .

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “پزشکی دانشگاه آزاد+شهریه+کارنامه قبولی پزشکی ازاد” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا