جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » آکادمی روابط عاطفی و ازدواج » وظیفه مرد در شب زفاف چیست؟

رفتارها و اعمالی که مرد باید در شب عروسی نسبت به آنها اگاه باشد.

شب زفاف یا همان شب عروسی لحظات دلهره آوری دارد که اگر مرد با تکیه بر آگاهی و دانسته های درست خود بتواند این شب را مدیریت کند، تنها لحظات خوش و ناب را برای خود و همسر جوانش رقم زده است. وجود اموزش های درست در هر شرایطی از زندگی همیشه کار ساز بوده است. کمک به جامعه یکی از مهمترین وظایف رسانه است از این رو سایت روانشناسی  منتال لند افراد روانشناس متخصصی را در اختیار شما گذاشته است تا بتوانید با کم ترین هزینه و صرفا نویی در وقت تان از راهنمایی های آنان استفاده کنید. وجود این سایت پر محتوا و آموزشی به شما کمک می کند تا به بهترین روش این شب پر مسئولیت را پشت سر بگذارید.

وظایفی که در این شب پر خاطره به عهده مرد است کمی سخت تر از شرایط زنان است. زیرا مرد باید بتواند به بسیاری از خلقیات روحی همسر خود تسلط داشته باشد و با حفظ آرامش خود و همسرش اعمال شب زفاف را انجام دهد. آیا از وظایف مرد در شب زفاف چیزی می دانید؟ وظایف مرد در شب عروسی بیشتر مدیریت رفتار خود و حفظ روحیه همسرش است اما با چه صورت این کار عملی می شود؟ با رعایت موارد گفته شده در ادامه حتما به پاسخ خود خواهید رسید.

 

شب عروسی یا شب زفاف!

بر خلاف تصورات غلط در گذشته که بین عموم رایج بود، حتما الزام نیست مراسم عروسی و مراسم زفاف شما در یک شب اتفاق بیافتد. خصوصی ترین شب زندگی شما باید با تامل و صبوری همراه باشد و در وقتی مناسب هم صورت بگیرد. زن و مرد باید آمادگی جسمی و ذهنی کاملی داشته باشند. اگر زن به خاطر خستگی و استرس حاکم در شرایط ذره ای هم به ایجاد رابطه راضی نباشد باید شب زفاف را به زمان دیگری موکول کنید. حتی خستگی برای مرد هم از نظر جسمی و روحی مشکل ساز می شود و یک رابطه مطلوب را به یک رابطه پر تنش تبدیل خواهد کرد.

حتما بخوانید
وابستگی عاطفی چگونه ایجاد می‌شود؟ پیامدهای زیان بار آن چیست؟

شکل گیری اولین رابطه در ذهن هر دو نفر تا مدت ها و گاهی تا آخر زندگی زناشویی باقی می ماند از این رو توصیه می شود که این رابطه باید در زمان مناسبی صورت گیرد. البته در نظر داشته باشید که ناشی گری شما در اولین رابطه امری کاملا طبیعی است. به هیچ عنوان اشتباه جبران ناپذیری در خود رابطه وجود ندارد ولی آنچه حائز اهمیت است توجه به روحیه زن و حفظ آرامش دو نفره خودتان است. اگر احساسات همسرتان را جریحه دار نکنید و رابطه سختی در شب زفاف نداشته باشید یا در شب ارام دیگری تصمیم به زفاف کنید به هیچ عنوان تنش و استرسی را تجربه  نخواهید کرد.

بالا بردن کیفیت رابطه در شب زفاف

در اولین شب بعد از ازدواج به دلیل این که زنان هنوز دوشیزگی خود را از دست نداده اند دچار دوگانگی، استرس، ترس و شرم هستند به همین دلیل به همه اتفاقات و مسئولیت ها در حال و آینده فکر می کنند و دچار پریشان حالی می شوند. در چنین شرایطی است که یک مرد می تواند اعتماد همسرش را به خود جلب کند و او را آسوده خاطر کند.

 

یک زن همیشه از تنهایی می ترسد. حال که از خانواده پدری جدا شده و به خانه شوهر رفته ترس او بیشتر می شود. اگر زن بداند که اولویت یک مرد همسرش است. او را در هیچ شرایطی تنها نخواهد گذاشت و با او به ملایمت رفتار خواهد کرد قطعا با اطمینان بیشتری برای شب زفاف آماده می شود. وظیفه مرد در شب عروسی است که بتواند به این صورت، خیال همسر خویش را از روزهای آینده راحت و آسوده نماید.

حتما بخوانید
میگه تو از من خیلی بهتری !(من لیاقت تو را ندارم)✔️

توجه به وضعیت جسمی همسر

یکی دیگر از وظائف مرد در شب عروسی یا زفاف معاشقه و آماده سازی همسر خود از نظر جسمی است. اگر چه که روابط بین زن و شوهر به طور غریزی و فطری اتفاق می افتد ولی کیفیت این رابطه مخصوصا در شب زفاف بسیار مهم است. این کیفیت تنها از راه غریزی برآورده نمی شود بلکه آموختن مهمترین مرحله در این زمینه است. آموزش دادن به مردان برای برقراری اولین رابطه بسیاری از ضعف های روحی و جسمی را از بین می برد.

بسیاری از عوامل بیماری و سرد مزاجی زنان در طول دوران زناشویی به دلیل رفتار مرد در شب زفاف است. در شب زفاف لازم نیست که مرد اعمال خود را به سختی انجام دهد و با جبر بر او نائل شود بلکه باید همه درد های جسمانی که قرار است همسر او متحمل شود را درک کند و به آرامی فتح عاشقانه ای داشته باشد. اگر زن آمادگی جسمی کاملی برای زفاف داشته باشد حتما درد کمتری را هم تجربه خواهد کرد.

 

برخی از مردان در اولین برخورد با همسر نمی توانند رفتار خود را کنترل کنند و شاید از روی تعجب، هیجان یا تخیلات ذهنی خود چیزی بگویند که هم خود آزرده خاطر شوند و هم همسرشان. به همین دلیل روانشناسان توصیه می کنند فقط به یک زفاف معقول فکر کنید و به هیچ عنوان اظهار نظر بی جا از جسم و ظاهر زن نداشته باشید. بسیاری از حرف های شما شاید به نظرتان کم اهمیت باشد ولی برای زنان ماندگار است.

حتما بخوانید
چطور زود ازدواج کنیم؟(چطور رفتار کنید تا زودتر متاهل شوید؟)

وظیفه مرد در شب عروسی از نظر اسلام

همان طور که می دانید از نظر اسلام ازدواج امری پسندیده است. به همین دلیل هم برای شب زفاف و اولین رابطه زناشویی زن و مرد توصیه هایی ارائه شدا است که گفتن آن ها در این قسمت خالی از لطف نیست. در اسلام توصیه شده است مرد باید:

  • دو رکعت نماز شب زفاف بخواند‌. نماز خواندن مرد باعث آرامش و اعتماد زن نسبت به همسرش خواهد شد.
  • مرد باید برای همسر و فرزندان آینده خود دعا کند. چون در این شب خداوند در های رحمت خود را بر ایشان باز کرده است.

کمک گرفتن از روانشناس قبل از زفاف

اگر شب زفاف را کم اهمیت بدانید و در جهت کسب اطلاعات بیشتر از یک متخصص کمک بگیرید یک زندگی زناشویی ایده آل شروع خواهید کرد. کسب آگاهی و اطلاعات فقط با رفتن به مطب و کلینیک نیست. شما حتی می توانید در خانه و به صورت مجازی با روانشناسان مربوطه ارتباط برقرار کنید. سایت روانشناسی شیک اندیش با جذب بهترین متخصصین در تمامی موارد می تواند به شما مشاوره کاملی را ارائه دهد.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “وظیفه مرد در شب زفاف چیست؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا