۱۰ نشانه جدی اختلال جنسی که نباید آن را نادیده بگیری

نشانه اختلال جنسی
  • ۱۰ نشانه جدی اختلال جنسی

    اختلال جنسی یکی از مشکلات روانی و روابطی است که می‌تواند برای فردی که با آن روبرو می‌شود، اثرات جدی و دردناکی داشته باشد. این اختلال می‌تواند به شکل مشکلات گوناگونی همچون عدم تمایل به جنس مخالف، عدم توانایی در برقراری و نگهداری رابطه جنسی، کاهش شدید در علاقه جنسی و… ظاهر شود. با این حال، بعضی از افراد ممکن است این مشکل را جدی نگیرند و به عنوان مشکلی عابری در نظر بگیرند، در حالی که این به شدت غلط است.

    در واقع، این اختلال می‌تواند به شکل شدیدی بر روی کیفیت زندگی فرد تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، فرد ممکن است به دلیل این مشکلات بتواند رابطه جدی و معناداری را برقرار نکند، که این در نهایت می‌تواند به شکل قابل توجهی بر روی خود ارزشی و اعتماد به نفس او تاثیر بگذارد. همچنین، این اختلال می‌تواند در مواردی که فرد مجبور به ازدواج و تشکیل خانواده است، به شکل بسیار جدی و مهم تر تاثیر بگذارد.

    اگر شما یا کسی از اطرافیان شما با این مشکل روبرو شده است، باید به این نکته توجه داشت که این یک مشکل جدی است که باید با آن برخورد کرد. این مشکل می‌تواند به شکل مختلفی درمان شود، از جمله با مراجعه به یک روانشناس یا مشاور جنسی. همچنین، داروهایی نیز وجود دارد که می‌تواند در این موارد مفید باشد.

    در کل، باید به این نکته توجه داشت که اختلال جنسی یک مشکل جدی و قابل توجه است و باید به شکل جدی با آن برخورد شود. با مشاوره از متخصصین و استفاده از روش‌های درمانی مختلف، این مشکل می‌تواند به شکل قابل توجهی کاهش یابد و فرد می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد.

    یکی از اختلال های رایج، اختلال جنسی یا Hypersexual Disorder است که می تواند بسیار آسیب زننده باشد.

    این اختلال آسیب شدید به اعتماد به نفس، کسب و کار، روابط عاطفی و افراد دیگر جامعه می زند و اثرات این اختلال موجب قوی تر و عمیق تر شدن این اختلال می گردد.

    در این مقاله می خواهم نشانه های جدی اختلال جنسی را بگویم تا اگر در خودت دیدی یا در شریک عاطفی ات نسبت به درمان آن اقدام کنی چرا که زندگی کردن با این اختلال مرگ تدریجی است.

     

    ۱۰ نشانه اختلال جنسی (Hypersexual Disorder) :

     

     

    ۱- خودارضایی بیش از حد

    خودارضایی تبدیل به یک عادت روزانه می شود بطوری که انگار جزی از برنامه های روزانه فرد شده است.

    در این حالت فرد دچار نوعی یاس و ناامیدی می شود و علی رقم میل باطنی و سعی در ترک آن، نمی تواند آن را ترک کند.

    و خودارضایی بیش از حد یا روزانه یکی از اولین نشانه های این اختلال است که آسیب شدیدی به اعتماد به نفس فرد، قضاوت فرد از دیگران و روابط اجتماعی اش وارد می کند.

     

    ۲- رفتار های جنسی تبدیل به راهی برای فرار می شود

    رفتارهای جنسی مانند رابطه جنسی یا خودارضایی راهی برای فرار فرد از مشکلات می شود. مشکلاتی مانند استرس، اضظراب، تنهایی و افسردگی.

    در این حالت فرد قدرت تصمیم گیری منطقی و صحیح را از دست داده و بطور ناخوداگاه رفتارهای جنسی را به عنوان درمان این مشکلات استفاده می کند.

    داستان جایی وخیم می شود که این رفتارها نه تنها درمانی برای تنهایی، استرس و افسردگی نیست بلکه خود باعث تشدید شدن این دردها و اختلالات می شود.

    بطور مثال فرد از اینکه نمی تواند روی کارش تمرکز کند و مشکلات کاری اش را حل کند دچار نوعی اضطراب می شود و برای رهایی از این اضطراب رو به خودارضایی یا رابطه جنسی خطرناک می کند. که ادامه یافتن این رفتار می تواند پای بیماری های دیگری را به زندگی فرد باز کند.

     

    ۳- وارد شدن به روابطه جنسی که بیماری تولید می کنند

    از آنجایی که این اختلال رفتار وسواس گونه ای را ایجاد می کند فرد راهی جز تشدید روابط جنسی پیدا نمی کند می تواند به خود آسیب وارد کند و دچار بیماری های مقاربتی شود.

    در کنار این موارد به لحاظ مالی نیز آسیب پذیر می شود چرا که این اختلال به کسب و کار فرد نیز آسیب جدی وارد می کند.

    عموم افرادی که به اختلال جنسی مبتلا هستند توانایی داشتن رابطه ثبات دار را از دست می دهند و پرش از یک رابطه به رابطه دیگری می تواند موجب اختلالات اضطرابی Anxiety Disorders در فرد شود.

     

    ۴- وسواس به رفتار جنسی

    در این حالت فرد زمان زیادی را در روز صرف فکر کردن، صحبت کردن، پیدا کردن فانتزی های جنسی خود می کند.

    شاید در ابتدای اختلال فرد مانند افراد عادی و نرمال جامعه درباره رابطه جنسی فکر کند ولی به مرور زمان شاهد شکل گیری افکار واسواس گونه ای درباره فانتزی های جنسی می شود تا جایی که شاید دیگر نتواند یک رابطه جنسی سالم را تجربه کند و همین امر باعث رد شدن توسط شریک عاطفی اش می شود و یا اینکه بخاطر داشتن این افکار خود را ملامت کند و سعی در پنهان شدن و ایزوله کردن خود داشته باشد تا جایی که سبب اختلال جامعه هراسی یا  Social Anxiety Disorder SAD یا وسواس فکری عملی Obsessive-compulsive disorder OCD شود.

     

    ۵- مشکل در ایجاد رابطه پایدار عاطفی

    فانتزی های وسواس گونه جنسی و روی آوردن به رفتارهای جنسی برای فرار از مشکلات و اتفاقات باعث می شود که فرد نتواند یک رابطه سالم و ثبات دار عاطفی را تجربه کند.

    بسیار طبیعی است که در یک رابطه گهگاهی اختلاف سلیقه بوجود بیاید که در این حالت طرفین سعی می کنند با صحبت کردن مشکل را برطرف کنند اما فردی که مبتلا به اختلال جنسی است عموما تصمیمات غیرمنطقی می گیرد و رابطه جنسی به فرد دیگر یا خودارضایی را راهی برای حل مشکل پیدا می کند.

    در کنار این موارد می دانیم که شرکت های پورنوگرافی برای بدست آوردن پول بیشتر سعی در تولید فیلم هایی با فانتزی های متعدد می کنند و عموم افراد مبتلا به اختلال جنسی، به دیدن اینگونه فیلم ها اعتیاد دارند و همین امر باعث می شود رابطه سالم جنسی برای آنها جذابیتش را از دست بدهد. حال این فرد نمی تواند با شریک عاطفی اش رابطه جنسی سالمی را برقرار کند و به نوعی فرد مقابل او را ناتوان می بینید که تمام این ها موجب افزایش فشار های عصبی و اضظرابی برای فرد می شود.

     

    ۶- هزینه کردن برای فعالیت های جنسی

    هر نوع هزینه کردنی برای رفتار های جنسی از قبیل پرداخت هزینه برای تماس های تلفنی جنسی، فاحشه، سایت ها پرنوگرافی و… می تواند نشانه وجود این اختلال در فرد باشد.

     

    ۷- شریک جنسی متعدد

    داشتن تنوع طلبی وسواس گونه و متعدد جنسی یکی دیگر از نشانه های بارز این اختلال است که میتواند انواع بیماری های جسمی و روانی را در فرد ایجاد کند.

     

    ۸- جدا شدن بعد احساسی از جنسی

    زمانی که فرد در یک رابطه عاطفی است احساس می کند که به لحاظ عاطفی از شریکش فاصله گرفته و فقط بعد جنسی رابطه برقرار است. همین امر باعث تشدید اختلاف بین آن ها میشود که می تواند منجربه کوتاهی رابطه یا تعدد بیمارگونه رابطه شود.

     

    ۹- انحراف جنسی پارافیلیا (Paraphilia)

    اگر بخواهم پارافیلیا را ساده توضیح بدهم باید اینطور بگویم که فرد در مواجه با اشیا یا تصورات و تخیلات غیر معمول دچار برانگیختگی جنسی می شود.

    که برخی از مهمترین انواع پارافیلیا شامل موارد زیر می شود:

    • ماکروفیلیا Macrophilia : گرایش جنسی به افراد تنومند و عظیم الجثه
    • پدوفیلیا Pedophilia: گرایش جنسی به کودکان
    • گرنتوفیلیا Gerontophilia : گرایش میل جنسی به مسن تر ها یا پیر دوستی
    • ارتونوفونوفیلیا Erotophonophilia : برانگیختگی میل جنسی از مرگ فردی

     

    ۱۰- علاقه مند شدن به مشخصات چنین فردی

    در این مقاله نشانه های یک فرد با اختلال جنسی را برشماردم و اگر خواسته یا ناخواسته به چنین فردی علاقه مند شدی و خواهان رابطه با او بودی خود نشان دهنده داشتن چنین اختلالی است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا