جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مهارت های ارتباطی » نحوه رفتار با آدم کینه ای و بد ذات

نحوه رفتار با آدم کینه ای و بد ذات

هرچقدر هم که شما انسان خوش قلب و مهربانی باشید، بازهم افراد بد ذات و کینه ایی قادر خواهند بود آرامش زندگی شما را بر هم بزنند. این افراد همه جا در کمین هستند، در محیط کار، بین دوستان و حتی در بین اقوام و خویشاوندان. افرادی که نه تنها قدرت گذشت و بخشش ندارند، بلکه مدام در حال بد گفتن از شما و کوچک جلوه دادن محاسن تان هستند. قطعا شما با قلب رئوفتان نمی توانید و نمی خواهید با این افراد مانند خودشان رفتار کنید، در نتیجه برای اینکه از رفتار آنها کمتر آسیب ببینید باید روش برخورد با ادم های بد ذات را یاد بگیرید. با سایت شیک اندیش همراه باشید تا پی ببرید که رفتار با آدم کینه ایی به چه صورت است.

چرا می گوییم بد ذات

هر نوزادی که متولد می شود مانند یک لوح سفید، پاک و بی آلایش است. خداوند هیچ انسانی را بد ذات نمی آفریند. اگرچه بسیاری از صفات شخصیتی در ما ژنتیکی هستند و از والدینمان به ارث می رسند. اما این مسأله را نمی توان به ذات انسان ها ربط داد. به علاوه محیط و تجربیات کودکی ما، به اندازه ی ژن های والدینمان در شکل گیری خلقیات و رفتار ما ،تاثیر گذار هستند. به مرور زمان برخی ویژگی های شخصیتی چنان در فرد ریشه می گیرند که انگار از بدو تولد با او همراه بوده اند. انسانهای کینه ایی و بد خواه نیز چنین هستند، به همین سبب برچسب بد ذات به آنها زده می شود.

حتما بخوانید
از دختران غیر مستقیم تعریف و تمجید کنید!

مهارت های ارتباطی در برخورد با ادم های بد ذات

انسان های کینه ایی و بد ذات به شدت سمی هستند و تاثیر منفی بر روحیات شما و زندگی تان می گذارند. این افراد عموما خطاهای شما را فراموش نمی کنند و در حافظه ی خود هرگز گزینه ایی به نام شیفت دلیت ندارند. آنها قادر به ریکاوری عواطف و احساسات خود نسبت به اشخاص پیرامونشان نیستند. در نتیجه ممکن است در نهایت حق به جانبی، بدترین برخوردها را با شما داشته باشند. تکنیک های تعامل با این افراد به شما کمک می کند روحیه خود را از سم پاشی های آنها در امان نگاهدارید و انرژی ایی را که صرف منفی بافی و بد کرداری های آنها می کنید در جهت پیشرفت و موفقیت شخصی تان به کار گیرید. ابندا به دو اصل اساسی دقت کنید.

اصل اول: حذف کردن کار آسانی است

حذف کردن بهترین تکنیک در رفتار با آدم کینه ایی است. ارمغان افراد کینه ایی برای شما تنها موجی از تنش و اضطراب است. آنها چه منفعتی برای شما دارند؟! با خودتان دو دوتا چهارتا کنید. ببیند آیا حفظ کردن آنها به نفع شما است یا حذف کردنشان. اما اگر به هر دلیل قادر به حذف کردن آنها نیست از تکنیک های دیگر پیروی کیند.

اصل دوم: تقصیر از شما نیست

در برخورد با ادم های بد ذات این نکته را سرلوحه رفتارتان قرار دهید که مقصر شما نیستید. چنین ویژگی های رفتاری و شخصیتی به سبب های مختلفی در آنها شکل گرفته است. لازم نیست شما خودتان را سرزنش کنید و هر بار خود را موظف به عذر خواهی کنید. مشکل از پایه و اساس است. تحلیل آنها از مسائل پیرامونشان اشتباه است نه رفتار هر باره شما. اگر با این دید به قضیه نگاه کنید بهتر می توانید با چنین افرادی کنار بیایید.

حتما بخوانید
کمرو ها می توانند جذاب باشند؟

تکنیک های تعامل با افراد کینه ایی و بد ذات

برای اینکه بتوانید با آدم های کینه بهترین رفتار را داشته باشید، این مهارت ها را یاد بگیرید:

نه گفتن را بیاموزید

اگر حذف کردن افراد سمی برایتان غیر ممکن است حداقل آنها را از خودتان دور کنید. نه گفتن روش بسیار خوبی برای دوری از افراد کینه ایی و بد ذات است. شاید نه گفتن هم سخت باشد اما بهترین راه حل است. اگر آرامشتان برایتان مهم است مجبور به انجام آن هستید. در هر سه تماس تلفنی، یک بار به آنها پاسخ دهید. با هر بار درخواست ملاقت از سوی آنها با آوردن بهانه ایی، به آنها نه بگویید. این هرگز کار اشتباهی نیست، لطفا احساس گناه به سراغتان نیاید، شما موظف به محافظت از خودتان هستید.

 

مرزهایتان را علامت گذاری کنید

تذکر دادن روش خوبی برای تعیین مرزها است. با این کار به صورت واضح و روشنی می گوید چه چیزی برایتان تحمل ناپذیر است. تعیین مرزها حتی می تواند با سکوت کردن یا چشم غره رفتن هم صورت بگیرد. به هر شکلی که می توانید مرزهایتان را برای افراد سمی تعین کنید و به آنها پایبند باشید. اگرچه دستگاه سم پاشی آنها می تواند سم را از هر مرزی عبور دهد، اما این کار تا حدودی می تواند در رفتار با آدم کینه ایی کار ساز باشد.

تاثیر گذار باشید

همانطور که گفته شد محیط در شکل گیری روحیات این افراد بسیار مؤثر بوده است. اگر چه انسان ها در بزرگسالی کمتر توان تغییر دارند اما شما می توانید تاثیر سازنده ایی بر اطرافیانتان داشته باشید. نصیحت کردن و حتی گاهی از در دوستی وارد شدن می تواند آنها را بهتر کند. همچنین می توانید با هدیه دادن کتابهای مفید به آنها کمک کنید.

حتما بخوانید
روابط دختران مجرد با مردان متاهل!

زمزمه های ذهنی تان را کنترل کنید

اگر امروز فردی تمام قد حسادتش را به شما ابراز کرد، یا در جمع شما را تحقیر کرد لطفا شب تا صبح صحبت های او را برای خودتان مرور نکیند. اینکه عادت دارید از حرکات و صحبت های افراد در ذهنتان فیلم برداری می کنید و در خلوتتان بارها آن فیلم را می بینید بدترین کار ممکن است. با رها کردن این عادت مضرر می توانید تاثیر افراد سمی را در زندگیتان به حداقل برسانید.

سکوت کنید

سکوت در هر زمینه ایی بهترین حربه است. بگذارید افراد بد ذات هرچقدر می خواهند خودشان را خسته کنند. با این کار شما نه تنها انرژی مثبت درونتان را حفظ می کنید بلکه باعث می شوید دیگران به خوش طینتی شما ایمان بیاورند و سرمایه ی اجتماعی شما بالا برود.

 

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “نحوه رفتار با آدم کینه ای و بد ذات” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا