جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مشاوره کنکور و تحصیلی » ۶ معیار انتخاب مشاوره کنکور که حتما باید بدانید

۶ معیار انتخاب مشاوره کنکور که حتما باید بدانید

 

 

۶ معیار انتخاب مشاوره کنکور 

من به شما نمی گویم که موفقیت در کنکور بدون مشاوره کاری غیرممکن است. خیر اینگونه نیست ، اما پیروزی در این آزمون با وجود مشاوره کنکور  بسیار راحت است. مثل این است که شما بخواهید خودرو داشته باشید.برای این کار یک خودرو از نمایشگاه می خرید یا خودتان اقدام به ساخت یک خودرو می کنید؟ ساخت خودرو امری غیر ممکن نیست اما خرید آن از نمایشگاه ماشین بسیار آسان تر است.وجود مشاوره کنکور برای شما کنکوری های عزیز هم مانند یک نمایشگاه است که می توانید از آن به خوبی استفاده کنید.حالا که متوجه شدید که داشتن یک مشاوره کنکور چقد حائز اهمیت است باید بدانید که برای انتخاب مشاوره کنکور باید معیار هایی را مدنظر بگیرید زیرا مانند همان ضرب المثل قدیمی (( هر گردی گردو نیست )).

ما در این مقاله برخی از معیار های یک مشاورکنکور خوب را برای شما بیان کرده ایم و من به شما این قول را می دهم که بعد از خواندن این مقاله بتوانید مشاور خود را به راحتی انتخاب کنید.

معیار هایی از مشاوره کنکور که باید بدانید :

  1. آماده همراهی و هرگونه پشتیبانی

  2. تسلط کامل بر تکنیک های روانشناسی

  3. اشراف کامل بر تکنیک های مشاوره تحصیلی

  4. تسلط بر فعالیت جمع بندی و مطالعه دروس

  5. دارای اجرای موثر و غیر تقلیدی

  6. با تجربه و دانا باشد

خب ما معیار های یک مشاوره کنکوری و انگیزشی عالی را برای انتخاب به شما معرفی کردیم اما اکنون قصد داریم که هر یک از آنها را به صورت جامع برای شما توضیح دهیم تا بتوانید در مسیر کنکور موفق و سربلند شوید.

 

 

۱. آماده هرگونه همراهی و پشتیبانی

 

 

 

همراهی و پشتیبانی مشاوره کنکور بدین معنی است که شما باید فردی را انتخاب کنید که بتواند در همه حال به شما مشاوره دهد و همراه شما در لحظات سخت کنکوری باشد.وقتی شما به طور ناگهانی بی انگیزه می شوید یا برای مثال نمی توانید درس بخوانید باید با مشاوره خود گفتگو کنید تا او بتواند که دوباره شما را در مسیر درست قرار دهد و با صحبت های خود شما را دوباره بر روی اسب خود سوار کند.پشتیبانی مشاوره کنکور در حرف می تواند دارای اهمیت کمی باشد و برخی از افراد از همین موضوع برای عدم پشتیبانی استفاده می کنند اما در عمل باید بدانید که اولین معیار برای یک مشاور کنکوری خوب این است که او بتواند به شما یاری دهد و با پشتیبانی های خود همراه شما باشد. 

 

حتما بخوانید
راهنمای تحصیل در آمریکا (همه چیز در مورد تحصیل در آمریکا)

 

۲. تسلط کامل بر تکنیک های روانشناسی

 

 

 

خب حال که از اهمیت داشتن پشتیبانی در انتخاب مشاور کنکور آگاه شدیم باید بدانید که یک مشاوره کنکوری خوب باید تسلط کافی را بر مباحث روانشانسی داشته باشد.بله ! تکنیک های روانشناسی یکی از اصولی است که هر مشاور کنکوری باید بر آن اشراف کامل داشته باشد. آن مشاور کنکوری ابتدا باید بتواند شناخت مناسبی از دانشجویانش بدست بیاورد و بداند که آنها چه نوع شخصیتی دارند و نوع کار کرد آنها چیست  و در چه زمان هایی بهترین بازدهی را دارند.در مرحله بعدی باید با کار بر روی دانشجو دریابد که حس درونی آنها که موجب یادگیری بهتر می شود چه حسی است  و بتواند از طریق همان احساس میزان یادگیری دانشجو را تا حد زیادی بالا ببرد.در مقایسه با دیگر معیارها این معیار باید برای شما اهمیت زیادی داشته باشد تا بتوانید یادگیری مباحث مشاور کنکوری خود را به خوبی مدیریت کنید.آگاه باشید که یک مشاور کنکور خوب باید بتواند شخصیت شما را به شکلی بسازد که ویژگی های روانشناختی را به نحو احسن در شما بوجود بیاورد.

 

۳. اشراف کامل بر تکنیک های مشاوره تحصیلی

 

 

در این قسمت میخواهیم درمورد تسلط کامل مشاور کنکور در بحث تحصیل با شما دانشجویان دوست داشتنی سخن بگوییم.بدیهی است که هر مشاوری باید بر مبحث درس و چگونگی مطالعه مسلط باشد.زیرا کسی که خودش تکنیک های مطالعه و درس خواندن را نمی داند چگونه قرار است که در این زمینه به شما مشاوره دهد ؟ فردی را انتخاب کنید که حداقل دوران تحصیل در دانشگاهی معتبر درس خوانده باشد و بر مباحث تست زنی و بودجه بندی تحصیلی بتواند شما را در مسیر درستی از فرمول ها و روش ها قرار دهد و منابع خوبی را برای تحصیل و مطالعه درسی به شما معرفی کند تا از لحاظ تکنیکی هم بتوانید قدم های موثری برای موفقیت کنکوری بردارید.مشاور کنکوری شما  همچنین بتواند که در مباحث کلی درسی به صورت عملی نکاتی را به شما بگوید.البته این ویژگی در مشاوران کنکوری اجباری نیست و فقط افرادی که می خواهند در کار خود بهترین باشند این موارد را بلد هستند.

 

حتما بخوانید
رازهای موفقیت در یادگیری زبان های خارجی

 

۴. تسلط بر فعالیت جمع بندی و مطالعه دروس

 

 

این قسمت تا حدودی شبیه به بخش قبلی است اما تفاوت ها و نکات ریزی نیز دارد که می توانید با به کار گیری آنها مشاور کنکوری بهتری را برای خود در نظر بگیرید.هرکسی که تا به حال به طور جدی اقدام به درس خواندن کرده باشد می داند که مبحث جمع بندی چقدر می تواند برای خوبی نتیجه مطالعه کردن کمک حال باشد و چقدر تاثیرات مثبتی بگذارد.همچنین جمع بندی کردن کار خیلی ساده ای هم نیست و نیاز به دانشی دارد که هرکسی به آن آگاه نیست حتی برخی از مشاوران نیز به آن بی توجهی می کنند.شما باید به عنوان یک دانشجویی که می خواهید یک مشاور خوب را برای خود انتخاب کنید و او را کمک حال خود بدانید باید این نکته را رعایت کنید که مشاور کنکوری شما با فرمول های جمع بندی آشنا باشد و بتواند در این زمینه راهنمایی های لازم را به شما بدهد. 

 

 

۴. دارای اجرای موثر و غیر تقلیدی

 

 

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که مشاور کنکوری شما باید بتواند روی شما اثری بگذارد که به سختی از بین برود.برای مثال به شما انگیزه ای بدهد که از درون شما و کلمات درونیتان بوجود بیاید و نتوان آن انگیزه را به راحتی از بین برد. ( برای مطالعه مقالات انگیزشی ما کلیک کنید )همچنین باید بتواند که از دانش خودش به شما بدهد و از دیگر مشاوران تقلید نکند.البته این به این معنی نیست که نباید از دیگران کمک بگیرد و یا روش های آن ها را الگو برداری کند.اما باید قدرت این را داشته باشد که بتواند آن روش ها را شخصی سازی کند و سپس آن ها را به خوبی بر روی دانشجویانش پیاده کند تا نتیجه های فوق العاده ای خلق کند.شخصی سازی الگوها و غیر تقلیدی بودن روش هایی که مشاور کنکوری شما استفاده می کند نشان دهنده این است که چقدر بر کار خودش تسلط دارد و می تواند با نو آوری هایش به شما کمک کند.

 

حتما بخوانید
تک رقمی های کنکور چه شکلی هستند؟ از کی شروع کنیم؟

 

۶.مشاور کنکور باید با تجربه و دانا باشد

 

 

 

خب این نکته ای است که اکثر شما دانشجویان عزیز ممکن است آن را بدانید و در قسمت های دیگر زندگی تان هم از آن بهره  بگیرید.اما لازم است که آن را ذکر کنم تا به طور کامل با آن آشنا شوید و بتوانید در انتخاب خود دقت کنید.یک مشاور کنکوری خوب باید دارای تجربه خوبی باشد.نه تنها تجربه در زندگی شخصی اش مهم است بلکه تعداد دانشجویانی که او آنها را هدایت کرده است نیز باید برای شما مهم باشد. درواقع آن مشاور باید تجربه کاری خوبی داشته باشد تا بتواند شما را هم در زندگی شخصی و هم در زندگی تحصیلی تان یاری دهد پس خوب به این نکته دقت کنید.مشاور کنکوری شما علاوه بر تجربه خوب باید دانش هم داشته باشد که این هم باز نکته مشخصی است و باید بدانید که مشاور شما به خوبی تمامی مسائل مربوطه و نیاز شما را بداند تا کمکی برای راه شما باشد.

 

 

نتیجه گیری برای انتخاب مشاور : 

 

مشاور کنکوری شما باید با شرایط بالا بیشترین هماهنگی را داشته باشد تا بتواند به شما کمک کند زیرا تمامی این موارد است که شما برای موفقیت به آن ها نیاز دارید.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “۶ معیار انتخاب مشاوره کنکور که حتما باید بدانید” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا