جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » همه مقالات » معایب روانشناس بودن در چیست؟

معایب روانشناس بودن در چیست؟

روانشناس بودن چه معایب شغلی دارد؟ آیا با ویژگی های شغل روانشناسی آشنا هستید؟ با سایت شیک اندیش همراه باشید.

لطفا توجه کنید که مطالب این مقاله با توجه به شرایط شغل روانشناسی در آمریکا نوشته شده و مواردی از آن میتواند با کشور ما متفاوت باشد.

ما چند مزیت روانشناس بودن را بررسی کرده ایم ، اما هیچ شغلی از هر نظر ۱۰۰ درصد کامل نیست. در حالی که کار به عنوان روانشناس می تواند یک انتخاب شغلی بسیار پاداش آور و راضی کننده باشد ، معایب بالقوه ای وجود دارد که همه دانشجویان روانشناسی باید در نظر بگیرند. همانطور که گزینه های شغلی خود را ارزیابی می کنید ، به شخصیت ، نیازها و علایق خودتان فکر کنید. بعضی از افراد بهتر می توانند با برخی مسائل کنار بیایند ، در حالی که دیگران می دانند که آنها بیشتر یک مبارزه هستند.۱

 

۱- رسیدگی به مسائل مربوط به بیمه و صورتحساب می تواند دردسر ساز شود

 

این که آیا شما برای خود مطب روانشناسی داشته باشید و یا در یک مرکز سلامت روانی کار کنید در هر صورت ، مجبور خواهید بود که با مدارک ، بیمه و موارد صدور صورت حساب سرو کله بزنید.  اگر تصمیم دارید مطب اختصاصی خود را اداره کنید ، باید بیاموزید که چگونه با برنامه های بیمه و صدور صورت حساب کار کنید یا کسی را برای انجام این کار برای شما استخدام کنید.

 

۲- راه انداری و مدیریت مطب خصوصیتان میتواند چالش برانگیز باشد

 

ایجاد مشاغل شخصی خود از پایه می تواند یک کار دلهره آور باشد شما باید به کارهای اساسی مانند یافتن فضای اداری ، خرید تجهیزات ، تهیه لوازم و موارد پذیرش ماجعان بیندیشید. موارد دیگری که باید در نظر بگیرید شامل مواردی مانند بیمه ،شیوه های صورتحساب ، مدیریت اسناد و تعهدات مالیاتی است.

حتما بخوانید
حسرت در دوران مجردی {دلایل حسرت دوران مجردی}⭐

 

۳- برخورد روزانه با مراجع می تواند از نظر احساسی خسته کننده باشد

 

در حالی که یکی از مزایای بزرگ روانشناس بودن فرصت کمک واقعی به مردم است ، اما فشار روزمره در برخورد با مسائل دشواری که مراجعان شما با آن روبرو هستند می تواند از نظر احساسی طاقت فرسا باشد.

به منظور کاهش خطر فرسودگی شغلی ، یافتن راه هایی برای مقابله با استرس مهم است. یادگیری ایجاد یک تقسیم بین زندگی کاری و زندگی شخصی ، اولین قدم مهم است. تمرین روش های خوب مدیریت استرس نیز می تواند بسیار مفید باشد.

 

۴- برنامه کاری شما در مواقعی میتواند نامنظم باشد

با آن که ساعت کاری شما در طول روز خواهد بود ، اما به عنوان یک روانشناس ممکن است دریابید که لازم است در مواقع غیرمنتظره با مشکلات مراجع سروکله بزنید. بعضی از مراجعان به دلیل مشغله کاری زیاد قادر به ملاقات با شما در ساعات عادی کاری نیستند ، این بدان معناست که شما مجبورید برنامه های خود را تغییر دهید تا وقت کافی برای این افراد بگذارید.

 

در موارد (خاص) دیگر ممکن است در ساعات تعطیلی یا آخر هفته برای ملاقات یا تماس  با مراجعانی که به کمک شما نیاز دارند آمادگی داشته باشید . به همین دلیل ، انعطاف پذیری مهارت مهمی برای رشد هر روانشناس است.

۵- شما باید برای یافتن مراجعان جدید وقت بگذارید

تقریباً یک سوم کل روانشناسان خود اشتغالی دارند و در مطبخصوصی خود کار انجام می دهند. گرچه این می تواند برای افرادی که دوست دارند برای خودشان کار کنند ، یک موقعیت ایده آل باشد ، این بدان معنی است که مقدار قابل توجهی از وقت ، پول و منابع باید برای یافتن مراجعان جدید هزینه شود.

حتما بخوانید
با قانون ۲۱ روز، زندگی خود را متحول بکنید !!!

یکی از راه های تحقق این امر ایجاد ارتباط با متخصصان پزشکی و سایر ارائه دهندگان بهداشت روان است تا آنها مشتریان بالقوه را به شما ارجاع دهند. میزبانی جلسات گروه پشتیبانی رایگان و تبلیغات در رسانه های محلی از دیگر گزینه های تبلیغاتی است. برخی از افراد حرفه ای از این جنبه از اداره مشاغل خود لذت می برند ، اما برخی احساس می کنند که این زمان ارزشمندی را که میتوان به کار درمان اختصاص داد را می گیرد

در نهایت…

مانند هر شغلی ، روانشناس بودن هم دارای مزایا و هم معایبی است. فقط شما می توانید تعیین کنید که آیا این شغل مزایایش بر معایبش برای شما برتری دارد یا خیر. مدتی را صرف تحقیق در مورد گزینه های خود کنید تا شغل مناسب را پیدا کنید.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “معایب روانشناس بودن در چیست؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا