جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » همه مقالات » مزایای شغل روانشناسی چیست؟

مزایای شغل روانشناسی چیست؟

روانشناس بودن چه مزایای شغلی دارد؟ آیا با ویژگی های شغل روانشناسی آشنا هستید؟ با شیک اندیش همراه باشید.

لطفا توجه کنید که مطالب این مقاله با توجه به شرایط شغل روانشناسی در آمریکا نوشته شده و مواردی از آن میتواند با کشور ما متفاوت باشد.

برخی از مزایای اصلی روانشناس بودن چیست؟ این سوالی است که هر دانش آموزی که مشتاق شغل است باید از خود بپرسد. قبل از تصمیم گیری در مورد این شغل ، مهم است که از خود بپرسید آیا از حرفه روانشناسی لذت خواهید برد یا خیر.

روانشناس بودن فواید زیادی دارد. علاوه بر کار در زمینه ای که عاشق آن هستید ، این فرصت را خواهید داشت که چالش های جدید را کشف کنید ، به افراد کمک کنید تا به صورت فردی رشد کنند و چیزهای جدیدی درباره خود یاد بگیرند.

 

۱- با کمک کردن به دیگران مزد بگیرید

 

یکی از مهمترین جذابیتهای روانشناس شدن ، فرصت کمک به دیگران است. اگر از کار با مردم لذت می برید ، حرفه روانشناسی یک انتخاب عالی است. در حالی که این شغل ممکن است در بعضی مواقع استرس زا باشد ، بسیاری از روانشناسان شغل خود را بسیار خوشحال کننده و رضایت بخش توصیف می کنند.

 

 

۲- یک برنامه کاری انعطاف پذیر داشته باشید

 

طبق دفترچه چشم انداز شغلی منتشر شده توسط وزارت کار ایالات متحده ، ۲۹٪ از روانشناسان خود اشتغالی دارند و متوسط ​​حقوق آنها در حدود ۷۹۰۰۰ دلار در سال است. اگر تراپی خود را به صورت انفرادی انجام میدهید، شما در واقع می توانید ساعت خود را تنظیم کنید.

حتما بخوانید
استراتژی عشق با ان ال پی

یک مزیت بزرگ روانشناس شدن این است که می توانید شغلی با ارزش داشته باشید و هنوز هم وقت کافی برای گذراندن با دوستان و خانواده خود داشته باشید.

روانشناسانی که در بیمارستان ها یا دفاتر بهداشت روان کار می کنند ممکن است برنامه کاری به اندازه همتایان خود اشتغال انعطاف پذیر نداشته باشند ، اما هنوز هم فرصت های زیادی برای تعیین ساعات متناسب با خواسته های زندگی و خانواده شما وجود دارد.

 

۳- حقوق بالقوه بالایی کسب کنید

 

در حالی که پول تنها دلیل انتخاب شغل خاص نیست ، روانشناسان به طور کلی برای وقت و تلاش خود درامد خوبی دارند. به طور متوسط ​​، روانشناسان سالانه از ۴۳۸۰۰ دلار تا ۱۲۹،۲۵۰ دلار درآمد کسب می کنند.

برخی از افراد ترجیح می دهند که به صورت نیمه وقت کار کنند ، اما در حالی که وقت خود را برای مراقبت از کودکان و انجام سایر تعهدات شخصی خود سپری می کنند ، درآمد قابل قبولی کسب می کنند.

توجه به این نکته مهم است که این حقوق منعکس کننده متخصصانی است که دارای مدرک پیشرفته در رشته های خود هستند. کسانی که مدرک کارشناسی روانشناسی کسب کرده اند نمی توانند از خود به عنوان روانشناس یاد کنند ، زیرا عنوانی است که از نظر قانونی محافظت می شود. کسانی که دارای مدرک لیسانس هستند نیز در مقایسه با افرادی که آموزش بیشتری دارند ، حقوق کمتری و گزینه های شغلی کمتری دارند.

 

۴- تجارت شخصی خود را اداره کنید

 

اگر از کار کردن برای خود لذت می برید و روحیه کارآفرینی دارید ، روانشناس شدن می تواند یک انتخاب شغلی عالی باشد. داشتن مطب روانشناسی خصوصی برای شما این امکان را فراهم می کند تا بر حرفه خود کنترل کامل داشته باشید.

حتما بخوانید
بهترین و با ارزش‌ترین توصیه و نصیحت‌های زندگی: حاصل عمر و تجربه افراد مسن

طبق گفته وزارت کار ایالات متحده ، تخمین زده می شود که ۲۹٪ از کل روانشناسان خود اشتغالی داشته باشند.

روانشناسانی که در زمینه های تخصصی مانند روانشناسی صنعتی – سازمانی ، روانشناسی تربیتی و روانشناسی قانونی کار می کنند نیز ممکن است به عنوان مشاور خصوصی فرصت هایی برای خود اشتغالی پیدا کنند.

 

۵- با بسیاری از چالش های جدید روبرو شوید

 

رشته روانشناسی متنوع و چالش برانگیز است . روانشناسان بالینی با چالش های مداوم مراجعانی مواجه هستند که برای حل مشکلات به کمک آنها نیاز دارند.

حوزه های تخصصی دیگر مانند روانشناسی ورزشی و روانشناسی قانونی با خواسته ها و موانع منحصر به فرد خود روبرو هستند. روانشناس بودن ممکن است در بعضی مواقع استرس زا باشد ، اما این حرفه چالش های فکری دارد که شغل را جالب نگه می دارد.

۶- با طیف گسترده ای از مردم ملاقات کنید

 

اگر از کار با مردم و کمک به آنها برای دستیابی به توانایی های کامل خود لذت می برید ، روانشناس شدن می تواند بسیار ارزشمند باشد

در حالی که شما اغلب با چالش هایی روبرو خواهید شد ، اما مشاهده اینکه مراجعان شما واقعاً پیشرفت می کنند و در جهت اهدافشان تلاش می کنند می تواند احساس موفقیت در شما ایجاد کند.

خواه به طور انحصاری با کودکان ، بزرگسالان ، زوج های متاهل یا خانواده ها کار کنید ، این فرصت را خواهید داشت که از اقشار مختلف مردم ملاقات کرده و به آنها کمک کنید

 

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “مزایای شغل روانشناسی چیست؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا