جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » آکادمی رشد و تحول فردی » درونگرا و ۵ قدرت شگفت انگیز درونگرایان

درونگرا و ۵ قدرت شگفت انگیز درونگرایان

 

درونگرایی

درونگرا و برونگرا دو مدل تیپ شخصیتی مجزا هستند که بیشتر افراد درونگرا ها رو خجالتی و منزوی تلقی می کنند در حالیکه درونگرا ها نه افراد عجیب و غریبی هستند و نه از لحاظ احساسی مشکل دارند و نه نا توانی در برقراری ارتباط دارند در حقیقت باید به شما بگویم که آنها ابرنیروهایی هستند که دیگران آرزوی داشتن قدرت آنها هستند ولی باید کمی بیشتر آنها را بشناسیم .

قدرت باور نکردنی سکوت

سکوت ،کلمه ای که همیشه برای درونگراها به کار می برند است اما آیا واقعا معنی آن را عمیقا میدانید ؟

سکوت یعنی چه ؟

وقتی از سکوت صحبت میشود منظور یک سکوت تمام عیار و درونی است یک ثبات و آرامش مطلق.

بسیار اتفاق افتاده است که در زندگی درهای زیادی به رویتان بسته شود از هر راه حلی ناامید شده در اینجاست که سکوتی تمام عیار راه حلی مشکلات شما می شود و دوباره کنترل همه چیز را به دست شما باز می گرداند سکوت نماد بی نهایت است .اگر رویای بی نهایت شدن در ذهن دارید به جرات می توان گفت که ابزاری قدرتمند تر از سکوت ندارید .پس سکوت ارزشمندترین دارایی شما محسوب میشود.

 

توانایی حل مسئله از طریق توجه کردن عمیق به جزئیات

 

حل مسئله و توجه به جزئیات از نقاط قوت شخصیت های درونگراست در حقیقت مغز آنها برای چنین استعدادی طراحی شده است و علتش آن است قشر پیشانی مغزتمرکز پیچیده ،تفکر و واکنش ها رو کنترل می کند حل مسئله از طریق توجه ،به جزئیات صورت می گیرد،خلاقیت ،مدیریت خطر و هوش عاطفی را تقویت می کند .

حتما بخوانید
چگونه با تفکر مثبت زندگی خود را از خوب به عالی ارتقا دهیم؟

این نقطه قوت به آنها  کمک می کند تا به اطلاعات مهم و ظریفی دست پیدا کنند و از این طریق بتوانند از عهده بسیاری از وظایف خود برآیند .

توانایی نویسندگی و برقراری ارتباط کتبی

 

از آنجایی درونگرایان متفکرانی هستند که قدرت حل مسئله بالایی دارندمعمولا در ارتباطات نوشتاری نیز عالی عمل می کنند آنها در سازماندهی افکار و تبدیل آن به نوشته عالی هستند.

آنها قبل از نوشتن هر متن به تمام جوانب و تمام پرسش های احتمالی ،نظرات احتمالی و واکنش ها توجه می کنندبه همین دلیل نوشته های آنها در مورد هر موضوعی کامل است نوشتن تفکر شناختی را افزایش می دهد و فرصت های زیادی را برا ی تقویت مهارت های تان پدید می آورد.

شغل هایی که درونگرا ها به کمک مهارت نویسندگی و ارتباط نوشتاری و بدون اینکه نیاز داشته باشند در مرکز توجه باشند آهنا را بخوبی انجام دهند شامل موارد زیر است

نویسنده متن سخنرانی

نویسنده فنی

محقق

نویسنده طرح های پژوهشی برای دریافت کمک هزینه

دوست صمیمی وفادار و قابل اعتماد

 

درونگرا ها دوستانی کاملا وفادار و قابل اعتماد هستند به دلیل داشتن این ویژگی با وسواس خاصی حلقه دوستان خود را انتخاب می کنند و معمولا این حلقه بسیار کوچک است .

شنوندگان ماهری هستن و در حین انتخاب دوستان خود از تفکرات عمیق خود استفاده می کنند،همدلی بسیار بالایی دارند ،دوستی را جدی می گیرند . فقط روی کسانی به عنوان دوستی سرمایه گذاری می کنند که می دانند می توانند روابط بلند مدت و عمیق با آنها داشته باشند .

هیچ کدام از روابط آنها سطحی و کم عمق نیست اگر شما به عنوان دوست یک فرد درونگرا انتخاب شده اید پس فرد خوش شانسی هستید .شما می توانید روی دوستی یک فرد درونگرا حساب باز کنید دوستی شما با یک فرد درونگرا ،دوستی عمیق و برای تمام طول زندگی است .

حتما بخوانید
چرا بیشتر وقتمون رو در اینستاگرام تلف میکنیم ؟

از طرفی می توانید به وفاداری او در حوزه های شغلی اعتماد کنید .آنها در خدمت رسانی آنلاین به مشتری ،مشاوره ،درمانگری ومشاوره روانی خوب عمل می کنند.

رهبران متمرکز

درونگرا ها به دلیل اینکه شنوندگان خوبی هستند می توانند رهبران عالی باشند و حس اعتماد به نفس را به تیم خود منتقل می کنند همان طور که می دانید آنها به دنبال جلب توجه نیستند پس انرژی شان آزاد است و می توانند آن را صرف شنیدن ایده های دیگران ،رفع مشکلات ،حفظ خونسردی ،برقراری ارتباط شفاف و اطمینان دادن به تیم شود .حذف منیت رهبر به سایر اعضای تیم این اجازه را می دهد که در کارها مشارکت کنند و باعث شکوفایی تیم خود شوند.

آنها اغلب در هدایت زندگی شخصی موفق تر هستند .بینش متفکرانه ،گوش دادن همدلانه و دور اندیشی دلسوزانه آنها را تبدیل به رهبرانی می کند که مورد تمجید و تحسین تمام اعضای تیم قرار می گیرند .

در تنهایی غوغا  می کنند

یک درونگرای سخت کوش که در خلوت و تنهایی خود کار می کند او می تواند با دقت و احتیاط زیاد انرژی خود را صرف فکر کردن و سازماندهی افکارش کند ،بنابراین کل زمان و تلاش یک آنها  کار آمد  و موثر است و هدررفت انرژی ندارد در کل این ها ویژگی های ذاتی یک درونگراست و با آموزش نمی توان آنها را  یاد گرفت .

درونگرا ها استاد تولید و بهره وری در تنهایی هستند.بسیاری از شغل های مناسب برای آنها   شامل موارد زیر است

دورکاری

نویسندگی

هنرمند

مخترع

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “درونگرا و ۵ قدرت شگفت انگیز درونگرایان” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا