مشاوره تخصصی ترک فیلم پورن: دلایل روانشناسی تماشای فیلم مبتذل چیست؟

تماشای فیلم پورن
  • مشاوره تخصصی ترک فیلم پورن

    در حوزه صنعت پورنوگرافی، ترک فیلم پورن به عنوان یکی از مسائلی که می‌تواند برای هنرمندان و کارگران این صنعت، مشکلات جدی‌ای ایجاد کند، شناخته شده است. به طور کلی، ترک فیلم پورن به معنای ترک کار درحال بازی در فیلم‌های پورنوگرافی است.

    با توجه به شیوع گسترده این صنعت در جوامع مختلف، ترک فیلم پورن به عنوان یک مسئله غیر قابل اجتناب شناخته شده است که برای بسیاری از هنرمندان و کارگران این صنعت، مشکلات جدی ایجاد می‌کند. این مشکلات شامل نارضایتی، افسردگی، فشار روانی، فقدان اعتماد به نفس، و حتی بیماری‌های جنسی می‌شوند.

    برای اینکه به این مشکلات پیشگیری شود، مشاوره تخصصی ترک فیلم پورن برای هنرمندان و کارگران این صنعت ارائه می‌شود. این مشاوره‌ها عموماً توسط روان‌شناسان و مشاوران روانی ارائه می‌شود که با تجربه کار با افرادی که به دلایلی از این صنعت خارج شده‌اند، آماده پشتیبانی و راهنمایی هستند.

    مشاوره ترک فیلم پورن به شکل‌های مختلفی ممکن است ارائه شود، از جمله مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین. این مشاوره‌ها شامل موضوعات مختلفی می‌شوند، از جمله روش‌های مقابله با اعتیاد، راه‌های کاهش فشار روانی، تقویت اعتماد به نفس، توانایی حل مسائل و روابط، و بسیاری موضوعات دیگر.

    از طرفی، برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات، هنرمندان و کارگران این صنعت نیز باید به شیوه‌هایی برای کنترل و مدیریت شغل‌شان توجه کنند. به عنوان مثال، تعیین محدودیت‌های خود در قبال بازی در فیلم‌های پورنوگرافی، و انتخاب کارفرمایانی که به احترام و حقوق هنرمندان این صنعت توجه می‌کنند.

    در نهایت، مشاوره تخصصی ترک فیلم پورن به عنوان یکی از راه‌هایی که می‌تواند برای هنرمندان و کارگران این صنعت، بهبود شرایط شغلی و روانی را به دنبال داشته باشد، بسیار مهم و ضروری است.

    فیلم پورن را با مشاوره تخصصی شیک اندیش کنار بگذارید: دلایل روانشناسی تماشای فیلم مبتذل چیست؟

    در سال ۲۰۱۴ میلادی یک پژوهش با تیتر “پورنو مغزتان را کوچک می‌کند” منتشر شد.
    “سیمونه کوهن” (Simone Kühn) از موسسه ماکس پلانک و “یورگن گالینانت” (Jürgen Gallinant) سرپرست بخش روانپزشکیِ بیمارستانِ دانشگاهِ پزشکیِ هامبورگ نتیجه این پژوهش را در نشریه پزشکی “یاما پسیشیاتری” منتشر کردند.

    مغز ۶۴ نفر از انسانهای سالمِ ۲۱ تا ۴۵ ساله مورد اسکن و بررسی قرار گرفت و واکنشهای مغزها در برابر صحنه‌های پورنوگرافی سنجش شد و همچنین این افراد درباره مصرف پورنو مورد سوال قرار گرفتند.

    محققان به یک نتیجه واحد رسیدند که کسانی که محتوای پورنو مصرف می‌کنند، مقدار کمتری سلولهای عصبی در هسته متراکم مغز دارند.

    آنها همچنین دریافتند هسته متراکم مغز و قسمت پری فورنتال کورتکس که مسئول انجام اگاهانه و ارادی کار هاست در کسانی که بیشتر پورنوگرافی مصرف می‌کنند، ضعیفتر عمل می‌کند و هر چه این مصرف افزایش یابد حتی کارکرد مغز در برابر پورنوگرافی ضعیفتر می‌شود.اما خبر خوب این‌است با ریوایر شدن و ریبوت شدن این عملکرد بهبود میابد ( در فاصله ۹۰ تا ۱۸۰ )

    پورن مغز رو به حدی تحریک میکنه که در واقعیت امکان این تحریک به این شدت وجود نداره برای همین پس از مدتی قوی تری محرک ها حساسیت زدایی میشن یعنی تاثیر خودشون رو از دست میدن و باید تلاش کنید محرک جنسی شدید تر و خشن تر یا خاص تری ببنید که به همان میزان تحریک رخ بده و این باعث ایحاد فیتش های غیر سالم و اغراق امیز میشه برای مثال من فکر میکنم به طور طبیعی اکثر مرد ها سینه ی زنان ها رو دوست دارند و با اون تحریک میشن با این حال دیدن پورن و نگاه کردن به هزاران سینه ی مختلف مغز رو حساسیت زدایی میکنه تا یک تصویر کامل و پرفکت از سینه بسازه و بعد برای اینکه فرد تحریک بشه فقط باید فلان نوع سینه رو ببینه که نهایت لذت رو ببره و همین روند برای بقیه ی اعضای بدن هم شکل میگیره موضوع اینه این فرایند اینقدر تدریجی انجام میشه که نمیفهمین کی شکل گرفته و یکی از علت های اختلال نعوظ اینه که هیکل طبیعی همسرش هر چند عالی باشه براش جذاب نیست چون هزاران پورن دیده . اگر شماهم دچار این مشکل شدید نگران نباشید این فیتیش با پاکسازی و ترک به روال قبل برمیگرده

    * دوست دختر (یا همسر) اعتیاد به پورن را درمان نمی کند

    من گاهی اوقات افراد مجردی رو بینم که می گن اگه فقط دوست دختر داشتن (یا اگر فقط ازدواج کرده بودن) ، مجبور نبودند با اعتیاد به پورن مقابله کنند زیرا آنها رابطه به راحتی روابط جنسی برقرار می کردندو خودارضایی نمی کردند.برعکس فکر عامه ی مجرد ها. مراجعانی پیش ما میان که با وجود متاهل بود سال هاست این اعتیاد به زندگی زناشویی و سکس لایف‌ان ها ضربه زده. بر خلاف صفحه موبایل شما که دسترسی ۲۴ ساعته با ۲۰۰ کتگوری و دسته دبندی به پورنو و فتیش های نامحدود ، نامزد (یا همسر)نمیتواند همیشه آماده رابطه جنسی باشد. او مثل اغواگران و بازیگران جنسی پورنو برده جنسی یا روسپی شخصی شما نیست ، او دوست یا نامزد (یا همسر) شماست.

    هنگامی که تو رابطه را به عنوان یک کل در نظر می گیری ، رابطه جنسی فقط یک قسمت بسیار کوچیک‌ ولی مهم به حساب میاد به علاوه ، موارد زیادی حتی در روابط وجود داره که مانع از رابطه جنسی در صورت تمایل می شه. تعارض ها کشمکش ها، پریود ها ، زندگی با هزاران تعهدات خود (شغل ، سفرهای کاری ، مشاغل ، کارهای خانه …) درجریانه ، بارداری و بچه داری اتفاق میفته ، خستگی عمومی اتفاق می افتد ، تازه خدا نکنه بیماری ها و آسیب باشه.
    نکته date گذاشتن یا ازدواج چیزی رو حل نمیکنه تو اخرش باید یاد بگیری روی خودت تسلط را پیدا کنی تا در همان چرخه پورن نابود نشی.

    حساسیت زدایی مغز در مقابل بارانی از جنس‌دوپامین

    انفجار بیش از اندازه دوپامین در مغز به واسطه تماشای صحنه های متنوع فیلم های پورنوگرافیک در سایت های مختلف اینترنتی ، باعث تجربه غیرمعمولی میشه که مغز انسان در طول تاریخ با چنین چیزی مواجه نشده و در نتیجه مغز آمادگی انطباق با آن را نداره . به جهت تطبیق با این پدیده مغز گیرنده های دوپامین را کاهش میده و در نتیجه فرد ناچاره که هر بار برای رسیدن به همان مقدار لذت تحریک بیشتری دریافت کنه ، به این پدیده حساسیت زدایی می گویند . فرد در اوایل تماشای پورنوگرافی احساس لذت و رضایت میکنه اما پس از مدتی همین مقدار از تحریک نمیتونه او را به همان مقدار از رضایت برسونه و فرد مجبوره میزان و نوع فیلم های پورنوگرافی که نگاه میکنه را تغییر بده تا هم بر تنوع آن اضافه کنه و هم صحنه های اکشن تر و هیجانی تر ببینه تا میزان دوپامین خود را همچنان بالا نگه داره .

    صحنه های پورنوگرافی کلاسیک پس از مدتی دیگر هیجانی برای فرد نداره . فیلم های پورنوگرافیک معمولا پس از گذشت زمان برای فرد عادی میشن و مجبوره تا برای تحریک بیشتر به صحنه های غیر معمولی همچون روابط جنسی غیر کلاسیک ، سکس همراه با خشونت ، سکس همجنس و … بپردازه . از سویی او دیگر با تماشای یک فیلم راضی نمیشه و مجبوره تب های بیشتری را به طور همزمان باز کنه تا از هر کدام تنها صحنه های متنوع و تحریک‌ کننده اش را تماشا کنه ، گاها آنها مجبورند ۵ تا ۶ تب را همزمان باز کنند تا بتوانند رضایت خاطر کسب کنند . هر چقدر فرد تلاش بیشتری برای تحریک خود و آزادسازی دوپامین انجام میده مغز هم با کاهش گیرنده های دوپامین از خود در برابر حجم زیاد دوپامین محافظت میکنه و بنابراین هر بار شما احساس رضایت کمتری میکنید .

    فرد مجبوره صحنه های پورنوگرافی خود را مدام تغییر بده تا دوپامین بیشتری آزاد بشه . بنابراین به پورنوگرافی های همراه با خشونت ، همجنسگرایی و … روی میاره که در ابتدا هیچ علاقه‌ای به تماشای آنها نداره اما ادامه این فرآیند منجر به تغییر سیم پیچی مغز و تغییر دیدگاه های فرد درباره رابطه جنسی میشه . علاوه بر آن ، این فرآیند منجر به حساسیت در فرد میشه ، به عبارتی سیم پیچی های مغزی فرد چنان تغییر می‌ کنند که هر چیزی میتونه فرد را به یاد پورنوگرافی بندازه . در این حالت فرد مجبور به تماشای پورنوگرافی میشه که نباید آن را با لذت بردن از پورنوگرافی اشتباه گرفت .
    نورمن دویج « روانپزشک کانادایی » میگه : (( همواره با مردانی کار می‌کرده که در عین حال که ولع بسیاری برای تماشای پورنوگرافی داشتند ولی آن را دوست نداشتند ، آنها به پورنوگرافی نیاز دارند و نه علاقه . ))

     

    تغییر میل حقیقی فرد با پورنوگرافی

    فرد با گذشت زمان پورنوگرافی ، موضوعات جدیدتر را جستجو میکنه و تماشای ژانرهای پورنوگرافی قبلی که تماشا کرده بود دیگه برای فرد تحریک کننده نیستن . این علاقه میتونه به پورنوگرافی تجاوز ، فتیشزم ، همجنسگرایی و رابطه جنسی همراه با خشونت تبدیل بشه . در طول زمان با تماشای هر چه بیشتر این موارد ، ذائقه فرد نیز روز به روز تغییر میکنه . نورمن دویج « روانشناس کانادایی » در کتاب خود به نام مغزی که خود را تغییر می‌ دهد میگه : (( ذائقه جنسی انسان ها تحت تأثیر فرهنگ و تجربه تعیین می کند . )) از نظر او شیوع تصاویر پورنوگرافی کنونی تاییدی در تغییر ذائقه مردم هست . در نگاه اول به نظر میرسه که پورنوگرافی صرفا غریزیه اما اگر این طور بود پورنوگرافی هیچگاه دچار تغییر نمیشد .

    همان تصاویر و قسمت هایی از بدن که برای نیاکان ما جالب بودن ، میبایست ما را نیز به هیجان میاوردند . در حالی که اینگونه نیست . موضوعات پورنوگرافی امروز عبارتند از آمیزش همراه با تحقیر و توهین ، سکس مقعدی ، سکس با خشونت ، فتیشیزم و … که در گذشته برای افراد جذاب نبوده . تماشای پورنوگرافی ذائقه فرد را تغییر میده . خاصیت الاستیسیته مغز بر اساس قانون (( نورون‌ هایی که با یکدیگر شلیک می‌ شوند با هم سیم پیچی می‌شوند )) باعث میشه تا نقشه مغزی فرد تغییر کنه . با تماشای پورنوگرافی همراه با خشونت و تغییر در نقشه مغزی فرد مفهوم خشونت و لذت در کنار هم قرار میگیرن . این در حالی است که مفهوم لذت در نقشه مغزی فرد می‌ تواند در کنار مفاهیمی همچون عشق ، محبت ، ازدواج و فرزند پروری قرار بگیره .

    فرد براینکه میزان دوپامین را در مغز خود بالا نگه داره ، باید دنبال موضوعات جدید باشه . مغز به سرعت نسبت به موارد تکراری بی‌ انگیزه میشه و واکنشی نشان نمیده بنابراین فرد مجبوره ژانرهای متفاوتی را تماشا کنه تا میزان ترشح دوپامین را همواره بالا نگه داره . روزی که فرد شروع به تماشای پورنوگرافی میکنه مسلماً گمان نمیکرده شاید روزی به فیلم های همجنسگرایی و یا تجاوز و یا تحقیر ، علاقمند بشه . برای بسیاری از افراد در ابتدا این ژانرها نه تنها غیرجذاب بلکه مشمئز کننده بوده ولکن با گذشت زمان و تماشای پورنوگرافی ذائقه فرد نیز تغییر میکنه . نکته قابل توجه اینکه افراد گزارش میدهند پس از گذشت چند ماه از ترک پورنوگرافی مجدداً ذائقه آنها به حالت اول بازگشته است .

    ارتباط بین پورن وافسردگی

    خیلی از مردم به دلایلی به پورن معتاد میشن. یکی از این دلایل اینه که خیلی ها پورن رو به عنوان درمان یکسری از درد هاشون مثل افسردگی میبینند غافل از اینکه دارن وارده مسیری میشن که از هر جا قراره ضربه بخورند.
    اینا به کنار
    وقتی که تو اجتماع احساس بی ارزشی و ناکارآمدی دست میده غول پورنوگرافی ظاهر میشه و فکر میکنیم میتونه کمک کنه. حتی شده برای چند دقیقه. ولی وقتی این ابر لذت توخالی ناپدید شد مشکلات روحی مون برمیگرده ولی این بار عمیق تر.
    خب الان تو اون چند دقیقه چه اتفاقی می افتد که احساسات ما سرکوب میشه؟

    این جا عصب شناسی به ما کمک میکنه
    هنگام ارگاسم مغز اندورفین ترشح میکند که خیلی بیشتر از دارو هاییه که توش اندروفین به کار رفته . این به شما کمک میکنه تا به طور خیلی موقت از افسردگی رهایی پیدا کنید ولی غافل از اینکه همین کار قراره دودش بره تو چشمه خودمون.
    هر بار که این چرخه تکرار میشه اعتیاد به اندروفین بیشتر میشه و پشت صحنه شیمی مفز تغییر میکند و زمانی که میخواهیم

    غول فپ رو بکشیم افسردگی ظاهر میشه ولی ولی ولی نگران نباش که موقتیه
    یکی دیگه از مسیر های نادرستی که پورن باعثش میشه و البته تاثیر زیادی روی افسردگیه بعد از ارگاسم میذاره اینه که در اون مدتی که پورن تماشا میکنی اثر شدیدی روی رفتارت میذاره و تو زندگیت خیال پردازی هات رو برخلاف اون چیزی که هستی تغییر میده و روی روحت تاثیر خیلی بدی میزاره و من مطئنم خیلی بابتش شرمنده میشی ولی دنبال راه درمان باش چون ممکنه اوضاع بدتر بشه

    پس رفیق اگه احساس میکنی به هر دلیلی افسردگی و نارحتی داری ازت خواهششششش میکنم سمت پورن نرو که سرابه سراب

    پی بردن به اینکه همسر یا شریک زندگی‌تان به‌صورت پنهانی به تماشای فیلم مبتذل می‌پردازد، می‌تواند تجربه‌ای استرس‌زا محسوب شود و حتی به شما ضربه روحی وارد کند. افرادی که با چنین موقعیتی روبرو می‌شوند اغلب احساس شوک، ناامیدی و حتی خیانت می‌کنند؛ چرا که آن‌ها تماشا و مشغول شدن همسرشان به چنین فیلم‌هایی را معادل خیانت اخلاقی می‌دانند. اگر چنین تجربه‌ای شامل حال شما می‌شود، فرقی ندارد چه احساسی به شما دست بدهد، احساس شما درست است و باید آن را به شریک زندگی خود ابراز کنید.

    جهت مشاوره برای ترک فیلم تماشای فیلم مبتذل از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید

     

    علت تماشای فیلم مبتذل توسط مردان / زنان متاهل چیست؟ نظریه‌ها

    اما پرسش اصلی این است که چرا افراد متاهل و افرادی که خود را متعهد به رابطه می‌دانند، به تماشای پنهانی فیلم مبتذل روی می‌آورند؟این سوالی است که روان‌شناسانکالین هسنوکوری فلویددر مقاله اخیر ژورنال روابط اجتماعی و شخصی بررسی کردند. یافته‌های آن‌ها می‌تواند رهنمود‌هایی برای زوج‌هایی که با رفتارهای غیراخلاقی همسرشان دست‌به‌گریبان هستند، فراهم کند.

    هسنوفلویدمطالعه خود را در یک چارچوب شناخته‌شده بهنام تئوری تبادل محبتانجام دادند. مطابق این نظریه، تمامی انسان‌ها به تعاملات اجتماعی مثبت با افراد دیگر نیاز دارند و این شامل ارتباط جسمی به‌عنوان ابزاری مهم برای ابراز محبت هم می‌شود. بسیاری از تحقیقات انجام‌شده در این زمینه موید این مطلب هستند که مزایای تعامل اجتماعی و تبادل محبت، تمامی انواع سلامت جسمی و روانی را در برمی‌گیرد.

    نیاز به محبت غیرجنسیتی

    در تحقیق مذکور روان‌شناسان ژاپنی از یک واژه ساختگی انگلیسی با عنوان “skinship” برای توصیف روابط میان افراد استفاده کرده‌اند؛ روابطی که شامل ارتباط بدنی و اغلب تماس پوست به پوست می‌شود.

    در نظر داشتن و درک این مطلب که روابط skinship لزوما از نوع جنسیتی نیستند، مسئله‌ای مهم است. به‌صورت اخص، نوزادان و کودکان خردسال نیاز فراوانی برای برقراری ارتباط از نوع پوست-با-پوست با پرستارشان دارند که این نیاز از طریق بغل کردن، بوسیدن و در آغوش کشیدن مرتفع می‌شود.

    بعد از بلوغ، ما به دنبال شرکای جنسیتی هستیم تا به ما در برآورده کردن نیاز به محبت‌مان کمک کنند. هنگامی‌که ما وارد یک رابطه بلندمدت به همراه تعهد می‌شویم، به همسر خود به‌عنوان منبع اصلی محبت – و تنها منبع صمیمیت جنسیتی – در زندگی‌مان تکیه می‌کنیم.

    با این‌ حال، همچنان در خارج از این رابطه متعهدانه، ما روابط skinship داریم که دارای ماهیتی جنسیتی نیستند. هنگامی‌که دوستان و اعضای خانواده را ملاقات و یا با آن‌ها خداحافظی می‌کنیم، ایشان را در آغوش می‌گیریم. حتی ممکن است زنان به نشانه محبت روبوسی کنند.

    به همین ترتیب، مردان نیز ممکن است در طی رویدادهای مهیجی همچون فعالیت‌های ورزشی همدیگر را بغل کنند یا در دیگر مواقع حساس عاطفی با لمس کمر یا قسمت‌های پایین‌تر، یکدیگر محبت خود را به یکدیگر نشان دهند.

    احساس تنهایی و کمبود محبت

    طبق پیش‌بینی نظریه تبادل محبت، هنگامی‌که روابط شخصی ما پاسخگوی آن سطح از محبتی نیست که ما بدان نیاز داریم، ما احساس کمبود می‌کنیم و به دنبال جایگزین آن می‌گردیم.

    احساساتی که در صورت تجربه کمبود محبت سر برمی‌آورند، اساسا همان احساساتی است که دراحساس تنهاییتجربه می‌کنیم. تنها تفاوت این است که احساس تنهایی معمولا ناشی از فقدان روابط اجتماعی است. اما احساس کمبود محبت، برآمده از احساس تنهایی درون یک شبکه معاشرتی است و علیرغم ساختار خوبی که دارد، نمی‌تواند نیاز محبت فرد را برآورده کند.

    هنگامی‌که افراداحساس کمبود محبترا تجربه می‌کنند، به دنبال جایگزین‌هایی می‌گردند تا از طریق دیگری احساس تنهایی خود را کاهش دهند. برای مثال، کاری که مصرف شکلات و الکل می‌تواند بکند این است که با ترشح مقطعی دوپامین سبب از میان رفتن احساس تنهایی برای مدت محدود شود.

    بحث این مقاله، ضرورتا تاکید بر مضر بودن و مشکل‌آفرین بودن استفاده از چنین موادی نیست، به‌خصوص اگر تاثیری منفی بر کیفیت زندگی فرد نداشته باشد؛ با این وجود، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد کهاعتیاد و سوء مصرف مواد، از محرومیت شدید عاطفی به‌ویژه در دوران کودکی ناشی می‌شود.

    رابطه خیالی با معشوق جذاب

    یک روش دیگر برای کاستن از احساس کمبود محبت، خلق یک رابطه به نام رابطه parasocial است. رابطه پاراسوشال، یک پیوند خیالی با یک شخصیت ساختگی یا یک سلبیرتی است. چنین گمان می‌رود که درگیر شدن شخص در چنین توهم خودساخته‌ای می‌تواند منجر به ترشح همان هورمون‌های خوشایند و آرامش‌بخشی شود که در روابط با محبت واقعی وجود دارد.

    روابط Parasocial مسئله‌ای کاملا رایج هستند. دختران نوجوان، با دیدن خواننده پاپ مرد موردعلاقه‌شان، خود را هیجان‌زده می‌کنند و علت علاقه‌مندی و تمایل بسیاری از زنان به مطالعه و غرق شدن در رمان‌های عاشقانه آن است که از طریق خیال‌پردازی در مورد روابط پاراسوشال، احساس کمبود محبت خود را تسکین دهند. در سال‌های اخیر، سریال‌های تلویزیونی محبوبی از قبیل بازی تاج‌وتخت (Game Of Thrones) که در آن‌ها اغلب بازیگران جذابیت ظاهری زیادی داشته و تمایلات پرشورشان به‌صورت کامل و با جزئیات فراوان به تصویر کشیده می‌شود، برای هر دو گروه بینندگان مرد و زن فرصت کافی برای خیال‌پردازی و ایجاد روابط پاراسوشال با بازیگر و کاراکتر موردعلاقه‌شان را ایجاد می‌کنند.

     

    البته، این سوال که آیا روش‌های جایگزین مرتفع کردن نیاز محبت برای فرد یا رابطه مفید هستند یا مضر، هنوز بی‌پاسخ مانده است. در این موردهسنوفلویدیک موضع منطقی اتخاذ کردند که طبق آن روش‌های جایگزین محبت بسته به عوامل فراوان، می‌توانند مفید یا زیان‌بار باشد.

    به‌عنوان‌مثال، در یک رابطه زناشویی، اینکه هرکدام از زوجین روشی متفاوت برای برطرف کردن نیاز به محبت (که شامل رابطه زناشویی تماسی هم می‌شود) را در پیش بگیرد، امری اجتناب‌ناپذیر است. تا حدی که یکی از زوجین که نیاز عاطفی بالاتری دارد می‌تواند این اختلاف و فاصله را از طریق به‌کارگیری جایگزین‌های محبت دیگر مرتفع کند که در این صورت استفاده از روش‌های جایگزین به نفع ازدواج ایشان است. در مقابل، درصورتی‌که از چنین روش‌هایی برای اجتناب از روبرو شدن با مشکلات جدی و اساسی رابطه زناشویی استفاده شود، کاربرد آن‌ها نه‌فقط برای سلامت رابطه که برای هر یک از طرفین می‌تواند مضر باشد.

    پورن و نوجوانان

    پروفسور جاکن پیتر و پروفسور پتی واکنبرگ از دانشگاه آمستردام گزارش ارزشمندی رو در ژورنال معتبر Journal of Sex Research به چاپ رسوند که به مرور تحقیقات بیست سال گذشته در زمینه مشاهده پورن در نوجوانان پرداخته و نکات مهم اون تحقیقات رو در یه مقاله گنجوندن، منم خلاصه اون نکات رو امروز قراره خدمتتون بازگو کنم.
    ?اولین نکته این بود که نوجوانان در دوران بلوغ بیشترین میزان مشاهده پورن رو تجربه می کنن و پسرها به مراتب بیشتر از دخترها پورن مشاهده می‌کنن.
    ? نکته دوم، نوجوانانی که کارهای هیجانی دوست دارن بیشتر از همه در خطر مشاهده پورن قرار دارن
    ?نکته سوم، هر چی اوضاع روابط خانوادگی نوجوان با والدینش داغون تر باشه، احتمال اینکه نوجوان در به در دنبال فرصت برای مشاهده پورن باشه بالاتر میره.
    ?نکته چهارم، مشاهده پورن در سنین نوجوانی احتمال برقراری روابط جنسی زودرس و پرخطر در نوجوان رو به شدت افزایش میده و باورهای غیرمنطقی از سکس رو در اونها شکل میده
    ?نکته پنجم، نوجوانانی که تجربه مشاهده پورن رو دارن بعدها در رابطه جنسی پرخاشگری زیادی از خودشون نشون میدن.

    چرا همسرم فیلم مبتذل تماشا می‌کند؟ دلایل و نتایج تحقیقات روانشناسی

    در مطالعه مذکور،هسنوفلویداین سوال را مطرح کردند که آیا افراد متاهل یا افرادی که درگیر یک رابطه متعهدانه هستند، از تماشای پنهانی یا آشکار فیلم مبتذل به‌عنوان جایگزین محبت استفاده می‌کنند؟

    به‌هرحال، چنین به نظر می‌رسد که تماشای فیلم‌های مبتذل، با به تصویر کشیدن رفتارهایی که نمایند‌ه صمیمت است، به سهولت می‌تواند سبب تمایل به خلق روابط پاراسوشال (ارتباط خیالی با معشوق خیالی) شود.

    با توجه به این حقایق، استدلال به اینکه افرادی که متعهد به یک رابطه هستند، ممکن است در پاسخ به احساس کمبود محبت، به شکل پنهانی فیلم مبتذل تماشا کنند، منطقی به نظر می‌رسد.

    برای آزمایش این فرضیه، محققان ۳۵۷ داوطلب را گرد هم جمع آوردند – با تعداد برابر مردان و زنان – تا در یک نظرسنجی بی‌نام شرکت کنند. تمامی شرکت‌کنندگان متاهل یا متعهد به رابطه‌ای بلندمدت بودند. از داوطلبان خواسته شد تا به تعدادی سوال در رابطه با میزان محبت دریافتی در زندگی‌شان، میزان رضایت از رابطه‌شان و میزان تنهایی، افسردگی و احساس کبود محبتی که احساس می‌کنند، پاسخ دهند.

    ۱. در کل، نتایج به‌دست‌آمده این فرضیه را تایید کرد کهافراد متاهل و متعهد از فیلم مبتذل به‌عنوان جایگزینی برای محبت استفاده می‌کنند.

    ۲. افراد از تماشای فیلم مبتذل به همراه خود ارضایی به‌عنوان ابزاری برای آزاد کردن تنش جنسیتی، فرار از تنهایی و ایجاد روابط عاشقانه خیالی استفاده می‌کنند.

    ۳. روی آوردن به تماشای فیلم مبتذل می‌تواند همچون عملکرد مکانیسمی برای مقابله با موقعیت‌هایی باشد که در آن افراد، محبت مورد نیازشان را در روابطشان دریافت نمی‌کنند.

     

    پورن=پوچی

    به مرور زمان، فرد معتاد به پ.ورن به تدریج شروع به کرختی و بی حسی نسبت به فعالیت های روزانه می کند. بطور نامحسوسی احساسش نسبت به زندگی به پوچی میرسد وقتی فرد تمام وقت خود را تمام وقت در معرض‌تحریک سطوح غیر
    طبیعی دوپامین و تحریک مصنوعی قرار می دهد. هر چیز میتواند بی مزه و لوس و خسته کننده باشه.
    یکی از نادرترین اثرات استفاده طولانی مدت از پورنوگرافی اینه که چگونه پورنوگرافی شروع به تغییر
    تجربیات ارتباطی ما با افراد دیگر می کنه. در سطح گسترده تر، استفاده از پورنوگرافی می تونه باعث بشه تا افراد علاقه کمتری به توجه و مراقبت از افراد پیرامون خود احساس کنه.

    در مورد شریک عاطفی چطور؟
    یکی از مواردی که افراد اکثرا در زندگی به دنبال آن هستند، رابطه اس یک رابطه هیجان انگیز عاشقانه با ارضای نیازهای جنسی.برخی افراد معتقدند که پورنوگرافی به بهبود میل
    جنسی ما کمک کرده و حتی رابطه عاشقانه را هیجان انگیزتر می کند.
    مطالعات در واقع نشان می دهند که عکس این مطلب درست است: پورنوگرافی نزدیکی کمتری بین شرکای جنسی، هیجان عاشقانه کم و ارضای کمتری در تجربه جنسی واقعی ایجاد می کند

    مردان بیشتر فیلم مبتذل تماشا می‌کنند یا زنان؟

    در گزارش‌ها معلوم شد کهمردان به نسبت زنان به‌دفعات زیادتری اقدام به تماشای فیلم مستهجن کرده بودند.به‌طور میانگین زنان چنین اذعان کردند که حدود دو بار در ماه این فیلم پورن را تماشا می‌کنند، درحالی‌که میانگین پاسخ مردان حدود سه بار در هفته بود. این یعنیمردان حداقل ۶ برابر بیشتر از زنان فیلم مبتذل تماشا می‌کند.

    شاید یکی از دلایل این باشد که زنان محبت بیشتری نسبت به مردان در زندگی دریافت می‌کنند.

    پورن=خیانت

    تحقیقات نشان میدهد که پورنوگرافی افراد را به توجه کمتر به تعهد دادن و مجرد بودن وادار میکند.
    همچنین آمار نشان می دهد که اگر این افراد ازدواج کنند، (افرادی با مشکلات پورنوگرافی) بیشتر
    احتمال دارد با شریک خود تنش داشته باشند، علاقه کمتری به داشتن فرزند داشته باشند و توجه کمتری به
    کودکان متولد شده داشته باشند؛ آنها همچنین احتمال بیشتری برای خیانت، جدایی و طلاق دارند

    پورن کشنده تر از خودارضایی

    این مطالعه که ماه گذشته در ژورنال Psychological Medicine منتشر شد، بیش از ۲۰۰۰۰ بزرگسال فرانسوی زبان را در مدت دو سال مورد بررسی قرار داد تا یافته‌ها مشخص شود.

    محققان ابتدا پرسشنامه ای را بین داوطلبان توزیع کردند و از آنها در مورد فراوانی مصرف پورن آنها پرسیدند، قبل از اینکه آن را با سه مقوله کلیدی اندازه گیری کردند: خود کفایت جنسی، عملکرد جنسی و رضایت جنسی گزارش شده توسط شریک زندگی.شون دیدن از بین ۲۰هزار نفر اون هایی که روزانه پورن تماشا میکردن‌ تعداد رابطه ی جنسی کمتر؛عملکرد جنسی ضعیف تر و رضایت کمتر داشتن
    یک مطالعه جدید از Psychological Medicine نشان داده است که مردان هر چه بیشتر فیلم های پورن ببنند، بیشتر از مشکلات عملکرد جنسی و عزت نفس رنج می برند.

    تماشای پنهانی فیلم مبتذل نشانه وجود اختلاف اساسی بین زن و شوهر

    با تمام این تفاسیر و به خصوص زمانی که یکی از طرفین به‌صورت پنهانی فیلم مبتذل نگاه می‌کند، این امر می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات دیگر در رابطه باشد. درنتیجه این مشکلات رابطه هستند که نیازمند رسیدگی هستند و نه تماشای چنین محتواهایی.

    همان‌طور که تحقیقات مذکور آشکار کرد، دلیل تماشا کردن این فیلم‌ها توسط همسر و معشوق شما می‌تواند این باشد که او چنین احساس می‌کند که نیازی که به محبت دارد، برآورده نمی‌شود.

    اگر متوجه شوم همسر فیلم مبتذل تماشا می‌کند چه کار باید بکنم؟

    ۱. احساس تنهایی شریک زندگی‌تان، درست به همان اندازه احساس خیانتی که به شما از بابت تماشای پنهانی فیلم  مبتذل توسط او دست داده، مهم و معتبر است.

    ۲. در مواجهه با چنین موقعیتی، به‌جای در دست گرفتن اسلحه‌ای که تقوی و درست‌کاری وی را نشانه بگیرد و سبب ایجاد احساس شرمساری و گناه در او شود، با ابراز علاقه‌مندی به شنیدن حرف‌های او، به بهبود رابطه‌تان اشتیاق نشان دهید.

    ۳. دقت کنید که در چنین موقعیتی برآشفته شدن و غلیان احساسی نه‌تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه به احتمال زیاد اوضاع را بدتر هم خواهد کرد.

    ۴. منتظر زمانی باشید که شما و شریک زندگی‌تان بتوانید با آرامش در مورد مسئله گفتگو کنید.

    ۵. اگر پیشاپیش سعی بر درک دیدگاه همسر خود کنید، احتمال موفقیت بیشتری در این بحث دارید.

    ۶. حداقل کاری که می‌توانید بکنید این است که تمایل خود را برای شنیدن نقطه نظرات همسرتان نشان دهید؛ در این حالت قدم‌های بسیار خوبی برای کمک به ایشان برای گفتگو در این مورد بسیار حساس و شخصی برداشته‌اید.

    آیا پورن می تونه باعث اختلالات جنسی بشه ؟!

    ?مطالعات جدید نشان می ده مشاهده افراط گونه فیلمهای پورن باعث بروز اختلالات جنسی به خصوص اختلال نعوظ می شود. کاهش میل جنسی نیز در این دسته از مراجعان دیده می شه

    ? مردان باید آگاه باشن که این عامل یعنی مشاهده فیلمهای پورن به عاملی جدی در ایجاد مشکل جنسیه

    ?واژه “اختلال نعوظ ایجاد شده بر اثر اعتیاد به هرزه نگاری” که ترجمه Pornography Induced Erectile-Dysfunction(PIED) است. اولین بار توسط انستیتو تحقیقاتی کینزی در مقالات علمی گزارش شد.

    ?مطالعات این موسسه نیز نشون داده است که عملکرد جنسی مردان معتاد به پورنوگرافی به طور آشکار دستخوش اختلال می گردد. حتی برانگیختگی افراد مبتلا به این مشکل نیز به مرور زمان سختتر می شود.
    ولی میشه با ترک کردنش

    چرا مرد آلفا و زن آلفا خودارضایی نمی کند و فیلم پورن نمی بیند؟

    ?مرد الفا وزن آلفا خودارضایی نمیکنه چون
    اهمیت تاخیر ارضا رو درک میکنه
    تماشای پورن ممکن است در ابتدا بی ضرر به نظر برسد. اما این نمی تواند دور از واقعیت باشد. شما را وادار می کند که به دنبال لذت آنی باشید و مغز شما را آموزش می دهد تا به دنبال لذت و راحتی باشد. که اتفاقا بزرگترین و بدترین دشمنان ما هستند.

    اگر قصد داری به عنوان یک مرد رشد کنی، شخصیت خود روبسازی انرژی بیشتری داشته باشی، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشی، احساس رضایت کنی ما مردان ساخته نشده ایم که به دنبال راحتی، یا لذت فوری دوپامین باشیم. قرار بود ما سختی ها را پشت سر بگذاریم، درد را تحمل کنیم و برای خودمون و اطرافیانمون سرپناه و محافظ باشیم.

    .بنابرین اگر واقعا برای خودت احترام قاعل بودی و بهترین رو برای خودت میخواستی باید خیلی وقت پیش پورن و خ.ا رو ترک میکردی نگران نباشم هیچ وقت دیر نیست، زندگی با ازادی ، امید و رهایی از تنهایی از امروز شروع میشه
    بیدار شو
    تماشای پورن شانس موفقیتت رو می دزده و تو رو را برای شکست آماده می کنه.تو میخوای به چیزی معنادار در زندگی دست پیدا کنی و به خودت افتخار کنی. ولی اگر‌ زنجیر به پورن باشی بمب دوپامین و مه مغزی اونقدر ضعیف، ترسو و ناامیدت میکنه که نتونی با فردی صحبت کنی ، سخت کار کنی ، شغل بهتر داشته باشی بیرون بری ، باشگاه بری با گسی بخوابی، و …)

    چگونه دیدن فیلم پورن را ترک کنیم:

    هیچ کس متوجه اعتیادش نمیشه، تا وقتی که بدون اون اعتیاد نتونه دیگه به زندگیش ادامه بده.
    بیشتر کسایی که به پورنوگرافی اعتیاد دارن باهوشند و سعی میکنن اون رو از خانواده و دوستان شون مخفی نگه دارند. بله، ما باهوشیم.
    اما به جای اینکه وقت باارزشتون رو صرف دیدن پورنوگرافی کنید (شامل کامیکها، عکسها، فیلمها و داستانها) انجام دادن این کارها رو امتحان کنید.
    وسیله الکترونیکی تون رو خاموش کنید و…:
    -برید پیاده روی و یه برنامه قدم شمار نصب کنید
    -وقایعی که امروز براتون اتفاق افتاده رو بنویسید و پیشرفت و حس حالتون رو ثبت کنید
    -میتونید انرژی رو به سمت یه یه ساز بزنید یه مهارت جدید حتی ورزشی سوق بدین
    -مدیتیشن یا عبادت کنید
    -غذاهای مورد علاقه تون رو یادبگیرید بپزید
    -روی مهارت عاطفی و اجتماعی تون کار کنید تا یه دوست خوب دست و پا کنید
    -یه نفر رو پیدا کنید که بتونید پیشش تمام قد خودتون باشید و شما رو بپذیره تا بتونید رشد کنید
    -به باشگاه برید ویا تو خونه ورزش کنید
    -ده تا کارایی که میخواید قبل مرگ انجام بدید رو بنویسید
    -لیست کار هایی که میخواستید انجام بدید ولی به خاطر اعتیاد انرژی نداشتید که انجام بدین رو بنویسین
    -یه کتاب بخونید و به نظرم از کمیاگر و رمان ۱۱ دقیقه پائولو شروع کنید
    -تایپ ۱۰ انگشتی یاد بگیرید
    -به یه جای جدید شهر برید بیرون باشید تا تنهایی تون منجر به برگشت نشه
    -به یه جای جدید سفر کنید
    -برید موهاتون رو کوتاه کنید یا بزارید بلند تر بشه
    -با یه دوست برید بیرون
    -نقاشی کنید
    -یه چیز جدید یاد بگیرید (طراحی وب، برنامه نویسی و…)
    -به این فکر کنید که بعد غلبه به وسوسه ها چه لذتی خواهید داشت
    -یه جای دنج پیدا کنید و فریاد بزنید
    -گریه کنید
    -درمورد اینکه خودارضایی طی این سالها چقدر فریبتون داده بنویسید
    -خودتون رو قضاوت نکنید.گل خودی نزنین و تو تیم خودتون باشید .پشت خودتون
    -وسوسه هاتون رو شناسایی و با اموزش ۱۷ راه مقابله با هوس کانال ضربه فنیش کنید
    -یه بازی یادبگیرید از کارت بازی تا مافیا تا…
    -درمورد مکانیسم عملکرد پورن تحقیق کنید و کانال رو دنبال کنید
    -شبکه های اجتماعی رو برای مدتی ترک کنید وقتش رو روی خودتون سرمایه کنید
    _یه جدول روی دیوار بزن و موفقیت رو ثبت کن و دلیل هاتو برای رها شدن روش ثبت کن
    _قسمت ۰تا ۴ اراده رو گوش بده و با انجام تمرین ها و خودتو مسلح کن
    -خونه رو مرتب کنید نظم به ذهن شمام هم سرایت میکنه.
    -کار خیری انجام بده و حس خوبی به کسی بده
    _تو کانال ار پیشرفت و تجربه هاتون بگید

    چند نکته :

    ▪️یادت باشه هدف از ترک اعتیاد به پورنوگرافی ، از بین بردن اجبار در دیدن پورنوگرافیه نه از بین بردن تمایل.به نوعی تمایل در ما باقی می مونه و این برای همه هست ولی دقیقا این حس اجبار در دیدن هست که ترجیح میدیم ترک شود.

    ▪️یادت باشه همانطور که وقتی در مسیر پورنوگرافی هستیم ، تمامی ابعاد زندگی به نوعی تحت تاثیر قرار میگیرند و این غیر قابل انکاره.اما برعکس وقتی در مسیر ترک می باشیم به وضوح متوجه میشویم که تمامی ابعاد زندگیمان تغییر میکنه حتی اگه شرایط سخت و استرس رو پشت سر بگذاریم ولی حرکت رو به رشد در جهت مثبت و سازنده اس.
    ▪️یادت باشه. احساس افسردگی پس از ترک طبیعی هست و مشکل از جانب تو نیست ، بلکه نه تنها ترک پورنوگرافی بلکه ترک هر اعتیادی با حس افسردگی همراه است ولی با درجه و سختی متفاوته.این حس موقته و بزودی رفع میشه اینو تو کانال نتایج ببین کسایی که تازه وارد بودن ناله میزدم و بعد پیام دادن که بمب هم‌نمیتونه تکونشون بده.

    ▪️یادت باشه که دلیل علمی اعتیاد به هر چیزی عادت کردن مغز به ترشح زیاد دوپامینه .متاسفانه تماشای پورنوگرافی مقدار زیادی دوپامین در مغز ترشح میکنه.پس از ترک بسته به شدت اعتیاد در اوایل بخصوص در حدود یک هفته پس از ترک وسوسه های بسیار شدیدی را تجربه میکنی .دلیل علمی این وسوسه ها کم شدن مقدار دوپامین در مغز می باشد که واکنش مغز همین وسوسه ها هستند.اگر صبوری پیشه کنی قول میدهم بعد از گذشت دو ماه این وسوسه ها هم تعداد و هم زمان و هم شدت به میزان محسوسی کم خواهد شد.به مرور مغز شما به میزان کم دوپامین عادت میکنی و اونوقت اعتیاد خود را ترک کردی رفته.
    ▪️یادت باشه باشد اعتیاد به پورنوگرافی بصورت ۰ و ۱۰۰ نیست.به نوعی اینطور نیست که اگر در مسیر ترک شکست خورده اید کلا تمامی زحماتتان باطل شده و به گا رفتی .نه .تصور کن دستت زخمی شده باید این زخم بهبود بدی تا زخم به استخوان نرسه.مثال ترک به همین صورت هست.پس از ترک این زخم به میزانی که رعایت کردی بهبود خواهد یافت و برعکس به میزانی هم که رعایت نکردی زخمتان عمیقتر خواهد شد.فرمول اینه که اگر هم خدایی نکرده از مسیر پاکی خارج شدید دو چیز یادتان باشد : تصاویر کمتر تحریک کننده ببینید و همچنین مدت تماشا باید کم باشد تا به این صورت حداقل مقدار کمتری دوپامین در مغز ترشح بشه .این کمتر را رعایت کنید تا به صفر برسانید.در مسئله اعتیاد منظور از زخم مغز شما می باشد.باید مغزتان را درمان کنید.

    ▪️یادت باشه همانطور که دیدن پونوگرافی ترشح هورمون دوپامین را در مغز بیشتر میکند ، نزدیک شدن به پورنوگرافی نیز باعث ترشح دوپامین می شه یعنی جستجوی بیخودی تو تلگرام ، اینستاگرام ، گوگل ، یوتیوب که به نوعی تورو را به سمت دیدن پورن نزدیک میکند باعث ترشح دوپامین بیشتر می شه خودتو گل نزن ترجیح میدم از این کار پرهیز کنی تازمانی که خودت سمت جستجوهای بیخود نروید پورن به سمت نمیاد.

    تکنیک مایندفول نس و ذهن آگاهی برای ترک فیلم پورن

    بار ها راجب ذهن‌اگاهی صحبت کردم الان میخوام یه تکنیک ساده ی مایندفول نس رو از این صفحه کتاب باز کنم متن کتاب: وقتی فکر دیدن پورن اومد توجه خودتون رو تغییر بدین یه تمرین هوشیاری حسی ساده مثل توجه کردن به هوایی سردی که وارد بینی تون میشه و هوای گرمی که ازش خارج میشه یا حساس شدن روی حواس پنجگانه میتونه کلید خوبی باشه، و میتونه به شما کمک کنه توجه خودتون رو از آنچه به اون فکر می کردین دور کنید و به چیز دیگه ای در محیط (یا بدنتون ) بپردازید. با گفتن عبارت «حالا از… آگاهم» شروع کنید و بعد با بیان چیزی که در محیط خود می بینید آن را کامل کنید. به عنوان مثال، “الان من از عبور نور خورشید از پنجره آگاه هستم.” تا زمانی که پنج چیز متفاوتی را که می بینید شناسایی کنید، عبارت «حالا از … آگاهم» را تکرار و کامل کنید. تمرین را با بیان پنج چیز مختلف که می شنوید، ادامه دهید، سپس پنج چیز را که از لمس کردن یا احساس درون بدن خود آگاه هستید. این تمرین می تونه بهت کمک کنه تا از نظر حسی در واقعیت زندگی و محیط فعلی خودت متمرکز بشی و تو رو از دنیای فانتزی پورن دورتر میکنه

    امار زندگی جهنمی و مرگ پورن استار ها

    تجزیه و تحلیل محتوای ۵۰ ویدیوی پورن موفق نشان می دهد که ۸۸٪ از صحنه ها شامل اعمال پرخاشگرانه فیزیکی و ۴۹٪ شامل اعمال پرخاشگرانه کلامی است.

    با تحلیل همین ۵۰ فیلم مشخص شد که ۹۴ درصد از تجاوزات لفظی و فیزیکی موجود در صحنه های فیلم ها علیه زنان بوده است.

    ۷۹ درصد بازیگران/بازیگران زن ماری جوانا مصرف کرده اند و ۵۰ درصد از اکستازی استفاده کرده اند.

    ۷۰ بازیگر پورنوگرافی تا کنون خودکشی کردند

    روش اصلی خودکشی در این موارد حلق آویز بود.

    از سال ۲۰۰۳ تاکنون ۲۲۸ بازیگر/بازیگر پورن بر اثر ایدز، مواد مخدر، خودکشی و قتل پیش از موعد جان خود را از دست داده اند.

    در مجموع، ۵۱۴ بازیگر(پورن استار) بر اثر ایدز، خودکشی، مواد مخدر یا قتل به طور نابهنگام جان باختند.

    میانگین طول عمر یک ستاره پورن ۳۶.۲ سال است

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    3 نظرات

    • آواتار مصطفی
      سلام خیلی عالی بود متنی که نوشتی دقیقا حرف دل ماست. نظر منم همینه ، من خودم اون مدتی که موفق شده بودم تا شش ماه ترک کنم دقیقا تو ذهنم اینا رو کنار گذاشته بودم یعنی چی یعنی به خودم گفتم دیگه مطلقا بهش فکر نمیکنی انگار اصلا وجود ندارن بعد یوتیوب نمیرفتم و فیلم های صحنه دار یا حتی مثلا یه بوس ساده هم داشته باشه نگاه نمیکردم عکس هایی که حتی قسمتی از اندام مشخص باشه یا اصلا اندام واضح باشه نگاه نمی کردم اگه اتفاقی یه نفر پیامی میفرستاد فورا حذف میکردم اگه شک میکردم که شاید باشه بازم حذف میکردم. وقتی که با خودت قرداد کنی اصلا نباید ببینی و حتی فکرشم نکنی دیگه ساده میشه. جالبه بدونید من متاهلم و بعد از شش ماه فقط بخاطر رفتن تو یوتیوب و دیدن یه کلیپ شادمهر دوباره افتادم تو دامش یعنی یه لحظه یه فیلم هالیوود نظرم جلب کرد و گفتم خب حالا انقدر سخت نگیر شش ماه شد هیچ صحنه ای ندیدی و این فیلم اگه صحنه داشت بزن جلو نگاه نکن و بعد که فیلم رو اجرا کردم انقدر این نوع نمایش صحنه هاشون و اون داستان عشقی و صحنه هایی که برای نمایش انتخاب میکنن جذاب بود برام افتادم تو دامش و بعد از شش ماه اینجوری همه چیز خراب شد. بعدش که این اتفاق میافته ضربه بدی خوردم تو این موقعیت و با این سن و بعداز این مدت از توبه بری اینکار بکنی شکست سنگینیه. فقط باید مواظب باشیم دوستان
    • آواتار محسن
      من هم مدت زیادی به پورن و خودارضایی اعتیاد داشتم.راه های زیادی رو برای ترک امتحان کردم که نشد.اگه به مطالبی که در ادامه میارم خوب فکر کنی تو هم مثل من ترک میکنی امید به خدا. یکی از توجیه هایی که خیلی از ماها برای دیدن این فیلم ها(و خودارضایی بعدش) برای خودمون میاریم اینه که حداقل به کس دیگه ای صدمه نمی زنم.نهایتش یه فیلمی میبینم و یه خودارضایی میکنم.این کارم هیچ صدمه روحی و جسمی برای شخص دیگه ای نداره. این یه طرز تفکر بسیار خطرناکه و تا زمانی که ما درباره تماشای پورن همچین فکری داشته باشیم هیچ وقت ترکش نمیکنیم.در حالی که کاملا فکرمون اشتباس و قضیه کاملا برعکسه! همون طوری که توی متن هم بهش اشاره شد بعضی از بازیگران این فیلم ها یا خودکشی میکنن و یا کشته میشن.بسیاری از اون ها برده های حنسی هستند که اکثرا بخاطر فقر مجبور به تن فروشی میشن.حتی در سن های خیلی کم و نوجوان و مجبورن کثیف ترین کارها رو جلوی دوربین انجام بدن.اون هم با قیافه راضی و خندان!! باید بگم همه ماهایی که از این سایت ها بازدید می کنیم و این فیلم ها رو نگاه میکنیم در این قتل ها و برده داری نوین شریکیم! لابد با خودتون میگین من کسی رو نکشتم و هیچ کسی رو هم به بردگی نگرفتم.فقط یه فیلم نگاه کردم،بقیش به من مربوط نیست. برای درک این موضوع باید بدونی صنعت پورن مثل تموم صنعت های دیگه دنیا برپایه عرضه و تقاضاس.ما با بازدیدها و تماشای محتواهای جنسی این سایت ها در واقع تقاضای مشاهده این محتواها رو افزایش میدیم و وقتی تقاضا زیاد باشه عرضه هم به تبعش زیاد میشه که نتیجش میشه بازیگران پورن بیشتر در اندام ها و سن های مختلف،دسته بندی های فیلم مختلف و.. با تماشای بیشتر یک فیلم الگوریتم اون ها فیلم یا عکس رو به افراد بیشتری پیشنهاد میکنه،در واقع ما در گناه تماشای این محتواها توسط افراد بعدی هم شریک هستیم! جدای از این ها پورنوگرافی یک مناسک عظیم جنسی برای پرستش شیطان و اجنه هست که در مقیاس زیاد و با تماشاکننده های زیاد در بستر فضای مجازی انجام میشه.در واقع ما با تماشای این محتواها روح خودمون رو به این اجنه و شیاطین که با گناه جنسی تغذیه میشن میفروشیم.یکی از دلایل حال روحی بد پس از تماشای این محتواها همین موضوعه. گناه تماشای پورن خیلی خیلی بزرگتر از چیزی هست که ما فکر می کنیم آدم کشی،برده داری و قاچاق انسان،دعوت ناخواسته دیگران با تماشا این محتواها،فروختن روح خود،ضایع کردن وقت و... گناهان بسیار بزرگی هستند که خصوصا سه مورد اول حق الناس وحشتناکی رو به پرونده اعمال ما اضافه میکنند. این رو هم بدون مهم نیست چقدر آلوده به این گناه بودی.. اگه خودت بخای میتونی ترک کنی... این لذت واهی که از تماشای این فیلم ها میخایم ببریم(که در واقع اصلا لذت نیست) به این بار گناه عظیم و حق الناس وحشتناک نمی ارزه. توصیه می کنم کلیپ مومن الرشید درباره پورنوگرافی رو سرچ کن و ببین. امیدوارم برای همیشه از شر این اعتیاد کشنده رهایی پیدا کنین ان شالله
    • آواتار زهرا
      یه موردی که تازه فهمیدم اینه که اگه میخواید تغییری تو رفتار ها و عادت هاتون ایجاد کنید (عادتی رو ایجاد یا ترک کنید) باید این تغییر از هویت شما شما شروع بشه، یعنی تبدیل بشید به یه آدم دیگه، (آیه قرآن هست که هر کس بر اساس شاکله وجودی خودش عمل میکنه، یعنی ما تا هویتمون عوض نشه، تا اون عاملی که تو وجودمونه و باعث این رفتار ها میشه رو نابود نکنیم، همین آشه و همین کاسه) اگه قراره هر کار زشتی رو ترک کنید، باید تبدیل بشید به آدمی که این کار ازش سر نمیزنه، و خودتون رو به این باور برسونید که آدمی نیستید که ازین کارا بکنه، باورتون رو نسبت به خودتون عوض کنید (مثلا کسی خودشو شکست خورده یا گناه کار نخونه، هویتتون رو تغییر بدید... تا رفتار هاتون تغییر کنه) شاید این همون تغییری باشه که الان ملیحه خانم کردن، من مطمئنم بعد از پاکی، ایشون کاملا هویتشون با زمان قبل که درگیر گناه بودن تفاوت داره... ان‌شاءالله خدا خودش به ما تو این مسیر کمک کنه‌... ضمنا بدونید که اگر توبه کنید خدا نه تنها میبخشه، که دوستتون هم خواهد داشت، محبت خدا رو برای خودتون بخرید :) ?
    پیمایش به بالا