جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » معنویت » صحبت کردن با ندای درون | تقویت ندای درون ۱۰۰% نتیجه بخش

صحبت کردن با ندای درون | تقویت و راز ندای درون ۱۰۰% نتیجه بخش

صحبت کردن با ندای درون به معنای ارتباط برقرار کردن با آرزوها، افکار و احساسات نهفته درون خود است. این ارتباط توسط روش‌های مختلفی مثل مدیتیشن، یوگا، صبحگاهی، سخنرانی و حرکات آرامش بخش قابل دسترس است. این ارتباط با ندای درون آموزش داده می‌شود، که توجه به ذهن و روح ما را جلب می‌کند و از نتایج مثبت مانند افزایش تمرکز، آرامش و شادی برخوردار می کنیم.

ندای درون نقطه شروع سفری است که با هدایت و تقویت آن می‌توانیم زندگی مثبت، خلاقیت و رضایتمندی را در مسیر خود بیابیم. بسیاری از ما در زندگی روزمره خود به این ندا محکوم می‌شویم و اجازه می‌دهیم تا همیشه در سایه فشارها و استرس‌های خارجی زندگی کنیم. اما با برقراری ارتباط با ندای درون، می‌توانیم برای خوشبختی و رضایتمندی در زندگی بجستیم.

با صحبت کردن با ندای درون، ما به سمت هدف‌هایمان پیش می‌رود و مسیر صحیح را پیدا می‌کنیم. از طریق این ارتباط، می‌توانیم با خودمان صادقانه باشیم و از درون خود خلاصه صحبت کنیم. زندگی با صحبت کردن با ندای درون تازگی و حماسه بیشتری پیدا می‌کند، چون ما با عمل به ندای درون، خودمان را به سمت آرامش و خلاقیت پیش می‌بریم.

تقویت و راز ندای درون باعث می‌شود تا شناره‌های بزرگتری از خودمان را بیابیم و با خودمان ارتباط برقرار کنیم. با این اتصال، ما می‌توانیم راه‌های خلاصه و پوچ را بیابیم و به راهی جدید برای رشد و پیشرفت خود بروید. همچنین، با تقویت ندای درون، می‌توانیم از راه‌های تصویرسازی برای دستیابی به هدف‌هایمان استفاده کنیم و ساختار و مسیر زندگی خود را تغییر دهیم.

صحبت کردن با ندای درون یک فرآیند پویا و پاسخگو است که نقش مهمی در افزایش خلاقیت، ارتباطات موثر، ارتقای سلامت روانی و رشد شخصی دارد. در حالی که این فرآیند ممکن است در ابتدا به نظر سخت و پیچیده بیاید، اما با تمرین و تقویت، صحبت کردن با ندای درون تبدیل به یک عادت مثبت و اثربخش در زندگی ما می‌شود.

بنابراین، اگر می‌خواهید زندگی خود را خلاقانه‌تر، خوشبخت‌تر و موثرتر کنید، با ندای درون ارتباط برقرار کنید و آن را تقویت کنید. این راه‌حل‌های هوشمندانه که برای توسعه فردی و پیشرفت شخصی مناسب هستند، به شما اجازه می‌دهند که از شخصیت خود به طور کامل استفاده کنید و باورهای خود را بسازید تا به عنوان یک قدرت بزرگ در زندگی خود به استفاده بزرگ و قدرتمند برسید.

صحبت کردن با ندای درون که افکار و ایده ها را شکل می دهد و باعث پیشرفت و تعالی ما می شود

 

تشخیص ندای درون

مراقبه روشی برای رها کردن و صحبت با ندای درون است. غالباً مردم سعی می‌کنند تمام وقایع زندگی خود را کنترل کنند. آن‌ها فکر می‌کنند ، آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند ، و حتی بیشترین کار روزانه را مرتکب می‌شوند. حتی وقتی افراد فکر می‌کنند صحبت کردن با خودشان عجیب است ، در طول روز مکالمه‌های کلامی و تخیلی در سرشان خواهند داشت. در مدیتیشن ، به دنبال آرامش دادن آن صدای درونی هستید که هرگز از برنامه‌ریزی ، فکر کردن ، به یادآوردن و انتقاد متوقف نمی‌شود. هنگامی که یاد می‌گیرید با صدای درونی خود مراقبه کنید ، از نیاز خود برای کنترل و آرامش در آرامش دست می‌کشید.


بخش اول : راز قدرت درون و یافتن صدای داخلی شما

۱-خود را از انتظارات دنیا متمایز کنید

 این می‌تواند یک کار دشوار باشد. شما که هستید ، تا حدودی بازتابی از نحوه فکر کردن دیگران به شما است. در نتیجه ، بخشی از خودتان وجود دارد که مجموعه کارهایی است که شما انجام داده‌اید و سایر خاطرات حضور در موقعیت‌های مختلف. بخش دیگر نحوه یادآوری یا فکر کردن دیگران در مورد شما در حال حاضر و در گذشته است.

سعی کنید فهرستی از خود بنویسید. [۲] روی یک تکه کاغذ ، عدد ۱ تا ۲۰ را به دست آورید. برای هر شماره ، پاسخ دیگری به عبارت “من کی هستم؟” بدهید. سپس به هر جمله نگاه کنید و تصمیم بگیرید که این اساساً بر اساس آنچه خودتان فکر می‌کنید انجام می‌شود یا اینکه دیگران درباره شما چه فکر می‌کنند.

حتما بخوانید
روانشناسی قرآن (روانشناسی  قرآن در شخصیت)

۲-فعال کردن نیروی درون ،روی برداشت‌های اولیه خود متمرکز شوید

در هر شرایطی ، پاسخ اولیه شما متکی به شناختی است. این بدان معنی است که تقریباً یک “احساس روده” است که شما باید آن را حس کنید. این شهود شماست شهود شما با صدای درونی شما با شما صحبت می‌کند تا بگوید به جلو حرکت کنید یا محتاط باشید.

بعضی اوقات هم احساس فوری و هم ضد احساس داریم. احساس فوری احساس اولیه شماست. ضد احساس یک پاسخ شناختی (یعنی فکر) است که مبتنی بر ایده‌هایی از قبیل “چه باید باشد” فکر می‌کنم یا احساس می‌کنم؟ ” یا “دیگران چه می‌کردند؟”. این تصور اولیه صدای درونی شماست.


۳-به مکالمات موجود در ذهن خود گوش فرا دهید

بیشتر اوقات ، صدای درونی شما مغایر باانگیزه‌های بیرونی است. شما تصور می‌کنید که جامعه چه فکر می‌کند یا چه والدین ، ​​دوستان یا شریک زندگی شما ممکن است فکر کنند. صدای درونی شما با این افراد مکالمه دارد ، گویی بحث واقعی صورت می‌گیرد.

این بدان معنا نیست که برداشت‌های اولیه شما صحیح یا دقیق‌تر از نظرات دیگران است. هدف این نیست که اطلاعات ارائه شده را ارزیابی کنید – فقط به این نکته توجه کنید که سهم منحصر به فرد شما در یک موقعیت چیست.


۴-گوش دادن به ندای درون ،منابع هر صدا را در مکالمه مشخص کنید

اگر صدای درونی خود را بدانید می‌توانید شهود و عقاید خود را شناسایی کنید. عقاید دیگری که به‌طور پیش فرض با یکدیگر تضاد یا موافق هستند ، دیگر افراد یا گروه‌ها هستند. حتی اگر شما نمی‌توانید یک اسم یا چهره را به عقیده بگذارید ، دانستن اینکه عقیده از صدای درونی شما نیست ، کافی است.

اگر فردی به‌ویژه مطیع باشید ، ممکن است تشخیص صدا درونی خود از صدای دیگری که ظالمانه است ، مشکل داشته باشید. شما می‌توانید این شخص مظلوم دیگری را به‌عنوان کسی که تقریباً بلافاصله شهود شما را غالب می‌کند ، شناسایی کنید. شما اغلب هنگام شنیدن صدای تصور شده آن‌ها چهره‌های آن‌ها را تصور می‌کنید.

در مورد افکار خود ژورنالی کنید. استدلال‌ها و اظهارات را بنویسید. سپس به عقب برگردید و سعی کنید چهره خود را با استدلال‌های فردی کنار بگذارید. به‌عنوان مثال ، “اوا ، این چیزی است که پدر من می‌گفت”.


۵- صداهایی که مال شما نیستند

وقتی می‌دانید صدای درونی شما در جمع چگونه به نظر می‌رسد ، شروع به تمرکز روی آن کنید. همه صداهای دیگر را نادیده بگیرید. این به معنای ترک مکالمه است. همین که صدای دیگر را ساکت می‌کنید خواهید دید که صدای درونی شما تنها کسی است که باقی مانده است. حالا وقتی گوش می‌دهید ، می‌توانید صدای درونی خود را با صدای بلند و واضح بشنوید.

در جنگ با عقاید متناقض وقت خود را تلف نکنید. دقیقاً همان‌طور که در زندگی واقعی ، هر چه بیشتر در آنجا بایستید و بحث و جدل کنید ، شغل بیشتری هم خواهید داشت. به‌سادگی مکالمه را رها کنید تا راکت را خاموش کنید.

اگر در شناسایی صدای درونی خود از دیگران مشکل دارید ، همه آن‌ها را ساکت کنید. سعی کنید کل ذهنتان را آرام کنید. سپس فقط روی برداشت یا احساسات روده خود تمرکز کنید. به صداها گوش دهید و مشخص کنید که کدام نظرات با برداشت‌ها و احساسات روده شما سازگار است. این صدای درونی شماست


بخش دوم :تقویت ندای درون و برقراری ارتباط با صدای درونی شما

چگونه قدرت ماورا طبیعه داشته باشیم

۱-صدای درونی خود را حس کنید

صدای درونی شما از طریق احساسات لطیف شروع به صحبت با شما می‌کند. ممکن است در ذهن و بدن تضاد انواعی را حس کنید. صدای درونی شما سعی در صحبت با شما دارد اما توسط سایر صداها غرق می‌شود. وقتی احساس می‌کنید صدای درونی شما سعی در صحبت کردن دارد ، زمان خوبی برای کمون است.

حتما بخوانید
چگونه خدا را بهتر بشناسیم؟ خداشناسی و باور خدا 100% نتیجه بخش

بعضی اوقات ممکن است فقط بدانید که صدای درونی شما سعی می‌کند با شما صحبت کند وقتی احساس تعارض حل نشده در ذهن خود دارید. روش دیگر زمانی است که شما به یک سؤال یا تصمیم پاسخ می‌دهید اما با شما مطابقت ندارد. آن قسمت از شما که می‌گویند “یک دقیقه بمانید” صدای درونی شماست


۲-چشمان خود را ببندید تا تمرکز بیشتری در شنیدن داشته باشید

شما می‌خواهید تعداد حواس‌پرتی را که باید نادیده بگیرید محدود کنید. گوش دادن به صدای درونی شما به‌اندازه کافی با پریشان کردن افکار و نظرات تخیلی دشوار است. شاید بخواهید مکانی آرام پیدا کنید که در آن قطع نشود. حتی ممکن است افراد با چشمان بسته راه بروند و خواستار توجه شما شوند.

اگر بستن چشم شما مؤثر نیست ، سعی کنید از خواب بلند شوید و راه بروید. اگر به حواس‌پرتی از تنظیم فعلی خود نیاز دارید ممکن است در خانه خود برای مکالمات جدی یک به یک قدم بزنید یا به پیاده‌روی بروید.


۳-توجه خود را به گوش دادن به صدای داخلی متمرکز کنید

اگر شما سعی کرده‌اید صدای درونی خود را از صداهای تصور شده دیگران متمایز کنید ، این ساده‌تر خواهد بود. همان‌طور که صدای درونی خود را می‌شنوید ، روی آن و آنچه می‌گوید تمرکز کنید. وقتی می‌شنوید که نظرات متناوب به ذهن شما می‌خورد ، آن‌ها را نادیده بگیرید زیرا می‌خواهید رهگذری در پیاده رو در حال گفتگو با شخص دیگری باشید. آن‌ها به این بحث دعوت نمی‌شوند.


۴-هنگام صحبت کردن به صدای درونی خود پاسخ دهید

وقتی صدای درونی شما صحبت می‌کند ، دوباره با آن صحبت کنید. ممکن است بخواهید این کار را با صدای بلند انجام دهید. این ذهن شما را به صحبت کردن متمرکز می‌کند نه اینکه به عقاید تخیلی متوقف شده گوش دهید. کاملاً مستقیم به جلو باشید. صدای درونی شما نه تنها عمیق‌ترین افکار شما را می‌شناسد – بلکه عمیق‌ترین افکار شماست.

با صدای بلند جواب دادن به صدای درونی شما باعث می‌شود مکالمه واقع‌بینانه‌تر و طبیعی‌تر به نظر برسد. این همچنین به شما کمک می‌کند تا صدای درونی خود را از صدای خودتان متمایز کنید.

وقتی احساس می‌کنید که درگیری داخلی ناشی می‌شود ، می‌توانید به مجله بازگردید تا به مشارکت صدای داخلی خود که به نویز نظرات دیگر تصور شده متمرکز شده است ، بپردازید.


۵-از صدای درونی خود پیروی کنید تا آرامش پیدا کنید

به‌طور کلی صدای درونی شما قلب شما را بهتر از آنچه می‌دانید می‌شناسد. نادیده گرفتن صدای درونی شما می‌تواند باعث پشیمانی شود وقتی همه چیز مطابق آنچه انتظار می‌رود نیست. ممکن است متوجه شوید که صدای درونی شما به شما توصیه می‌کند وقتی می‌خواهید به بهترین‌ها امیدوار باشید محتاط باشید. همچنین ممکن است صدای درونی خود را پیدا کنید که وقتی می‌خواهید بثور کنید ، به شما توصیه‌ای عاقلانه می‌دهد.

این ممکن است همیشه به‌رغم هنجارها و قراردادهای اجتماعی بهترین تصمیم برای پیروی از صدای درونی شما نباشد. ممکن است نیاز باشد که صدای درونی خود را راضی کنید وقتی که توصیه می‌کند اقداماتی که می‌تواند شما را از شغل خود اخراج کند (مثلاً فریاد زدن به رئیس خود).


بخش سوم : راهنمای درون و مدیتیشن ارتباط با خدا

۱-نور را به جهان بفرست

 زمین را تجسم کنید ، دست را به حرکت درآورید و فکر کنید: “من نور را برای … می‌فرستم تا همه مردم خوشحال باشند. باشد که جهان خوشحال باشد.” .


۲-کیهان اطراف خود را تجسم کنید ، جهانی که پر از ستاره است

 حلقه‌های بزرگی را با آغوش خود ایجاد کنید و فکر کنید: “من کارهایی را که آن‌ها هستم انجام می‌دهند. من آرزوهای دروغین خود را رها می‌کنم.

حتما بخوانید
خدا و باور به خدا | ایمان و اعتقاد قلبی به خدا و اجابت دعاها

من در وحدت کیهان زندگی می‌کنم. من بازندگی‌ام مثبت می‌شوم.” امروز می‌خواهید چه چیزی را بپذیرید یا آزاد کنید؟ بگو: “قبول دارم …. رها می‌کنم …”.


۳-با نور وصل شوید

 کف دست خود را جلوی چاکرای قلب مالش دهید و فکر کنید: “همه استادان روشنفکر (خدا). ای خرد داخلی. من از راه خود راهنمایی و کمک می‌خواهم.”


۴-سؤالی بپرسید به زندگی خود فکر کنید

 اهداف شما چه هستند؟ راه شما برای زندگی عاقلانه چیست؟ مراقب سؤال خود باشید. به جواب داخل گوش دهید . عقل درونی شما چه می‌گوید؟ چه عقل درونی شما پاسخ می‌دهد؟ پاسخ را احساس می‌کنید. بگذارید جواب در شما ظاهر شود. جواب را چندین بار به‌عنوان مانت را فکر کنید.


بخش چهارم : حقیقت درون و آرامش صدای درون شما

۱-مکانی کاملاً برای مدیتیشن پیدا کنید

آرام کردن ذهن شما برای مبتدی که مکان آرام پیدا نمی‌کند غیرممکن خواهد بود. تا زمانی که بهتر آموزش نبینید ، ذهن شما به محیط اطراف شما جلب می‌شود. حتی موسیقی آرامش بخش ممکن است باعث شود شما تصور کنید افرادی که سازها را نواخته می‌شوند.

بوها همچنین می‌توانند بسیار پریشان باشند. تمرین مراقبه در اتاق استراحت در محل کار ممکن است یک ایده بد باشد. با این حال ، عطرهای ظریف ناشی از سوزاندن شمع‌ها ممکن است خاصیت آرام بخش ایجاد کنند. آن‌ها می‌توانند بوی مؤثر اتاق را آرام کنند و همچنین احساسات دلپذیری را برای شما به ارمغان بیاورند.


۲-چشمان خود را ببندید تا تمرکز کنید

 یک مکان آرام هنوز ممکن است بسیار پریشان باشد. اگر در خانه یا دفتر هستید ، ممکن است دریابید که در هر کجا که نگاه می‌کنید چیز دیگری برای انجام وجود دارد. بستن چشمان باعث تمرکز شما می‌شود. هنگامی که چشمان خود را می‌بندید روی پاک کردن ذهن خود از هر تصور تمرکز کنید. شما در تاریکی تنها هستید.

به‌عنوان یک گزینه دیگر ، ممکن است بخواهید چشمان خود را باز نگه دارید. اگر وقتی چشم خود را ببندید ، ذهن شما تصورات واضحی از مناظر ایجاد می‌کند ، ممکن است نتوانید از این طریق با صدای درونی خود تنها باشید. در عوض ، در اتاقی بنشینید که هیچ چیزی در مقابل شما باشد ، جز یک شمع روشن. به‌جای پشت پلک‌های خود روی شعله شمع تمرکز کنید. آتش‌سوزی در شومینه یا اجاق چوب نیز کار خواهد کرد.


۳-به‌آرامی و عمدی نفس بکشید

بر نفس عمیق داخل و سپس بیرون تمرکز کنید. اگر اتاق به‌درستی ساکت است ، گوش‌های شما باید قادر به شنیدن تنفس بدن شما باشند. هنوز هم باشید و سعی کنید از تکان خوردن یا احتراق جلوگیری کنید. یک ریتم ثابت و پایدار داشته باشید.

اگر در شنیدن نفس خود مشکل دارید ، سعی کنید سریع‌تر از طریق بینی نفس بکشید و از دهان خود آهسته‌تر بیرون بزنید. دهان شما تقریباً باید سوت باشد تا بتوانید صدای جریان مداوم هوا را که از طریق لبه‌ای کمی باز شده حرکت می‌کند ، بشنوید.


۴-روی گوش دادن به نفس خود تمرکز کنید

 این صدا ثابت است که می‌توانید روی آن تمرکز کنید. هدف این است که کنترل همه حواس مربوط به اجتماعی خود را کنترل کنید. شما چیزی یا شعله‌ای نمی‌بینید. شما چیزی جز شمع یا اتاق بی‌بو ندارید. شما چیزی جز صندلی خود احساس نمی‌کنید. و اکنون شما چیزی نمی‌شنوید مگر اینکه باد به درون بدن شما حرکت کند.


۵-تمرین کنید تا ذهنتان مرتباً آرام بماند تا طبیعی شود

وقتی می‌توانید ذهن خود را روی محرک‌های خارجی متمرکز کنید می‌توانید یاد بگیرید که ذهن شما همیشه لازم نیست که کار کند. صدای درونی شما نیازی به صحبت مداوم ندارد. می‌توانید استراحت کنید. باگذشت زمان ، شما کنترل صدای درونی خود را به دست خواهید آورد تا در لحظه آن را ساکت کنید.

تصویر شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “صحبت کردن با ندای درون | تقویت ندای درون ۱۰۰% نتیجه بخش” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا