جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » محصل برتر » سختی های رشته پزشکی از زبان دانشجویان (واقعیت های رشته پزشکی)

سختی های رشته پزشکی| پکیج جامع ژنتیک کنکور| قبولی پزشکی

سختی های رشته پزشکی|

 

سختی های ناگفته رشته پزشکی!

سختی های رشته پزشکی از زبان دانشجویان:

 

خب دوستان عزیز! رشته پزشکی دارای ۴ دوره است: علوم پایه، فیزیوپاتولوژی، کارآموزی بالینی که به دانشجویان این دوره اکسترن می گویند و دوره کارورزی بالینی که به دانشجویان این دوره اینترن گفته می شود.

حرف دل یکی از دانشجویان پزشکی پیرامون سختی های رشته پزشکی:

با اینکه الان یک دانشجوی پزشکی هستم ولی هنوزم که هنوزه با شنیدن اسم مقدسش دلم میلرزه ❤️
رشته مقدسی که با پوشیدن لباس سپید ، میشیم مایه آرامش هزاران هزار انسان دردمند …
رشته ای که سختی و دشواری های خاص خودشو داره
ولی شب که از سر کار برمیگردی خونه ، با بند بند وجود خسته ای که داری خدا رو صدا میزنی و شکرش میکنی که در این جایگاهی هستی که مایه آرامش و تسکین بنده هاش هستی

 

سختی های رشته پزشکی برای خانم ها:

 

 

سختی های رشته پزشکی برای کسی پوشیده نیست؛ مخصوصا دانشجویان رشته پزشکی و همچنین پزشکان، از سختی های رشته پزشکی آگاهند. سختی های رشته پزشکی برای خانم شاید سوالی باشد که ذهن بسیاری از داوطلبان دختر را مشغول کند. دوست دارم به شما بگویم که پزشکی خانم و آقا ندارد. بهتر است اینگونه بگویم سختی های رشته پزشکی برای همه وجود دارد؛ این میان دختر خانم ها ممکن است بیشتر، سختی های رشته پزشکی را حس کنند. در ادامه به چند سختی های رشته پزشکی برای خانم ها را می گویم:

شیفت های طولانی و همچنین شیفت شب از مواردی است که شاید برای خیلی از دانشجویان رشته پزشکی طاقت فرسا باشد. این موضوع خانم ها را بیشتر آزرده می‌کند. اینکه ساعات طولانی را در بیمارستان شیفت باشند یا اینکه شیفت شب برای خانم ها کمی دشوارتر است.

حتما بخوانید
در آذر ماه چگونه درس بخوانیم تا پیشرفت کنیم؟

مورد بعدی طرح نیروی انسانی است. به این صورت است که یک سری از رشته ها طرح اجباری دارند و یک سری طرح اختیاری! دانشجویان مشمول طرح اجباری موظف اند بعد از فارغ التحصیلی به تعهد کاری خود عمل کنند. رشته های پزشکی، پرستاری، داروسازی، رادیولوژی و… مشمول طرح اجباری هستند. یکی دیگر از سختی های رشته پزشکی مخصوصا برای خانم ها همین طرح است!

 

 

پشیمانی از رشته پزشکی:

 

 

پشیمانی از رشته پزشکی! شاید تیتر عجیبی برایتان باشد اما متاسفانه حقیقت و حرف دل برخی از دانشجویان پزشکی است. متاسفانه ما دانشجویان زیادی داریم که بعد از ورود به رشته پزشکی و گذراندن چند ترم، پشیمانی از رشته پزشکی را تجربه می کنند. اما علتش چیست. اجازه بدهید به چندین جنبه اشاره کنم:

  • سختی های رشته پزشکی: یکی از مهمترین علل پشیمانی از رشته پزشکی، سختی های رشته پزشکی است. خیلی از داوطلبان کنکور تجربی تصور می کنند مهمترین موضوع، قبولی پزشکی و ورود به دانشگاه علوم پزشکی است و بعد تمام! سختی های رشته پزشکی تازه بعد از ورود به دانشگاه آغاز می شود! درس های زیاد و سخت و حجیم و سنگین! دوره تحصیل طولانی نسبت به سایر رشته ها، کشیک های دوره دانشجویی، شیفت های شب و شیفت های طولانی مدت و… تمام این موضوعات باعث می شود که دانشجویان رشته پزشکی قدری از انتخاب این رشته پشیمان شوند. اما این وسط یک نکته وجود دارد و آن هم اشتیاق واقعی به این رشته است که اجازه دهید در بخش بعد مفصل توضیح دهم.
  • ورود به رشته پزشکی با ناآگاهی: همانطور که در قسمت بالا اشاره کردم سختی های رشته پزشکی بر کسی پنهان نیست! آیا تمام این سختی ها به این معنا است که بی خیال رشته پزشکی؟ نه خیر! من همیشه یک جمله می گویم دوست دارم اینجا هم بگویم: رشته پزشکی خوب است اما برای علاقه مندانش! اگر از روی ناآگاهی و تنها بخاطر اینکه رشته پزشکی رشته دهن پرکنی است و اصطلاحا از روی جو حاکم بر جامعه نسبت به رشته پزشکی، این رشته را انتخاب کرده ای انتخابت خیلی هم صحیح نبوده است؛ اما اگر واقعا رشته پزشکی را دوست داری و اشتیاق درونی نسبت به آن داری مطمئن باش هیچ کدام از این سخت های مذکور تو را از راه درست منحرف نمی کند و تو هیچوقت پشیمان نخواهی شد! چون تو اشتیاقی در درون داری که بر تمام سختی های رشته پزشکی غلبه خواهد کرد. پس اهمیت دارد که شما رشته پزشکی را از روی آگاهی و علاقه واشتیاق انتخاب کنی و نه صرفا بخاطر اینکه رشته خفنی است!
  • آینده کاری نامعلوم: یک موضوع دیگر که در بخش پشیمانی از رشته پزشکی دوست دارم اشاره کنم آینده کاری نامعلوم است؛ متاسفانه ما فارغ التحصیلان رشته پزشکی داریم که بیکار هستند و وقتی دانشجویان رشته پزشکی آینده کاری نامعلوم رشته پزشکی را می بینند پشیمانی از رشته پزشکی را تجربه می کنند. اما دوست دارم این نکته را اضافه کنم. اهمیتی ندارد که بازار کار اکنون برای رشته پزشکی در ایران به چه منوال است. آنچه اهمیت دارد این است که شما تمام تلاش خود را بکنید و با تمام خلاقیت به کار خود ادامه دهید. مطمئن باشید زمینه کاری برای افراد تلاشگر و خلاق وجود دارد. خودتان در تکاپو باشید و به دنبال کار در حیطه خود باشید قطعا می توانید اتفاقات خوبی را رغم بزنید!
حتما بخوانید
برای تقویت حافظه چه بخوریم ؟

 

واقعیت های رشته پزشکی:

 

 

 

آنا، دانشجوی رشته پزشکی: در بحث واقعیت های رشته پزشکی، لازم است بگویم که سختی های رشته پزشکی از همان ابتدا که وارد این رشته می شوید آغاز می شود. درس های خیلی سنگین و حجیم رشته پزشکی موردی است که بر دشواری های رشته پزشکی افزوده است. تازه بعد از گذشت چندین ترم، کشیک های طولانی نیز به این دروس سنگین اضافه می شود یعنی شما هم باید در بیمارستان کشیک باشی و هم دروس خود را مطالعه کرده و پاس کنی! رشته پزشکی رشته ای است که با جان آدم ها سرو کار دارد به همین سبب دقت و تمرکز زیادی را می طلبد!

و اما بشنوید از لذت های رشته پزشکی را از زبان علیپور دانشجوی رشته پزشکی: رشته پزشکی فرصت خدمت کردن به مردم را می‌دهد اگر داوطلب رشته پزشکی از ارتباط گسترده و خدمت بی توقع به مردم و جامعه خود لذت ببرد هیچ‌کدام از سختی‌های راه به چشم او نمی‌آید و با اشتیاق در این راه به مسیر انتخابی خود ادامه می‌دهد گفتنی است که برای یک پزشک لذتی بالاتر از احساس رضایت بعد از درمان و بهبودی بیماران نیست.

فکر می کنم رشته پزشکی و عشق تو به رشته پزشکی ارزش این را دارد که چند مدتی را روی کنکور خود خوب تمرکز کنی تا به هدفت و عشقت برسی!

مبحث ژنتیک از اون بحث هایی است که خیلی از رتبه های برتر حتی توش مشکل داشتن و دارن! پس اگه تو هم می خوای به هدف و رویا و آرزوهات برسی این فرصت طلایی را از دست نده.

حتما بخوانید
مشاوره آنلاین کنکور

 

 

 

سختی های رشته پزشکی:

سختی های رشته پزشکی از زبان دانشجویان، سختی های رشته پزشکی، برای خانم ها، پشیمانی از رشته پزشکی، سختی های رشته پزشکی نی نی سایت، لذت های رشته پزشکی، واقعیت های رشته پزشکی، لذت های رشته پزشکی نی نی سایت، نظرات دانشجویان رشته پزشکی در مورد رشتشون، بهترین پکیج ژنتیک کنکور، بهترین پکیج جامع ژنتیک کنکور، بهترین پکیج ژنتیک، پکیج ژنتیک کنکور، پکیج ژنتیک، ژنتیک کنکور، ژنتیک زیست، ژنتیک پزشکی، آموزش ژنتیک، تدریس ژنتیک، زیست کنکور، زیست ژنتیک، زیست ژنتیک کنکور، کنکور تجربی، کنکور سراسری

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “سختی های رشته پزشکی از زبان دانشجویان (واقعیت های رشته پزشکی)” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا