جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » محصل برتر » ترمیم معدل ۱۴۰۴ چیست | روش ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۴

ترمیم معدل ۱۴۰۴ چیست | روش ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۴

ترمیم معدل واژه ای است که برای یک داوطلب کنکور کلمه ای آشناست. شاید شما هم نام این واژه را شنیده باشید اما جزییات و نکات بسیار مهم و ارزنده ای در مورد ترمیم معدل ۱۴۰۴ وجود دارد. اگر امتحانات نهایی سال سوم را به اتمام رسانده اید احتمال بسیار زیاد از یکسری از نمرات خود راضی نبوده و و قصد آن کرده اید که بتوانید نمرات خود را بهبود ببخشید.

در حقیقت همانطور که از نام این طرح مشخص و پیداست  بهبود بخشیدن نمرات نهایی به دلیل تاثیری که بر روی نتیجه کنکور خواهد داشت آن را ترمیم می گویند. در مقاله ای که پیش روی شماست می خواهیم توضیح دهیم که اگر قصد شرکت در کنکور ۱۴۰۴ را دارید و می خواهید در سال ۱۴۰۴ ترمیم کنکور را انجام دهید این کار را چگونه باید انجام دهید و شرایط ترمیم معدل ۹۸ و زمان و نحوه ثبت نام برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۴ چگونه است با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

شرایط شرکت در ترمیم معدل ۱۴۰۴

در این بخش از توضیحات به ارائه ی شرایط شرکت در طرح ترمیم معدل در کنکور ۹۸ می پردازیم .برای بهتر روشن شدن بحث ترمیم کنکور ۹۸ برای شما مجموعه ای از مهمترین و متداول ترین سوالاتی که داوطلبان و دانش آموزان در زمینه ترمیم ۹۸ را از کارشناسان پرسیده اند را با پاسخ های تخصصی آن ها به شما دوستان و مخاطبین عزیز ارائه می دهیم.

چه افرادی شرایط شرکت در ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۴ را دارند؟

این سوال می تواند برای هر دانش آموزی پیش بیاید که برای ترمیم معدل چه معدلی باید داشته باشد؟ حداقل و حداکثر معدل مورد نیاز برای شرکت در طرح ترمیم معدل کدام است. پاسخ به طور کلی بسیار ساده است و آن هم این است که هیچگونه محدودیتی در زمینه ترمیم معدل کنکور وجود ندارد. دانش آموزان با معدل های کمتر از ۲۰ می توانند ترمیم معدل کنند.

به عنوان مثال شخصی که در درس زبان انگلیسی نمره ۱۹٫۷۵ کسب نموده نباید نگران ترمیم معدل باشد چون می تواند در آن شرکت کند و این امکان برای فردی که نمره ۱۰ گرفته است نیز با شرایطی کاملا یکسان وجود دارد.

آیا ترمیم معدل برای امسال یعنی سال ۱۴۰۴ وجود خواهد داشت؟

بله پایخ این سوال مثبت است و طرح ترمیم معدل در کنکور ۹۸ اجرایی خواهد شد.

حتما بخوانید
مشاوره تحصیلی تلفنی برای دانش آموزان دبستانی{مشاوره تحصیلی ابتدایی}

مهلت ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۴چه زمانی است؟

دانش آموزان و کسانی که می خواهند در طرح ترمیم معدل شرکت کنند می تواند در ماه های دی، خرداد ماه و یا شهریور در طرح ترمیم معدل ثبت نام نمایند.

ترمیم معدل برای سوم دبیرستان است یا پیش دانشگاهی؟

طرح ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۴ برای هر دو مقطع سوم دبیرستان و همچنین پیش دانشگاهی طراحی شده است. با سرکت در این طرح می توانید ترمیم نمرات و معدل را برای هر دو مقطع تحصیلی انجام دهید.

آیا محدودیتی برای انتخاب درس در ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۴ وجود دارد؟

خیر هیچگونه محدودیتی برای دروس انتخابی ترمیم معدل وجود ندارد و شما می توانید در تمامی  دروس خود در این طرح شرکت کنید.

ممنوعیت شرکت در طرح ترمیم معدل شامل چه داوطلبانی می شود؟

تمامی داوطلبانی که دیپلم خودرا قبل از سال ۸۴ گرفته اند نیازی به فرآیند ترمیم مدل ندارد. مابقی دانش آموزان می توانند در ترمیم معدل برای کنکور ۹۸ اقدام کنند.

دومین محدودیت برای افرادی است که هنوز دیپلم خود را دریافت ننموده اند. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که یکی از سوالات متداول دانش آموزان در صورت پاس نکردن چند درس است. ترمیم معدل تنها برای دروسی تشکیل خواهد شد که پاس شده اند و داوطلب قصد دارد تا آن ها را افزایش دهد. پس اگر قصد شرکت در ترمیم معدل را دارید باید مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشید.

آیا ترمیم معدل تاثیر منفی نیز بر نمره قبلی خواهد داشت؟

خیر در صورت شرکت در طرح ترمیم از بین این نمره و نمره گرفته شده در امتحانات نهایی آن یکی که بالاتر است قرار خواهد گرفت پس می توانید با خیال راحت در طرح ترمیم شرکت نمایید چون حتی در صورت پایینتر بودن نمره شما از نمره اصلی خود تاثیری بر آن نخواهد داشت و به عبارتی سنگ مفت و گنجشک مفت خواهد بود. ملاک سازمان بالاترین نمره خواهد بود.

جزییات شرکت و ثبت نام در آزمون ترمیم معدل ۱۴۰۴

تا اینجای مقاله به سوالات ابتدایی در مورد ترمیم معدل پرداختیم  در ادامه به بررسی دقیق تر و جزییات بیشتری در مورد ترمیم معدل می پردازیم. در ادامه در مورد نحوه ثبت نام در طرح ترمیم معدل و هزینه ترمیم معدل و دیگر موارد سخن می گوییم.

هزینه شرکت در ترمیم معدل ۱۴۰۴ چقدر است ؟

طرح ترمیم رایگان نبوده و داوطلب برای ترمیم معدل کنکور ۹۸ مبالغی را بپردازد. هزینه شرکت در ترمیم ۱۴۰۴ بر اساس تعداد درس شرکت نموده تعیین می گردد به گونه ای که شما برای هر درس مبلغ ۲۰ تا ۱۰۰هزار تومان را بپردازید. البته این مبلغ می تواند بر اساس منطقه زندگی شما کمی دچار نوسان باشد.

حتما بخوانید
چگونه از مطالعه لذت ببریم ؟

برای ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۴ به کجا مراجعه کنیم؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که مربوط به این موضوع است محل ثبت نام است. داوطلبان شرکت در این طرح باید پیش از شروع امتحانات دی، خرداد و یا شهریور به یکی از مدارس بزرگسالان درمنطقه خود مراجعه نمایند .

خوب حال فرض کنیم شخصی امتحانات سال سوم خود را در شهری انجام داده است و در حال حاضر شهر خود را عوض نموده است آیا می تواند در شهری که ساکن شده است ترمیم معدل را انجام دهد؟ پاسخ منفی است. به طور مثال دانش آموزی امتحانات سال سوم خود را در شهری گذرانده است که آن شهر منطقه دو بوده است. این دانش آموز نمی تواند امتحانات ترمیم معدل خود را در شهری صورت دهد که منطقه آن با منطقه شهر پیشین خود متفاوت بوده است.

نمرات ترمیم معدل ۱۴۰۴ چه کاربردی دارد؟ آیا می تواند در کارنامه دیپلم درج شود؟

ترمیم معدل نام کاملتری دارد که همانا برای کنکور است. این بدین معناست که تمامی نمرات شما بعد از بهبود یافتن تنها تاثیری که خواهند داشت بر روی رتبه شما در کنکور سراسری خواهد بود و نتیجتا نمی توان انتظار داشت که در کارنامه و یا حتی دیپلم شما این نمرات جدید ثبت شوند. پس در پایان باید گفت که این طرح تنها برای کنکور اعتبار خواهد داشت.

تعداد دفعات شرکت در ترمیم معدل ۱۴۰۴ چقدر است؟

هر دانش آموز تنها یک بار می تواند در طرح ترمیم شرکت نماید.

سوالات مطرح شده برای دانش  آموزان نظام قدیم  آیا بر مبانی کتب قبلی است؟

داوطلبان نظام قدیم هنوز در مورد سوالات طرح شده در ترمیم برای کنکور ۱۴۰۴ مردد هستند. همانطور که می دانید امتحانات نهایی برای نطام جدید در پایه دوازدهم برگزار می گردد. از این رو دانش اموزان نظام قدیم باید هر چه سریعتر از این فرصت ایجاد شده استفاده نموده و قبل از کنکور سراسری ۱۴۰۴ در طرح ترمیم معدل شرکت کنند.

اینکه قرار است برای دانش آموزان نظام قدیم از کتب خودشان سوال طرح شود مشخص نیست و پذیرفتن ریسک آن به داوطلبان نظام قدیم به هیچ عنوان توصیه نمی شود. زیرا هنوز مشخص نیس بعد از برگزاری امتحانات نهایی دوازدهم آیا برای داوطلبان نظام قدیم سوالات مجزا طرح خواهد شد یا خیر. پس عاقلانه ترین کار این است که تا قبل از کنکور ۹۸ ترمیم معدل خود را انجام دهند.

حتما بخوانید
برنامه ریزی درسی پایه چهارم( مشاوره تخصصی پایه چهارم)

زمان ثبت نام در طرح ترمیم معدل ۱۴۰۴ چه زمانی خواهد بود؟

زمان قبت نام برای ترمیم معدل توسط همان مدارس دولتی بزرگسالانی انتخاب می شود که از قبل مشخص شده اند. اصولا زمان ثبت نام توسط این مدارس اعلام می شود و باید از ان ها پرسید ولی معمولا شروع ثبت نام برای ترمیم معدل یک ماه پیش از امتحانات آغاز می گردد.

برای ترمیم معدل ۱۴۰۴ برای چه نمراتی در کارنامه خود اقدام نماییم؟

اینکه به شما گفته شود برای چه نمره ای در این طرح شرکت کنید یا خیر نمی تواند معیاری دقیق و مناسب برای ارائه مشاوره ای درجه یک باشد. اما بر اساس تجربه و دانشی که در این زمینه وجود دارد بهتر است که برای نمرات زیر ۱۷ در طرح ترمیم معدل اقدام نمایید.

آیا می توان دروس را تقسیم نمود و در دو مرحله شرکت نمود؟

پاسخ منفی است چون همانطور که در بالا نیز بدان اشاره نمودیم داوطلب تنها می تواند در یک نوبت در طرح ترمیم شرکت نماید. لذا تمامی دروسی را که می خواهید برای آن ها در طرح ترمیم معدل شرکت کنید را در یک مرحله انتخاب نمایید.

سخن آخر

این طرح را هرگز دست کم نگرفته و از دست ندهید. اگر می خواهید با روحیه بیشتری در کنکور سراسری امسال شرکت نمایید و از تاثیر ۲۰ درصدی معدل بر کنکور هراس دارید می توانید با شرکت در طرح ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۴ شرکت نموده و با هزینه ای ناچیز خیال خودتان را آسوده گردانید.

باز هم تاکید می شود به دلیل نداشتن تاثیرمنفی نمرات جدید اخذ شده در طرح ترمیم و اتخاذ نمره بالاتر توسط سازمان سنجش هیچگونه جای نگرانی برای خراب کردن امتحان شما در ترمیم وجود ندارد.

ما معتقدیم که نظرات و پیشنهادات شما می تواند ما را در تولید محتوای هر چه فاخر تر و کامل تر یاری رساند. در این راستا اگر در مورد موضوع ترمیم معدل و جزییاتی که در این طرح برای کنکور ۹۸ مورد خاصی در نظرتان وجود دارد که می تواند مطلب ما را ارتقا بخشد در قیمت نظرات و پیشنهادات اطلاعات خود را قرار داده تا ما و دگر مخاطبین از آن بهره مند گردیم.

تصویر شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “ترمیم معدل ۱۴۰۴ چیست | روش ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۴” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا