جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » محصل برتر » رتبه برتری که مشاور کنکور نداشت !( آیا مشاور کنکور لازم است ؟)

رتبه برتری که مشاور کنکور نداشت !

 

 آیا مشاور کنکور لازم است ؟

این سوال ممکنه سوال خیلی از کنکوری ها باشه که آیا برای موفقیت در کنکور مشاور کنکور لازمه؟ یا نه خودمون میتونیم بریم جلو موفق بشیم؟ بچه ها خوب دقت داشته باشید به این سوال نمیشه به طور مطلق جواب داد چون اصلا تو دنیا و مخصوصا روانشناسی چیزی به اسم مطلق خوب یا مطلق بد نداریم پس اول اینکه کاملا منطقی باید به قضیه نگاه کرد . من داخل این نوشته میخوام به طور نسبی جواب بدم و بگم اکثر افرادی که موفق میشن داخل کنکور چه در رشته تجربی برای

  • قبولی پزشکی
  • قبولی دندانپزشکی
  • قبولی داروسازی

چه برای رشته انسانی برای موفقیت در :

  • قبولی حقوق دانشگاه های دولتی خوب
  • قبولی دانشگاه فرهنگیان
  • قبولی روانشناسی دانشگاه دولتی خوب 

چه برای رشته ریاضی فیزیک برای موفقیت در :

  • قبولی دانشگاه های صنعتی شریف رشته های مهندسی 
  • دانشگاه تهران 
  • دانشگاه علم و صنعت 
  • دانشگاه خواجه نصیر 
  • دانشگاه شهید بهشتی 
  • دانشگاه امیر کبیر و…

 پس با اکثریت کار دارم نه با اقلیت و نوادر و سهمیه دارهای مختلف از مناطق گرفته تا … بزارید یه مثال بزنم بهتر متوجه بشید منظورمو مثلا تو روانشناسی میگن اگر با اکثریت آدم ها خوش رفتار کنید اونم تو اکثر مواقع خوش رفتار میکنه و جواب خوبی رو با خوبی میده اما دیگه با اون نوادر و اقلیتی که هر چقدرم بهشون خوبی کنید بهتون بدی میکنن و خوبی حالیش نمیشه کاری نداریم . 

برای موفقیت کنکور هم در اکثر موارد افراد موفق از تجربیات و راهنمایی های یه شخص با تجربه استفاده کردن و اصطلاحا مادر زاد رتبه برتر کنکور به دنیا نیومدن !

 

حتما بخوانید
به سادگی درک مطلب عربی را ۱۰۰% بزنید

آیا بدون مشاور میشه کنکور قبول شد ؟

این سوال هم مشابه سوال بالاست و طبق نکته ای که بالاتر گفته شد اکثریت قبولی های رشته ها و دانشگاه های خوب و مورد هدف داوطلبین توسط دانش آموزانی کسب می شوند که راهنما و مشاور دارند و در مدارس خاص مثل تیزهوشان و نمونه دولتی یا غیر انتفاعی های خاص تحصیل می کنند . در کنکور سال های اخیر بالای ۹۸% از این قبولی رشته و دانشگاه های خوب توسط دانش آموزان این مدارس تصاحب شده است! لطفا به درصد ۹۸% توجه کنید و می توان حدس زد آن ۲% باقی هم از دانش آموزان ( سهمیه دار ) مدارس دیگر کسب شده است ! حال جمله ی معروف و آشنای همیشگی گروهی از بچه ها قابل تامل است : من خودم بلدم بلدم بلدم !!! میرم رشته خوب و دانشگاه خوب قبول میشم !!!

 

پول مشاور کنکور ندارم !

یکی از چیزهایی که بچه ها موقع انتخاب یک راهنما و مشاور برای موفقیت شون میگن اینه که من پول ندارم مشاور کنکور بگیرم ! اولین موضوع در مورد این حرف اینه که آقا تو این دوره کی پول داره مگه !؟ با هر کسی حرف میزنی میگه پول ندارم ! دوم این که اگر واقعا کسی پول نداره اتفاقا باید یه تصمیم بزرگ بگیره تا بتونه یه کار بزرگ انجام بده مثلا از هدف معمولی مثل فرهنگیان شروع کنم که نه خیلی بالاست و نه خیلی پایین کسی که برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان خرج کنه قطعا چند برابرشو تو حدود یکی دوسال بدست میاره ! کسی که دانشگاه فرهنگیان قبول میشه چند ماه بعد براش حکم حقوق میخوره و از همون دوران دانشجویی حقوق بگیر دولت میشه اون موئقع نه تنها پول مشاورشو درمیاره هیچ اینده و زندگی تضمین میشه این فقط در مورد دانشگاه فرهنگیان بود بماند رشته هایی مثل پزشکی و…

حتما بخوانید
برنامه ریزی برای کنکور یکی از مهمترین فاکتور ها

توجه

اگر الان برای موفقیتت خرج نکنی مجبور میشی در آینده ده برابر این پولو شهریه دانشگاه آزاد کنی!!!

بچه ها این جز واقعیات تلخ کنکور خیلی از بچه هاست یعنی اولش میگن من عمرا برم دانشگاه آزاد اما اون موقع که حسابی از خوندن و کنکور به دلیل نتیجه نگرفتن و قبول نشدن تو دانشگاه دولتی خسته شدن و اون موقعی که حرف دیگران دیوونه شون کرد مجبور میشن میرن دانشگاه آزاد !!! آقا دانشگاه آزاد مگه بده ؟! نه بد نیست اتفاقا برای خیلی ها خوبه اما وقتی شما الان میتونی با یه مشاوره حرفه ای با برنامه ریزی توپ و انگیزه بالا دانشگاه دولتی قبول شی چرا نباید از این شرایط استفاده کنی که در آینده مجبور شی بری دانشگاه آزاد ؟!

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “رتبه برتری که مشاور کنکور نداشت !( آیا مشاور کنکور لازم است ؟)” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا