جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » آکادمی روابط عاطفی و ازدواج » رابطه عاطفی جدید شروع نکن.آماده نیستی!

رابطه عاطفی جدید شروع نکن.آماده نیستی!

رابطه عاطفی که قبلا به مشکل خورده و کات شده. برای رابطه جدید باید یه سری چیزا رو راعیت کرد بچه ها بهم میگن: آقای علامه من از یه رابطه داغون و سمی اومدم بیرون و ضربه های زیادی رو تجربه کردم به نظرتون باز من میتونم یه رابطه رو استارت کنم؟ کی میتونم اماده یه رابطه باشم که هم من آسیب نیبینم نه اون پارتنر؟ برای از بین بردن درد اون رابطه قبلی با یکی دیگه شروع بکنم؟

وقتی رابطه‌ای به بن‌بست می‌خوره، پریشونی عاطفی و سردرگمی دو طرف رو به‌سمت تصمیمای عجولانه هدایت می‌کنه؛ تصمیمی مثل شروع رابطه جدید وقتی زخم‌های رابطه قبلی هنوز خوب نشده. اگر قصد دارین بلافاصله بعد از جدایی رابطه‌ای جدید رو شروع کنید، چند دقیقه وقت بگذارید و این مقاله رو تا آخر بخونید که متوجه شوید بهتر شدن حالتون بهتر از شروع یه رابطه اشتباهه.

زمان مناسب برای شروع رابطه عاطفی جدید

هیچ قانون سفت‌و‌سختی برای زمان مناسب شروع رابطه جدید بعد از یه شکست وجود نداره، چون در این مورد «زمان» عامل تعیین‌کننده‌ نیست؛ فکر و احساس درونی شخصی شمات که نقطه شروع دوباره رو مشخص میکنه بچه ها. بعضی‌ها ۲ هفته بعد از تموم رابطه‌ای ۲ساله، رابطه‌ای جدید رو شروع می‌کنن و بعضیا بعد از ۲ سال هم نمی‌تونند به آدم دیگه ای فکر کنن. اینکه حس میشه، دوران نقاهت باید گذشته باشه و به خود واقعی‌تون برگشته باشین. بازگشتن خنده، شادی، امید به زندگی و انگیزه شرط های اصلی شروع رابطه اس.

نشونه های جدید برای شروع یک رابطه عاطفی

۱. مسئولیت و نقش خودتونو تو رابطه عاطفی قبلی بدونید

اینکه نقش و مسئولیت شما در رابطه ای که تموم شده، جدا از این که شما ادم بده بودین یا اونی که ضربه خورده ، اولین قدم برای پشت‌سرگذاشتن رابطه قبلیه. جدایی پیشنهاد شما بود یا شما گفتین و شما قبول کردین؟ کدوم رفتارها و واکنش‌های شما در رسیدن به جدایی دخیل بوده؟ وقتی اشتباهات خود رو می‌دونید و آماده‌این ضعف‌های خودتونو رو اصلاح کنید، رشد شخصی و فکری خود رو نشون میدین و اعلام می‌کنین در موقعیت بهتری برای مقابله با موقعیت‌ها و درگیری‌های مشابه هستین.

حتما بخوانید
نشانه های دوست داشتن در چشم چیست؟( 10 نشانه مهم)

۲. توی رابطه عاطفی مرز تعیین کرده باشین

جدایی نتیجه ناسازگاریه. خواسته‌ها و نخواسته‌هایی که نتونستید مطرح کنین، امروز شما رو به جدایی رسونده. بنابراین عاقلانه اس قبل از شروع رابطه جدید، یاد بگیرین چجوری مرز تعیین کنین و از نیازهایی که دارین حرف بزنین. در واقع با این کار خودتونو از ناراحتی و دل‌شکستگی‌های بعدی نجات میدین.

۳. حرف‌زدن درباره جدایی قبلی شما رو عصبانی نمیکنه

اگر بعد از جدایی عصبی هستیت، کسی بهتون خرده نمی‌گیره. خشم حق طبیعی شماست، اما باید دید با این خشم چیکار میکنین می‌تونید بدون عصبانیت از این تجربه تلخ حرف بزنین یا نه میگین یارو لیاقت نداشت، من از سرشم زیاد بودم، فک کرده کیه با من اینجور می‌کنه، ولی حرفا دیگه یا با اینکه بهتون بد کرده ازش طرف داری میکنید؟

۴. مدت‌هاست حرفی از رابطه قبلی نمی‌زنین

در دوران گذر از رابطه‌ای جدی، دو طرف خواسته یا ناخواسته تا مدت‌ها اسم یکدیگر رو به زبون میارن. اصلا تمام حرف‌هاشون از رابطه قبلیه. بعضی وقتا برای فراموش‌کردنش رابطه تازه‌ای رو شروع می‌کنن، اما در قرار ملاقات با شخص جدید باز هم از خوبی‌ها و بدی‌های رابطه قبلی میگن. امید به برگردوندن رابطه‌ی تموم شده یا تمایل به برگشتن به رابطه با نفر قبلی نشون میده هنوز به اون وابسته‌هستین.

۵. حالتون با خودتون خوبه

مهم‌ترین نشونه اعتماد‌به‌نفس زیاده. حالا ارزش خودتونو خوب می‌دونید و دیگه نمی‌خواین به هرچه پیش اومد رضایت بدین و بگین چاره ای نیست باز خوبه یکی اومد یه پیشنهاد داد. اینجا بهترین نقطه برای شروع ارتباط بعدیه، جایی که مطمئنین برای خوشبختی به هیچ‌کس جز خودتون نیاز ندارین و به زندگی عادیتون برگشتین.

۶. از شروع دوباره نمی‌ترسین

جدایی کاری با دو طرف می‌کنه که حتی از فکرکردن به شروع دوباره می‌ترسن. این ترس کاملا طبیعیه و نباید خودتون رو بابتش سرزنش کنین. به‌محض اینکه سپرهای دفاعی دور خودتونو نسبت به یه دیت جدید بیارین پایین گارد نداشته باشین و مشتاقانه منتظر ملاقات با شخص جدیدی باشین، میشه گفت از گذشته تاریکی که داشتین دارین سالم میاین بیرون . البته انگیزه شما هم قابل اهمیته. تلاش برای دوست‌ پیدا کردن نباید مرهمی باشه برای فراموش کردن رابطه قبلی.

حتما بخوانید
چرا عشق اولیه بعد چند وقت فروکش می‌کنه؟

۷. کاملا حالتون خوبه

جدایی معمولا با غم‌و‌غصه و حتی با افسردگی همراهه. زمانی که اندوه کم‌رنگ و احساس آزادی پررنگ میشه، دوران نقاهت تموم شده و آماده شناخت خود واقعی‌تون هستین. شاید مهارت یا سرگرمی تازه‌ای پیدا کنین و دست به فعالیت‌هایی بزنین که در رابطه قبلی آدمی نبودین که این کارا رو بکنید .

۸. شخصی نظرتون ر‌و جلب کرده؟

کسی تونسته نظرتون ر‌ جلب کنه؟ اگر بله، این نشونه خوبیه عزیزم. کسی که فکروذکرش در رابطه‌ای جامونده باشه، هنوز همه رو با اون فرد قبلی مقایسه می‌کنه . اما اگر نگاه تحسین‌آمیز بقیه براتون لذت‌بخشه، احتمالا آماده شروع دوباره هستین.

چند نکته مهم برای شروع رابطه عاطفی جدید

۱. از آمادگی برای شروع دوباره مطمئن بشین

اگر نمی‌خواید در قرار اول کارتون به گریه و تعریف خاطرات تلخ گذشته بکشه، مطمئن شین برای شروع دوباره آماده‌این. غریبه‌ها نمی‌تونن شما رو از فکر نفر قبلی بیرون بیارن؛ این به کنار، به فرد مقابل هم فکر کنین که امیدوار به شروع رابطه‌ای مطمئن هستین. اگر هنوز از رابطه قبلی نگذشتین، وقت خودتونو و بقیه رو تلف نکنین. مدتی رو تنها باشین و ببینید چه انتظاری از رابطه خوب و موفق دارین.

بخونش:پارتنر سمی چه نشونه هایی داره؟

۲. شروع دوباره همیشه سخته

بعضی اوقات قرارگذاشتنه بعد از جدایی احساسی مثل خیانت بهمون میده. این اولین مانع است و وظیفه داریت اون رو از بین ببرین. درباره گذشته خودتون صادق باشین، اما نیازی به تعریف ریز به ریز همه چی نیست. با کمترین اطلاعات ممکن فرد مقابل رو از وضعیت خودتون مطلع کنین تا بدونه جای زخم رابطه قبلی هنوز خوب نشده.

۳. انتظارات خودتونو بدونید

حواستون به درس‌هایی که از رابطه قبلی گرفتین باشه. رک و واضح انتظارات خودتونو بگین و درباره مسائلی که ممکنه بعدها به مشکلات بزرگ‌تر تبدیل میشن، سازش نکنین. یک برگ کاغذ بردارین، در یک سمتش ویژگی‌های مثبت و منفی پارتنر قبلی و توی قسمت دیگه کاغذ انتظارایی که از طرف اون فرد برآورده نشد رو بنویسین. به‌کمک این برگه می‌تونید شخصیت دلخواه خودتونو تعریف کنید.

حتما بخوانید
چرا هیچ پسری از من خوشش نمیاد؟(چرا هیچ پسری با من دوست نمیشه)

۴. واقع‌بین باشین

حالا که بعد از شکستی تلخ سرپا شدین و به‌دنبال آدم مناسب می‌گردین، بدونید که این فرایند برایتون یکم زمان بره. به آدم‌ها حق بدین نخوان با نزدیک‌شدن به شخصی که به‌تازگی از رابطه عاطفی اومده بیرون که توش شکست خورده، خودشو در معرض شکست و آسیب قرار بدن. واقع‌بین باشین و اگر شخصی نظرتون رو جلب کرده، بهش فرصت اعتماد‌کردن بدین.

۵. خودتون باشین

گاهی زخم‌های گذشته وادارمون می‌کنه خود واقعی‌مون رو از شخصی که تازه با اون آشنا شدیم، پنهان کنیم. در حالی که شرط اصلی برای رابطه جدی، برداشتن این نقاب ظاهری و نمایش خود واقعیمونه. این‌طوری خودمون رو هم بهتر میشناسیم و نقاط ضعف و قوتمان رو متوجه میشیم. از طردشدن نترسین و امیدوار باشین.

بعد از تموم رابطه، برگشتن به زندگی عادی و آشناشدن با آدم‌های جدید بعضی وقتا اینقدر زجرآوره که عده‌ای ترجیح می‌دهنن به همون رابطه قبلی برگردن؛ حتی به‌‌اشتباه و به‌قیمت آسیب‌زدن به خودشون. بدتر از این، عده‌ای تلاش میکنن برای پرت‌کردن حواس خودشون از رابطه قبلی، رابطه‌ای جدید رو شروع کنن در حالی که هنوز خاطرات نفر قبل رو زمین نگذاشتن. جفت این گروه‌ها آسیب می‌بینن، چونکه برای شروع دوباره باید زمان قابل‌توجهی رو صرف گذر از دوران نقاهت و بهبودی کامل از تلخی‌های گذشته کرد.

شما برای شروع رابطه بعدی چقدر زمان نیاز دارین؟ چطور می‌فهمید برای پذیرش فردی جدید در زندگی کاملا آماده‌این؟ دوست داری یه رابطه فوق‌العاده رو تجربه کنی بدون هیچ دلشکستگی بدون هیچ ناراحتی؟ و نخوای هی غصه بخوری که اینم منو اخر ول می‌کنه من کمکت میکنم من پوریا علامه مشاور روابط عاطفی میتونم دستتو بگیرم و ببرم تو یه رابطه ای که سراسر آرامشه

تصویر شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “رابطه عاطفی جدید شروع نکن.آماده نیستی!” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا