خوشبختی در رابطه عاطفی ساختنی است

خوشبختی در رابطه
  • خوشبختی در رابطه عاطفی ساختنی است

    خوشبختی در رابطه عاطفی نتیجه‌ی گردآوری از عوامل مختلف است که با همدلی، همراهی، احترام، صداقت، تفاهم و شفافیت بین دو نفر در رابطه برقرار می‌شود. برای ساختن یک رابطه عاطفی موفق، لازم است که هر دو نفر تلاش کنند تا با یکدیگر بهترین رابطه را برقرار کنند. این شامل قبول کردن اختلافات، آمادگی برای کار با یکدیگر به‌منظور حل مشکلات، و همچنین داشتن ارتباط با یکدیگر به‌صورت منظم و پایدار می‌شود.

    در رابطه عاطفی، احساسات مهمی مانند عشق، احترام، توجه و درک متقابل بین دو نفر وجود دارد. برای رسیدن به خوشبختی در رابطه عاطفی، نیاز است که هر دو نفر توانایی نشان دادن این احساسات را داشته باشند. احترام به یکدیگر، شفافیت در روابط، توجه به نیازهای همدیگر و قابلیت پذیرش اختلافات از جمله مهارت‌هایی هستند که در رابطه عاطفی موفق باید داشته باشیم.

    همچنین، ارتباط مستمر با یکدیگر، شنیدن نظرات و پیشنهادات همدیگر، تلاش برای تأمین نیازهای یکدیگر و همچنین به اشتراک گذاشتن لحظات خوش با هم از دیگر عوامل مهم در رسیدن به خوشبختی در رابطه عاطفی هستند.

    به طور کلی، خوشبختی در رابطه عاطفی به معنای داشتن رابطه‌ای سالم، پایدار و مفید با شخص دیگر است. این خوشبختی باعث افزایش رضایت شخصی و حس خوشبختی در زندگی افراد می‌شود.

    در مجموعه مقالات پیش نیازهای رابطه عاطفی به بررسی راهکارها و رفتارهایی که قبل از شروع یک رابطه عاشقانه باید به آن ها توجه کرد، می پردازیم. البته این پیش نیازها لزوماً برای قبل از شروع رابطه نمیباشد؛ بلکه در حین رابطه هم باید به آن ها توجه کرد و پایبند بود. در این مقاله به موضوع ساختن خوشبختی در رابطه میپردازیم.

     

    خوشبختی در رابطه چگونه ساخته میشود؟

     

    اگر فکر می کنید که خوشبختی در رابطه خود به خود بی وجود می آید،  کاملاً در اشتباه هستید. شما باید مسئولیت صد در صد زندگی و خوشبختی خود را بر عهده بگیرید. چراکه جز این، خیالبافی است. هیچ چیزی به خودی خود از آسمان نازل نمیشود. خوشبختی ساده و راحت است اما ساختنی است.

    علاقه هم مانند یک ساختمان زیبا باید ساخته شود. داشتن علاقه یکی از پیش نیازهای خوشبختی در رابطه بوده و آن هم ساختنی است. باید پله پله و مرحله به مرحله آن را بسازید. دوستی و عشق ایده آل محصولی از عقاید، اهداف و همکاری است که با تلاش و فعالیت می توان به آن رسید.

    برای اینکه بتوان این مسئولیت را در خود به وجود آورد و آنرا واقعی ساخت، باید به سوال های زیر فکر کرد و جواب های آنها را کامل و دقیق نوشت:

     آیا اصلا به زندگی زناشویی علاقه ای دارید؟

     

    این سوال اولین سوالی است که باید در راستای قبول مسئولیت کامل زندگی و خوشبختی در رابطه به آن پاسخ دهید. گاهی افراد بدون علاقه به زندگی زناشویی وارد یک رابطه می شوند. اگر از آن ها بپرسید که دلیل این رفتار شما چیست، می گویند که فقط دلشان می خواسته است که وارد یک رابطه شوند و از خود رابطه و زندگی زناشویی بیزار هستند. یا در کل فرقی برایشان نمی کند. در حالی که بدون علاقه مند بودن به داشتن زندگی زناشویی اصلاً زندگی ممکن نیست؛ چه برسد به خوشبختی در رابطه و حفظ آن.

    آمادگی برای زندگی زناشویی نشانه هایی دارد و نمیتوان همینطور وارد آن شد. چراکه زندگی هردو طرف پس از مدت کوتاهی نابود میشود. خوشبختی در رابطه نیز چیز بزرگی است و به راحتی به دست نمیاید؛ مخصوصاً وقتی فرد اصلاً علاقه ای به داشتن رابطه ندارد.

     

    همسر شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

    حتماً برای خودتان مشخص کنید که معیارها، رفتارها و ویژگی هایی که از همسر خود انتظار دارید، چیست. البته، ابتدا باید جوابتان به سوال اول مثبت باشد. سپس به سراغ این سوال بیایید. چراکه بدون داشتن علاقه به ساخت زندگی مشترک لازم نیست که به فکر ویژگیهای همسر مورد علاقه باشید.

    برای خوشبختی در رابطه زناشویی حتماً باید کسی را پیدا کنید که نیمه گمشده شما باشد. درمورد روش های پیدا کردن نیمه گمشده نیز مفصل در سری مقالات پیدا کردن نیمه گمشده توضیح داده ایم. در واقع نیمه گمشده نشانه هایی دارد که با داشتن آنها میتوان گفت که فرد میتواند همسر خوبی برایتان باشد. اما اگر کسی فاقد این نشانه ها بود، یعنی احتمالاً این رابطه به سرانجام نخواهد رسید. البته این ویژگی هایی که برای نیمه گمشده بیان کرده ایم، ویژگیهای کلی و عمومی و لازمه خوشبختی در رابطه هستند. علاوه بر اینها هرکسی خود نیز دارای معیارهای شخصی میباشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا