جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مهارت های زندگی پس از ازدواج » خانواده درمانی کارکردی (FFT)

خانواده درمانی کارکردی (FFT)

خانواده درمانی کارکردی (FFT)

خانواده درمان کارکردی رویکرد مبتنی بر خانواده نویدبخش دیگری برای پیشگیری و درمان مشکلات سلوکی دوران کودکی و نوجوانی است. این مدل مبتنی است بر این فرض که مشکلات رفتاری کودکان، یک کارکرد را در داخل نظام خانواده برعهده دارند و توسط فرایندهای بین فردی غیر انطباقی شروع و حفظ می شوند.

 

بنابراین، درمان تغییر در این الگوهای تعاملی مخرب را مورد هدف قرار می‌دهد و از مداخلات رفتاری برای تقویت راه های مثبت پاسخ دهی در داخل خانواده استفاده می‌کند. تحقیقات اولیه که جزء اولین آزمایشات خانواده درمانی برای مشکلات رفتاری نوجوانی بودند که به خوبی کنترل شده بودند اثبات کردند که خانواده درمانی کارکردی، کارکرد خانواده را بهبود و اعتیاد به ارتکاب جرم در میان نوجوانان بزهکار را نسبت به گروه درمانی نوجوان مبتنی بر دادگاه، گروه درمانی در منزل، درمان روان پویشی یا هر درمانی دیگری به میزان بیشتری کاهش داد.

تاثیر پیشگیرانه این مدل بر خواهرها و برادرهای کوچکتر نوجوانانی که در آزمایش اصلی درمان شدند آشکار شده بود. آنها دو و نیم سال بعد مورد ارزیابی قرار گرفته بودند و به طور قابل توجهی میزان پایین تری از درگیری با قانون را نسبت به خواهر و برادرها در درمانهای دیگر داشتند. یک مطالعه جدیدتر روی FFT بر یک نمونه شهری از مجرمان خشن، میزان کمتری از ارتکاب مجدد جرم را در مقایسه با گروه کنترل همگن نشان داد؛ جوانان FFT جرم های کمتری را مرتکب شدند و در فعالیت‌های مجرمانه که شدت کمتری داشتند درگیر گشتند.

حتما بخوانید
طلاق غیابی چیست و چه راههایی دارد؟⭐
Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “خانواده درمانی کارکردی (FFT)” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا