جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » آکادمی رشد و تحول فردی » تقلید از دیگران چطور سرنوشت شما را تغییر میدهد؟

تقلید از دیگران چطور سرنوشت شما را تغییر میدهد؟

چرا ما می خواهیم چیزهای را که دیگران دارند ،داشته باشیم؟  می توان گفت برای عده ای پاسخ به این پرسش ممکن است ناراحت کننده یا مشکل باشد.

اما این که بگوییم خواسته های ما تقلیدی هستند، دقیقا به چه معنی است؟ در اصل این نظریه، تقلید را به عنوان سوخت اولیه در موتور خانه پیچیده خواسته های انسان ترسیم می کند. یا همان طور که بورگیس آن را توصیف می کند: ” ما آن چه را که دیگران دارند، می خواهیم زیرا آن ها، آن را دارند.” بورگیس معتقد است که این مشکل با افزایش استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی بیشتر شده، در نتیجه بهتر است از الگوریتم ها ضروری و کارآمد برای مقابله با آن بهره ببریم.

تقلید از دیگران نشان می دهد چیزهایی که ما می خواهیم تحت تاثیر افراد دیگر و جامعه است. در واقع چیزی که آن ها دارند، ما نیز همان را می خواهیم. اگرچه این ایده و نظریه می تواند افراد را شوکه کند.

تاثیراتی که تقلید روی ما می گذارد را باید درک کنیم. بورگیس می‌گوید: “ما در انتخاب افرادی که خود را با آن‌ها احاطه کرده‌ایم آزادیم، افرادی که اجازه می‌دهیم بر ما تأثیر بگذارند”

به گفته نویسنده بهترین راه برای مقابله با تقلید از دیگران، وقت گذاشتن و تفکر در مورد تأثیراتی است که هر روز تقلید روی ما می گذارد و همچنین اجازه ندهیم تقلید از دیگران اثرات مخرب داشته باشد.

در این مقاله چهار روش برای درک تقلید از دیگران که در بهتر شدن حرفه، زندگی شخصی و روابطه تان به شما کمک می کند ارائه می شود.

بهتر است شغلی را که انتخاب کرده ایم درک کنیم

بورگیس می‌گوید: «ما شغل خاصی را دنبال می‌کنیم، زیرا در حال تقلید از علاقه افراد دیگری هستیم که آن حرفه یا شغل را مطلوب و خوب می دانند. او همچنین معتقد است، ما از چیزهایی مانند، شیوه زندگی برای توجیه این انتخاب ها استفاده می کنیم، تا تأثیرات تقلید را نادیده بگیریم.

حتما بخوانید
فنون آرامش دادن و کمک کردن به دیگران⭐

از نظر بورگس تقلید از دیگران به ما در انتخاب شغل کمک می کند و موجب می شود، کارها را با اراده بیشتری شروع کنیم.

در واقع اگر دلیل جاه طلبی خود را پیدا کنیم، می توانیم تا میزان زیادی اثرات مخرب آن ر ا کاهش دهیم همچنین با تمرکز بر مواردی که موجب پیشرفت و تحقق اهداف ما می شود، به جایگاه بهتری برسیم.

او می‌گوید: «تعریف من از موفقیت تغییر کرده است. معتقدم من بخشی از یک جامعه هستم و تا حدی که به دیگران کمک کرده‌ام تا موفق شوند، خود را نیز موفق می‌دانم”.

 

مدیریت بهتر انگیزه های افراد در یک زمینه سازمانی

بورگیس توضیح می‌دهد که بخشی از تقلید، مربوط به تبدیل شدن تمایل به رقابت‌ است. یعنی زمانی که در یک سازمان شغل یا نقش ‌مبهمی وجود دارد، یا زمانی که افراد برای چیزهای انتزاعی مانند موقعیت و قدرت می‌جنگند، رقابت به وجود می‌آید.

به گفته نویسنده، چیزی ذاتی در مورد تقلید از دیگران وجود دارد که می تواند در موقعیت های خاص منجر به تعارض شود. او توضیح می دهد: «تقلید از دیگران به رقابت منجر می شود، زیرا ما از افراد دیگر تقلید می کنیم.

راه حل مهار تقلید از دیگران

رهبران می تواند تیم هایی با ترکیبی از افراد مناسب و شخصیت های موثر کنار یکدیگر قرار داده تا از این مشکلات جلوگیری کرده و اجازه ندهند که اختلافات جزیی به دعواهای بزرگ تبدیل شوند.

نحوه تفسیر رسانه های خبری و روندهای اجتماعی را از تقلید از دیگران بهتر درک کنید.

یادگیری در مورد تقلید از دیگران می تواند به ما کمک کند، رسانه های اجتماعی و خبری را در زمینه بهتری قرار دهیم و حتی تفرقه موجود در بسیاری از گفتمان های فرهنگی و سیاسی فعلی خود را درک کنیم.

حتما بخوانید
تعریف ایگو چیست ؟ آشنایی با مفهوم ایگو در روانشناسی

به گفته بورگیس، یکی از تأثیرات اجتماعی عمده تقلید از دیگران، قربانی کردن یا تمایل به مقصر دانستن دیگران است.

مقصر دانستن دیگران اعتماد ما را نسبت به دو طرف طیف سیاسی، کاهش داده و موجب سردرگرمی ما می شود. زمانی که گرفتار این نوع احساس می شویم، باید آگاه باشیم زیرا بورگیس می‌گوید: وقتی به فکر خودمان نیستیم قطعا به نوعی گرفتار تقلید از دیگران شدید به چیزی هستیم.

بهتر است بدانید که چگونه با دیگران مهربانانه تر رفتار کنید

 

با وجود تمام آسیب‌های اجتماعی که تقلید از دیگران می‌تواند ایجاد کند، بورگیس اصرار دارد که هنوز نکات مثبتی وجود دارد. او می گوید: «امیال تقلیدی مثبت نیز وجود دارند و افرادی که امیال تقلیدی خود بررسی کرده و آن ها را می شناسند نیز می توانند به دیگران در شناخت تقلید از دیگران خود کمک کنند.»

به نظر نویسنده، بهترین راه برای تقلید از تمایلات مثبت، «ضد تقلید» بودن در برابر فشار است. به عنوان مثال، زمانی که شخص دیگری با ما بد رفتار است ، تقلید از دیگران ما را وسوسه می کند که ما نیز مانند او رفتار کنیم. در عوض، بورگیس پیشنهاد می‌دهد، ما می‌توانیم راه اصلی را در پیش بگیریم: «من از کاری که شما با من می‌کنید تقلید نمی‌کنم.»

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “تقلید از دیگران چطور سرنوشت شما را تغییر میدهد؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا