دلایل غر زدن خانم ها چیست؟ و چه واکنشی باید نشان دهید؟

غر زدن خانم ها
  • دلایل غر زدن خانم ها چیست؟ و چه واکنشی باید نشان دهید؟

     

    چکیده مطلب

    غر زدن مردها و زن‌ها در زندگی زناشویی یکی از مشکلاتی هست که باید بتوانید آن را مدیریت کنید و بخوبی همسر خود را درک کنید. غر زدن همسر خود را اگر بتوانید بفهمید می‌توانید اختلافات زناشویی را بهتر فهمیده و به ساختن فضای مشترک عاشقانه با همسر خود کمک کنید. این مطلب به شما می‌آموزد که غر زدن همسر از کجا می‌تواند نشات بگیرد و چگونه با آن برخورد کنید.

    بسیاری از مردانی که به آنها مشاوره داده ایم به ما این عبارات را گفته اند: دلیل غر زدن خانم ها چیست؟ چرا مشکلات گذشته را همیشه بیان می‌کنند؟ من هیچ کاری برای این موضوع نتوانسته‌ام انجام دهم. آیا این موضوع برای شما آشنا هست؟ این بحث ها همیشه در زندگی زناشویی وجود دارد که طرفین سعی می‌کنند مشکلات گذشته را حل کنند. هرچند نمی‌توان این موضوع را به همه تعمیم دهیم اما نشانه‌های مشترکی وجود دارد که در بحث و مشاجره‌های زناشویی به کرات شنیده می‌شوید

    باز دوباره می‌گوییم، همه مثل هم نیستند اما موارد زیر در مشاهدات ما از مشاوره‌های خانوادگی به دفعات دیده شده است:

    «همسرم همیشه مسائل گذشته را یادآوری می‌کند و هیچ گاه این کار را ترک نخواهد کرد.»

    «همسرم از چیزهای مختلف عبور نمی کند و آنها را نمی تواند فراموش کند.»

    «همسرم خیلی منفی نگر هست.»

    «همسرم تلاش من را برای بهتر کردن شرایط را نمی فهمد.»

    «من همیشه احساس میکنم که فرد اشتباهی هستم.»

    «همسرم همیشه به بهانه ای شروع به غر زدن می‌کند.»

    خب باید اینگونه بگوییم که زوجین، فارغ از جنسیت‌ چه زن و چه مرد غر زدن را دارند. اما هدف شما از خواندن این مطلب این هست که چگونه بتوانید طرف مقابل خود را بهتر درک کنید. در اینجا دلایل غر زدن خانم ها و یادآوری همیشگی مشکلات و اشتباهات قبلی را خواهید فهمید.

    شما آنگونه که وی می‌خواهد نیازهایش را تشخیص نمی‌دهید

     

    یکی از بزرگترین دلایل غر زدن خانم ها این هست که مسائل گذشته را یادآوری می‌کنند تا احساس شنیده و درک شدن از سوی کسی که دلیل آن موضوع بوده است را بدست آورند. تجربه زن‌ها در این زمینه کافی نیست و شما باید احساس آن‌ها را درک کنید.

    از خودتان بپرسید به چه دلیل این موضوعات را دوباره یادآوری می‌کند؟ و پاسخ آن را به وی بگویید، خیلی آسان هست. مثلا باید به همسر خود در چنین مواقعی بگویید: «من میدونم که به خاطر فلان کار تو رو ناراحت کردم.» در این لحظه بیشتر از این نیازی نیست حرفی بزنید. وقتی که همسر شما متوجه بشود که برایش ارزشی قائل شده اید، مثلا اینکه بدانید دلیل ناراحتیش را درست تشخیص داده اید، دوباره می‌تواند به صورت منطقی به رابطه عاطفی اش با شما شکل دهد.

    مقالات مرتبط:  همسرم فاقد مهارت همدلی است، چه کار کنم؟

    وقتی که از این موضوع عبور کرد می‌توانید به صورت منطقی برای وی توضیح دهید که چگونه مشکل ایجاد شده را می‌بینید و از زاویه دید خودتان نیز توضیح دهید که قصد آسیب زدن به وی را نداشته اید و برای این موضوع ناراحت هستید.

    قدرت اعتبار بخشیدن به شخصیت طرف مقابل برای رسیدن به سازش دو طرفه  و جلوگیری از غر زدن خانم ها بسیار فوق العاده است.

    شما دائما سعی می‌کنید که مشکل را برطرف کنید

     

    غر زدن خانم ها شاید به این خاطر هست که شما دائما سعی می‌کنید فقط مشکلات را برطرف کنید بجای اینکه درباره آنها با همسرتان صحبت کنید و سعی کنید احساسات وی را تشخیص دهید. زن ها همانطور که احساساتی می‌شوند آن را بیان می‌کنند ولی مردها ابتدا احساسات را در خود هضم می‌کنند و سپس آنها را بیان می‌کنند. دو رویکرد کاملا متفاوت از زن و مرد هست.

    هیچ کدام اشتباه نیست و فقط مشکلات را به شیوه ای متفاوت می‌نگرند. تعجبی ندارد اگر شخصیت زن‌ها را منفی‌نگر بدانید. زیرا هم‌زمان که مشکلات آغاز می‌شوند زن ها درباره آنها صحبت می‌کنند  اما مردها در درون خود به آنها می‌اندیشند و راه حلی برای آن می‌یابند.

    احساسات منفی زن با مرد متفاوت هست و زن درباره آن‌ها زیادی فکر نمی‌کند و کاری که شما باید انجام دهید این هست که غر زدن خانم ها را به خودتان نگیرید و به او فضا بدهید تا احساسات خود را بروز دهد و شما باید شنونده آنها باشید.

    دلیل غر زدن خانم ها همیشه به کارهای شما ارتباط ندارد

     

    مثلا وقتی همسر شما از سر کار باز می‌گردد احتمال دارد که خیلی ناراحت و عصبانی باشد و بگوید که من از کارم متنفرم و از اتفاقات ریز و درشت بدی که در محیط کارش اتفاق افتاده است صحبت کند.

    شاید شما احساس کنید که دلیل این عصبانیت خودتان هستید و در لاک خود فرو رفته و سراغ تماشای تلویزیون بروید و با خود بگویید «ای بابا دوباره شروع کرد. کاش همسری خوشحال داشتم.»

     


    متاسفانه شما بجای اینکه حال همسر خود را خوب کنید سعی می‌کنید مشکل را برطرف کنید و با تلاش خود کاری از پیش نمی برید و به همسر شما نیز حس نادیده گرفتن دست خواهد داد.

    و با خود خواهید گفت: «همسر من همیشه منفی نگر هست و هیچ چیزی او را خوشحال نمی کند.» و یا «همسرم به من توجه ندارد که چقدر برای او تلاش نمی کنم و احساسات من را نمی تواند بپذیرد.»

    همسر شما گذشته خوبی را با شما احساس نمی‌کند

     

    یکی از راه‌های به سازش رسیدن در زندگی زناشویی این هست که به دیدگاه یکدیگر اعتبار ببخشید بدون اینکه سعی کنید بحث را برنده باشید. اگر شما سعی کنید که همیشه برنده بودن را بدست آورید در این صورت نمی توانید هیچ احساسی را در همسر خود ارتقا دهید و یا بهبود ببخشید و غر زدن خانم ها برای همیشه ادامه دار خواهد بود.

    شما باید سعی کنید همسر خود را بفهمید و به او احترام بگذارید تا احساس امنیت به او دست بدهد. تمام کج فهمی‌های رابطه ی خود را برطرف کنید و به همسر خود و کارهایش ارزش و احترام قائل شوید و از مشکلات آینده آگاهی داشته باشد. در این صورت همسر شما نیز یاد می‌گیرد که قدر و ارزش شما را بداند.

    حالت روانی و مود ذهنی همسرتان را به خودتان ربط می‌دهید

     

    خب دوباره به فرایند ذهنی زن ها باید اشاره کنیم که آنها همچنان که اتفاقات و مشکلات را تجزیه تحلیل می‌کنند احساسات خود را بروز می‌دهند و شاید اینگونه فرض کنید که غر زدن خانم ها از این جهت هست اگر ناراحتی وجود دارد از دیدگاهی که نسبت به شما دارد نشات می‌گیرد.

    در بعضی مواقع باید این موضوع را درک کنید که دلیل ناراحتی همسرتان شما نیستید. هرچند که با شما با لحن بدی صحبت کند.

    از او بخواهید که مشکل اش را با شما درمیان بگذارد و از او بپرسید که دلیل ناراحتیش هستید یا موضوع دیگری وجود دارد؟ و چگونه می‌توانید از او حمایت کنید؟ و در آن لحظه به چه چیزی نیاز دارد؟

    همسر شما احساس عدم امنیت و اطمینان دارد و گاهی به شما نیاز دارد

     

    وقتی همسر شما موضوعی را بیان می‌کند که شما را ناراحت می‌کند احتمالا در حال دفاع از موضع خودش هست، زن‌ها احساس عدم امنیت در رابطه‌های عاطفی را براحتی حس می‌کنند و نیاز دارند چیزی را بدست آورند تا این حس آنها از بین برود.

    شاید همسرتان نیز خودش این موضوع را نتواند به صورت واضح بیان کند و فقط بداند که چیزی سرجایش نیست و شما خودتان باید این موضوع را تشخیص دهید و علت واقعی غر زدن خانم ها را تشخیص دهید.

     

    متاسفانه، بدون درک این مسائل نمی توانید همسر خود را درک کنید و اگر بخواهید این احساسات را نادیده بگیرید. همسر شما در اکثر اوقات می‌خواهد از خودش و احساساتش دفاع کند و به این شکل هست که او را ناراحت و رنجیده خاطر می‌یابید. باید سعی کنید احساسات او را بفهمید و از اینکه در لحظه نگرانی‌های خودش را بروز می‌دهید آزرده خاطر نشوید.

    بهرحال غر زدن خانم ها موضوعی هست که در پس پرده خود چیز دیگری نهفته است و شما باید قدرت درک آن را پیدا کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا