جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بلوغ عاطفی رو در زمان کات کردن بسنجید

بلوغ عاطفی رو در زمان کات کردن بسنجید

اگر من بهش توجه کنم پس بالغم؟ یعنی من بهش محبت کنم پس بلوغ عاطفی دارم؟ اگر من وظایفم رو انجام بدم شخص قابل احترامی توی رابطه هستم؟ جواب به تمامی این سوالات اینه: شاید

بلوغ عاطفی حقیقتاً در نقطه‌ی پایان رابطه مشخص میشه! جایی که احساس میکنی به درد هم نمیخورید و الان با هجمه‌ای از افکار و احساسات متضاد رو به رو میشی و وظیفه ت اینه که فقط بالغانه رفتار کنی! مطلب رو تا انتها بخون تا متوجه بشی منظورم چیه:

وقتی که میخوای کات بکنی، دو حالت وجود داره:

آ) خودت رو مریم مقدس میدونی، کسی که هیچ گناهی نکرده و تمام تقصیر ها گردن طرف مقابله! اون اشتباه کرده و اون باعث شده که رابطه از هم بپاشه و اونه که در به داغونه! تو قربانی تمام و اون ظالم تمام! در این حالت، تو هیچگاه پیشرفت نمیکنی! قصور و تقصیر های خودت رو نادیده میگیری و همه چی تقصیر گردن مقابله! در حالی که این اشتباهه

ب) خودت رو مقصر تمام قصورات دنیا میدونی! کسی که همه تقصیر ها بخاطر اونه و تویی که اشتباه کردی، تویی که کم کاری کردی. نقش طرف مقابل رو کاملاً نادیده میگیری و بی ارزش ترین انسان روی کره‌ی زمین، تویی. در این حالت، تو وابسته رفتار میکنی، حالت کنه و چسبنده رفتار میکنی که میگه تو باید به هر سازی که اون میگه برقصی و عملا بلوغ عاطفی به قهقراس!

YouTube

بلوغ عاطفی اونجاییه که میگی من این نیاز ها و انتظارات رو دارم، اون شخص هم یکسری نیاز ها و انتظارات! اگر شخص مقابل یا خود من، قادر به برطرف کردن حد مطلوبی از این نیازها نبودیم، وقتشه که از هم خداحافظی کنیم! من حق دارم ابراز نیاز بکنم، اون حق داره رفع این نیاز رو رد یا قبول بکنه.
قرار نیست هرطوری که من میخوام، دنیا و رابطه م پیش بره. گاهی اوقات دنیا نه تنها پا، بلکه با ماشین از روی دم من رد میشه و من هیچی نمیتونم بگم. پذیرش اینکه دیگه دنیا، مثل خونه‌ی مامان بابا نیست که داد و بیداد بکنم و همه به سازم برقصن نیست. بلکه طرف مقابلم یه داد دیگه سرم میزنه و میخوره تو پر من! چنین چیزی بلوغ عاطفی رو معنی میکنه

بلوغ عاطفی یعنی من قبول کنم در سردرگمی و تاریکی و ابهام بعد از جدایی قرار میگیرم و یه گوشه ای به خیالپردازی درمورد قصه های قشنگمون نمیشینم! به کارهای روزمره‌م، الزاماً میرسم و همیشه به خودم این جمله رو میگم:

” من کودکی نیستم که وجود امنیت من، وابسته به کسی باشه، من فرد بزرگسالی هستم که بدون هرکسی، میتونم زندگی‌م رو ادامه بدم”
اینه که فرق یه آدم پخته با یک آدم ناشی رو مشخص میکنه! همیشه با خودت این جمله رو تکرار کن و امیدوارم که حال دلت زودتر خوب بشه.

 

بلوغ عاطفی رو یاد میگیریم

تلاش میکنم حال دلت خوب بشه! مطمئنم خیلی ها با این مطالب آروم خواهند شد، ولی عزیزم، این رو هم در نظر بگیر که رفتارهای قدیمی، با افراد جدید، نتیجه های جدید نمیده ( دوبار بخون). مادامی که همینطوری رفتار میکنی، به کات میرسی و دردش، هر دفعه مثل شکستن استخون پا میاد سراغت. بیا رفتارها وسیاست های رفتاری جدید و بلوغ عاطفی یاد بگیریم. به همین یک شکله که مسیر نتایج رابطه هات رو تغییر بدی! ولی سوالم از تو اینه، آیا حاضری تغییر کنی؟

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “بلوغ عاطفی رو در زمان کات کردن بسنجید” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

پیمایش به بالا