آیا گوشی همسر خود را چک می‌کنید؟

چک کردن گوشی و مکالمات خصوصی همسر
  • آیا گوشی همسر خود را چک می‌کنید؟

    از آنجا که گوشی هوشمند در زندگی مدرن بسیار مهم شده است، به طور طبیعی مردم بیشتر از همیشه به گوشی خود اعتماد می‌کنند. اما در برخی موارد، ممکن است یک فرد به دلایل مختلف، از جمله بررسی بیش از حد، به گوشی همسر خود دسترسی داشته باشد.

    با این حال، باید توجه داشت که بررسی گوشی همسر شما برای هیچ دلیلی مسموح نیست و باید احترام به حریم خصوصی همسر خود داشته باشید. بررسی گوشی همسر شما می‌تواند به شک و تردید در رابطه با رابطه شما و همچنین به بروز مشکلات بیشتر منجر شود.

    اگر شما برای هر دلیلی با شک و تردید درباره رفتارهای همسر خود هستید، بهتر است با او در مورد آن صحبت کنید. شاید مشکل شما برای همسرتان مشخص نباشد و با صحبت کردن به راحتی حل شود. همچنین، اگر شما به دنبال اطمینان از وفاداری همسر خود هستید، بهتر است به دنبال راه‌های دیگری برای به دست آوردن اطلاعات باشید تا به حریم شخصی همسرتان تجاوز نکنید.

    در نهایت، باید توجه داشت که احترام به حریم شخصی همسر شما بسیار مهم است و هیچ گاه نباید به آن تجاوز شود. همچنین، بهتر است از راه‌های دیگری برای حل مشکلات خود استفاده کنید تا به دنبال راه‌های غیرقانونی و ناشایست بگردید.

    کنترل یا حسادت در روابط عاشقانه کار درستی است؟

     

    آیا به پیام‌ها و مسیج‌های گوشی همسر خود سرک می‌کشید؟ آیا تابه‌حال از خود این سوال را پرسیده‌اید که اصولا نگاه کردن به گفتگوهای همسرتان کار صحیحی است یا خیر؟ به باور عموم حسادت امری طبیعی در تمامی روابط عاشقانه محسوب می‌شود که  روان‌شناسی آن را تایید نمی‌کند  در این مقاله به بررسی دلایل و کارکرد احساس حسادت از دیدگاه مرد و زن می‌پردازیم.

    مطالعه جامعی که توسط محققان انجام شد، نشان داد که حدود دوسوم شرکت‌کنندگان به این موضوع اعتراف کردند که به‌صورت ناخواسته به پیام‌های خصوصی همسرشان که شامل فعالیت او در شبکه‌های اجتماعی (تلگرام، فیس‌بوک، اینستاگرام و …) هم می‌شود، نگاه انداخته‌اند. به‌عبارت‌دیگر، این افراد بدون رضایت همسرشان، گوشی و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی شریک زندگی‌شان را چک کرده‌اند.

     

    چک کردن گوشی و مکالمات خصوصی همسر: حسادت

    خطری که با بررسی ارتباطات و مکالمات خصوصی همسر متوجه شما می‌شود این است که ممکن است چیزی را پیدا کنید که هرچند مبهم است اما سبب حسادت شما شود. این حسادت ممکن است در قالب فکر یا احساسات یا رفتار در شما نمود پیدا کند. فارغ از اینکه حسادت را چگونه تجربه کرده باشد، عملکردی که این احساس دارد مبنی بر آن است که از رابطه‌مان در مقابل افرادی که قصد دارند شریک زندگی‌مان را از دستمان خارج کنند، محافظت کنیم و در مقابل او به دفاع برخیزیم.

    چه نوع پیام‌هایی باعث برانگیخته شدن حس حسادت همسر می‌شود؟

    نظر روان‌شناسی تکاملی در این مورد این است که زن و مرد هرکدام احساس حسادت را به روش‌های متفاوتی تجربه می‌کنند و محرک‌های متفاوتی را به چشم تهدید برای رابطه خود می‌پندارند.

    مردان معمولا نسبت به خیانت جنسی همسر حسادت می‌ورزند چراکه موضوع، مسئله پدری فرزندانش را به خطر می‌اندازد. در مقابل زنان نسبت به خیانت عاطفی شوهر حسادت می‌کنند، زیرا این نوع از خیانت ممکن است خطری برای تعهد طولانی‌مدت همسر محسوب می‌شود که امنیت و دسترسی به منابعی همچون غذا را در اختیارشان قرار می‌دهد.

    این تفاوت جنسیتی در پاسخ به محرک‌های مختلف حسادت برانگیز در یک مطالعه کلاسیک توسط بوس، لارسن و وسترن (۱۹۹۲) به‌خوبی ثابت شده است. در این تحقیق داوطلبان مرد و زن شرکت‌کننده در آزمایش داستان‌های مختلف خیانت عطفی و جنسی را می‌خوانند و به سوال‌هایی در مورد احساسات خود در ارتباط با خواندن هر سناریو پاسخ می‌دهند. محققان دریافتند که مردان در پاسخ به سناریوی خیانت جنسی همسر حسادت بیشتری را گزارش می‌کنند و زنان نیز در پاسخ به سناریوی خیانت عاطفی حسادت مضاعفی را گزارش می‌کنند.

     

    چه پیام‌هایی حسادت زنان و مردان را برمی‌انگیزد

    با توجه به اینکه افراد زیادی اعتراف می‌کنند که گوشی همسر خود را چک می‌کنند، مسئله‌ای که پیش می‌آید این است که آیا زن و مرد نسبت به پیام‌های خصوصی همسرشان واکنش متفاوتی نشان می‌دهند؟ آیا مکالمات با محتوای عاطفی حسادت بر‌انگیز است یا پیام‌هایی که محتوای جنسی دارند؟ تحقیق جالبی که توسط دان و مکلین صورت گرفت این سوال را موردبررسی قرار داد. طی این تحقیق تصویر (اسکرین شات) ۴ مکالمه که شامل محتوای پیام عاطفی و جنسی بودند را به داوطلبان نشان داده شد. تعداد دفعات و مدت‌زمانی که هر یک از داوطلبان به مکالمات توجه می‌کردند توسط دستگاه ردیاب حرکات چشم ضبط شد. محققان این فرضیه را مطرح کردند که به دلیل اینکه زنان و مردان به محرک‌های مختلفی حساسیت دارند، لذا میزان توجهی که به هرکدام از پیام‌های شامل محرک‌های خیانت جنسی یا عاطفی می‌کنند متفاوت است.

    داوطلبان این تحقیق ۴۲ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد بودند. ردیاب چشم مورداستفاده محققان دو عامل را ثبت کرد:

    • تعداد کل دفعاتی که هر داوطلب به هر پیام خیره می‌شود.
    • زمان کلی که صرف نگاه کردن به هر پیام می‌شود.

    همچنین از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا مشخص کنند که در صورت مشاهده کردن کدام‌یک از این پیام‌ها در گوشی همراه همسرشان بیشترین میزان ناراحتی و پریشانی را خواهند داشت.

    نتایج این مطالعه نیز در راستای مطالعات کلاسیک قبلی موید این مطلب بود که تعداد و زمان صرف شده برای دیدن پیام‌های عاطفی توسط زنان بیشتر از مردان است.

    این الگو در مورد مکالمات جنسی برعکس بود: مردان بیشتر از زنان به پیام‌هایی که حاوی مکالمات جنسی بود توجه نشان می‌دادند و زمان بیشتری را صرف نگاه به آن‌ها می‌کردند.

    چرا گوشی همسرتان را چک می‌کنید؟ آیا این کار درست است؟

    افراد چرا این نیاز را در خود حس می‌کنند که باید تلفن همراه همسر یا شوهر خود را چک کنند؟ و یا چرا باید اجازه دسترسی به موبایل معشوقشان را داشته باشند؟ خبر بد این‌که: یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۳ که توسط یکی از شرکت‌های بیمه‌کننده تلفن‌های همراه صورت گرفت نشان داد که از میان ۲۴۰۰ نفر شرکت‌کننده بریتانیایی که خیانت همسرشان را کشف کرند، یا خودشان خیانت کرده بودند، در ۴۱ درصد موارد شواهد خیانت صورت گرفته در حین چک کردن تلفن‌های همراه طرفین فاش شده است. دومین منبعی که عدم وفاداری و خیانت همسر را با احتمال ۲۳ درصدی فاش می‌کنند از طریق چک کردن سایت‌های شبکه‌های اجتماعی بوده است.

    این تحقیق ادعاهای مربوط به افزایش آسیب دیدن تلفن‌های همراه پس از کشف خیانت را جدی‌تر کرد: ۱۰ درصد از آن ۴۱ درصدی که خیانت همسر یا خودشان طی بررسی تلفن همراهشان فاش شده بود، گفتند که پس از برملا شدن ماجرا گوشی موبایلشان در حین مشاجره در اثر زمین افتاده یا پرت شدن، دچار خسارت شده است.

    این مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از افراد تقریبا به‌ طور مرتب گوشی همسر خود را چک می‌کنند. بعضی‌اوقات نیت خیری که پشت این رفتار است: افراد دلشان نمی‌خواهند وقت خود را با یک فرد خائن و متقلب تلف کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا