جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مشاوره کنکور و تحصیلی » آموزش تند خوانی کنکور+زیست شناسی|کتاب تمرین تند خوانی رایگان+فیلم

آموزش تند خوانی کنکور+زیست شناسی|کتاب تمرین تند خوانی رایگان+فیلم

 

 تاثیر تند خوانی در کنکور

 

 

داوطلب کنکور برای موفقیت در کنکور باید از تکنیک های تندخوانی کنکور استفاده کند چراکه در وهله اول زمان زیادی برای مطالعه ندارد . یک داوطلب کنکوری باید در یک سال درس سه سال دهم و یازدهم و دوازدهم را بخواند و آموزش ببیند و تست بزند و جمع بندی کند! گذشته از حجم بالای دروس یک داوطلب کنکوری حداقل نصف تایم مفید خود را در مجبور است در مدرسه چه به صورت حضوری چه غیر حضوری پای دروسی که آنچنان اهمیتی در کنکور ندارند کند ! دروسی که بعضا در کنکور سوال هم از آنها طرح نمی شود . هرچند تایم این دروس کم باشد اما کمش هم زیاد است. حتی دروس اختصاصی و مهم هم با محوریت کنکور آموزش داده نمی شود بلکه این دروس به نحوی آموزش داده می شود که دانش آموزان پایه دوازدهم بتوانند امتحان نهایی را پاس کنند! گروهی از دانش آموزان ترجیح می دهند در سال دوازدهم  از دغدغه های ذهنی این تیپ آموزش ها به دور باشند و تصمیم به تحصیل در مراکز آموزش بزرگسالان یا از راه دور می گیرند. تحت این شرایط هر چند از آموزش های به درد نخور فارغ می شوند و تایم بیشتری برای درس خواندن پیدا می کنند ولی فاکتور مهمی به اسم رقابت را از دست می دهند . در سال کنکور رقابت بین دانش آموزان هم کلاسی می تواند بازدهی درسی و تلاش آن ها را افزایش دهد .با همه این اوصاف که بسیار بیشتر از این حرف هاست و ما فقط به همین چند جمله بسنده می کنیم  داوطلب هوشمند کنکور برای موفقیت در کنکور باید کاملا هوشمندانه عمل کند و از تک تک ثانیه هایش به خوبی استفاده کند. داوطلب کنکور باید علاوه بر تلاش بالا و مدیریت روابط عاطفی و ایجاد تمرکز مطالعه و افزایش ساعت مطالعه تکنیک های تند خوانی حرفه ای در کنکور را نیز آموزش ببیند تا بتواند هرچه  سریع تر و بهتر به هدفش دست پیدا کند .

 

 تند خوانی درس

 

 

تکنیک های تند خوانی برای کنکور و حتی مقاطع تحصیلی دیگر می تواند فوق العاده تاثیر مثبت داشته باشد . تند خوانی درس ها باعث می شود که یک دانش آموز کنکوری در واحد زمانی کم تری مطالب و حجم بیشتری از دروس را مطالعه کند و در زمان خود صرفه جویی یا بهتر است بگویم مدیریت زمان کند و از زمان های باقی مانده برای آموزش بیشتر و مطالعه نکات تستی بیشتر و زدن تست های بیشتر استفاده کند . تند خوانی در سال کنکور دانش آموز را از کمبود وقت نجات می دهد چرا که دانش آموز یاد می گیرد چگونه دروس را تند تند بخواند در صورتی که روز به روز با انجام تمرین های تند خوانی سرعت و میزان فهم مطالب و دیتای درسی را بیشتر می کند.

 

حتما بخوانید
رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی تا چه میزان است؟

 تند خوانی برای همه دروس کنکور

 

 

تند خوانی در سال کنکور می تواند معجزه کند. تند خوانی مخصوصا ویژه دروس خواندنی است . اما با استفاده از روش ها و تکنیک های خاصی می توان برای مطالعه همه دروس کنکور از آن استفاده کرد . تند خوانی فقط روشی برای مطالعه چند درس حفظی محدود نیست بلکه با استراتژی هایی می توان آن را تبدیل به سبکی پر قدرت برای مطالعه دروس حفظی و مفهومی کرد . ذات تند خوانی با سرعت همراه است یعنی شما مطالب هر درسی را فارغ از عمومی یا اختصاصی بودن آن درس  می توانید تند خوانی کنید .

 

 تاثیر تند خوانی برای تمرکز در سال کنکور

 

تند خوانی در سال کنکور به وسیله پروسه ای خاص باعث تمرکز حواس و رفع حواس پرتی می شود.به این ترتیب که ذهن انسان دارای توان پردازشی خاصی از تعداد کلمات و دیتای درسی است .( که البته با تمرین می توان این ظرفیت را افزایش داد ) وقتی یک دانش آموز با روش تند خوانی درس را مطالعه می کند در واحد زمان تعداد کلمات بیشتر و میزان دیتای بیشتری وارد ذهن خود میشود و به این پروسه خود مانع حواس پرتی می شود . چراکه ذهن توان ظرفیتی اش در واحد زمان تکمیل شده و توان و مجال پرداختن به سایر عوامل از جمله حواشی و عوامل حواس پرتی را نخواهد داشت . شما می توانید بوسیله تکنیک های تند خوانی حواس پرتی تان را که مانع درس خواندن و بازدهی درس تان می شود رفع کنید . حواس پرتی از جمله مهم ترین سرعت گیر های موفقیت کنکوری  هاست. البته ناگفته نماند توان پردازشی کلمات و قدرت ذهن هر انسانی مقداری معین است که می تواند با تمرین و ورزش های ذهنی افزایش یاید .  

 

 تند خوانی زیست شناسی

 

همانطور که بالاتر گفته شد تکنیک های تند خوانی کنکور می تواند برای تمامی دروس مورد استفاده قرار بگیرد . یکی از درس های بشدت مهم و سرنوشت ساز درس زیست شناسی است . درس زیست شناسی دارای بیشترین ضریب اهمیت در کنکور تجربی است.دانش آموزانی که هدف قبولی در رشته های پزشکی،دندان پزشکی،داروسازی و پیراپزشکی را دارند باید برای این درس درصد بالایی در کنکور کسب کنند . درس زیست شناسی درسی پر از پیچیدگی های مختلف است . از این رو تست هایی که از این درس در کنکور سراسری طرح می شود معمولا تست های سخت تری هستند . تست هایی که از ریز ترین و جزیی ترین کلمات موجود در متن مثل قید ها و… طرح می شود باعث شده که تنها یک راه برای موفقیت در این درس در کنکور تضمین شده باشد و آن هم مطالعه مکرر و مرور پی در پی مطالب کتاب درسی است که البته  جای جای کتب درسی را شامل می شود . شما دانش آموز کنکوری برای موفقیت در تست زنی این درس در کنکور باید طوری زیست شناسی را مطالعه کنید که مثل یک حافظ قرآن عمل کنید ! پیشنهاد می کنم چند مسابقه حفظ قرآن کریم  را مشاهده کنید . مسابقه ای بسیار سخت است ! داور اسم سوره را می گوید و حافظ قرآن شروع به خواندن تک تک کلمات و جملات و آیات قرآن از حفظ می کند ! بعضا داور شماره صفحه و شماره آیه را می گوید و حافظ تک تک کلمات و آیات را بدون کم و کاستی می خواند ! اگر اغراق را کنار بگذاریم با اندکی اختلاف شما نیز برای موفقیت در درس زیست شناسی باید شبیه حافظ قرآن  زیست شناسی را حفظ باشید . برای اینکه به این درجه از تسلط برسید باید از تکنیک های تند خوانی کنکور در زیست شناسی و … استفاده کنید .

حتما بخوانید
رفع تنبلی+غلبه بر تنبلی+راهکارهای رفع تنبلی

 

آموزش تند خوانی رایگان+تست سرعت مطالعه

 

 

خوشبختانه هم اکنون سایت های بسیاری تند خوانی و تکنیک های تند خوانی حرفه ای را آموزش می دهند که با پرداخت هزینه ای اندک می توانید این تکنیک ها را آموزش ببینید و مستقیم در روش مطالعه کنکوری خود بگنجانید و از فوایدی که گفته شد بهره مند شوید . البته لازم به ذکر است در حال حاضر فضای اینترنت پر است از آموزش های رایگان تند خوانی که شما می توانید فقط با چند کلیک و تایپ آموزش تند خوانی رایگان در گوگل به آنها دسترسی داشته باشید. هم آموزش های متنی و کتب الکترونیک و هم کلیپ های آموزشی موجود است .  در این بخش می توانید از چند منبع مفید رایگان برای آموزش تند خوانی استفاده کنید:

از اینجا  تند خوانی را رایگان یاد بگیرید .

تند خوانی را رایگان آموزش ببینید.

وبسایت های تست آنلاین سرعت مطالعه :

readingsoft ( زبان انگلیسی )

 

myreadspeed ( زبان انگلیسی )

 

 

روش های تند خوانی و تقویت حافظه

 

 

یکی از روش های موثر برای تند خوانی کنکور به این منوال است که یک قلم را به عنوان نشانک در دست بگیرید . قرار است این نشانک را زیر کلمات حرکت دهید تا به هنگام مطالعه تمامی تمرکزتان به کلمات درس باشد و بتوانید تند خوانی را به نحو احسن انجام دهید . مطالعه را شروع کنید . اما اگر تا قبل از این با صدای بلند مطالعه می کردید دیگر انرژی خود را تلف نکنید! برای تند خوانی کافیست فقط با چشمان خود کلمه به کلمه و جمله به جمله کتاب درسی تان را مطالعه کنید . فقط چشمان! سر خود را حرکت ندهید و فقط  با چشمان خود کلمات را دنبال کنید . به این ترتیب کم کم به این روش مطالعه عادت خواهید کرد . توجه داشته باشید که در ابتدا و شروع کار قطعا با مشکلاتی رو به رو خواهید شد چرا که یک عمر با روشی متفاوت مطالعه کردید و به آن روش عادت کرده اید و برای اینکه بتوانید به این روش مطالعه یعنی تند خوانی که برای کنکور تان به شدت مفیدتر است عادت کنید حداقل بیست و یک روز باید به این روش مطالعه کنید تا به آن عادت کنید .

حتما بخوانید
سهمیه های کنکور (ایثارگری،رزمندگان،مناطق،بهیاری)

 

روش تند خوانی به سبک دانشگاه هاروارد

 

 

از نظر علمی ثابت شده است که پس از گذشت یک ماه از مطالعه یک کتاب فقط بیست درصد از مطالب آن در حافظه باقی می ماند! و هشتاد درصد آن بعد از این یکماه فراموش می شود! یکی از دغدغه های دانش آموزان کنکوری که در ماه های پایانی  تبدیل به استرس می شود استرس فراموش کردن مطالب و نکات و تست هاست . روش مطالعه ی تند خوانی به سبک دانشگاه هاروارد روشی پر قدرت برای حفظ کردن مطالب و نکات و مفاهیم و فرمول ها و… در بلند مدت است . شما با استفاده از روش تند خوانی دانشگاه هاروارد می توانید دیتا را پس از گذشت زمان طولانی به یاد آورید . در این فیلم آموزشی رایگان می توانید تند خوانی به روش دانشگاه هاروارد را آموزش ببینید .اگر در حال حاضر تازه شروع به خواندن کنکور کرده اید که از این روش تند خوانی استفاده کنید و اگر تایم زیادی برای کنکور ندارید و حجم زیادی منابع کنکور را نخوانده اید با چند کلیک می توانید با ما در ارتباط باشید و مشاوره کنکور رایگان دریافت کنید.

 

تمرین تند خوانی

 

 

 

دوستان عزیز!رسیدیم به بخش پایانی مقاله ، اگر قصد دارید تند خوانی را برای کنکور به صورت حرفه ای یاد بگیرید و از مزایای تند خوانی استفاده کنید مهم ترین بخش تمرین کردن زیاد است . هر آن چیزی که در این مقاله و سایت های آموزشی و فیلم آموزشی بالا یاد گرفتید را روزانه حداقل به مدت بیست دقیقه تمرین و تکرار کنید تا روش مطالعه تند خوانی کنکور برایتان کامل جا بیفتد و بتوانید از این روش برای رسیدن به هدف کنکورتان استفاده کنید . یادتان باشد برای عادت سازی یک روش مطالعه جدید نیاز به تمرین و تکرار و گذر زمان دارید پس به خوبی تکنیک ها را تمرین کنید و صبور باشید از نظر روان شناسی بیست یک روز و از نظر عرفا چهل روز برای ساختن یک عادت زمان نیاز دارید .  سعی کنید تکنیک ها را برای  مطالعه دروس شخصی سازی کنید و سبک شخصی خودتان در این روش را کشف کنید . تند خوانی کنکور یک روش مطالعه پر قدرت برای موفقیت شماست اما این روش برای هر دانش آموزی براساس سطح یادگیری و عادات مطالعاتی اش حالت خاصی پیدا می کند . موفق باشید .

 

 

 کتاب آموزش تند خوانی pdf 

 

در این بخش قصد داریم کتاب های فوق العاده برای آموزش تند خوانی را خدمت شما دوستان عزیز معرفی کنیم. فرمت pdf این کتاب در فضای اینترنت موجود است که می توانید با یک جستجوی ساده بدست آورید.

 

  • کتاب تند خوانی تونی بوزان

  • ده روز تا تند خوانی پرینستون

  • کتاب راهنمای کامل تند خوانی از ناتان آرمسترانگ

  • یکی از بهترین کتاب های تند خوانی فتوریدینگ

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “آموزش تند خوانی کنکور+زیست شناسی|کتاب تمرین تند خوانی رایگان+فیلم” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا