سردی و امتناع شوهرم از س ک س

سردی و امتناع شوهرم از س ک س

مشخصات فردی:

جنسیت: زن

سن: 27

وضعیت تاهل: متاهل

فرزند: دوم خانواده

تحصیلات: کارشناسی ارشد

شغل: کارمند

سابقه مراجعه به روانشناس ، دلیل مراجعه، نوع درمان و نتیجه: نه
داروی مصرفی و میزان آن: نه
سابقه مصرف سیگار، الکل و یا دیگر مواد مخدر، میزان و نوع آن: نه
شرح مسئله: سلام و خسته نباشید.حدودا یکسال باهم دوست بودیم و الان 6ماه است که با هم ازدواج کرده ایم .از نظر عاطفی باهم مشکلی نداریم ولی همسرم با اینکه سه سال از من کوچکتر است ولی مثل پیرمردها رفتار می کند! (من به نظر خیلی کوچکتر از ایشون میام) دائما من را بغل می کند و می بوسد ولی برای رابطه جنسی موضع میگیرد و می گوید خسته است.یا طوری رفتار می کند و حرف میزند که من هم دیگر رویم نمیشود بیشتر خودم را به نزدیک کنم.در رابطه هم خیلی من را راضی نمی کند.البته راجع به این موضوع با او چند بار صحبت کردم و او گفته سعی می کند بهتر شود.ولی فایده نداشته. متاسفانه با این برخورد مرا به سمت خودارضائی و چه بسا خیانت سوق می دهد.حاضر نیست به هیچ مشاوری هم مراجعه کند.ضمنا من خانمی هستم با چهره و اندامی خوب و همچنین موقعیت اجتماعی خوب و البته با ایشان هم کاملا محترمانه و مهربان رفتار می کنم. شاید گفتن این موضوع اخلاق او را نمایانتر کند که اوایل ازواج من لباس خواب بسیار نازک و تحریک کننده ای پوشیدم و ایشان بجای ابراز محبت با خنده و تمسخر به من گفت : وا این چیه دیگه پوشیدی؟!!!! من حالم از این رفتار بد میشه و با اینکه بارها قول داده رفتارشو درست کنه اما نشده.و جالب اینجاست که با بغل کردن و بوسیدن من مثل بچه ها لذت میبره.

 

پاسخ ها

با سلام دوست عزیز عدم تمایل به رابطه در مردان می تواند علل متفاوتی داشته باشد که من به برخی از آن ها اشاره می کنم. بهتر است که شما هم ابتدا در جستجوی عامل یا عوامل ایجادکننده باشید سپس به دنبال راه حل بروید. از جمله عوامل مؤثر عبارتند از: عوامل ژنتیکی و ارثی (که در این عامل تمام اعضای خانواده آستانه تحریک جنسی بالایی داشته و به عبارت دیگر زود تحریکی ندارند)، عوامل تربیتی (وقتی پدر و مادر خود روابط عاطفی مناسبی ندارند اعضای خانواده هم دچار خشکی و سردی در روابط عاطفی با همسران خود خواهند بود)، استرس شغلی و فشار کار، افسردگی و سایر اختلالات روانی مانند بدبینی ها و ….، تغییرات هورمونی و نبود ویتامین ها، تغییرات در وضعیت احساس و عواطف به دلیل برآورده نشدن انتظارات و خواسته ها از طرف همسر، مصرف سیگار و….، وجود محرک های جذاب تر از همسر در محیط، به دلیل احساسی تصمیم گرفتن در ازدواج و کاهش طبیعی احساسات، نبود مهارت های شوهر داری در زن. بنابراین سعی کنید ابتدا علت زمینه ای را کشف کنید و بعد از آن می توانید از یک درمانگر جنسی کمک بگیرید (چرا که اگه این مسئله حل شود خود به خود نیاز شما نیز برطرف خواهد شد).

پاسخ توسط: هدی کریمی

سلام بسیار شفاف و روشن توضیح دادید. سپاسگذارم . اولین نکتهکه فکر کنم مهمتر از هر چیزی هست اینه که همه رفتارهای ما به هر حال برخاسته از یک فکر یا یک احساس غلط یا درسته … گاهی اوقات با توجه به اینکه هر ازدواجی شرایط خاص خودش رو داره افراد در نقش زن یا شوهر دچار سردرگمی می شن و رفتارهایی برای اون نقش نشون میدن که اصلا با معنای ذهنشون ساز گار نیست . رفتار های شما ممکنه تا الان بی نقص بوده باشه اما به قالب زندگی شما نخوره و شما باید قالب مخصوص زندگی خودتون رو پیدا کنید . همین اتفاق باید برای همسرتون هم رخ بده … شرایط خیلی نگران کننده و خاص نیست . به همین دلیل با ارامش میتونید انتخاب های بهتری داشته باشید . مثلا اینکه در درجه اول خودتون به یک روانشناس مراجعه کنید تا بتونید بهترین رفتارها رو انتخاب کنید . شما 50 درصد اون زندگی هستید و اگه این 50 درصد خوب حرکت کنه بقیه سهم زندگی رو هم میتونه تکون بده …

پاسخ توسط: مصطفی عرب

با عرض سلام و وقت بخیری خدمت شما همیشه یکی از عامل های اختلاف بین زوجین همین عدم هماهنگی بین میزان نیازهای جنسی زوجین بوده که الان در رابطه شما نیز این مشاهده می شود. به نظر باید تاریخچه جنسی ایشون مورد بررسی قرار بگیرد و اینکه دید و افکارش نسبت به مسائل جنسی چیست و این رفتارها گاه معنای اعتماد به نفس پایین در همسرتان را نشان می دهد که گاه این اختلاف سن و تحصیلات تاثیرگذار هستند. نمی دانم موقعی که رابطه عاطفی شما خوب هست آیا رابطه جنسی تان هم بهبود می یبابد یا نه بهتر است به این مسئله توجه کنید. به نظر من اگر امکانش نیست که مشترکا به زوج درمانگر مراجعه کنید خودتان به صورت فردی مراجعه کنید و از درمانگر بخواهید که از ایشون دعوت کنند یا اینکه به همسرتان بگویید که من مدتی است به مشاوره مراجعه می کنم برای یک مشکل فردی و مشاور از شما خواسته است که برای کمک به شما از همسرتان هم کمک بگیرید و این طور شاید بتونید همسرتان را هم به مشاوره بیاورید.

بازگشت معشوق

images.png

اولین جلسه مشاوره

 

قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

قیمت اولین جلسه مشاوره 79,000 تومان

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
می توانید به صورت 24 ساعته از طریق تلگرام یا واتساپ با تیم روانشناسی شیک اندیش در ارتباط باشید

مقالات مرتبط

هیچ نظری وجود ندارد