چگونه یک محیط کار با نشاط داشته باشیم ؟

محیط کار با نشاط
  • چگونه یک محیط کار با نشاط داشته باشیم ؟

    یک محیط کار با نشاط برای کارکنان، می‌تواند باعث افزایش انگیزه، مشارکت و بهبود کارآیی آن‌ها شود. برای داشتن یک محیط کار با نشاط، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

    ۱. ارتقای فضای کار: فضای کار پاک و منظم با نورپردازی مناسب و دمای مناسب، می‌تواند خلق یک محیط کار با نشاط را تسهیل کند.

    ۲. ارتقای ارتباطات: برقراری ارتباط موثر با همکاران و مدیران، می‌تواند باعث ایجاد یک محیط کار با نشاط شود.

    ۳. برگزاری جلسات تیمی: برگزاری جلسات تیمی منظم برای بحث و بررسی مسائل مختلف و ارائه پیشنهادات، می‌تواند انگیزه و مشارکت کارکنان را افزایش دهد.

    ۴. فراهم کردن فرصت‌های آموزشی: فراهم کردن فرصت‌های آموزشی برای کارکنان، می‌تواند باعث افزایش انگیزه و بهبود کارآیی آن‌ها شود.

    ۵. تشویق به همکاری: تشویق به همکاری و تعامل بین کارکنان، می‌تواند باعث ایجاد یک محیط کار با نشاط و خلاقیت شود.

    ۶. فراهم کردن امکانات رفاهی: فراهم کردن امکانات رفاهی مانند سالن ورزش، باشگاه، محیطی مناسب برای استراحت و…، می‌تواند باعث افزایش رضایت کارکنان و انگیزه آن‌ها شود.

     

    اگر اول صبح صدای ساعتی که شما را برای رفتن به سر کار و آغاز یک روز کاری بیدار میکند، مانند پتکی است که بر سرتان کوبیده می شود و اگر از اینکه مجبورید صبح زود از خانه خارج شده و در محیط کارتان حاضر شوید، زمین و زمان را به باد ناسزا می گیرید، ریشه را باید در عوامل گوناگونی جستجو کنید. یکی از مهمترین عوامل که بر انگیزه کاری انسانها تاثیر گذار است، ویژگی های محیط کاری است. خواه این محیط کاری یک تاکسی باشد که راننده محترم صبح تا شبش را در آن سپری می کند، خواهد یک دفتر بزرگ در یک شرکت چند صد نفری. اهمیت این موضوع سبب شد در این یادداشت عواملی را باهم به بررسی بنشینیم که یک محیط کار را به محیط کاری با نشاط تبدیل می کند. این یادداشت می تواند تلنگری باشد تا شما دوست خوبم، گامهایی عملیاتی برای تبدیل کردن محیط کار خود به یک محیط کار با نشاط بردارید. همچنین اگر چنانچه شما مدیر یک کسب و کار هستید و محیط کار تعدادی انسان تحت تاثیر تصمیمات شما شکل می گیرد و چیدمان می یابد، پیشنهاد می کنم با خواندن این یادداشت، از هیچ تلاشی برای ساختن یک محیط کار با نشاط دریغ نورزید.

    ۱ـ به نور اهمیت دهید

    نور یکی از مهمترین عواملی است که بر محیط کار تاثیر می گذارد. محیطهایی با نورهای خیلی کم یا خیلی زیاد، به مرور زمان موجب خستگی می شوند. برای داشتن یک محیط کار با نشاط ، باید از نور بهترین بهره را ببرید. اجازه ندهید نور مانع دید شما از مانیتورتان شود همچنین میز کار خود را به گونه ای تنظیم کنید که نوری که از سقف منتشر می شود، بر روی گوشی یا تبلت‌تان در روی میز کارتان مانع دید نگردد. هرچه محیط کار شما بهره بیشتری از نور طبیعی ببرد، به همان اندازه محیط کار با نشاط تری خواهید داشت.

    ۲ـ چیدمان را بازنگری کنید

    اغلب اتاقها این امکان را دارند که به شیوه های مختلفی چیده شوند. یک محیط کار با نشاط، محیطی است که با سلیقه و خوب چیده شده باشد. هرچه فضای باز بیشتری در اتاق کارتان داشته باشید، به همان اندازه جریان انرژی در اتاقتان راحت تر خواهد شد و همین موضوع موجب خواهد شد محیط کار با نشاط و شادابی داشته باشید. حتی پیشنهاد می کنم هر از گاهی چیدمان اتاق کارتان را عوض کنید. این گونه شور و شوق جدیدی به اتاقتان خواهید آورد و شک نکنید که نتایج‌تان نیز بهبود خواهد یافت.

    ۳ـ از گل و گیاه غافل نشوید

    انسان موجودی است بر آمده از طبیعت که در زندگی شهری خود در حصار آهن و شیشه و سیمان گرفتار شده است. گلهای آپارتمانی و گلدانهای ریز و درشت، تنها نمایندگانی از طبیعت هستند که خاستگاه روح مان را به ما یادآوری می نمایند. حتما پیشنهاد می کنم برای داشتن یک محیط کار با نشاط ، از گلهای زیبا و جذاب در محیط کار خود استفاده کنید.

    ۴ـ عکس کسانی را که دوست دارید، جلو چشمتان بگذارید

    بسیاری از افراد از اینکه تصویر اعضای خانواده خود را در محیط کارشان قرار دهند واهمه دارند. در این خصوص هرکسی دلایل خود را دارد. اما حتی اگر شما یک کارمند هستید و در اتاقی کار می کنید که روزانه صدها مُراجع دارد و این اتاق را با چند کارمند دیگر به اشتراک گذاشته اید، باز قراردادن عکس انسانهایی که دوستشان دارید بر روی میز کاری که ساعتها از عمرتان را پشت آن سپری می کنید، می تواند بسیار انرژی بخشی باشد.

    ۵ـ رنگ آمیزی درستی برای دیوارها انتخاب کنید

    این موضوع کاملاً سلیقه ای هست. اما هرچه رنگهای محیط کارتان همخوانی بیشتری با علایقتان داشته باشند، به همان اندازه انگیزه شما برای کار کردن در آن محیط بیشتر خواهد شد. اما فراموش نکنید برخی رنگها در طول زمان خسته کننده خواهند شد. در این صورت شاید مجبور باشید برای داشتن یک محیط کار بانشاط، هر از گاهی دست به تغییر رنگ یا کاغذ دیواری اتاق کارتان بزنید.

    ۶ـ همیشه قبل از ترک محیط کار، میز و اتاقتان را مرتب کنید

    شک نکنید شما برای بازگشتن به یک اتاق مرتب با یک میز کار منظم، اشتیاق خواهید داشت. اگر محیط کار شما به هم ریخته، نامنظم و پریشان باشد، بعید است صبح زود شور و شوقی در شما برای وارد شدن به چنین محیطی وجود داشته باشد. از این رو، همیشه منظم باشید اگر چنانچه دوست دارید شما هم یک محیط کار با نشاط داشته باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا