چگونه خواستگار پیدا کنیم ؟

چگونه خواستگار پیدا کنیم ؟
  • چگونه خواستگار پیدا کنیم ؟

    یافتن یک خواستگار مناسب برای رابطه جدی، ممکن است برای بسیاری از افراد چالش برانگیز باشد. اما تلاش برای اینکه کسی را پیدا کنید که با شما ارتباط برقرار کند و به دنبال رابطه‌ای جدی باشد، باعث می‌شود که احتمال پیدا کردن یک شریک مناسب برای زندگی را افزایش دهید. برای پیدا کردن یک خواستگار مناسب، شما می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید، از جمله شرکت در برنامه‌های آنلاین روابط عاشقانه، شرکت در رویدادهای مجازی یا حضور در جمع دوستان. همچنین، می‌توانید به کمک خانواده و دوستان خود نیز به دنبال شریک مناسب برای خود بگردید.

    در بیشتر مشاوره هایی که با دختر خانم ها دارم یک سوال مشترک دارند اما به زبان های مختلف می پرسند:

    • هیچ کس به خواستگاریم نمی آید خسته شدم، چگونه خواستگار پیدا کنیم ؟
    • میخوام ازدواج کنم اما خواستگار ندارم راههای جذب خواستگار چیست ؟
    • دوست دارم ازدواج کنم اما نمی دانم چطور شوهر پیدا کنم ؟
    • من شوهر میخوام اما هیچ آگاهی از راه های پیدا کردن شوهر ندارم چکار کنم ؟
    • من خواستگار ندارم خانواده ام از این بابت خیلی ناراحت هستند علت خواستگار نداشتن من چیست ؟

    تمام دخترانی که خواستگار ندارند یک مشکل مشترک دارند آنها راه های پیدا کردن خواستگار را بلد نیستند. اگر شما هم جزء این گروه از دختران هستید که خواستگار ندارید و دوست دارید ازدواج کنید با ما همراه باشید.

    شما می توانید با مسئله نداشتن خواستگار دو جور رفتار کنید:

    ۱- بنشینید و غصه بخورید که خدایا چرا من خواستگار ندارم ؟ شوهر میخوام ؟ چقدر من بدشانس هستم. چرا خدا من را این طور خلق کرد؟ چرا … و بگذارید زمان بگذرد بدون اینکه پیشرفتی کرده باشید، فقط با غصه خوردن چهره خود را پژمرده کنید.

    ۲- ابتدا به خدای مهربان توکل کنید و بعد به به این راهکارهایی که می گویم خوب توجه و عمل کنید. در آخر هم منتظر شوید تا شرایط ازدواج مهیا شود.

    پس دختر خانم عزیز از همین الان تصمیم بگیرید و مطالب زیر را با دقت بخوانید و سعی کنید آنها را در زندگیتان بکار بگیرید.

    علت اصلی دخترانی که خواستگار ندارند چیست؟

    متاسفانه در جامعه ما در میان مردم جا افتاده که خوبیِ دختر را می توان از تعداد خواستگارانش فهمید. یعنی هر دختری که تعداد خواستگارانش زیاد باشد دختری خوب و اصل و نسب دار است. اما اگر دختری خواستگار نداشته باشد این طور تعبیر می شود که حتماً مشکلی دارد که کسی به سراغش نمی رود. آن وقت است که دختر و خانواده اش روز به روز ناامیدتر و نگران تر می شوند و اعتماد به نفس خود را در زمینه ازدواج از دست می دهند.

    اگر مانعی بر سر راه شما وجود دارد ابتدا باید سعی کنید آن را برطرف نمایید:

    ۱- بعضی از دخترها به علل مختلفی چون کمرویی و خجالتی بودن، درونگرایی و … از حاضر شدن در جمع های خانوادگی یا دوستان سر باز می زنند و ترجیح می دهند بیشتر وقتشان را در خانه باشند. در این حالت نه پسری آنها را می بیند که بپسندد و نه کس دیگری که دختر را به دیگران معرفی کند برای همین خواستگار ندارد.

    ۲- علت دیگر برای دخترانی که خواستگار ندارند ایراد گرفتن های زیاد دختر از خواستگاران است. البته هیچ دختری خود را یک آدم سختگیر نمی داند. پای صحبت این دخترها که بنشینید می گویند: « من که توقع زیادی ندارم؟ خانه، ویلا و مهریه سنگین نخواستم. همین قدر که پسر مرد زندگی باشد برای من کافی است.»

    اما همین دخترها پای انتخاب که می رسد، می گویند: «خانواده پسر پر جمعیت هستند نکند برایم مشکل ساز است، خواستگارم چاق است، خواستگارم تک پسر است نکند لوس باشد، این یکی را نمی خواهم پدرش را از دست داده و باید سرپرست خانواده اش باشد و … » همین وسواس ها باعث بالا رفتن سن دختر و در نهایت بی خواستگاری می شود.

    ۳- متاسفانه این روزها از سوی بعضی پسران یا خانواده آنها داشتن زیبایی یا وضع مالی خوب دختر مهم است و همین امر باعث شده که دخترانی که از زیبایی کمتری برخوردارند یا متمکن نیستند با مشکل بی خواستگاری رو به رو شوند.

    ۴- گاهی برخی از دخترها به دلیل وجود نقص عضو یا مشکل جسمی خواستگار ندارند.

    ۵- علت دیگر خواستگار نداشتن برخی از دختران اعتیاد و شرایط نامساعد اخلاقی پدر، مادر و دیگر افراد خانواده شان است.

    ۶- تحصیلات بالای دختر یا نداشتن هم کفو هم گاهی باعث بی خواستگاری می شود. مثلاً دختری با تحصیلات بالا که در محیطی کوچک زندگی می کند و همتایی برایش وجود ندارد.

    ۸- بعضی فرهنگ های غلط جامعه عاملی است که باعث می شود ازدواج دختر به تاخیر بیفتد. مثلاً در یک خانواده اگر دختر بزرگ ازدواج نکرده باشد، خواستگاران دختر دوم را رد می کنند.

    چگونه خواستگار پیدا کنیم

    دختر عزیزم؛ دغدغه نداشتن خواستگار ، اینکه چگونه خواستگار پیدا کنیم و ازدواج امری طبیعی است؛ این مسائل مهم هستند. اما اهمیت این مسئله نباید موجب نگرانی شدید شما شود و زندگی شما را مختل کند.

    حال دختر خانمی که خواستگار ندارد باید چه کند ؟ من در پاسخ به دختری که می پرسد: « چگونه خواستگار پیدا کنیم ، میخوام ازدواج کنم اما خواستگار ندارم و یا راه های جذب خواستگار چیست ؟» این راهکارها را پیشنهاد می دهم:

    راههای جذب خواستگار

    ۱- یکی از موانع مهم پیش روی ازدواج توقعات بالا است. با کم کردن این توقعات و ازدواج آسان می توانید زمینه ازدواج را ایجاد کنید. مثلاً دختر خانمی به خاطر اینکه خواستگارش شغل دولتی نداشت آن را رد کرده بود در صورتی که بقیه موارد پسر خوب بود. یا دختری تعریف می کرد می خواهم اول زندگی همسرم خانه ای مستقل داشته باشد.

    بنابراین ابتدا سطح توقعات خود را پایین بیاورید و گاهی این مساله را در جمع دوستان و بستگان که انتظارات من برای ازدواج بالا نیست را بیان کنید.

    ۲- رفتار مناسب، با ادب و احترام و به دور از شوخی زیاد و جلف بودن می تواند برای یک دختر مناسب باشد و نظر یک آقا را جلب کند. به این نکته توجه کنید رفتار محرک، برخورد بسیار صمیمانه با پسر و دوستی های قبل ازدواج درست نیست اما اخم کردن و بدخلقی هم در مواجهه با پسر باعث دوری او می شود.

    ۳- برای شکوفایی استعدادها و توانایی ها و پر کردن اوقات فراغت خود به کلاس های مختلف هنری، ورزشی و علمی بروید و به یادگیری فنون و هنرهای مختلف بپردازید. مطمئن باشید دختری که دارای چنین مهارت هایی است خواهان بیشتری دارد.

    ۴- یکی دیگر از راههای جذب خواستگار توسعه روابط اجتماعی دختر است. پیشنهاد می کنم با حضور در مهمانی های خانوادگی، دوستانه و مجالس زنانه نظیر روضه های خانگی، مراسم هیأت های مذهبی خود را در معرض دید بیشتر قرار دهید است تا زمینه آشنایی پسران، مادران نیازمند عروس و یا واسطه ها با شما مهیا شود.

    ۵- برای جذب خواستگار به سر و وضع و آراستگی ظاهری خود بیشتر از قبل توجه کنید و از نامرتب بودن و شلختگی دوری کنید.

    ۶- در مهمانی های خانوادگی و مراسم گوناگون در میان حرف های خود به صورت غیر مستقیم نسبت به ازدواج علاقه نشان دهید.

    ۷- از افکار منفی دوری کنید. اگر می خواهید طراوت و جوانی خود را حفظ کنید باید ناراحتی و افکار مزاحم را از خود دور کنید. سعی کنید بدبینی را کنار بگذارید و با عینک خوشبینی به دنیا نگاه کنید. اجازه ندهید افکار منفی بر شما پیروز شود و آرامشتان را بر هم زنند. کم نیستند دخترانی که در سنین بالا ازدواج کرده اند و زندگی موفق تری نسبت به فردی که زود ازدواج کرده داشته اند.

    ۸- به خدا توکل کنید و از خدا بخواهید که همسری مناسب و لایق نصیب کند که لیاقت شما را داشته باشد.

    بازگشت عشق

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا