چگونه از شر افراد مزاحم خلاص شویم؟

چگونه از شر افراد مزاحم خلاص شویم؟
  • ۰

    حتما تا حالا با افرادی در دانشگاه، محل کار یا مکان های عمومی آشنا شده اید که مانع از انجام کارهایتان میشوند و مزاحم شما میشوند. گاهی اوقات کنار آمدن و رفتار مناسب با اونا بدون اینکه بهشون بربخوره بسیار سخت است. خوشبختانه چند نکته و ترفند وجود دارد که شما میتونید از اون ها برای رهایی از این دسته از افراد بدون اینکه ناراحتشون کنید وجود داره، با ما همراه باشید.

    بخش اول  ارتباط برقرار کردن

     

    مرزهایتان را مشخص کنید.

    درباره حد و مرز هایتان رک باشید اما مودب. این حد و مزر ها میتواند ثابت باشد یا با توجه به شرایط تغییر کند. شاید بهتر باشه که شما برای این حد و مرز ها دلیلی بیارید که اون شخص ناراحت نشه.

    • برای مثال اگه همکلاسیتون همیشه باعث مزاحمت شما میشه و نمیذاره که درس گوش کنید میتونید بگید ” معذرت میخوام ولی من دو ساعت دیگه امتحان دارم و چیزیم نخوندم “.

    از یکی از دوستاتون کمک بخواید.

    بعضی وقتا فقط رک بودن با اون شخص جواب نمیده و گزینه خوبی نیست. اگه یک شخص دائما مزاحم شماست بهتره که از یکی از دوستاتون که اون شخص رو هم میشناسه کمک بخواید. همچنین میتونید ازش بخواید که وقتی اون فرد داره مزاحمتون باشه بیاد و نجاتتون بده!

    • برای مثال اگه شما یک مهمون دارید و بنا به دلایلی میخواید که اون شخص بره میتونید با دوستتون هماهنگ کنید که سر یه ساعت خاصی بهتون زنگ بزنه و ازتون یه کمک اورژانسی بخواد.
    • یادتون باشه که از این ترفند فقط یکبار میتونید استفاده کنید.

    یک تایمی برای پایان گفتگوتون با این فرد مزاحم مشخص کنید.

    تایمی که میتونید با اون شخص مزاحم صحبت کنید رو قبل از شروع اون گفتگو بهش یادآوری کنید و بهش بگید که کاری دارید.

    • مثلا به یه همکار مزاحم میتونید بگید “شرمنده من ۵ دقیقه دیگه باید این مدارکو تحویل بدم “.

    این افراد مزاحم را نادیده بگیرید.

    بهترین راه کنار اومدن با این افراد مزحم اینه که اون ها رو نادیده بگیرید و بهشون اهمیت ندید حتی اگه اون ها حرف های تحریک کننده ای به شما میزنند. بی خیالشون باشید و روی کارتون تمرکز کنید.

    • اگر در حین راه رفتن کسی حرف ناراحت کننده ای به شما زد، فقط بهش توجه نکنید و مسیرتون رو ادامه بدید تا بهش نشون بدید که اون شخص براتون مهم نیست.

    باهاشون درباره احساساتتون صادق باشید

    اگر شما یک دوست یا همکار مزاحم دارید، یک گفتگوی صادقانه و رک میتونه بسیار مفید باشه. تا اونجایی که میتونید مودب باشید ولی احساساتتون رو بهش بگید و بذارید بدونه که کدوم رفتار و یا حرفاش باعث اذیت شما میشه. در آخر به این هم اشاره کنید که نمیخواید اونا رو ناراحت کنید.

    • میتونید بگید که “یه مشکلی که تو داری اینه که هنگام حرف زدن زیادی به اون شخص نزدیک میشی، هر کسی باید فضای خودش رو داشته باشه و این باعث میشه که اونا ناراحت بشن”.

     

    بخش دوم  استفاده از زبان بدن

     

    تماس چشمی را به حداقل برسانید.

    به هر جایی نگاه کنید، به جز چشمان اون فرد ! مخصوصا وقتی که شدیدا میخواید از شر اون فرد خلاص بشید. اکثر افراد با شعور اهمیت تماس چشمی رو میفهمند و شما با این کار بهشون میفهمونید که مزاحم شما هستند.

    • وقتی اونا به میز شما میان به کامپیوتر یا گوشی خودتون نگاه کنید و سعی کنید که زیاد باهاشون حرف نزنید.
    • از زنگ زدن به عنوان یکی از ترفند های رها شدن از این وضعیت استفاده کنید.

    وانمود کنید که شما خسته یا مریض هستید یا میخواهید جایی برید.

    شما میتونید خمیازه بکشید یا بدنتون رو کش بدید و خیلی رک بهش بگید که خسته یا مریض هستید و نیاز به استراحت دارید. این کار باعث میشه که به اون شخص بفهمونید که مزاحمتون نشه، بدون اینکه بهش بربخوره.

    • اگه نمیتونید این نقش رو بازی کنید خیلی ساده بگید که با یکی قرار دارید و دیرتون هم هست.

    از جواب دادن به اون فرد و صحبت های بحث برانگیز خودداری کنید.

    وقتی که میبینید دقایق زیادی هست که اون شخص وقت شما رو گرفته و نمیذاره که به کارتون برسید، شما باید از جواب دادن به اون فرد تا جایی که میتونید خودداری کنید. یه کاری کنید که به نظر برسه که شما کاری مهم برای انجام دادن دارید، بعد مودبانه عذر بخواید و از اون محل فرار کنید!

    شرایط رو برای اون ها سخت کنید.

    اجازه ندید که اون شخص در کنار شما احساس راحتی بکنه. از اینکه یک میزبان خوب برای اون شخص باشید خودداری کنید. این کار رو به آرامی و با زبان بدنتون به اون شخص بفهمونید.

    • به اون شخص جایی برای نشستن تعارف نکنید. اگه میبینید که جای خالی وجود داره، اون جا رو با کیف یا لباس یا مدارکتون اشغال کنید!
    • از تعارف کردن چایی یا پذیرایی از اون ها جدا خودداری کنید!
    • حواستون باشه که میزتون به اندازه کافی شلوغ باشه که جایی برای نشستن روش وجود نداشته باشه.

     بخش سوم  محدود کردن ارتباطات با اون فرد

    برخورد هاتون با اون فرد رو به حداقل برسونید.

    گفتگو های طولانی با اون شخص میتونه به این معنی باشه که شما به صحبت با اون شخص تمایل دارید پس تماس و گفتگو هاتون با اون شخص رو به حداقل برسونید. وقتی که شما خیلی کوتاه و مختصر به صحبت های اون فرد پاسخ بدید، اون فرد هم به صحبت با شما بی میل میشه و به سراغ کسی دیگر خواهد رفت. اگه دیدید بازم اون شخص به سراغ شما میاد، ازش عذر بخواید و اون محل رو ترک کنید.

     

    تا جایی که میتوانید از آن ها دوری کنید.

    اگر شما هر روز اون شخص رو میبینید، سعی کنید که ازش دوری کنید. از رفتن به جاهایی که احتمال میدید اون شخص هم حضور داره خودداری کنید. برنامه تون رو طوری تنظیم کنید که کمتر اون شخص رو ببینید.

    • اگر اون شخص همکار یا همکلاسی شما هست، سعی کنید که زمان ناهار یا محل آن را تغییر دهید.

    ارتباطات مجازی خود را با آن شخص به حداقل برسانید.

    اگر شما هر روز با این شخص سر و کار دارید پس احتمالا این شخص شما رو در شبکه های اجتماعی دنبال میکند و یا شماره تلفن شما رو داره. پس سعی کنید که هر وقت این شخص به این روش با شما تماس گرفت وانمود کنید که سرتون شلوغ هست و پاسخ هاتون کوتاه و با فاصله باشد . همچنین میتونید اصلا بهش جواب ندید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۵ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا