افراد کمال گرا و یک داستان آموزنده برای شروع کسب و کار

افراد کمال گرا
  • افراد کمال گرا و یک داستان آموزنده برای شروع کسب و کار

     

    افراد کمال گرا انتظار دارند دنیا کامل و بدون عیب و نقص باشد بد نیست که داستان یکی از دوستان من را در این مورد مطالعه کنید.

    یکی از دوستان من قصد داشت یک شرکت کامپیوتری برای خودش راه اندازی کند.مثل همه افرادی که اول از همه هدف گذاری میکنند و بعد از هدفگذاری همانطور که شما هم تجربه داشتید ، همه ما شور و شوق و انگیزه زیادی داریم ، ایشان هم بااشتیاق شروع به نوشتن برنامه ها و ریز کردن هدفهایش داشت تا کارش را شروع کند.

     اول از همه گفت که باید شرکت ثبت کنیم. پس اول به دنبال ثبت شرکت رفت. بعد متوجه شد که بهتراست کارثبت را خودش انجام ندهد و با هزینه ایی کارش را به یک وکیل یا مشاور بسپارد تا او کارهای ثبت را انجام دهد.

    تازه شروع ماجرا بود !!!

    تازه در این مرحله پیدا کردن یک مشاور مطمئن و قابل اطمینان که کار را به درستی و دقت انجام دهد مهمترین رکن بود.

    خب بالاخره اول شرکت ثبت شد . حالا ایشان کارش را میخواست آغاز کند.

    حالا به دنبال یک اسم جذاب برای شرکت بود که ” خب بالاخره ما باید از همین ابتدا برندسازی کنیم و تاثیر اسم و لوگوی شرکت خیلی مهمه “

     همین مدت هم گذشت و عملا یک ماه از نوشتن اهداف گذشت. در مرحله بعد نوبت پیداکردن یک مکان برای شرکت بود.

    بالاخره شرکت کامپیوتری باید در یک مکان لوکس و شیک باشه مگرنه اینکه ماباید در حد رقبایی مثل مایکروسافت و آی بی ام تلاش کنیم !!!! پس مکان ما خیلی مهمه.

     زمان زیادی هم بابت مکان گذشت. و خب یک مکان گرانقیمت نیاز به هزینه رهن و اجاره زیاد دارد و خب دوست عزیز ما برنامه ریزی مالیش بهم خورد و مجبور شد برای تامین اعتبار مکان سرمایه ای راقرض بگیرد و بازهم همینطور زمان گذشت.

    خلاصه داستان 

    اگر بخواهم داستان را خلاصه کنم اززمان تصمیم تا زمان اجرایی شدن کار شاید حدودا ۴ ماه وقت و زمان طول کشید تا شرکت تجهیز شد و دکور شد و مبلمان شد.

    بعدها دوست من در یکی از کلاسهای مدیریت کسب و کار با مفاهیمی آشنا شد که متوجه شد چقدر به خاطر این موضوع فرصت وزمان خود را هدر داده است.

     

     

    برای افراد کمال گرا همه چیز اول باید کامل باشد تا شروع کند 

    این حکایت بسیاری از ما انسانهاست که اول تصور و تخیل میکنیم که باید همه چیز کامل و عالی باشد بعد شروع کنیم و اگر به دقت به بسیاری از کسب و کارها معروف کشورمان نگاه کنید متوجه خواهید شد آن کارآفرین و صاحب کسب و کار ، استارت و شروع کارش را با همان حداقل هایی که دردسترس داشته شروع کرده.

    به قول استفن آرکاوی در کتاب هفت عادت مردمان موثر که به جرات میتوان گفت یکی از مفهومی ترین کتابهای رشد شخصی دنیا قلمدادش کرد میگوید :

    همیشه از دایره نفوذ خود کار را شروع کنید و نه ازدایره نگرانی

    دقیقا افراد کمالگرا همیشه در آغاز راه در دایره نگرانی قرار دارند همیشه به جای اینکه از آنچه که دارند استفاده کنند در جستحوی نداشته ها هستند تا مثلا استاندادر کار خود را بالاتر ببرند در حالیکه عملا با این اشتباه زمان را به راحتی ازدست میدهند.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا