رازهای موفقیت -شکر گزار مسائل جزیی باشید(درس ۸)

رازهای موفقیت
  • رازهای موفقیت -شکر گزار مسائل جزیی باشید(درس ۸)

     

    رازهای موفقیت – انگشت اتهام سوی دیگران دراز کردن، کار راحتی است، مگر نه؟ «به خاطر رییس بد عنق ام، در کارم پیشرفت نمی کنم.» «اگر به خاطر غیبت ها و بدگویی های همکارانم نبود، آن ترفیع به من می رسید.» «خلق و خوی بد همیشگی من، به خاطر کارهای دیوانه کننده ی فرزندانم است.»

     

     و وقتی نوبت به رابطه عاشقانه می رسد، سنگ تمام می گذاریم؛ همیشه طرف مقابلمان همان کسی است که باید تغییر کند. تفکری که می گوید رازهای موفقیت در بیرون از خود ماست به این مسئله شدیدا اعتقاد دارند!

     

    رازهای موفقیت

    یکی از رازهای موفقیت در شکر گزاری نهفته است.

    چند سال پیش، یکی از دوستانم از همسرش شکایت می کرد. به نظر من، او بانویی فوق العاده و بی نظیر بود و دوست ام خیلی خوش شانس بود که او نصیبش شده بود.

     این موضوع را دائم به او می گفتم، ولی او همچنان می گفت که همسرش باعث و بانی بد بختی های اوست. آن وقت بود که من تکنیکی را با او در میان گذاشتم که به معنای واقعی کلمه، رابطۀ مشترک بسیاری از انسان ها را تغییر داده است. خب این جزو رازهای موفقیت در زندگی عاطفی به شما می رود.

     قرار شد به مدت ۳ ماه تمام خوبی های همسرش را لیست کند. آنهایی که واقعا به آن اعتقاد دارد. فقط تمرکز بر نقاط مثبت. طبیعی بود که در روزهای اول بخاطر عصبانیت درونی چیز خاصی به ذهنش نمی رسید ولی کم کم نکته سنجیها جواب داد. مثلا اینکه همسرش خیلی خوب بچه ها را مدیریت می کند، دست پخت خوبی دارد و به شدت مورد اعتماد است.

    درضمن حواسش به اقتصاد خانواده و مخارج ریز و درشت نیز می باشد. این لیست بعد از سه ماه بسیار پربار شده بود. چیزهایی دیده می شد که تا به حال به آنها دقت نکرده بود. بعد از مدتی کم کم این واقع بینی در او علاقه ای نسبت به همسرش ایجاد کرده بود.

     

    رازهای موفقیت

    او می گفت این موضوع باعث شد که به شکل متفاوتی با همسرم رفتار کنم که البته در مقابل باعث شد او هم رفتار متفاوتی با من داشته باشد. در نتیجه ی اختصاص فقط روزی پنج دقیقه یا کمی بیشتر برای مستند سازی و نوشتن تمام دلایلی که چرا از همسرش ممنون باشد، تحولی بزرگ در رفتار او بوجود آورده بود. در روز تولد همسرش این دفترچه را که پاک نویس و تزیین شده بود به او هدیه داد.

     نیازی نیست بگویم که از شوق این هدیه همسرش تا چند دقیقه مات و مبهوت می گریست. این معجزۀ شکر گذاری از چیزهایی است که در لابلای زندگی روزمره گم می شود. شکر گزاری یکی از رازهای موفقیت در تمام اعصار بوده است.

    وقتی تصویر خوبیهای دیگران در ذهن شما بزرگ می شود، در هنگام بحران ها کمک می کند تا منصفانه تر رفتار کنید و اگر خطایی هم از سوی همسر و شریک عاطفی شما سر زند، به راحتی از آن گذشت می کنید. چون می دانید در مقابل خوبی های او این خطا ناچیز است. همانطور که می بینید رازهای موفقیت در روابط چیز پیچیده و عجیب و غریبی نیست و فقط کافی است کمی بیشتر دقت کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا