چگونه از خواستگار پذیرایی کنیم؟

چگونه از خواستگار پذيرايي كنيم؟
  • چگونه از خواستگار پذیرایی کنیم؟

    ازدواج یکی از مهمترین تصمیماتی است که در زندگی یک فرد می‌تواند بگیرد. خواستگاری نیز قسمتی از این فرآیند است. اما گاهی اوقات ممکن است این خواستگاری به شکلی نا مناسب پیش بیاید و شما نمی‌دانید چگونه بهترین و پذیرایی بهتری نسبت به آن داشته باشید. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم و روش‌هایی را برای پذیرایی خواستگار پیشنهاد می‌دهیم.

    ۱- کمی صبر کنید
    اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، صبر کردن است. گاهی اوقات ممکن است خواستگاری به شکل ناگهانی و بدون هیچ گونه اطلاعیه‌ای پیش بیاید و شما باید مدتی صبر کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. همچنین اگر خواستگاری را قبول نمی‌کنید، بهتر است درست موقعیت را ایجاد کرده و به آرامی و با احترام به خواستگار خبر دهید.

    ۲- به خواستگار احترام بگذارید
    به خواستگار احترام بگذارید و به او نشان دهید که به او احترام می‌گذارید. این می‌تواند با گفتن کلماتی مثل “ممنون بابت این خواستگاری” و یا “من به شما احترام می‌گذارم ولی فعلا آماده این موضوع نیستم” انجام شود.

    ۳- واضح بودن
    اگر خواستگاری را قبول نمی‌کنید، بهتر است واضح باشید. به خواستگار بگویید که چرا این تصمیم را گرفته‌اید و چه چیزهایی برای شما مهم است. این به خواستگار کمک می‌کند تا بفهمد که چرا شما را نمی‌تواند به یک همسر آتی تبدیل کند.

    ۴- برقراری ارتباط با خواستگار
    اگر خواستگاری را قبول کرده‌اید، بهتر است برای برقراری ارتباط با خواستگار تلاش کنید. به او بگویید که چه چیزهایی برای شما مهم هستند و همچنین به او اجازه دهید تا درباره خودش بیشتر بگوید. این کمک می‌کند تا شما بتوانید رابطه‌ی بهتری را با خواستگار برقرار کنید.

    ۵- مراقب باشید
    در پایان، باید به این نکته توجه کنیم که باید از خواستگاران مراقب باشید. باید مطمئن شوید که خواستگار واقعا برای شما مناسب است و در زندگی شما می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. همچنین باید مطمئن شوید که او واقعا به شما احترام می‌گذارد و در طول زندگی با شما بهترین رفتار را دارد.

    در نهایت، پذیرایی خواستگاری یک فرآیندی است که نیاز به صبر و توجه دارد. با این روش‌ها می‌توانید بهترین تصمیم را درباره این مسئله بگیرید و از زندگی خود لذت ببرید.

    تا اینجا به کمک هم نقش یک خواستگار معقول و مؤدب را بازی کردیم! حالا ببینیم برای این که در نقش یک عروس خانم ظاهر شویم، چه کارهایی باید بکنیم تا شاه‌داماد به قول معروف «جا» نزند!

    مادرش نگوید عروس چه پُررو بود؛ خواهرش نگوید عروس، چه کم حرف و خجالتی بود؛ پدرش نگوید راست راست توی چشمان من نگاه می‌کرد! لازم نیست بیش از حد در آراستگی منزل بکوشید؛ فقط کافی است خانه، تمیز باشد.

    زیرا مادر داماد کنجکاو است که ببیند خانواده عروس، تمیز و مرتب هستند یا خیر؟ همه‌چیز سر جایش هست یا نه؟ حاضران در مجلس، تقریباً باید به اندازۀ میهمانان باشند؛ لذا روی میز به اندازۀ کافی شیرینی و میوه بچینید و علاوه بر چای، احتمالاً اگر تابستان است نوشیدنی خنک نیز فراهم کنید.

    معمولاً در خواستگاری رسم بر این است که اولین چای را عروس خانم می‌آورد! این کار در حقیقت فرصتی است تا خانوادۀ داماد، به رفتار عروس خانم «نظر» انداخته و به گونه‌ای او را «برانداز» کنند. قد و بالایش را ببینند؛ چاقی و لاغریش را بسنجند؛ زیبایی و ظرافتش را محک بزنند؛ خلاصه به معیاری برای «قضاوت» برسند. و… بدیهی است که همه می‌دانیم تماماً فقط «آداب خواستگاری» است؛ … همین!

    دلم برای عروس بیچاره که زیر ذره‌بین چشمهای نکته‌بین مدعوین قرار گرفته کباب ست! تمام دوربین‌های چشم حاضران، روی طفلکی «زوم» ‌شده است و مرتب «کلوزاپ» (تصویر خیلی درشت) می‌گیرند! به راستی که ماهرترین هنرپیشه هم دست و پای خود را گم می‌‌‌کند؛ چه رسد به یک دختر معصوم و بی‌تجربه!! آخر بی‌انصاف‌ها این چه رسمی است که یک نفر پذیرایی کند و ده – بیست چشم کنجکاو، نظاره‌گر او باشند؟!…

    خب! حالا با این چشم‌های تیزبین، عروس خانم چه لباسی باید بپوشد؟ آیا آرایش باید داشته یا نه؟ خلاصه او چگونه باید ظاهر شود که هم نمایشی و تصنعی نباشد، و هم بی‌اعتنایی به خواستگاران عزیز و محترم تلقی نشود؟!

    در این باره، مشخص‌ترین توصیۀ مفید، این است که عروس خانم باید سعی کند که «خودش» باشد؛ یعنی باید که این طور باشد، این «خود بودن»، بر همه‌چیز و هرکاری ترجیح دارد؛ اتفاقاً همه را خلع سلاح می‌کند! صداقت، قدرت زیادی دارد؛ خودتان باشید و نگران اظهارنظرهای متفاوت نباشید.

    مطمئن باشید که نتایج «خود بودن» آن‌ قدر زیاد است که نیاز به کارهای دیگری ندارد؛ یعنی اگر «خود» باشد و «راحت» باشد، همه‌چیز به خودی خود، جا می‌افتد. پس با این ترتیب، لباسش نیز باید ساده و متناسب با همان مجلس باشد. عروس خانم می‌تواند آرایش ملایم دخترانه‌ای هم داشته باشد و اگر خواست گوشواره و گردنبند ظریفی نیز به خود بیاویزد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا