جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » آکادمی روابط عاطفی و ازدواج » چرا پارتنرم شبیه مامان بابا‌مه؟

چرا پارتنرم شبیه مامان بابا‌مه؟

شده فکر کنی که چرا همیشه جذب کسایی میشی که شبیه مامان بابا‌ت هستن؟؟ چرا اینقدر همسر یا شوهرت شبیه به پدر مادرت هستن؟ خب، باید بدونید بین موجودات زنده، ما تنها جاندارانی نیستیم که این چنینی رفتار میکنیم. مشاهده شده که در اکثر گونه ها از جمله پرندگان، پستانداران و حتی ماهی های داخل آب، جفت هایی رو برای خودشون انتخاب میکنن که به لحاظ ظاهری شبیه به مراقبین اولیه‌شون یعنی همون مامان بابا‌ها باشه؛ دلیل این هم، پدیده ای بنام Positive Sexual Imprinting  یا نقش پذیری جنسی مثبت بهش میگن. مثال این پدیده اونجاس که مثلا یک بز ماده، از یک گوسفند مراقبت میکنه ولی اون گوسفند، در آینده تمایل به بزها داره تا به مادر اصلی خودش یعنی گوسفند ها. یعنی بیشتر تمایل داره با کسی شبیه به کسی که بزرگش کرده در رفت و آمد باشه تا کسی که اون رو بدنیا آورده.

درسته که ما همسر یا شوهری رو انتخاب میکنیم که شبیه مامان بابا مون هست؟

انگار که حتی در گونه های انسان ها هم، ما تمایل به کسانی داریم که شبیه به پدر مادرمون هستن. مثلا آقایون جذب خانم هایی میشن که ویژگی های مشابه به پدرشون رو داره و خانم ها جذب آقایونی میشن که مثل پدرشون هست. این ویژگی ها توی ظاهر البته خلاصه نمیشه. بلکه به سایر ویژگی های قد، رنگ چشم، رنگ مو، ملیت و نژاد و غیره هم منتهی میشه.

پس چرا ما به خواهر یا برادر هامون به لحاظ جنسی کشش نداریم؟

اینجاست که طبیعت زرنگ بازی در میاره و یکاری میکنه که تو حتی نتونی به آمیزش جنسی با خواهر یا برادرت فکر کنی! چطوری؟ طبیعت میگه تو میل جنسی به دو دسته نداری.

  • دسته‌ی اول، دسته‌ی کسانی هست که از کودکی باهاشون بزرگ شدیم؛ ما کلاً نمیتونیم با چنین افرادی زد و بند داشته باشیم
  • دسته‌ی دوم، دسته کسانی هست که پدر مادر ما، از اون مراقبت کرده و اون رو بزرگ کرده. در چنین حالتی ما از چنین شخصی دور میشیم.
حتما بخوانید
قبل از خواندن این مقاله هیچ رابطه دوستی قبل ازدواج شروع نکنید!

به این فرار جنسی از خانواده درجه یک، میگن Negative Sexual Imprinting یا نقش پذیری جنسی منفی که طبیعت زرنگ بازی در میاره و با این حقه، کاری میکنه که ما از این دو دسته بیزار بشیم. چرا؟ چون اختلالات ژنتیکی پیش نیاد و به اصطلاح بقای بشر در خطر نیوفته.

ولی پارتنر من شبیه مامان بابا‌م نیستـــا!!

خب این چندان غیر منطقی هم نیست. کسی نمیره بگرده بگه خب آیا رنگ چشمای تو، قد و هیکل تو شبیه به پدر یا مادر من هست یا نه. همه دنبال یه آدم خوشگل جذاب باهوش قدرتمند هستند. ولی به طور کلی، نمیشه اون احساس نزدیکی و آرامشی که پیش یکی شبیه به خانواده‌مون داریم رو نادیده بگیریم.
از طرفی، ما همه چیز رو از خانواده درجه یکمون یاد میگیریم. نحوه عاشق شدن، محبت کردن و … . فارغ از اینکه آیا پدر مادر ما، بما درست محبت کردن یا نه، اگر کسی شبیه به اونها با ما رفتار کنه، نتیجه احساس نزدیکی ما با اون شخصه. شیرین شد همه چیز نه؟ ????????

دختر و مادر شوهری که انگار ویژگی های مشترکی دارن

اگر توی روابط عاطفی مشکل داری و یا سرگردانی و نمیدونی چطوری میتونی عشق و عاشقی رو تجربه کنی، من اینجام تا کمکت کنم که بتونی کسی رو پیدا کنی که دستاشو بگیری، باهاش وقت بگذرونی و از داشتن چنین شخصی در کنارت، احساس آرامش و قدرت بکنی. مراحلش سخت نیست. دوتا پیشنهاد بهت میدم.
میتونی وقت مکالمه مستقیم بگیری باهم صحبت کنیمlو مشکلاتت رو پیدا کنی

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “چرا پارتنرم شبیه مامان بابا‌مه؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا