جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مشاوره کنکور و تحصیلی » نکات مهم شب امتحان که اگر ندونی باختی!!!

نکات مهم شب امتحان:

برای شب امتحان چه نکاتی را باید رعایت کنم؟

 

شما هم شب امتحان کلی استرس می گیرید و نمی دانید چکار کنید؟ شما هم با رعایت نکردن اصول لازم شب امتحان امتحان خود را خراب می کنید؟ پس با ما همراه باشید.

دانش آموزان زیادی در شب امتحان استرس می گیرند و نگران هستند که مبادا نتیجه دلخواه خود را در امتحان نگیرند!

به همین سبب قصد داریم در این مقاله نکات مهم شب امتحان را خدمتتان عرض کنیم تا شما هم با رعایت این نکات، شب امتحان خود را به بهترین نحو سپری کنید.

مطالعه نکات کلیدی:

در شب امتحان فرصت مطالعه مجدد کل کتاب نیست؛ به همین دلیل بهتر است در شب امتحان، به خلاصه ها، نکات معلم، و برخی جزوه های لازم مراجعه کنید. نکاتی که برای مرور و جمع بندی لازم و البته کافی باشد!

خوردن مواد مغذی:

در شب امتحان از خوردن غذاهای فست فودی، غذاهای چرب و تند خودداری کنید؛ زیرا معده ی شما بدلیل استرس تحریک پذیر می شود و با خوردن این مواد مغذی، بسیار دچار مشکل می شوید!

در عوض از مواد مغذی که تقویت حافظه نیز هستند، استفاده کنید. تخم مرغ،ماهی،گردو،آجیل، شکلات تلخ و… گزینه های خوبی خواهند بود.

دوش آب سرد:

دوش آب سرد، به شما آرامش خواهد داد تا بتوانید شب امتحان خود را به بهترین نحو سپری کنید.

تهیه مواد و وسایل لازم:

شب امتحان، تمام مواد و وسایل لازم برای امتحان را تهیه کنید تا صبح با استرس فراموش نکنید. موادی مثل خوراکی شیرین، آب و… و همچنین وسایلی مانند کارت ورود به جلسه، سنجاق(برای وصل کارت ورود به جلسه به لباس یا مقنعه) خودکار، مداد، پاک کن، خط کش و…

حتما بخوانید
راه های ایجاد انگیزه درس خواندن

چگونه استرس امتحانات را از بین ببریم؟

 

 

استرس شب امتحان تا حدودی نرمال و قابل انتظار است اما استرس شب امتحان نباید بیش از حد باشد که دانش آموز را دچار مشکل کند. شب امتحان روی این مورد تمرکز کنید که جمع بندی لازم را انجام دهید بعد از آن بی خیال شوید چون شما تمام کارهایی که از دستتان برمی آمد را انجام دادید؛ سعی کنید با دوش گرفتن، گوش دادن به موسیقی ملایم، مدیتیشن و… خود را در شب امتحان آرام کنید.

چگونه امتحان را ۲۰ بگیریم؟

 

 

هدف و آرزوی هر دانش آموزی است که در امتحان نمره ۲۰ بگیرد؛ نکات متعددی وجود دارد که شما را به نمره ۲۰ می رساند.

 

تا به اینجا نکات زیادی راجع به شب امتحان خدمتتان عرض کردیم اما این نکته مربوط به صبح امتحان می شود:

صبح امتحان حتما یک صبحانه کامل میل کنید و گرنه با گرسنگی و ضعف نمی توانید عملکرد خوبی در امتحان از خود نشان دهید و تمام زحمات خود را بر باد می کنید! همچنین صبح امتحان قدری زودتر بیدار شوید تا هم وقت کافی برای میل صبحانه داشته باشید و هم کارهای لازم را انجام دهید و در نهایت به موقع به حوزه امتحانی بروید.

قرص برای کاهش استرس شب امتحان:

 

 

در بحث نکات مهم شب امتحان می خواهم به این موضوع اشاره کنم؛

بعضی از دانش آموزان در شب امتحان بسیار استرس می گیرند! شما باید به این موضوع توجه کنید که با استرس گرفتن چه گره ای از کار شما باز می شود؟ معلوم است که علاوه بر حل نکردن مشکلات، مشکلات دیگری نیز اضافه می کند به همین سبب سعی کنید خود را به بی خیالی بزنید!

حتما بخوانید
روش های ساده جهت برطرف کردن وسواس در مطالعه و کند خوانی

اگر احساس می کنید مطالعه بیشتر و بیشتر به شما استرس می دهد، مطالعه را کنار بگذارید و یک کار دیگر انجام دهید و خود را سرگرم کنید تا از این استرس مفرط خلاص شوید!

تا جایی که می توانید به فکر مصرف قرص برای کاهش استرس در شب امتحان نباشید زیرا قرص ها عوارض زیادی دارند و قطعا سر جلسه امتحان گریبان شما را می گیرند!

اما وقتی ملاحظه می کنید که شما در شب های امتحان نمی توانید استرس خود را کنترل کنید بهتر است سرخود قرصی مصرف نکنید و به یک روانشناس یا روانپزشک مراجعه کرده تا در صورت نیاز قرص لازم را دریافت کنید.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “نکات مهم شب امتحان که اگر ندونی باختی!!!” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا